Hallo mag ik me even aanmelden voor dit topic. Mijn vriend loopt op geitenwollen sokken dus ben ik een poosje terug begonnen met breien en zijn oma gaat het mij leren. Eerst maar begonnen aan een sjaal om het gewoon te leren en deze is nu bijna af, daarna gaan we aan de sokken.
patpen
Geplaatst: 08-03-12 16:21
Macchiato schreef:
Even over mij sjaal he.... Hoe brei ik dr een eind aan?
Wat voor sjaal is het? Is het de bedoeling dat hij rond gaat worden of is het "gewoon" een lange lap breiwerk?
Welkom Stendo! Sokken zijn niet zó moeilijk hoor . En bij vragen kun je hier altijd terecht want er zijn hier meer sokkenbreisters!
Stendo welkom gewoon aan de sokken beginnnen je kunt bij meerder hier terecht voor sokken tot helle leuke voor je zelf ik heb er geen kaas van gegeten dus van mij geen advies alleen maar aan moediging
Bergje
Geplaatst: 08-03-12 19:31
Ik vind die sandaalsokken wel heel erg leuk! Ik heb hier nog een restje sokkenwol liggen in leuke kleuren. Al weet ik niet of ik ooit met zulke sokken rond zou lopen, maar je weer maar nooit natuurlijk.
Ik ga zo mijn kruikenzak afmaken. Voel me niet helemaal fit, al een paar dagen flinke keelpijn, dus het leek me verstandig binnen te blijven en hem af te maken voor ik écht ziek word
Ga ik vast jullie advies vragen voor het knuffeldoekje dat ik als kraamcadeau ga maken. Het knuffeldeel heb ik al helemaal uitgedacht, dus dat wordt het probleem niet. Alleen het doekje zelf... Dat kan ik zeker het beste in ribbelsteek doen om te voorkomen dat het gaat krullen, of niet?
Het hoeft niet om een knuffeldoekje helemaal in ribbel te breien, maar het is wel lekker makkelijk . Als je maar begint met een aantal naalden ribbel en een paar steken (3-4) aan beide zijkanten in ribbel doet, kun je in het midden een patroontje breien. Eigenlijk net zoals je die poncho hebt gedaan! Hoe is het daar eigenlijk mee? Zijn de draden al afgehecht en krijgen we binnenkort een foto van het volledige eindresultaat . Goede kant buiten en zo zodat we ook de kabels kunnen zien
Wat een leuk welkom hier. Maar ik was stiekem al begonnen aan de sokken. Maar dat lukte niet. Ik sloeg namelijk vaak de draad de verkeerde kant op. Dat kwam omdat ik links ben en ik rechts leerde breien nu hadden we bedacht dat ik maar eens een sjaal moest gaan maken en inmiddels snapt ik ook wat ik fout deed en zou ik nu wel aan de sokken kunnen beginnen.
Stendo: je kunt ook links breien hoor! Er zijn speciale technieken voor die worden beschreven in boeken; zo hebben we mijn linkshandige nichtje ook leren breien. Hoewel....ik heb een poging ondernomen maar ik kan het dus niet (ik ben té rechtshandig). Mijn moeder heeft het zichzelf aangeleerd en daarna mijn nichtje.
Evel_Knievel
Geplaatst: 09-03-12 08:05
Foto's van mn veel te rode sjaal:
Het is niet een pareltje maar ik vind het voor de eerste keer breien nog niet zo gek
Maartje_M
Geplaatst: 09-03-12 08:51
Leuk Macchiato! Vooral met die kwastjes
Mijn kruik in zijn nieuwe jasje: Detail van de onderkant:
Poncho is bijna af foto's eeh... komen dus nog Betreft het knuffeldoekje: er komt geen patroon in, want in het midden komt een konijn, dus het patroon valt dan toch al niet meer echt op vrees ik. Denk dat ik hem maar gewoon in ribbel brei. Moet toch nog eerst een proefstukje breien, dus heb nog ff om er over te denken
Macchiato: Niets mis met de sjaal hoor! Is erg leuk geworden
Maartje: leuke kruikenzak. En wat een leuke katoen heb je daarvoor gebruikt . Komt me vaag bekend voor .
