[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:17

Ja ben idd lekker aan de gang :D Vind het helemaal leuk! :j Laat m'n spullen gewoon liggen, dus steeds tussendoor even een stukje verder iets maken enzo, dan schiet het best hard op :D

Ja dat het moeilijk verkoopt dat zal best :j
Merk dat met m'n tekeningen en schilderijen ook, mensen willen liever zelf iets in opdracht laten maken dan iets kant en klaar kopen zeg maar :j Maar hoef er ook niet dik aan te verdienen ofzo hoor, en wil ook niet meerdere dezelfde dingen maken enzo. Vind het gewoon leuk om te doen, alleen m'n spulletjes gaan er wel hard doorheen zo :o Dus als ik dat er een beetje mee terug kan verdienen zou natuurlijk mooi zijn, en het is zo zonde als het hier maar wat ligt. Draag zelf namelijk niet zo vaak sieraden :+ Vind het alleen leuk om te maken.
Kunnen jullie me misschien een beetje helpen wat redelijk zou zijn om te vragen? :o Weet ook niet goed wat ik kwijt ben aan materiaal omdat ik heel veel nog had van wat ik nu gebruikt heb.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:47

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Libiris

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:13

ik bedoel het probleem met onderaan een knijpkraaltje bij jouw telefoon hanger....het is dan mooier om onderaan een kraaltje te doen, waar je het draad dan doorheen haalt tot aan het midden van de draad en daarna doe je de uiteindes bij elkaar (dan krijg je dus de dubbele draad) en dan ga je verder met de rest van de kralen die er aan wilt...

Denk dat dat ook mooier is dan een knijpkraaltje voor een telefoonhanger...maar het is maar een tip

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:19

singasong schreef:
Libiris schreef:
Ik ga morgen toch lekker naar de kreadoebeurs, heb er zin in :D

Ik ga morgen ook, samen met mijn moeder.

Wendy jij bent lekker aan de gang met sieraden maken ;)

leuk zal jou morgen in de gaten houden, heb net gespiekt in jouw profiel...haha...heb je nog steeds rood haar?

Wendy, hier even een foto van wat ik bedoel...

Afbeelding

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:19

Ik snap nog steeds niet helemaal wat je bedoeld :o Als ik het alleen door een kraaltje haal dan schiet dat toch los? :)

En hoe kan ik dan het beste bij de armbandjes met nylondraad dat netjes afwerken? Want nu zit er zo'n geknoopt bolletje met een drupje lijm er op en dat vindt ik ook niet echt mooi :o

Edit: Druk op verzenden en zie ik opeens je foto :D
Dat zo aan de onderkant snap ik :j Maar dan zit je nog steeds met 2 losse stukjes, en hoe maak je dat dan vast dat het niet losschiet van het hangertje? :)

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:27

de draadjes aan het einde ook weer eerst door een knijpkraaltje doen, dan door het haakje/rondje/ringetje en weer terug door het knijpkraaltje en de uiteindes kun je weer door het kraaltje daar onder steken, zodat dat weggewerkt is...of je knipt het heel kort af..
Laatst bijgewerkt door Libiris op 12-11-10 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:34

Libiris schreef:
leuk zal jou morgen in de gaten houden, heb net gespiekt in jouw profiel...haha...heb je nog steeds rood haar?

:j

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:39

Wendy, als ik met nylondraad werk, doe ik het als dat ik met staaldraad werk dus ook met knijpkraaltjes.

Ik zou onderaan beginnen met die telefoonhanger. Op een draad een kraaltje, dan doe je beide draadjes door een knijpkraaltje alleen houd je 1 van de draadjes zo kort dat je die net in een kraaltje erboven kun schuiven. Dat kraaltje doe je er pas op als je het knijpkraaltje vast hebt geknepen. Dan ga je verder met rijgen en verdwijnt het korte draadje vanzelf in de kraaltjes die je er boven aanrijgt. Ben je boven aangekomen met rijgen dan werk je het net zo af als dat je met een armband of ketting doet aan het slotje maar dan aan het ringetje van de hanger.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:42

ik zou zelf aan dat ringetje van jouw hanger, nog een echt ringetje hangen zodat je er ook meer aan kunt hangen....

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:49

Wendy, als je even op mijn site kijken bij 'hangers' en dubbel klikt op de foto's van de hangers met meerdere strengen kralen dan kun je zien wat ik bedoel met onderaan beginnen.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:12

Libiris schreef:
Succubi, echt heel leuk wat jij maakt en die kleding is ook erg mooi.
Heb ook nog even in jouw profiel gekeken en jullie zijn echt in leuke stijl getrouwd zeg!!

