[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 08:37

Fair, ik herkende het paard direct! Het beeld toont vrij 'zacht' maar dat heeft wel wat dromerigs. Hoe groot zou je die digitaal kunnen laten afdrukken?

Toedelou, prachtig werk zeg!
1. Ik vind het jammer dat het paard nog op het papier 'stopt'. Ik zie het liever óf door getekend, óf wat strakker en rechter af laten vloeien. Dus nog wel met een kleine overlap maar het stoort mij een beetje dat de rug verder naar de rand van het papier loopt dan de onderkant en de borst zeg maar. Dus qua verhouding net niet helemaal lekker. Maar érg mooi gedaan! Goede keuze om de achtergrond lekker donker te laten. Het paard springt er zo wel uit! 50,-

2. Prachtig werk. Echt super mooi en goede verhoudingen ook. Onder en bovenkant hebben de zelfde afstand en ook de zijkanten zitten gevoelsmatig wel goed. Hoe veel werk heb je hier aan gezeten? Ik zou het wel kopen als het mijn paarden geweest zouden zijn. Veulen is iets warmer van kleur maar ik vind de moeder net zo levendig over komen hoor. Misschien kun je wat aan de ogen aanpassen dat die wat alerter lijken, maar verder, zo laten! 80,-

3. Ik vind die laatste wel mooi, maar het komt meer over als een schets. Dus vandaar 20,- Hier zou je nog wel heel veel leuke dingen mee kunnen doen. Probeer eens dat oog eruit te laten knallen, de neusgaten wat donkerder en ook wat meer diepte en wat hardere contrasten. Dan spreekt hij al veel meer! Maar je bent echt goed bezig :j

Nayomie

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:00

@Aartje, erg prachtig. 85 euro.

@toedelou, Voor foto 1, een euro of 45 :j

Dit is digitaal. wil het nog uitbreiden (de kleine details heb ik nog even netter gemaakt)
Afbeelding

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:11

Ik vind hem erg cool. Maar ik zou hem nu nog niet kunnen beoordelen.. hij komt nog 'niet af' over ofzo.. Waarschijnlijk omdat je de oren wel al gedetailleerd hebt. :) Ben benieuwd hoe je hem verder uitwerkt..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:13

Dit was mijn eerste DA. Het probleem is dat ik de oren wél gedetailleerd krijg maar de rest van het lijf niet :+

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:13

Ga me ook weer eens met dit topic bemoeien :D
(bijna anderhalfjaar geleden dat ik wat geplaatst heb, denk ik..)
Met taxeren begin ik maar vanaf 1 januari..

_San87_: wat een lief plaatje! De blik in het oog van de moederkoe is erg aandoenlijk. Mooi zacht qua kleuren, niks op aan te merken :) Ik zou er ong. € 100,- voor geven. (olieverf heeft toch wat meer i dunno, warmte? dan andere media..)

xTitanic: mooie verhoudingen, jammer van de uitsnede (het oor). De achtergrond vind ik vergeleken bij de stijl van het paard zelf wat tè streperig. €30,-.

_San87_: Ik kijk al die films niet, en zelfs ik zie wie het voorstelt :D Weer erg mooi, als klein puntje zou ik zeggen dat de (voor ons rechter)wang een beetje te "overbelicht" lijkt waardoor dat wat afleidt, maar verder vind ik hem erg geslaagd! €65 zou ik zeggen (als je een film-fan bent, vind je dat waarschijnlijk schan-da-lig laag :') maar smaken verschillen gelukkig)

ravvie: de eerste twee vind ik niet zo mooi, als oefening zijn ze leuk, maar zou er geen geld voor geven.. Het eerste paard's hoofd is uit verhouding, en de schaduwen zijn vlekkerig/zien er wat haastig afgemaakt uit. De tweede ziet er ook wat krasserig uit, en je foto is wat donker waardoor beoordelen lastig is. De hond vind ik wel leuk gelukt! De neus is misschien niet helemaal in verhouding, maar het is wel een aansprekende plaat! €25,- voor deze.

