Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Princess_ schreef:Goedemorgen!
Mag ik mij hier ook melden? Wat maken jullie leuke dingen!
Ik heb van de week deze star wars sjaal afgemaakt. De sjaal is dubbel gebreid, het patroon is op beide kanten te zienBest wel een beetje trots hihi
[ [url=m/JbtYfF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu aan het wachten op wol voor mijn volgende project, een schattig babypakje.
Princess_ schreef:Ik ben echt super slecht in uitleggen dus als niemand hier wat van snapt, op Youtube staan best wat filmpjes
Je hebt dus 2 kleuren wol, je zet de steken op als normaal, maar dan wel met de 2 draden tegelijk. Ik geef even een voorbeeld zonder patroon, dus egaal.
We werken met 2 kleuren, blauw en grijs, en we werken nu aan de blauwe kant. Je begint met blauw, die brei je recht, dan haal je beide draden naar voren en brei je de grijze steek averechts. Beide draden weer naar achter en de volgende steek (blauw) is weer een rechte. Grijs weer averechts en zo verder.
Aan het einde van de tour draai je om en nu werken we aan de grijze zijde. Nu is elke grijze steek recht en elke blauwe steek averecht.
Ik hoop dat het in ieder geval een klein beetje begrijpbaar is hihi
Hier de site waar ik het patroon vandaan heb, daar staat als je doorklikt ook nog uitleg geloof ik.
https://notanicedragon.tumblr.com/post/102031845339
Princess_ schreef:Ik ben echt super slecht in uitleggen dus als niemand hier wat van snapt, op Youtube staan best wat filmpjes
Je hebt dus 2 kleuren wol, je zet de steken op als normaal, maar dan wel met de 2 draden tegelijk. Ik geef even een voorbeeld zonder patroon, dus egaal.
We werken met 2 kleuren, blauw en grijs, en we werken nu aan de blauwe kant. Je begint met blauw, die brei je recht, dan haal je beide draden naar voren en brei je de grijze steek averechts. Beide draden weer naar achter en de volgende steek (blauw) is weer een rechte. Grijs weer averechts en zo verder.
Aan het einde van de tour draai je om en nu werken we aan de grijze zijde. Nu is elke grijze steek recht en elke blauwe steek averecht.
Ik hoop dat het in ieder geval een klein beetje begrijpbaar is hihi
Hier de site waar ik het patroon vandaan heb, daar staat als je doorklikt ook nog uitleg geloof ik.
https://notanicedragon.tumblr.com/post/102031845339
Moonfight schreef:Draad in de linkerhand is inderdaad continentaal breien. Als je dat goed onder de knie hebt is dat sneller en ook beter voor je armen en schoudersIk heb eerst engels leren breien en wil heel graag continentaal gaan breien. Maar man, het is zo moeilijk om niet gewoon uit gemak steeds weer engels te gaan breien. Iemand nog tips om dat door te zetten?