RenskeFrea Heerlijke snelle krabbel. Lekker woeste manen en mooi koppie. Ben erg fan van die pluisachtige oortjes. Daar kan ik in het echt nooit vanaf blijven (tot groot ongenoegen van vzpaard ). Fnanne Heel erg gaaf werk weer, gaat een beetje de abstracte kant op zo, spannend waar dat eindigt! Ik vind 175, dat mozaïkpaardje ook wel erg bijzonder. Moet toch wel een hels karwei zijn om dat allemaal zo netjes in te kleuren.
Vandaag ook maar weer een vluggertje. Vanavond is het zover, spannend! Fineliner, A4 en Gimp voor het inkleuren.
Plankenkoorts II
(ja, ja, we hebben weer een serie )
RenskeFrea
Geplaatst: 27-06-15 08:26
Pluizebolpum, tof, is het goed gegaan? Was al je plankenkoorts serie terecht? Ik vind je vluggertje erg leuk gevonden, en mooi uitgevoerd
Fnanne, jij bent ook lekker creatief bezig Persoonlijk hou ik iets minder van die spinneweb achtige dingen met al die lijntjes, maar in kleur vind ik dat wel weer heel gaaf. Je bruin met gele vlakjes vind ik ook heel mooi. Succes met je schooljaar afronding en de rest, ken dat hectische, moet vandaag toch ook geloven aan een berg was van weken en achterstallige schoonmaak (verbaast me steeds dat ik uberhaupt nog schone dingen in de kledingkast heb) En die bierviltjes was best lollig, maar je voelt die dingen dus echt niet zitten, dus ook niet of je ze dreigt te verliezen
Gisteravond nog snel weer een krabbeltje in mijn tekenboek gedaan, uit het Slawik boekje weer. Ik bladerde er doorheen naar een geschikte foto, en deze was wel briljant, vooral ook hoe het paard erbij keek In het begin dacht ik het lijkt voor geen meter ergens op, maar het resultaat vind ik toch wel erg leuk geworden schetsen gaat echt relaxt makkelijk en snel tegenwoordig, zeker met voorbeeldje!
RenskeFrea
Geplaatst: 27-06-15 14:35
Vandaag even op een neer gecrosst met de trein naar Eindhoven, om een boek te halen dat ik gister besteld had en vandaag al binnen was Ook gemeld dat ik gister 5 euro te veel betaald had, en toen kreeg ik t geld terug en een gratis kopje thee in de boekwinkel Ook nu ik toch in de stad was even nieuwe schetsblokken gehaald, want mijn huidige A5 is bijna op, en dat is zulk fijn papier. Dus ook maar A4 versie gehaald. Onderweg heen en terug dit in elkaar gezet Referentie uit het aanvraagtopic, coloursoft op A5.
Straks ga ik nog richting Amsterdam en weer terug voor de dierentuin Wat moet ik dan in de trein doen nu mijn tekening al af is
Fnanne
Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-15 16:45
Pluizebolplum: ging het goed? Je verschillende series worden leuk! Die oortjes Renskefrea: die van gisteren vind ik leuk! Ik hou wel van die aparte houdingen. En dat koppie erbij Zo'n black-tekening werkt ook mooi. Vind het altijd bijzonder hoe kleuren intenser lijken. Mmm... En wat te doen in de trein... Boek lezen? Hoe is het met de schoonmaak?
Mijn spinnenweb-paardjes ben ik zelf wel blij mee, het voelt weer totaal anders en ik ben benieuwd waarheen het gaat leiden...