Ghostattack: mooi getekend, weer eens wat anders dan anders. Heb je hem zelf "bedacht" of is het een bekend figuur? (die ik weer niet ken :') ) Hij ziet er bovenaan wel wat gekreukt uit, of lijkt dat zo door de foto? Zou er 55,- voor geven.

HarriesHorse: de verhoudingen kloppen wel goed, hij eindigt misschien wat abrupt bij de hals. Ook de vlekjes op z'n wang, ik kijk er wat raar tegenaan. €25.

Stefieke1997: je bent van kleutertekeningen wel vooruit gegaan denk ik zo ;) maar geld zou ik er nog niet voor vragen, de verhoudingen kloppen namelijk nog niet. Zijn neus is enorm, je kan bv. met je potlood de boel eens opmeten op je voorbeeldplaatje en dan een stipje op je vel papier zetten hoe groot de neus mag worden, dan heb je wat houvast bij het tekenen. Gewoon dooroefenen!

licorne: gaaf! Heel mooi fijntjes geschilderd! Is ie zo donker of ligt dat aan je foto? Het kruintje ín de kol lijkt wat uit te steken, maar dat kan door de donkere(?) foto komen.. €80 zou ik zeggen.

HarriesHorse: die is al heel wat beter dan de eerdere! De verhoudingen kloppen nog niet helemaal, het oog is wat klein en zit niet helemaal op de goede plek. Ik zou ook willen aanraden dat je iets fijner papier probeert, als je nu met potlood inkleurt krijg je van die "kuiltjes" en dat staat wat slordig. €20

ielsjj_: je tekening de volgende keer even goed recht neerleggen, scheelt al een hoop ;) Mooi getekend, alleen dat donkere stukje wat onder haar (voor ons) rechterhand uitsteekt (haar haar?) zou ik persoonlijk weggelaten hebben, ziet er nu wat vreemd uit. Ook haar (voor ons) rechter neusvleugel lijkt wat groter dan de linker. €30,-

HarriesHorse: mooie verhoudingen, maar toch weer: hij eindigt zo abrupt, zonde is dat! Er is zoveel papier over, dat het lijkt alsof er wat mist. Wel mooi kleurgebruik, je gaat met elke tekening vooruit! Hoe groot is het werk?

EmmaVZ: wauw, hij is af! Je had er toch een [WIP] van gemaakt? Kan me zoiets herinneren... Vind hem erg mooi geworden, verhoudingen zijn perfect. Als ik commentaar moet geven zou ik zeggen dat 'ie er wat té gelikt uitziet, er zit geen haartje verkeerd/hij lijkt wat kalig.. Maar erg mooi! €90

Nalonyda: hele aparte stijl, doet me aan dat kinderspel denken, hoe heet het? Bella Sara, die kaartjes :D
De tweede zou ik €70 voor geven, de anderen wat minder.. De houding van de derde is niet erg dynamisch, hij ziet er een beetje "opgeplakt" uit.

NewGirl_BQ: ik denk niet dat ik ze als drieluik zou doen, denk dat ze apart van elkaar beter uitkomen. Vind de kleuren teveel van elkaar verschillen voor een drieluik.. De oranje vind ik het mooist, door de aparte houding en de elegantie van het hoofd. €50 a 60 per stuk zou ik zeggen, als drieluik weet ik het niet.

iertje93: hier zou ik nog geen geld voor vragen, er klopt veel niet aan, qua verhoudingen, plus dat het een simpele lijntekening is. Nog even dooroefenen!

plovesb: wat een aparte, zo'n groothoek, wel erg leuk, past wel bij het "gekke" wat ik altijd koppel aan husky's (positief hoor haha) Zou het halsbandje weggelaten hebben, en de bek lijkt iets te "rechthoekig" door de hoek. Ik zou er €45 voor geven denk ik.

