[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyfiefy

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 16:46

Opzich wel handig!
Ik heb het soms met potloden al dat de kleur niet klopt met de kleur die aan de buitenkant er omheen zit :+
Dus dit soort dingen zijn dan toch juist heel erg handig!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:14

Quebelle schreef:
Fenrir: ziet er correct uit! en referenties gebruiken is zeker geen schaamte, zowat alle grote artiesten gebruiken referenties, of het nu klassieke grootmeesters zijn of disney animators!

Er is ook niks mis mee.
Ik voel me alleen vrijer zonder :)

Mijn bijdrage van afgelopen week, ik dacht eens leuk wat anders te laten zien. Een opdracht gemaakt tijdens een les van mijn opleiding. Nat in nat techniek (dus met waterverf op nat papier), de opdracht was om kleurvlakken te maken op het gehele vel met 1 soort blauw, 2 soorten geel en 2 soorten rood. Kleur mocht in elkaar overlopen en je mocht zelf kiezen welke kleuren je ervan gebruikte, hoeveel, en waar.
Pas daarna kregen we de tweede stap te horen: met een donkerder blauw het silhouet van een papegaai uitsparen zonder lijnen te trekken (dus vlakken schilderen). De kleuren die oorspronkelijk op de achtergrond gebruikt zijn schijnen nog een beetje door.
Ik ben voor een kaketoe gegaan want ik vind die kuif altijd zo leuk :D

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:10

Poging tot een achtergrond/landschap,
'Mining village' (artprompts)
58/180
Afbeelding

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:30

Leuk gedaan Telpeva!

Het is een beetje stiller geworden de laatste tijd. Komop iedereen, blijf doorgaan. Jullie kunnen het. Ik open regelmatig dit topic om mooie kunstwerken te zien!!

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 07:48

anniekow; inderdaad het wisselt een beetje, ene keer best veel andere keer paar dagen niks :P

Telpeva, tof gedaan! Is dit de eerste keer dat je dit doet?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 08:55

Ik ben nog bezig met het schilderijtje wou pas weer plaatsen als hij klaar is

Zag ook weer iets anders om mee te knutselen dus daar wil ik ook even kijken of ik materiaal voor kan vinden :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:25

Jep eerste keer... landschappen en ik zijn nog geen vriendjes, wat een drama he het lijkt wel een kindertekening :+ maar goed ook de minder goede tekeningen horen erbij, het is weer een leermoment :') de helft van de tijd had ik echt geen idee wat ik aan het doen was, en ik zie gelukkig al dingen die ik de volgende keer anders zou doen dus als het goed is heb ik er dan in elk geval van geleerd :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:13

Bij mij loopt het helemaal vast. Eerst was er geen ruimte doordat mijn man het tijdelijk had geclaimt en nu is mijn paard met een heel ernstige peesblessure gediagnostiseerd. Ik heb mijn tekeningen tot nu toe in een veiling gezet op FB om een deel van de medische kosten te kunnen dekken. Ik weet dat er hier mensen waren die interesse hadden in bijvoorbeeld het hertje. Mocht je willen kijken naar mijn aanbod dan kun je terecht op de NVVR markt op facebook.

Als alles weer wat gestructureerder loopt hier hoop ik de rest van het jaar wel netjes af te maken. Maar voor nu zie ik deze periode maar even als verloren.

Ik geniet wel nog steeds van wat jullie hier plaatsen!

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:45

Telpeva, nou doe mij maar zo'm kindertekening dan :P
Erg getalenteerd kind heb je dan :P
Natuurlijk leer je er van, ga je nog meer maken en laten zien ? :)

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:48

Malenka schreef:
Bij mij loopt het helemaal vast. Eerst was er geen ruimte doordat mijn man het tijdelijk had geclaimt en nu is mijn paard met een heel ernstige peesblessure gediagnostiseerd. Ik heb mijn tekeningen tot nu toe in een veiling gezet op FB om een deel van de medische kosten te kunnen dekken. Ik weet dat er hier mensen waren die interesse hadden in bijvoorbeeld het hertje. Mocht je willen kijken naar mijn aanbod dan kun je terecht op de NVVR markt op facebook.

Als alles weer wat gestructureerder loopt hier hoop ik de rest van het jaar wel netjes af te maken. Maar voor nu zie ik deze periode maar even als verloren.

Ik geniet wel nog steeds van wat jullie hier plaatsen!

O dat is wel even heftig dan!
Ik hoop dat je er goed wat geld uit kan halen.
heb zelf ook even gekeken maar voor mij is het niet precies wat mij aanspreekt, sorry :(
Mocht je nog meer werken hebben die je daar niet op heb staan, mag je me eventueel een privé berichtje sturen.

