Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Macchiato schreef:Even over mij sjaal he.... Hoe brei ik dr een eind aan?
. En bij vragen kun je hier altijd terecht
want er zijn hier meer sokkenbreisters!

. Als je maar begint met een aantal naalden ribbel en een paar steken (3-4) aan beide zijkanten in ribbel doet, kun je in het midden een patroontje breien. Eigenlijk net zoals je die poncho hebt gedaan! Hoe is het daar eigenlijk mee? Zijn de draden al afgehecht en krijgen we binnenkort een foto van het volledige eindresultaat
. Goede kant buiten en zo zodat we ook de kabels kunnen zien
(ik ben té rechtshandig). Mijn moeder heeft het zichzelf aangeleerd en daarna mijn nichtje. 

foto's eeh... komen dus nog
. Komt me vaag bekend voor
.

. Dat heeft niets te maken met breien.
. En nee, ik heb geen zin om het hele patroon aan te passen. Ik wil nú een (voor mij doen) simpel breiwerkje hebben. In dat boek staan ook hele leuke sokken maar daar wil ik strepende wol voor hebben (komt patroon leuker uit) en dat ligt boven, ergens
. Dan toch maar die kousen opzetten?
. Komt eigenlijk neer op ecru met donkerbeige dus. Het is Franse wol dus de kleurnamen hebben geweldige Franse namen. Voorlopig staan de sokken op een laag pitje, komt wel weer. Moet toch wat kleding voor het voorjaar erbij hebben en dan is een trui iets handiger dan een paar sokken
Heb je een voorbeeldje wat het moet worden?
. Omdat het streepjes zijn, brei ik de trui in het rond. Streepjes kunnen nogal lastig zijn om netjes tegen elkaar te mazen. En ik denk dat ik iets later begin met de hals; ik vind hem redelijk aan de lage kant
.
.