HorseyDude:ik weet het niet, vond je eerdere werk mooier denk ik. Deze zit wat teveel tussen jouw typische stijl en een realistisch werk in. De verhoudingen kloppen niet helemaal, in je eerdere werk was dat juist kenmerkend, mooi, hier vind ik het niet passen. €30 ongeveer (hangt nog van het formaat af, hoe groot is ie?)

IndianRose_: mooi levendig geschilderd, maar z'n kin(?) ziet er wat vreemd uit. Het formaat doek vind ik ook niet erg passend bij het onderwerp, het voegt voor mij weinig toe. €60

MyTinkie: gewoon door oefenen, veel verschillende paardenhoofden opzoeken en stomweg alles tekenen! Dan leer je de verhoudingen beter... Hier zou ik nog geen geld voor geven.

xTitanic: mooi, weer! Is de (voor ons) rechterschouder nog helemaal wit of komt dat door de foto/scan? Jammer dat het hoofd wat ver aan de rechterkant van het papier zit, maar zou er €50 voor geven.

Aartje: wat een leuke stijl heb je! Vind hem erg vrolijk, mooie frisse kleuren. Erg mooie verhoudingen, hoe groot is het werk? €75

Fair: Lijkt mijn pony wel :D Mooi gedaan, wel een beetje erg vaag op sommige plekken. Het lijkt achter het hoofd scherper te worden dan vooraan op de neus. De manen zouden wat minder grof kunnen, de voorpluk is wel weer heel fijntjes. €45

toedelou: van de eerste is de kaak wel erg groot, plus dat het schaduwvlak een grote vlek lijkt. De verhoudingen kloppen nog niet helemaal, maar je bent aardig op weg. €15, ook voor de derde. De tweede vind ik het beste, die is erg mooi geworden! (jammer van de rechte lijn waar de merrie ineens ophoudt.) €45 voor de 2e.

Nayomie: je bent al aardig op weg, zou er alleen nog geen geld voor vragen. De neus paste duidelijk er maar net op, daarom lijkt hij wat in elkaar gedrukt. je tekent met je muis, neem ik aan? Dan zou je beter je "tekenvel" groter maken en inzoomen op de stukken waarop je tekent, want als je op een kleiner formaat met muis tekent, krijg je van die bibberige strepen, dat is zonde. Als je meer gaat tekenen, zou je een tekentablet kunnen aanschaffen, dat tekent veel makkelijker.

Zo, ben weer helemaal bij. Ben vandaag sinds bijna twee jaar weer aan de slag gegaan met een digitaal werk, was wel weer ff wennen. Is digitaal, uurtje of drie totaal aan gewerkt.
Afbeelding

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:59

Ik ben niet thuis in digitaal werk, weet niet goed hoe ik dat moet taxeren... Sorry!
Ik vind overigens wel dat je (bovenstaand persoon) iedereen vrij laag taxeert, dus ik vraag me af wat jij dan werkelijk zou vragen voor een gelijkaardig schilderij of tekening! Wat toelichting bij de keuze van formaat doek: de foto was niet zo langwerpig, ik wou iets voor in de living (een zeer lange living), boven een lange dressoir en dit paste wel. Zijn mond hangt lichtjes open omdat hij gras aan het eten is.

Toedelou: eerste 25 euro (ik mis toch wat contrast), tweede 35 tot 40 euro en derde 20 euro (ook weet wat meer contrast, dit is meer een 'grijze' tekening, niet zo levendig).
Aartje: 60 euro!

