[VER] mijn vriend is geen crimineel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 00:52

Nee ik ook niet en een vakantiehuis kan jé vrij snel huren in Nl gelukkig, nu nog steeds. Zelf vind ik het stukje schietpartij in combinatie met later "gezellig" op de koffie bij Jurgen, denk ik wel het meest ongeloofwaardig. Dit had ik beter neer kunnen zetten.

Als jullie nog meer tips hebben hoor ik dat graag. :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:14

Ik ook niet, heb altijd direct ergens anders kunnen werken.
Een chalet is zo gehuurd en dat is eigenlijk met alles wat ze doet.
De gebeurtenissen er omheen allemaal vind ik meer onlogisch.
En als ze nou nog in hem trapt als partner vind ik het niet meer logisch en ben ik het echt kwijt :j
Het is veel wat er steeds gebeurd en kan me niet voorstellen dat iemand echt zo kan zijn _O-
Alleen er moet ergens een keer een logische doorbraak ofzo zijn
Maar ik volg nog steeds met plezier!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:28

Als Fleur nu nog steeds bij Jeff wil blijven word het voor mij echt super ongeloofwaardig.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:36

Tja, ik kan mij dan weer wel in die acties en reacties van Fleur verplaatsen. Heb zelf van mijn 16 tot mijn 22ste in een destructieve relatie gezeten. Oké, een schietpartij hebben we nooit gehad, maar meer dan genoeg voorvallen waarvan ik mij nu afvraag waarom ik niet eerder ben gaan rennen? Waarom al dat gewring in bochten om de, op voorhand al gedoemde, relatie toch te laten werken? Op dat moment zelf zag ik dat niet en was ik er van overtuigd dat hij wel zou veranderen. Toen dat niet gebeurde, dacht ik dat het aan mij lag en dat ik degene was die moest veranderen. Pas nadat ik voor de 2x in een vluchthuis belande, heb ik de knoop definitief kunnen doorhakken.

Zo zie ik dit verhaal ook wel. Een destructieve relatie, het vechten tegen een verloren zaak en tegelijkertijd een komische draai geven aan het verhaal om het luchtig te houden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:47

Misschien is dat het ook wel... Mijn karakter is totaal niet zo, als puber al niet. Ik had al 10x gezegd zoek het uit jij met je zootje maar hou mij niet voor de gek ajuus :o
Ik ben te zelfstandig om mij afhankelijk “ te maken” van iemand.
Wellicht ook wel omdat ik zelf van kleins af aan overal dubbel zo hard voor heb moeten werken.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:54

Nu moeten zulke mannen bij mij ook niet meer zijn. Maar destijds, het was mijn eerste vaste relatie en ik was gewoon een soort van verblind.
Mijn ex is trouwens nooit veranderd, iedere relatie van hem gaat stuk om dezelfde reden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:44

Ach ik heb ouders voor minder hun eigen kind op straat gezet zien worden.
Oa omdat hun zoon boer wilde worden, ouders zagen hem liever politieagent worden (net als vaders).
Hij volgde zijn hart en zijn ouders zette hem zo op straat.

Ik vind het ook bizar dat Fleur bij Jeff blijft terug komen. Hoe vaak moet hij haar nog pijn doen, voorliegen etc?
Ik denk dat je het maar als een verslaving moet zien, ze kan er gewoon niet mee stoppen

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:57

Wat ik bijzonder vond was het theedrinken om 8 uur in de ochtend :D en het niet kunnen autorijden maar dan toch wel kunnen autorijden, ook door een stad. Maar dat is denk ik allemaal simpel op te lossen (een paar extra zinnen bijvoorbeeld, zoals: en de rest van die middag liet Jeff mij de basis zien van hoe een auto werkt, en hebben we samen geoefend met schakelen, nu lukt het mij ook).
Zeker wanneer ze hem later stiekem door de stad volgt, dat kan naar mijn idee niet onopvallend als iemand nog niet kan autorijden/schakelen.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:58

kiki1976 schreef:
Oa omdat hun zoon boer wilde worden, ouders zagen hem liever politieagent worden (net als vaders).

