[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:06

Zoo ik ben vandaag weer eens een beetje aan het verven geweest..

Ik ben nu verder aan het gaan met gentle's touch.. :P
Ik heb net 1 complete kleur met een tandenstooker gedaan.. :oo
Afbeelding
Als ik het zo zie lijkt het niks te worden Haha maar dat zal wel aan mij liggen Haha.. :P

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:59

Moet je voor de lol het zwart eens verven... Is ie ineens heel anders!
Ik vind Gentle Touch zo lief! :-)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:25

Eigenlijk alle schilderijen gaan door zo'n lelijke fase heen :') Dat heb ik tot nu toe bij allemaal gehad, dat ik dacht van 'omg, als dit goed komt, komt er meer goed'. Anyway, ben weer wat aan het schilderen geslagen... De tijger is af (jeuj!), de paarden vorderen gestaag en een nieuwe is onderweg ('t bekende drieluik met 't luipaard).

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:52

Ik heb vandaag eindelijk de witte hengst afgekregen.
Zal binnenkort een foto plaatsen.
Pc is stuk, dus gaat nu beetje lastig.
Wil ook weer een nieuwe uitzoeken, wel een beetje een makkelijke. ;)
Iemand suggesties??

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:57

Schipper vind ik altijd wel makkelijk met een mooi resultaat :).

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 05:11

Ell_en schreef:
Ik heb vandaag eindelijk de witte hengst afgekregen.

Gefeliciteerd, dat is geen makkelijk schilderij om te maken!
Bij mij hangt ie al een paar jaar aan de muur, maar vind hem nog steeds prachtig!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 09:45

Ik ga denk ik voor het poezengezin van schipper. :)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:38

Ik ben ook lekker bezig met schilderen:

Afbeelding

Dit moet het worden:

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:44

ohh ik vind die zoooooooo gaaf.!! :D :D

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:45

Ja ik hoop dat het ook mooi wordt, het is mijn eerste dus gelijk wel een grote, moeilijke haha. Maar het gaat tot nu toe heel goed!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:09

Sandyislief: Die is inderdaad erg mooi!
Ik ben ook begonnen met een 3-luik. Is prima te doen hoor! :j.
Edit; ik kan er nog niet helemaal uitkomen welk schilderij ik nu wil gaan maken...

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:12

Ja leek mij ook leuk om gewoon gelijk een grote te doen, misschien wil ik hierna wel die ene met die olifanten maken!

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:23

Waaauuw ik val even binnen hoor heb het hele topic gister door gekeken en wow ik wist niet eens dat dit in de meer gevorderde variant was :)
Mijn moeder is bijna jarig dus heb meteen een leuk kado voor haar besteld :) De big five met 3 luiken :) Tevens ga ik er zelf ook een bestellen (eind van de maand ivm geld :')) denk dat ik voor die luipaard ga in de boom :) En anders de orchidee of die olifanten met zonsondergang :)
ERG gaaf zeg *\o/*

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:44

Hihi, leuk zulk enthousiasme!

Ik ben vandaag voor het eerst sinds... nou, maaaaanden ook weer eens begonnen. De zomer is voorbij, hoef even geen drie pianostukken meer uit te voeren voor groot publiek, dus die druk van het instuderen is eindelijk weg, en ik ben weer bijna bij met alle TV series van het vorige seizoen. ;-)

Helaas nog steeds dat Chinese geval; leuk patroon, maar de verf stinkt verschrikkelijk, dus eigenlijk moet ik eens de moeite nemen er andere verf voor te vinden (wit is natuurlijk makkelijk!)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:54

Dallista: op de site van eksuccesbrands, zijn daar ook goede schilderijen waarbij je niet hoeft te mengen of aparte dingen moet doen?

Ik wil een foto plaatsen van mijn Witte Arabieren hengst, maar de pc herkent de camera niet meer! |o
Moet nu eerst aan het leren.. dus ga dat later even uitzoeken

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:56

Ik was zo blij dat mijn mexico 3 luik af was, maar het begint weer te kriebelen om een nieuwe te bestellen.

Maar welke?