Sorry dat de vorige al eens hier geplaatst was, ik weet niet meer precies welke ik hier al plaatste maar ik ben er echt zeker van dat de volgende hier nog niet eerder terecht kwam! 71 pagina's zijn veel om te doorlopen...
Dit is een schilderij 'in een vlucht' gemaakt. Het is 50 op 70 cm met acrylverf.
Ik heb er een prijs mee gewonnen (citytrip Londen + geldsom), terwijl het wel ludiek is dat ik het zomaar even snel heb gemaakt en er zelf niet tevreden van was :D

Het thema was wereldoorlog. Ik had ooit eens een portret van een meisje begonnen, maar dit was mislukt. Portret in de kast opgeborgen. Toen ik iets zocht voor dit thema, heb ik gewoon op het mislukte portret verder geschilderd. De kleuren zijn voor het mosterdgas. De vrouw draagt een doek voor de mond om zich te beschermen, maar de symtomen van de ziekte (waarop snel de dood volgt) als gevolg van het mosterdgas, zijn al zichtbaar (rode, tranende ogen). Ik heb een vrouw geschilderd omdat deze toch ook wat te betekenen hadden. Ze doet ook wat denken aan een verpleegster.
Genoeg getetter, ik vraag me af wat jullie hiervoor zouden over hebben,
(hij hangt nu in het oorlogsmuseum in Ieper en is dus niet meer van mij!)
Afbeelding

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:00

Wouw, prachtig zeg! Wat ik er zelf voor over zou hebben of wat ik denk dat het waard is? Dat is wel een verschilletje.. :D Maar echt prachtig! 200,- is het wel waard denk ik.. het raakt me echt. Heel knap werk!

@ Amanda, erg mooi! Zoiets vind ik ook wel leuk om op te hangen! 60,-

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:06

Waaw, ik zal moeten beginnen mislukte dingen maken dan, om er later toch iets moois van te maken :D
Super bedankt, da's echt een megahoge schatting zelfs :D
Ik vind het eigenlijk wel spijtig dat hij nu weg is, maargoed, kmag niet klagen :p

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:15

Het is gewoon een heel mooi beeld en het is een vrij groot doek toch? Je kan er veel verhalen achter bedenken, maar de emotie is gewoon zo sterk dat het menig kijker zal doen ontroeren. Echt knap hoor!

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:33

Dankjewel, vind ik superleuke complimenten :)
50 op 70 is een inderdaad toch al aan de grote kant ;)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 15:03

Zo, eens ff bij gelezen, binnenkort plaats ik ook weer eens iets...heb al een half jaar niks meer gedaan xD

xTitanic: €75-85 ong. Vind het een beetje apart dat het halster aan de onderkant “verdwijnt”

_San87_: €90 ong. Ligt het aan mij of is het oog net iets te scheef..

Ravvie: 1e is rond de €10,- Het hoofd is in verhouding niet goed, kwa neus en de rest.
2e rond de €4-5. Vind de kleurverhoudingen niet echt kloppen, verhoudingen kwa hoofd nu wel beter.
3e is rond de €15,- Deze vind ik dan ook de mooiste in de reeks.

Ghostattack: €30-35 ong. Ik vind hem mooi, maar zo ver ik kan zien is de mond een beetje raar.

HarriesHorse, foto’s zijn vrij klein, zou er nu misschien €7-9 euro voor geven?

Stefieke1997: €5-7 Is inderdaad beter dan kleutertekeningen, zou het hoofd wel smaller doen en de oren iets groter

Licorne: €85-95. Weet hier niet echt commentaar op, is gewoon mooi! ( hoort die kleine voorpluk zo? :o )

HarriesHorse: Zo, nou kan ik je foto zien :’) Mooi, maar niet meer dan €10. Oefenen en je komt er!

Ielsjj_ €65? Niet zeker. Neus beetje scheef? Maar verder wel mooi

HarriesHorse: €12 Beter dan je andere werken! Ga hiermee verder!

EmmaVZ: €70-75, vind de neusgaten vrij klein. Maar voor de rest prachtig!

Nalonyda: Wauw zeg...echt waar! Voor alle 3 zou ik toch wel richting de €70 gaan

Newgirl_BQ: Omdat het een drieluik is en nog behoorlijk groot ook, rond de €240,-

Iertje93: ik zou nog even verder oefenen, voor nu kan ik je niets voor geven, misschien wat meer schaduwgebruik?