178/365 Inkt en spuitverf op papier
RenskeFrea
Geplaatst: 27-06-15 23:08
Fnanne, ik mag nog niet aan mijn nieuwe boeken beginnen voor ik mijn oude uit heb, en die schiet niet op op een of andere manier Moest ook nog voor mijn cursus een artikel lezen en samenvatten enzo, dus dat maar eens gedaan. En dus diertje observeren in de dierentuin, dus me ook ingelezen wat ik nu precies moest doen Schoonmaak gaat redelijk de goeie kant op, heb iig 3 machines was gedraaid, en wat dingen opgeruimd dus er zit wat schot in Ik vind deze van vandaag wel weer heel mooi, dan heeft dat een erg gaaf effect met die vlekken/spetters. In elk geval erg leuke serie zo, en vooral belangrijk dat je het zelf tof vindt ook
Terug naar huis geen zin meer in het artikel, en het was te druk in de trein om te slapen (je staat er versteld van hoeveel mensen na 10 uur 's avonds nog in de trein zitten...), dus nog maar wat geschetst Moest er volgens mij toch nog een inhalen van het feest Mijn A5 papiertje was wel wat te klein, moet maar snel aan mijn A4 blok beginnen
Fnanne
Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-15 09:55
Mooi attent koppie renskefrea ik vind je schets krabbels erg fijn om te zien Hier draait de eerste was ook alweer, de tweede staat klaar, en ik gok dat ik vanavond, na een bezoek aan strand: nummer vier mag gaan draaien... Never ending story...
178/365 Acryl en inkt op papier.
Pluizebolpum
Geplaatst: 28-06-15 16:59
RenskeFrea Leuk is dat hé? Dat je nu echt merkt dat het steeds makkelijker gaat. Is ook te zien, de rolschets van eergisteren ziet er goed uit, zeker ook qua verhoudingen. En inderdaad, dat koppie van dat paard ook . Het hoofdje van gisteren is ook mooi. Dat oog vooral! Zo zacht en fluffy. Springpaard (ik ben nu de tel kwijt met gisterens hoor) is ook mooi zo. Hoofd en tuig is heel goed gelukt en zelfs het lijf van de ruiter klopt goed. Leuk! Fnanne Ik vind ze ook erg gaaf, die 'spinnenwebpaardjes'. Heeft ook wel iets heel dynamisch zo, met die 'vlekken' en 'strepen'. Maar wat is spuitverf? (ik heb wel een heel aparte associatie nu maar dat zal het vast niet wezen ) Is dat zoiets als airbrush? Die van vandaag vind ik ook erg mooi, beetje Miro achtig, maar ik ben wel het paard kwijt...Dat kán aan mij liggen, ben er nog niet helemaal bij.
En hou op over wassen en huishoudens...Heb het hier flink laten versloffen de afgelopen dagen dus vandaag is dan rust,- en een heel klein beetje wasdag. Optredens waren hartstikke leuk. Ging helemaal geweldig en heb ontzettend genoten (hier hebben we dus gestaan, voor dik 500 man: https://lh3.googleusercontent.com/mkvdl ... 20-h531-no ). Alleen na twee dagen en drie keer optreden lig je goed stuk hoor. Niet alleen van de spanning van te voren maar ook alles tijdens, voor en na het optreden en vooral dat wachten. Maár, volgens de berichten was ons groepje toch echt wel de showstopper van de avond!
Anyway, even inhalen, gisteren is het er door alle drukte niet meer van gekomen. De laatste twee van de serie en een beetje 'tussendoortjes'.
Die van gisteren, A4, fineliner en stift.
Performance
Vandaag een beetje hoe ik me nog voel. Dat tot drie uur doorzakken met broerlief, een fles whiskey en een kaas was eigenlijk net teveel...
A4, stift en Gimp.
The Day After...