Ik vind het ook bizar dat Fleur bij Jeff blijft terug komen. Hoe vaak moet hij haar nog pijn doen, voorliegen etc?
Ik denk dat je het maar als een verslaving moet zien, ze kan er gewoon niet mee stoppen

En misschien de hang aan iets bekends, anders staat ze er toch wel erg alleen voor.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:02

kiki1976 schreef:

Ik had ook n mega hang naar m'n ex.
Ook al deed hij mij geestelijk behoorlijk pijn...
Tot ik geheel op mezelf was. Hem een halfjaar niet had gezien en hem weer terug zag.
Was in één x genezen.
Pas daarna ben ik alles verder gaan verwerken.
Helemaal op die leeftijd, het karakter en deze band met haar ouders plus puberteit snap ik het helemaal.

Mijn voordeel was wel. Mijn ex was (en hopelijk is, gun hem dat zoo niet) geen crimineel.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:03

Speirs schreef:
kiki1976 schreef:

En misschien de hang aan iets bekends, anders staat ze er toch wel erg alleen voor.

Ik heb een tijdje soort reality politie serie gekeken, waarbij de politie dus gevolgd werd voor hun dagdagelijkse werk. Was echt gebeurd met personen (meestal) onherkenbaar gemaakt. Maar het is echt ongelofelijk hoeveel gevallen er zijn waarbij er een hele lijst is van bedrog, drank, huiselijk geweld etc en toch wordt de politie er dan voor de zoveelste maal bij geroepen omdat ze toch weer samen waren en het weer mis ging.
Dus alhoewel ik het zelf ook niet begrijp, toch is het nog niet zo onrealistisch.

Edit: in mijn eigen omgeving trouwens ook een vergelijkbaar geval, en ook uit een ‘welvarende’ thuis zoals fleur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:05

poetser schreef:
Tja, ik kan mij dan weer wel in die acties en reacties van Fleur verplaatsen. Heb zelf van mijn 16 tot mijn 22ste in een destructieve relatie gezeten. Oké, een schietpartij hebben we nooit gehad, maar meer dan genoeg voorvallen waarvan ik mij nu afvraag waarom ik niet eerder ben gaan rennen? Waarom al dat gewring in bochten om de, op voorhand al gedoemde, relatie toch te laten werken? Op dat moment zelf zag ik dat niet en was ik er van overtuigd dat hij wel zou veranderen. Toen dat niet gebeurde, dacht ik dat het aan mij lag en dat ik degene was die moest veranderen. Pas nadat ik voor de 2x in een vluchthuis belande, heb ik de knoop definitief kunnen doorhakken.

Zo zie ik dit verhaal ook wel. Een destructieve relatie, het vechten tegen een verloren zaak en tegelijkertijd een komische draai geven aan het verhaal om het luchtig te houden.

Jeetje, dat is geen leuke start in de liefde als je nog zo jong bent :knuffel:

Mijn doel v 't verhaal is wel 'n stukje herkenning.
Voor jou alleen maar goed te weten dat het met die persoon niet goed gekomen is, hoe sneu dat ook is..

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:37

Idd , hoe vaak zie je niet dat vrouwen die mishandeld worden bij hun partner blijven of terug blijven gaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:57

De mensen waar Talita zou komen te staan heb ik afgebelt. Hier in de buurt zijn genoeg stallen waar ik haar kan plaatsen. Mijn ouders zijn in discussie. Zij vinden het geen goed idee dat ik in Zantvoort blijf werken, maar het loon is goed.

Robert heeft weer een nieuwe vriendin. Het is het nichtje van Mirjam. Mirjam blijkt veel hier geweest te zijn bij mijn ouders. Zelf had ik weinig van haar gehoord. Van Simone ook niet. De laatste keer was voor het huwelijksaanzoek.