Plovesb: €40,-. Vind de afwerking op sommige plaatsen wat beter kunnen ( onderkant schilderij )

Horseydude: €15,- ik vind de neus een beetje raar, past niet goed bij de rest.

IndianRose: € 75. Mooi gedaan.

Mytinkie: verder oefenen, ik kan hier nog geen geld voor geven, sorry

xTitanix, €90,- prachtig gedaan, geen commentaar!

Aartje: €35-45. Had de kleuren op de achtergrond wat anders gemaakt dan het paard, zodat het er meer uitspringt.

Fair: €5-8. Vind er nog te weinig details in zitten ( met uitzondering van de ogen )

Toedelou: bovenste 2 toch rond de €45-50. Onderste vind ik minder geslaagd. €8-9

Nayomie: verder oefenen, ik kan hier nog niet echt iets voor geven. Oren zijn wel mooi gelukt!
_l_amanda_l_: €10 maximaal, vind het oog een beetje raar, wel mooi kleurengebruik.

Indianrose: Vorige was beter, €30. Maar is meer een smaakkwestie denk ik.

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:25

Nou ik zal ook nog eens een keertje taxteren. Niet dat ik er verstand van heb, maar oke..

IndianRose_: De ogen hadden van mij nog net iets gedetailleerder gemogen. Nu is vooral het (voor ons) rechteroog meer een vlek dan daadwerkelijk een iris met pupil enz. Jammer, maar €35,- kun je er toch zeker voor vragen denk ik zo.
_l_amanda_l_: Ik ben niet zo thuis in DA en heb ook geen idee wat je ervoor kunt vragen. Ik vind hem wel echt gaaf! Doe het je zeker niet na.
Nayomie: Superknap voor de eerste keer! Je weet al wat ik er van vind ;)
toedelou 1.: Ik vind m echt prachtig _/-\o_ . Ik vind de kleuren echt geweldig en het was inderdaad een goede keuze om de achtergrond donker te laten. Ik ga helemaal mee in wat Aartje erover te zeggen had.
toedelou 2.: De tweede vind ik al helemaal super. Deze vind ik echt de beste van de drie. Inderdaad zoals je zelf ook zegt mis ik wat leven in de moeder, maar voor de rest echt top! +:)+ Toch wel zo'n €75,- waard lijkt mij!
toedelou 3.: Ik vind hem erg leuk, maar er mag voor het mooie echt wel wat meer contrast in. Hij is nog iets te licht. €20,-
Fair: Again, ik ben niet echt thuis in het DA verhaal, maar zoals ik er nu naar kijk vind ik hem te wazig. Bij de ogen ga je al beter, maar ook daar mag meer scherpte in komen. Erg jammer, want je bent al wel goed met de verhoudingen bezig.
Aartje: Wauw, net een foto! Toch vind ik het wel op een oude foto lijken. Er had van mij wat meer kleurverschil in de achtergrond en het paard mogen zitten, maar dat maakt m niet minder mooi! €60,- lijkt mij een goede prijs.

Nu zit ik eigenlijk met een vraagje. Ik teken een beetje voor de hobby en zo af en toe komt er een opdrachtje binnen. Zo nu dus ook, maar ik heb echt geen idee wat ik voor mijn tekeningen kan vragen. Kunnen jullie mij helpen? Hier een paar voorbeeldjes.