RenskeFrea
Geplaatst: 28-06-15 21:07
Fnanne, ja ik moet van de week ook nog 2 wassen draaien, maar heb maar 1 rekje, dus dat moet als het huidige droog en opgeruimd is Misschien dinsdag als ik toch thuis werk. Maar idd stapelt dat steeds lekker door... Jouwe van vandaag is heel interessant, maar ik zie er ook niet helemaal een paard in eigenlijk Volgens mij is links onder een voorbeen iig, dan zal dat blauwe rechts misschien zijn staart zijn? En dat paarse lijkt mij wel een ruiter. Leuk, zo'n abstract ding waar je zelf in moet gaan zoeken
Pluizebol, ja sorry, ik ben ook de tel kwijt hahaha Tof dat je optredens goed zijn gegaan, en dat het zo erg leuk was. Dat ziet er inderdaad uit als een flinke ruimte, snap je plankenkoorts wel enzo Lijkt me ook wel vermoeiend, maar wel gaaf om te doen. Leuke krabbeltjes in je serie, ook leuk dat je mijn dagelijkse belevenis ideetjes overneemt in cartoonstijl Je performance paardje is echt heel schattig, mooi tuig ook. Hij kijkt wel een beetje verontschuldigend zo Die van vandaag is ook echt te schattig. Leuk detail die zak ijs op het hoofd, en dat ie zo in het water staat
Vandaag was ik naar de apenheul, had mijn A4 schetsblok meegenomen voor in de treinrit. De trein doet het er wel om tegenwoordig, lijkt wel of ze steeds meer schudden. Mijn schets zag er ook erg bobbelig uit iig Gelukkig gaat het met inkleuren wat stabieler, omdat je dan minder precieze lijntjes hoeft te doen, al is ie wel ietwat krasserig gebleven. (moet maar weer eens pastelpotloodjes uitproberen ) Foto uit het aanvraagtopic, is ook wel heel handig als je een foto print terwijl je zwarte inkt op is. Alle zwarte plekken had ie mooi wit gelaten En nu ik thuis kom zijn de kleuren van de foto dus heel anders dan ik dacht. Dus nog klein beetje bijgeschaafd Wilde nog achtergrond, maar geen tijd meer voor
Pluizebolpum
Geplaatst: 29-06-15 21:40
RenskeFrea O leuk, apies kijken! Was wel gezellig? Wbt de tekening zie ik er weinig bobbeligs aan en dat krasserige valt ook wel mee, ik vind dat beslist niet storend. Voor de rest is ie gewoon ontzettend mooi geworden. De halshouding en de borst, maar vooral dat koppie ziet er schitterend uit.
Ideetje dat al een tijdje door mijn hoofd spookte. A4, fineliner en stift.
Paint Horse
RenskeFrea
Geplaatst: 29-06-15 22:13
Pluizebol, was zeker gezellig. Zelfs op gegeven moment een aap die in mijn nek sprong, nou dat hoeft ook weer niet voor mij De gemiddelde andere bezoeker vond dat steeds geweldig en lokte die beestjes steeds. Tot er een met een lolly vandoor ging... Lief tekeningetje, zo'n schattige blik heeft die witte En leuk idee ook
Onderweg van mijn werk naar het station op de fiets kwam ik langs een leuk parkje, waar ik even neer plofte om wat te tekenen. Wilde naar de bios (minionsfilm) maar was veels te vroeg Maar toch niet genoeg rust om m mooi af te maken dus later thuis beetje afgeraffeld... Ik heb enorm veel bruintinten maar dus erg weinig kleurtjes om nuanceverschil in een wit paard aan te geven Dat vraagt om een nieuw tripje naar de Kwast
Wit, peach, grijs en roze potlood op zwart A5 papiertje. En zwarte fineliner voor de stipjes Foto uit aanvraagtopic.
Pluizebolpum
Geplaatst: 30-06-15 14:34
RenskeFrea Mja, deze oogt inderdaad wel iets raffeliger dan die bruine, maar aan de andere kant, dat 'raffelige' geeft het wel altijd zo'n snoezig wolliebollie effect. Die stipjes op de snuit en die wimpertjes zijn wel weer heerlijk hoor.
En dan is het zomaar 30 juni en zijn we op de helft! Daarom dit muildierveulen, met een referentieplaatje, kleurpotlood, stift en Gimp omdat het toch even niet zo mooi uit de scanner kwam als dat de bedoeling was.
Half om Half
RenskeFrea
Geplaatst: 30-06-15 22:34
Pluizebol, dat is tof, een muildier zebra vlekken mengelmoes Ik vind hem tof! En yay voor het halverwege, wat pas halverwege... dacht dat we al veel verder waren
Bij onze manege was er een paard die raar deed en zijn hoofd naar de grond hield en niet meer omhoog wilde/kon doen. Dat was best naar. Die hebben ze op de wei gezet terwijl wij gingen rijden, om m in de gaten te houden. Nou ja, met gras eten hoef je natuurlijk je hoofd niet omhoog te doen... Geen idee wat ie nou had, maar leek ofwel iets verrekt of wel met warmte te maken te hebben. Zo liepen de paarden, in elk geval zeker mijn paard, ongeveer bij in de les:
Ze was niet vooruit te branden, dus deden we het lekker rustig aan Een oud roze potlood uit mijn potlodenmengelmoes bakje gepakt, en geschetst in mijn boek, op ongeveer een kwart van een A4 pagina uiteindelijk Ik heb trouwens weer nieuwe kleurtjes gehaald bij de Kwast, en een mooi metalen blikje om alles in te stoppen. Blijkt dat ik er al bijna veels te veel heb, past maar net
Fnanne
Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-15 23:02
Laatste loodjes op het werk...