Ik ga morgen toch lekker naar de kreadoebeurs, heb er zin in :D

Dank je :D. Wij zijn middeleeuws/gouden eeuw stijl getrouwd.
Ik had 100 en 1 jurken gepast en deze wat "het". Gezien het een middeleeuws tintje had mocht manlief zelf bepalen of hij in die stijl wou trouwen of "gewoon".
Uiteindelijk was in stijl trouwen veel leuker, memorabel én ook nog eens voordeliger gezien wij zo zelf het eten enzo konden regelen :D

De kleding in mijn profiel heb ik samen met een vriendin gemaakt. Zij is costumière en zij kan patroontekenen etc.
Ik heb daarbij alleen de lijntjes op elkaar gestikt :'). (en hele moeilijke ideeën en wensen gehad :D )
De verdere aankleding zoals ze sieraden en de aankleding van de paard(en) heb ik wel zelf gemaakt :)

Ik begin ook vaak zoals het voorbeeld van Libiris.
En de afwerking vind ik het lastigst, vaak houd ik de draden heel erg lang, aantal knopen erin, door de kralen halen, nog een keer knopen en de rest steek ik terug door de kralen.

@Wendy: Ik zou er kleine prijsjes voor vragen. Dan is de kans dat je wat verkoopt het grootst, heb je je kosten eruit en áls er iets kapot blijkt te gaan dan heb je minst kans op gezeur omdat het zo goedkoop was :')
En hier hetzelfde probleem, héél veel kralen freubels maar eigenlijk gebruik ik het nauwelijks :').
Om de kosten laag te houden koop ik veel in de aanbieding, dat scheelt een hoop :) (ik kom ook nooit in een kralen winkel of pipo's :o )

Leuk de kreadoe beurs!! Veel plezier alvast! :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:35

Dat heb ik toch bij deze gedaan wat jullie bedoelen? :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LESWEQ7I.jpg
Hier zit onderaan een lusje. Alleen dan bedoelen jullie dat ik aan dat lusje wat onder het knijpkraaltje uitsteekt nog een kraaltje kan doen zodat het knijpkraaltje minder opvalt? :)

Die touwtjes heb ik ook zelf zo gemaakt :o Maar ik heb nog niet genoeg ringetjes meer :o

Gaaf hoor succubi dat je zoveel dingen zelf kunt maken! :D Die deed ik er eerst wel aan ja.

Ja zowiezo kleine prijsjes :j En zou er ook bij vermelden dat ik het voor hobby doe en nog moet oefenen :P Maar heb dus geen flauw idee nog van wat redelijk is :o De meeste kralen en alles had ik nog :j De dingen die ik nu gebruikt heb lagen al jaren in de kast :o Moet nog nieuwe dingen gaan bestellen en zal dan wel een beetje proberen bij de houden wat iets heeft gekost aan materiaal :j

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:53

Ik heb nog geen ijzerdraad, maar heb nu zelf wat ringetjes gebogen van kettelstiften :))

Dit hangertje had ik ook al nog gemaakt..
Afbeelding

En heb wat met lint geprobeerd :)

Afbeelding
Afbeelding

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:02

ik heb ook weer een leuke gemaakt (vind ik :o)
Afbeelding

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:03

Wow wat een grote kralen! :D Op wat voor draad heb je dat nou gedaan? :)

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:09

gewone vislijndraad (je weet wel die doorschijnende plastieken), maar dan dubbel

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:11

Oh, ik kan het hier niet goed zien, dacht dat dat gele dik draad was :o Maar dat zijn dus ook kralen? :)

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:18

ja dat zijn kraaltjes

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:38

Wendy, wat ben jij creatief geweest, leuk hoor!!

Succubi, Wat knap dat je ook je kleding en alles zelf gemaakt hebt, het ziet er erg leuk uit!!

Trouwens niemand die een antwoord had op mijn vraag ;(

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 16:31

Ik heb geen idee hoe dat moet :n Begin ook nog maar net :=

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 18:07

Ik heb nou wat met kalotjes afgewerkt :)

Afbeelding

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:03

Ik had je vraag niet gezien melanie_h.

Je kan het op verschillende manieren doen.
Wat ik bij het borsttuig had gedaan (wat ook op de borst in een V komt) is 2 kettingen maken en die schuin aflopen en die vervolgens aan elkaar vastmaken.
En anders... Beginnen bij de onderste, breder doorrijgen en dan gaan vertakken. Maar dan zit je denk ik wel aan 4 draden ipv 2.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:04

@kynshiri: Gave kleur combinatie! Mooie foto!

@Wendy: Je gaat als een trein! :D. Laatste vind ik erg leuk :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:22

Bedankt :D

Ik heb weer wat nieuws geprobeerd :) Wilde eigenlijk een ketting maken, maar kwam kralen te kort :+ Dus maar weer een stuk er afgehaald en er wederom een armbandje van gemaakt :') Heb wel heel veel kralen, maar niet zoveel van dezelfde.

Afbeelding

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:25

haha Wendy jij bent wel heel fanatiek :D

Ik heb net nieuwe parels besteld, had gehoopt dat ik ze vandaag binnen zou hebben, maar helaas vandaag geen parelpost daar gaat mijn frubbelweekendje ;(