Hier gebeurd niets op breigebied op dit moment (of om het even welk ander creatief gebeuren). Heb patronen en wol genoeg hoor, daar ligt het niet aan! Geen zin en geen puf
Heb ik weer! Wil ik toch een poging ondernemen om met die leuke zomersokken te beginnen, lees ik het patroon eerst goed door (had het half-half gelezen), klopt het dus niet . En nee, ik heb geen zin om het hele patroon aan te passen. Ik wil nú een (voor mij doen) simpel breiwerkje hebben. In dat boek staan ook hele leuke sokken maar daar wil ik strepende wol voor hebben (komt patroon leuker uit) en dat ligt boven, ergens . Dan toch maar die kousen opzetten?
@Maccito leuke sjaal als je niet zekker bent brei je toch nog een sjaal of kol dan heb je de slag te pakken ik ben ook links maar heb rechts lerren breien en gaat prima bij komstig voordeel je traint meer je rechter kant fijn met rijden @ Maartje Lekker zon kruike zak en nog leuk ook maag ik niet zeggen maar hoop dat je hem niet nodig hebt hoor het word mooi weer zeggen ze @ Nou sterkte Patpen we horen wel wat het word ik ben aan het worstelen om mijn vest in elkaar te zetten moet daarna nog een kraag er op zetten eventueel nog een zakje voor mijn gsm Heeft vandaag mijn dochter wol gekocht of ik daar dan ook een vest van wil breien toch maar op gezet
Het gaat een trui worden met 3/4 mouw, Bretonse streep en effen pas. Kleuren: schuim met schors . Komt eigenlijk neer op ecru met donkerbeige dus. Het is Franse wol dus de kleurnamen hebben geweldige Franse namen. Voorlopig staan de sokken op een laag pitje, komt wel weer. Moet toch wat kleding voor het voorjaar erbij hebben en dan is een trui iets handiger dan een paar sokken
Schuim met schors? Wat een benaming Heb je een voorbeeldje wat het moet worden?
patpen
Geplaatst: 11-03-12 11:52
Foto's uit een boekje worden nooit zó geweldig, maar het is voor het idee! De hoofdkleur is "ecume" (schuim) en ipv "gardenia" (wat ik niet zo'n mooie kleur vind, beetje flets) heb ik gekozen voor "ecorce" (schors). Ik brei hem dus wel in de lichte hoofdkleur zoals op het plaatje. Het boord van de mouw is al af . Omdat het streepjes zijn, brei ik de trui in het rond. Streepjes kunnen nogal lastig zijn om netjes tegen elkaar te mazen. En ik denk dat ik iets later begin met de hals; ik vind hem redelijk aan de lage kant .
Volgens mij blijft de marinelook altijd in! Ze hebben 10 kleuren van dit materiaal, allemaal een beetje gedekte kleuren. Omdat ik niet wéér met ecru en donkerblauw wilde breien, gekozen voor bruin. Leuke linnen broek in die kleur erbij en weer een mooie set . Maartje: je zou hem ook kunnen breien van dat wit met groen
Just_Simple
Geplaatst: 11-03-12 12:04
Dat vind ik ook een erg leuke trui Patpen!
Hier alles weer aan de kant gegooid... Werd niet mooi vond ik en nu weer op zoek naar iets anders, omdat ik het breien wel erg leuk vind om te doen.
Zou je een trui die in het patroon rond is gebreid ook gewoon op 2 pennen kunnen breien? Het rondbreien wil gewoon stomweg niet lukken
Jaloers op jullie! Zo mooi wat er hier gebreid word!