Ik ben nu verder aan het gaan met gentle's touch..

Ik heb net 1 complete kleur met een tandenstooker gedaan..

Als ik het zo zie lijkt het niks te worden Haha maar dat zal wel aan mij liggen Haha..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lowara schreef:Wit/rood of wit/paars hoorde bv oorspronkelijk meer wittig te zijn, maar bij mij is het allemaal knalkleur ten top geworden
Ell_en schreef:Dallista: op de site van eksuccesbrands, zijn daar ook goede schilderijen waarbij je niet hoeft te mengen of aparte dingen moet doen?
Dallista schreef:Lowara schreef:Wit/rood of wit/paars hoorde bv oorspronkelijk meer wittig te zijn, maar bij mij is het allemaal knalkleur ten top geworden
Klinkt helaas als de 'standaard' fout als je geen ervaring met mengen hebt: er staat 1 op 1 mengen, maar donker overheest altijd. Hoe lichter de lichtere van de twee mengkleuren, hoe meer lichte kleur je moet gebruiken, anders wordt de mengkleur veel te donker. (Voor de lol eens uitproberen met zwart, dat is minstens 1:10 of nog meer om het zwart niet te laten overheersen.
In de praktijk ga ik meer uit van 2 delen licht, 1 deel donker. En als je met een kleur als wit gaat mengen, *tenzij* het echt de bedoeling is dat de andere kleur overheest, is het aan te raden gewoon een kwak wit te nemen, en dan een heel klein beetje van de andere kleur erbij te mengen, en dan kan je altijd nog besluiten dat het donkerder moet zijn en er ietsje bij doen.
Zo wil ik dus ooit nog eens de white stallion schilderen, en dan kijken hoe die er nu uit zou zien, met veel meer ervaring met mengen, met alle verschillende tinten grijs.
Ooit...