Niet zo recent. Al wel van 1,5 jaar geleden denk ik zo. Op ongeveer A4 formaat en met potlood.
Afbeelding

Van afgelopen kerst ongeveer. Een cadeautje voor een vriendin. A3 met potlood.
Afbeelding

Oktober vorig jaar. A4 met potlood.
Afbeelding

Deze tekeningen hoeven dus niet getaxeerd te worden, ik zoek alleen een richtprijs voor mijn tekeningen in het algemeen.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:04

Voor zo'n A4 kan je niet meer vragen dan 18 euro lijkt mij. Ik vind 20 euro sowiso al de limiet voor zo'n petiterige afmeting, maar da's mss ook een kwestie van smaak.
Voor een A3 in die stijl zou ik niet meer vragen dan 25 euro. Het is niet echt mijn smaak, buiten die eerste tekening dan (waar je wel mooi contrast gebruikt en daar hou ik van!). Ik ben niet zo'n fan van uitvegen en doezelaars, wat jij dus wel toepast ;) Ook een kwestie van smaak.

Gek hoe uiteenlopend taxaties zijn niet? :)
Het gaat 'm ook niet om detail, mijn schilderij, maar om emotie. En de ene vind dit blijkbaar beter geslaagd dan de ander ;) Heb er uiteindelijk wel in totaal iets van 12 keer zoveel als je taxatie voor gekregen ;) (vind dat zelf ook gek hoor :D)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:04

Deels kan ik mij wel in jouw opmerking vinden hoor, maar over het formaat ben ik het niet helemaal eens. Om even Johannes van Vugt hier te noemen. (Kunstenaar die op klein formaat werkt)

Amber: Tekening 1 vind ik prachtig. Maar geheel afhankelijk van de betekenis kan de waarde verschillen. 30.-
tekening 2 is wel echt een heel karakteristieke tekening. 30,- Ik weet niet hoeveel de gelijkenis is maar het spreekt wel en blijft toch een 'tekening' en dat vind ik vaak toch ook wel wat hebben. Bij sommige werken zit het zo erg tegen het realistische aan dat het net zo goed een computer bewerking had kunnen zijn :+ (waarmee ik niet zeg dat het niet super knap is natuurlijk)
Tekening 3 is ook weer zo'n typische 'schets' tekening. Wel mooi maar niet helemaal mijn smaak. Denk dat 'kleur' het in dit geval wel meer 'af' zou maken. Toch nog wel 25,- waard.

Ow trouwens, dit is mn laatste werk:
Afbeelding

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:27

Tuurlijk, je kan prachtige dingen verwezenlijken op klein formaat ;) Ik ben gewoon meer een persoon die houd van grote formaten :)
Prachtige tekening van die hond, geen idee hoeveel te schatten... Hoe groot is hij? Als deze op A4 is zou ik er bijvoorbeeld wel 40 euro voor over hebben, op A3 60 tot 70 euro :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:48

Ben ik weer, even taxies doen...
Aartje: 12 €
IndianRose: 30 € (heel mystiek eigenlijk...)
Amanda: 10 €

De mijne, weer even toen uit de vuilnis gegrist (zei toen dat ik m weg had gedaan...) Stond in een hoekje te verpieteren en tijdens een druildag gewoon wat aan zitten te meuten met verf...
WEET IK VEEL HOEVEEL LAGEN VERF IK HEB GEBRUIKT...? Maar het zijn er wel VEEL! :')
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:28

IndianRose_ schreef:
Ik ben niet thuis in digitaal werk, weet niet goed hoe ik dat moet taxeren... Sorry!
Ik vind overigens wel dat je (bovenstaand persoon) iedereen vrij laag taxeert, dus ik vraag me af wat jij dan werkelijk zou vragen voor een gelijkaardig schilderij of tekening! Wat toelichting bij de keuze van formaat doek: de foto was niet zo langwerpig, ik wou iets voor in de living (een zeer lange living), boven een lange dressoir en dit paste wel. Zijn mond hangt lichtjes open omdat hij gras aan het eten is.

Toedelou: eerste 25 euro (ik mis toch wat contrast), tweede 35 tot 40 euro en derde 20 euro (ook weet wat meer contrast, dit is meer een 'grijze' tekening, niet zo levendig).
Aartje: 60 euro!