Pluizebolplum: fijn dat het goed gegaan is. Mooie zaal ook. Je tekeningen zijn bijna een soort dagboek aan het worden zo. 'The day after' is erg leuk: ik voel bijna letterlijk met 'm mee momenteel. (Laatste loodjes op werk, ziek kindje en verkouden -lees: ik hoest de hele nacht heel hard- vriendje, waardoor ik nauwelijks slaap...) Enne... Spuitverf: van die verf uit een spuitbus? Je painthorse: heerlijk! Hoe kwam je erop? En die van vandaag zou ik graag in het eggie op stal willen hebben heerlijke aftekeningen Renskefrea: nog een blikje dan maar? Enne...apenheul? Jij reist ook heel wat af he? Het arme paardje van vandaag: ging het later wel beter? Ik vind die van eergisteren leuk! Mooie pose en fijne kleurtjes
30 juni; bijna op de helft vandaag nummer 181 dus donderdag... Over de helft! Denk dat ik dan weer eens een overzichtsfoto maak Is toch eigenlijk best snel gegaan nietwaar?
180 en 181 Acryl en inkt op papier.
Fnanne
Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-15 14:40
182/365 Inkt op papier.
Pluizebolpum
Geplaatst: 01-07-15 15:13
Fnanne Lol, o, ja, spuitbusverf. En dat paint horse, tja, beelddenker hé? Verf paard, en dan gaat m'n hoofd wel werken. Mooie 'spetters' weer. Ik vind het toch een aparte maar erg fijne stijl om naar te kijken. Die laatste ook, zo simpel maar wel gewoon weer mooi.
Omdat de hersenen lichtelijk gesmolten zijn maar een 'simpel kraswerkje'. Referentieplaatje, B3 potlood en kleurpotlood.
Pootjebaden
Fnanne
Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-15 09:39
Heerlijk toepasselijke plaat Pluizebolplum. Iets wat deze dagen wel noodzakelijk gaat zijn, zulke verkoeling
We zijn op de helft!! (of erover eigenlijk...) Toch wel bijzonder toch?
Zo ziet dat eruit momenteel
En nummer 183 ziet er zo uit:
Jetske
Geplaatst: 02-07-15 13:06
Wauw Fnanne, mooie collectie zo bij elkaar. Pluizebolpum en RenskeFrea jullie werkjes van de laatste tijd zijn ook prachtig.
Ik loop erg achter (en ben de tel kwijt ). De afgelopen week weer nogal een dip gehad en nauwelijks iets op papier gekregen. Nu bijna tijd voor vakantie en verhuizen, dus ben bang dat er niet veel van gaat komen de komende tijd.
Pluizebolpum
Geplaatst: 02-07-15 17:01
Fnanne Wow, wat een gaaf gezicht zo alles bij elkaar. Niet alleen bijzonder maar ook gewoon knap. Valt nog niet mee om echt elke dag een paard op papier te krijgen. Nu heb ik het nog makkelijk met relatief veel vrije tijd maar als je ook nog kinderen en/of werk hebt. Petje af! Nr.183 is ook weer gaaf. Mooie uitdrukkingsvolle kop zo en ik blijf het een leuke stijl vinden. Jetske Dipjes horen erbij, gewoon maar doorkrabbelen. Deze zien er toch ook weer goed uit? Ik vind vooral dat 'blauwe' paard erg gaaf. Komt misschien ook een beetje door de kleuren maar hij heeft echt wel wat.
Ben nu dus gewoon echt bijna gesmolten en heb erg zin in ijs. Mja, dan krijg je dit dus. A4, kleurpotlood en een beetje Gimp voor het effect.