Ik snap zeker dat je nu je hoofd totaal ergens anders heb dan bij het maken van nieuwe tekeningen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 11:56

Jazeker hier wil ik nog wel even mee door gaan, ik ben de standaard platte groene weilanden met strakke blauwe lucht + de sneeuwlandschappen (lees, witte achtergronden) wel een beetje zat, want veel meer dan dat kan ik gewoon nog niet en ik wil dat gewoon kunnen.

Wat onwijs naar om te horen Malenka, hopelijk krijg je wat verkocht zodat dat naar je paard kan. Sterkte er mee!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:10

Even een bijleesje vanaf pagina 69:

xTitanic: nooit van dat buddha board gehoord, klinkt wel grappig. Denk niet dat het wat voor mij zou zijn maar het ziet er leuk uit zo met die losse, vlotte streken!

Seven: leuk dat effect met die bosjes zo.

Vero: ik ben ook pas net begonnen hoor, beter laat dan nooit toch :D Leuk die Iejoor!

Telpeva: het verschil tussen HB en 2B valt op zich ook nog wel mee. Ik teken zelf meestal met HB of zachter, maar zelden met harder, dat wordt al snel zo krasserig.
Leuk dat je zoveel originele karakters bedenkt!

Seven: leuk die spatters zo als achtergrond! Die blauwe erna vind ik ook leuk al zou nog wat meer contrast qua kleurstellingen ook wel tof zijn denk ik.

Quebelle: heel mooi, ik stoor me er alleen wel een beetje aan dat het hoofd nu zo zweeft door de scherpe rand bij de nek, krijg er een beetje een afgehakt hoofd-vibe van :P

Telpeva: auto's tekenen is hel ja :')
En markers... heb hier nog voor honderden euro's aan copics liggen, ik gebruik ze eigenlijk amper, toch maar weer meer mee gaan proberen :o

Seven: is dat hetzelfde paard als die met de bosjes? Hij lijkt er iig wel op :D
Vind het oog nog wat 'leeg', denk dat een lichtpuntje erin het net wat meer doet leven.
Die ander wordt ook stoer!

Quebelle: ik weet niet wie Mercy is maar vind het heel mooi geworden zo in die grijstinten en met deze sfeer/uitdrukking :)

Telpeva: mooie kleurensetting. Ben benieuwd naar meer achtergrondjes!

Malenka wat een vervelende situatie, sterkte!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:49

Hebben jullie wel eens van de term bullet journal gehoord? ik kwam het gisteren voor het eerst tegen en ben vandaag meteen naar de winkel gesneld om een notitieboekje te scoren... dit wil ik erbij doen, naast de challenge (en mogelijk ook af en toe als deel van de challenge)

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:19

Telpeva; kan je uitleggen hoe het werkt? Ik snap er helemaal niks van (ja heb het filmpje gekeken :P )

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:31

Het is een agenda, notitieboekje en lijstjesboekje in één, maar je maakt het zelf in een blanco notitieboekje. Dus zelf de opmaak verzinnen, zelf kaders maken, kleurtjes, decoratie en frutsels toevoegen enzo :) ik zal hier en daar wat uploaden als ik wat gemaakt heb

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 00:59

Ennnn we zijn op een derde van de challenge beland *\o/* Joepie joepie jeej :D We zijn awesome! Pluim aan iedereen die nog steeds mee doet, de nieuwe mensen die aangesloten zijn en ook bij deze een extra bedankje voor de meelezers die af en toe ook reageren. Zonder jullie had ik het echt niet zo lang uitgehouden :+ :D <3

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:09

Ik heb er meerdere :P voor mij werkt het erg goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:31

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:33

Ik ken het ook, maar vind het veel te veel werk daar heb ik gewoon echt geen tijd voor :=

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:27

Ik kan al geen planning maken, laat staan een journal :')

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:26

Ik gebruik wel een blanco notitieboekje als agenda en alles daaromheen. Ik maak geen hokjes/indeling zoals bij een bullet journal maar heb er altijd een to-do lijstje in staan. Werkt super handig omdat je bijvoorbeeld notitities, notulen etc. ook gewoon er in kunt schrijven. Zo raak ik aantekeningen tenminste niet kwijt en kan makkelijk even terugbladeren. En ik vergeet op deze manier veel minder!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:28

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:37

eclair; jij bent lekker bezig geweest!
nummer 97 en 100 vind ik er erg goed gelukt. :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 23:14

Jaarkalender overzicht voor mijn bullet journal
59/180
Afbeelding
Details
Afbeelding

Elke maand gaat ook een grijs tekeningetje er in krijgen die iets uitbeeld dat er in die maand gebeurd is

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 04:55

Telpeva; dat ziet er wel tof uit!
Ik vind die muisjes er bij wel echt super leuk :P