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:11

Oehh Steffi, die hierboven staat vind ik zó gaaf. Indian summer is dat volgens mij? :)

Wat leuk dat iedereen weer een beetje begint! Het weer is er weer naar, dus dat is wel leuk. Herfst en winter, het is weer schilder tijd hihi *\o/*

Ik ga ook steeds langzaam verder met mijn uil. Het gaat heel langzaam haha maar dat geeft niet, vind het leuk om te zien hoe er vooruitgang in zit. :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:31

Indian summer is ook mooi inderdaad, maar weet niet waar ik hem op moet hangen! ben bang dat ik hem dan weer weggeef en vind ik zonde van me geld en me tijd!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:27

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:32

Even een stipje zetten, ik ben zelf ook fanatiek bezig met de eerste, en heb hem bijna af.
Geef wel eerlijk toe dat hij heeeeeel anders is geworden dan het plaatje, want ik kwam pas bij 3/4e van het schilderij erachter dat mengen met kleuren ook een kunst op zich is, en je de voorbeeldplaat erbij moet houden :+
Wit/rood of wit/paars hoorde bv oorspronkelijk meer wittig te zijn, maar bij mij is het allemaal knalkleur ten top geworden :=
Heb oa een fluoriserend roze brug in mijn serieuze engelse landleven schilderij....... Whuhahahaha!!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:52

Lowara schreef:
Wit/rood of wit/paars hoorde bv oorspronkelijk meer wittig te zijn, maar bij mij is het allemaal knalkleur ten top geworden

Klinkt helaas als de 'standaard' fout als je geen ervaring met mengen hebt: er staat 1 op 1 mengen, maar donker overheest altijd. Hoe lichter de lichtere van de twee mengkleuren, hoe meer lichte kleur je moet gebruiken, anders wordt de mengkleur veel te donker. (Voor de lol eens uitproberen met zwart, dat is minstens 1:10 of nog meer om het zwart niet te laten overheersen.

In de praktijk ga ik meer uit van 2 delen licht, 1 deel donker. En als je met een kleur als wit gaat mengen, *tenzij* het echt de bedoeling is dat de andere kleur overheest, is het aan te raden gewoon een kwak wit te nemen, en dan een heel klein beetje van de andere kleur erbij te mengen, en dan kan je altijd nog besluiten dat het donkerder moet zijn en er ietsje bij doen. A little goes a very long way. ;-)

Zo wil ik dus ooit nog eens de white stallion schilderen, en dan kijken hoe die er nu uit zou zien, met veel meer ervaring met mengen, met alle verschillende tinten grijs.
Ooit... :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:57

Ell_en schreef:
Dallista: op de site van eksuccesbrands, zijn daar ook goede schilderijen waarbij je niet hoeft te mengen of aparte dingen moet doen?

Zo uit mijn hoofd, nee. Het is allemaal met mengen, en vaker dan niet zitten er ook andere dingen bij als dry brushing, feathering etc.
Vereist wel wat meer inspanning, maar dan heb je ook wat.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:53

Dallista schreef:
Lowara schreef:
Wit/rood of wit/paars hoorde bv oorspronkelijk meer wittig te zijn, maar bij mij is het allemaal knalkleur ten top geworden

Klinkt helaas als de 'standaard' fout als je geen ervaring met mengen hebt: er staat 1 op 1 mengen, maar donker overheest altijd. Hoe lichter de lichtere van de twee mengkleuren, hoe meer lichte kleur je moet gebruiken, anders wordt de mengkleur veel te donker. (Voor de lol eens uitproberen met zwart, dat is minstens 1:10 of nog meer om het zwart niet te laten overheersen.

In de praktijk ga ik meer uit van 2 delen licht, 1 deel donker. En als je met een kleur als wit gaat mengen, *tenzij* het echt de bedoeling is dat de andere kleur overheest, is het aan te raden gewoon een kwak wit te nemen, en dan een heel klein beetje van de andere kleur erbij te mengen, en dan kan je altijd nog besluiten dat het donkerder moet zijn en er ietsje bij doen.
Zo wil ik dus ooit nog eens de white stallion schilderen, en dan kijken hoe die er nu uit zou zien, met veel meer ervaring met mengen, met alle verschillende tinten grijs.
Ooit... :D

:') daar kwam ik ook achter toen ik hem al relatief ver af had...

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:05

Ik kwam per toeval pixelen tegen.
Dat lijkt me ook wel wat hebben...
Ik ga ff zoeken of daar een topic over is, want kan op dit moment niet echt
een schilderij vinden dat ik zeg die wordt het..

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:08

Er is wel een pixel hobby topic. Ik heb er wel eens naar gekeken, en op ebay een mooie gevonden van een eenhoorn, als ik me goed herinner, maar dat was meteen iets van 70-80 euro?! Dan blijf ik toch liever schilderen. :)