IJsco
RenskeFrea
Geplaatst: 02-07-15 17:20
Fnanne, ja elke maand een dierentuin, en ik doe een online cursus over dierengedrag van wilde dieren, waar ik een opdracht voor moet doen met een dier observeren, dus dan gaat het wel. Wilde komend weekend ook nog naar Artis (heb daar abo op tot eind juli) maar met die hitte is dat toch niks Ik weet trouwens niet of het paardje later beter ging, toen ik weg ging stond hij te hinniken met zijn neus bij de grond, wat niet normaal is. Ik hoop dat het snel beter met m gaat, hij is nog best wel jong. Mooi overzicht heb je! Zou ik ook eens moeten gaan doen, maar mijne zijn niet allemaal even groot En moet ik eerst nog de resten opruimen hier Die van vandaag vind ik tof! Doe je die uitlopertjes nou speciaal tekenen of op een aparte techniek?
Pluizebolpum, die van gister is erg mooi, leuk concept ook zo in het water. Paard kijkt er ook geweldig bij Van vandaag is gewoon weer briljant, en erg leuk uitgewerkt
Jetske, gewoon lekker door blijven wanneer je kan. Dipjes gaan vaak wel weg als je gewoon door gaat. Een krabbel van 5 min kan ook (doe ik ook regelmatig als ik tegen bedtijd nog bedenk dat ik weer eens vergeten ben een paard te tekenen). Je tekeningen zijn weer erg tof, lekker kleurrijk altijd. En mooie schaduwen. Ik vind die blauwe ook erg sprekend, en mooi oogje heeft die!!
Gistermiddag belde mijn zusje op of ik die avond iets te doen had, toen zijn ze samen naar mij gekomen om uit eten te gaan spontaan Eenmaal thuis had ik verder 0,0 inspiratie voor een paard, dus gewoon maar begonnen te tekenen, en dan krijg je dit, vlak voor het slapen gaan:
Vandaag besloten in de auto te tekenen omdat mijn carpoolbuddy weer reed vanwege dat hij airco heeft Hem om inspiratie gevraagd, toen had hij het meteen helemaal uitgedacht, omdat hij mijn losse vrolijke krabbeltjes zo geweldig vindt. Dit was dus zijn idee:
Stargazer
Misschien ga ik die nog inkleuren als ik straks nog tijd heb. Maar in de auto werd ik toch best misselijk, dus toen maar snel gestopt. En overigens is dat veel lastiger en wiebeliger nog dan de trein, dat zie je een beetje aan het paardje
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 02-07-15 21:32
Ontzettend gave werken gezien!! Hier drastisch tijd te kort om te tekenen en helemaal om te reageren. Excuses
Zou al eerder in dit topic kijken maar vergat het steeds, dus nu even een stipje. Weet niet of ik mee ga doen want ik teken bijna geen paarden meer en weet niet of ik er op zit te wachten (of überhaupt de tijd ervoor heb) om het elke dag te moeten doen... Maar vind jullie werken wel heel leuk en inspirerend om te zien! Het gaat wel weer kriebelen, die spinnenweb-paardjes van Fnanne bijv zulke maakte ik ook toen ik een jaar of 13 was en dan krijg ik wel weer zin om het weer eens uit te proberen... dus wie weet!
Pluizebolpum
Geplaatst: 03-07-15 19:19
RenskeFrea Och, heb gewoon dat arme paardje gemist. Ziet er inderdaad zo wel erg sneu uit, hoop dat het alweer wat beter met het diertje gaat. Carpoolbuddy heeft helemaal gelijk, je losse krabbels zijn altijd echt heel leuk om naar te kijken. Sterrekijker (hihi, wist ik als kleintje veel, dacht echt dat dat soort paarden astronomisch begaafd waren ) is een hele leuke plaat geworden en zelfs dat vluggertje over de muur oogt heel vrolijk. Wat een heerlijk blij koppie. SIEMxFUNNY De foto oogt wat onscherp? (of ik moet een nieuwe bril, kan ook) Vind hem verder heel mooi gelukt, zeker voor een 10 minuten werkje. Delicia Zeker qua kleur al een mooie basis.
Vlugge krabbel vandaag, weer weer geinspireerd. Zwart A4, witte gelpen en stift.
Pootjebaden II
LinekeP
Geplaatst: 03-07-15 19:26
Ik ga even mee kijken, vind het erg leuk om te tekenen. Maar denk dat ik het zelf niet ga doen.