Er staat een oproepje in de krant. Stalling aangeboden en ik besluit daar even langs te gaan met Simone nadat we weer bij Talita zijn geweest. We hebben nog maar een week om alles in orde te maken voor de verhuizing. Van Jeff heb ik niets meer gehoord.

Het is rustig weer thuis. Ik merk wel dat ik Jeff mis en daarom ga ik regelmatig met Barry langs de plekken waar ik met Jeff geweest ben. Op school gaat het goed. Ik ben bevriend geraakt met José. Een leuke meid. Zij heeft een fijne relatie met haar vriend en woont ook samen met hem.

Eenmaal bij Talita staat ze onder de bagger dus besluiten we niet te gaan rijden. Met de eigenaar spreek ik af dat ze volgende week zondag gebracht kan worden. Simone blijft maar door vragen over Jeff en wat er nou precies gebeurt is. Ik weet dat ze mij erop afrekent en vertel zo min mogelijk.

Nadat we bij Talita geweest zijn rijden we een lang pad op. De stal is op loopafstand van waar ik woon dus dat is wel fijn. Er komt een vrouw met dreadlocks en cowboylaarzen deze kant op gelopen gevolgd door twee kleine teckels. Ik ben benieuwd!

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:57

Ik vind je schijfstijl echt enorm makkelijk lezen en het is een type verhaal waarbij je zelf enorm de personen kan inbeelden. Dat vind ik heel leuk, alleen merk ik aan mijzelf dat ik minder vaak dit topic aanklik omdat ik langzaam aan een beetje "Jeff-moe" begin te worden en ik echt benauwd word van hoe lang Fleur aan hem blijft hangen.. Maar misschien is dat ook nét het kenmerk van die leeftijd.. Je laatste stukje maakte het weer werkelijker voor mij en dat wilde ik even kwijt als feedback. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:08

Bedankt!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:36

Ineke2 schreef:
Als Fleur nu nog steeds bij Jeff wil blijven word het voor mij echt super ongeloofwaardig.

Toch denk ik dat er zulke dames/meisjes zijn. Even later weer ingepakt worden. Hoop het niet en dat we nu naar een stalker face gaan, daar zie ik Jeff wel voor aan.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:29

Jis_ schreef:
Ineke2 schreef:

Toch denk ik dat er zulke dames/meisjes zijn. Even later weer ingepakt worden. Hoop het niet en dat we nu naar een stalker face gaan, daar zie ik Jeff wel voor aan.

Ik wil er bij zeggen dat ik het inderdaad niet ongeloofwaardig vind hoor. Ik heb daadwerkelijk een vriendinnetje die dit echt doet. :( Praat hier regelmatig met haar over. Het word echt problematisch inmiddels. Dus nee ik vind het zeker niet storend!

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:06

Maar als Jeff weg valt in het verhaal is het een stuk minder spannend...
Ik ben juist wel benieuwd wat hij nu precies allemaal doet en waar onze lieve Fleur nu allemaal achter gaat komen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:10

Ja en of de titel dan “echt” waar is, dat hij geen crimineel is..

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:30

zorro schreef:
Uhm, alles eigenlijk.. van de ouders die het kind gewoon de deur uitzetten, het even naar het buitenland gaan, het tentje kopen en op een camping gaan staan, in Nederland even een huisje huren, zo een nieuw bijbaantje hebben en gelijk aan de slag kunnen, alles gaat zo snel en gemakkelijk, dus eigenlijk alles :') maar net wat ik zeg, ik denk dat dat juist de kracht is.

Ouders die hun kids de deur wijzen gebeurd aardig vaak.
Een chalet huren is niet moeilijk, dat kan iedereen en helemaal als de zomerperiode voorbij is.
Als je een geode leeftijd hebt voor in der supermarket wordt je zo aangenomen.