Sorry dat de vorige al eens hier geplaatst was, ik weet niet meer precies welke ik hier al plaatste maar ik ben er echt zeker van dat de volgende hier nog niet eerder terecht kwam! 71 pagina's zijn veel om te doorlopen...
Dit is een schilderij 'in een vlucht' gemaakt. Het is 50 op 70 cm met acrylverf.
Ik heb er een prijs mee gewonnen (citytrip Londen + geldsom), terwijl het wel ludiek is dat ik het zomaar even snel heb gemaakt en er zelf niet tevreden van was :D

Het thema was wereldoorlog. Ik had ooit eens een portret van een meisje begonnen, maar dit was mislukt. Portret in de kast opgeborgen. Toen ik iets zocht voor dit thema, heb ik gewoon op het mislukte portret verder geschilderd. De kleuren zijn voor het mosterdgas. De vrouw draagt een doek voor de mond om zich te beschermen, maar de symtomen van de ziekte (waarop snel de dood volgt) als gevolg van het mosterdgas, zijn al zichtbaar (rode, tranende ogen). Ik heb een vrouw geschilderd omdat deze toch ook wat te beteken en hadden. Ze doet ook wat denken aan een verpleegster.
Genoeg getetter, ik vraag me af wat jullie hiervoor zouden over hebben,
(hij hangt nu in het oorlogsmuseum in Ieper en is dus niet meer van mij!)
[ Afbeelding ]
Hier moet ik gewoon op reageren, echt fantastisch wat een sprekend werk _O_. Heel erg goed! Ik denk dat dit schilderij zo'n 350 waard is, misschien meer, beetje afhankelijk van of hij je pakt of niet. Mij pakt ie, heel goed gedaan. Complimenten.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:32

HorseyDude; mooi, maar nog net iets te grof als je het mij vraagt, het schilderij vraagt om nog wat verfijning ;) Hoe groot is het? En waarom heb je het weggesmeten en weer uit de vuilnis gehaald? (ik snapte je verhaal niet helemaal :D)
_San87_; waw, dankjewel, alweer zo'n supercompliment
Ik kan daar niet goed mee over weg :oo
Dankjewel!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:39

HorseyDude schreef:
Ben ik weer, even taxies doen...
Aartje: 12 €
IndianRose: 30 € (heel mystiek eigenlijk...)
Amanda: 10 €

De mijne, weer even toen uit de vuilnis gegrist (zei toen dat ik m weg had gedaan...) Stond in een hoekje te verpieteren en tijdens een druildag gewoon wat aan zitten te meuten met verf...
WEET IK VEEL HOEVEEL LAGEN VERF IK HEB GEBRUIKT...? Maar het zijn er wel VEEL! :')
[ Afbeelding ]

Vind ik werkelijk het mooiste werk wat ik al gezien heb van jou! zeker mee doorgaan met dat schilderen zeg! :oo :):)
zeker een 30 euro :)

Jolien0808

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:57

Wauw sommige mensen kunnen zo mooi tekenen!

Ik heb voor het eerst een paard getekend. Ik zou graag tips willen krijgen over hoe ik het nog beter kan maken.
Afbeelding

Jolien0808

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 23:00

hier is die wat groter
Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 23:01

IndianRose_ schreef:
HorseyDude; mooi, maar nog net iets te grof als je het mij vraagt, het schilderij vraagt om nog wat verfijning ;) Hoe groot is het? En waarom heb je het weggesmeten en weer uit de vuilnis gehaald?

Second chance, de lust voor het schilderen was me een beetje vergaan... dus ik dacht even na, en tja... toch maar aan verder gegaan! Oef... iets van 70 bij 1 meter?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 23:09

ik had pas al heel veel mensen getaxeerd dus hierbij mijn laatste werkje
is nog niet helemaal af!

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 23:23

Het is wel de bedoeling dat je werk plaatst dat volledig af is :).

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 23:27

dan plaats ik binnenkort even als ie af is, excuus!