Dit heeft niks met makkelijk te maken, maar het is gewoon mogelijk

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:42

Dat zomaar ineens zelf leren rijden met de auto vind ik nog het meest bijzondere van het hele verhaal, en dat die club van tuig het ene moment schietend achter ze aan zit en het andere moment alles koek en ei lijkt, en ze een tijd geen geen werk meer maken van die camera en niemand daar meer mee bezig is. Dat Jeff er niks meer over zegt. Ineens verdwijnt het gewoon uit het verhaal := En dan veel later komt het pas ineens weer terug. Waarom interesseerde in de tussentijd niemand zich er voor dan.... :?

Hoe het hele verhaal Claire doodgezwegen wordt binnen het gezin vind ik ook maf.

En hoe onverantwoord Streep bezig is terwijl ze toch best een slimme meid lijkt verder. Dan doel ik op het per-sé willen kopen van dat paardje terwijl het toch een heel stuk handiger zou zijn om eerst eens te zorgen voor een stabiele basis...wat denk je van een eigen huisje zodat ze niet meer afhankelijk is van onbetrouwbare ouders / broer / Jeff. Of dat rijbewijs halen :=

Dat er nou niemand is die zegt van joh dit kan je beter nog even niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:59

Bedankt voor de feedback, ik denk wat de Chalet en de camera betreft, dat dit deel beter had gekund. :o

Autorijden zwart gebeurt veel in Noord Holland :j

Relaties als deze ook, niet alleen in NH natuurlijk. Maar het is juist goed dat niet iedereen zich hierin kan vinden.

"Zo meiske, dus jij zoekt een plekkie voor je paard," begint de mevrouw enthousiast. "Mijn naam is Gerda en ik woon hier met mijn man Jan en twee hondjes, Vick en Jaimy." "Loop maar mee, dan laat ik je de stallen zien, je bent niet bang van grote paarden hoop ik?"

Achterin de stal staat een Glydesdalemerrie. Ik hoop maar niet dat Talita daar bij komt te staan. Gelukkig zie ik al snel dat dit niet de bedoeling is. Naast de stal van de Glydesdale is een box vrij met een aparte weide erbij. Deze is vrij gekomen na het overlijden van Gerda haar andere paard.

"Heb je ook tijd voor verzorging, dan gaat er wat van de prijs af."Ik vraag 150 gulden in de maand all in" Mocht je ook een woonplek zoeken dan kan dat ook, want hier achter heb ik een appartement vrij, maar dat zal wel niet." Gerda klinkt vriendelijk en alles ziet er goed verzorgd uit.

Ik besluit voor een plek all in, voor Talita te kiezen omdat ik mij ook op mijn studie wil focussen. Eenmaal thuis schilder in een naambordje. De sfeer is redelijk. Over Jeff of Claire wordt niet gesproken. Het lijkt net alsof er niks gebeurt is maar de spanning is wel voelbaar.

Dan ontvang ik een SMS:

"Streep ik ben in het dorp en wacht op je bij de parkeerplaats van de supermarkt"

Ik voel mijn hart weer te keer gaan en heb stiekem wel zin om Jeff weer te zien en hem flink de waarheid te vertellen.

Aan de andere kant is het beter om hem nu definitief voor altijd te negeren.

Dan komt mijn moeder achter mij staan. "Zo, dus je bent nog steeds met die jongen bezig." zegt ze streng. Ze roept mijn vader erbij en ook Robert komt erbij staan. Ik voel mij enorm opgesloten..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:06

Ja wat dachten die ouders dan? Dat Jeff opeens poef in het niets is verdwenen?

De ouders zorgen er in elk geval voor dat dochterlief niets meer dúrft te vertellen sowieso.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:49

Dat appartementje wordt vast niet voor niets genoemd :)

Maarja dan wordt ze weer zo afhankelijk van die mensen....

Ik wil die Robert echt schoppen := Wat een vreselijke schijnheilige bemoeizieke mispunt is dat zeg _-:(