[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:18

Prachtig Succubi!!

Succubi

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:32

Dank je singasong.

Ik wou ook nog even vermelden dat ik bijna al mijn kralen bij de Action haal :'). Of opkoop wat er in de aanbieding is.
Voor die parelketting voor Marny (en mijzelf) zit nog geen 6,- aan parelketting van de Action in :')
Alles wat ik maak is ook voor mezelf, niet voor verkoop ofzo :)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:47

super mooi dat borsttuig enzo :D

oh nog een tip, xenos heeft soms ook echt leuke dingen, ook tangetjes trouwens!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:54

Ja idd! Ik heb van de week hele mooie hangers (van die ouderwetse) bij de Xenos gehaald :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:56

Wauw wat gaaf succubi!! :D

Hoe heb je dat allemaal gemaakt? :D

Met die pareltjes, heb je dan niet dat de kleur er af gaat? :) Ik heb nou wat kralen van de action, maar die met zo'n gekleurd laagje er om zeg maar dat krab je er zo af :\

Hier is geen xenos ;(

Ben bezig met armbandjes met elastiek, maar dat knoopje glijdt er meteen weer uit. Las al iets van een drupje lijm er op? Of hoe kan ik dat het beste afwerken?

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:00

Wendy15 schreef:
Wauw wat gaaf succubi!! :D

Hoe heb je dat allemaal gemaakt? :D

Met die pareltjes, heb je dan niet dat de kleur er af gaat? :) Ik heb nou wat kralen van de action, maar die met zo'n gekleurd laagje er om zeg maar dat krab je er zo af :\

Hier is geen xenos ;(

Ben bezig met armbandjes met elastiek, maar dat knoopje glijdt er meteen weer uit. Las al iets van een drupje lijm er op? Of hoe kan ik dat het beste afwerken?

Ik doe altijd een normale knoop, maar dan haal ik de draad een paar keer extra door het lusje zeg maar voor ik aantrek. En idd druppel lijm, en wat ik zelf dan probeer, kan niet altijd ligt aan formaat van het gat enzo. Maar ik doe dan druppel lijm en dan het knoopje door een kraal heen trekken :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:01

Oh dat is wel een goeie! Hmzzz, heb nou knoopje op een verkeerde plek gelegd om het door een kraal te kunnen trekken, volgende keer maar proberen :j Maakt het ook uit wat voor lijm en blijft dat stevig genoeg zitten dan? :)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:03

Ik trek het ook altijd terug door de kraal (mits het gat het toelaat)

@Wendy15: Eigenlijk was het maken van dat borsttuig vrij simpel.
Dit is de basis, de parel kralen, en daarna heb ik in 1 lange rij van boven naar beneden de paarse kraaltjes tussen gedaan.
http://www.kralen.com/Instructies/Rijge ... raden/121/
Afbeelding

Zo heb ik links en rechter boeg aan elkaar vastgemaakt en een brede lap gemaakt voor tussen de benen.
En de brede lap is dezelfde basis maar dan steeds een rij bij tot ik hem breed genoeg vond.
Afbeelding

Zo zit hij bij elkaar:
Afbeelding

Gezien ik hem wat kaal vond heb ik er nog paarse kraaltjes tussen gepropt (helaas had ik daar wat te weinig van :o ).
Ik werk graag met visdraad (hoewel ik dat met paarden wel gevaarlijk vind) maar helaas was dat niet stevig genoeg wat hij is met de laatste shoot kapot gegaan ;(.
Ik wil hem binnenkort uit elkaar halen en hem nog een keer goed maken. Meestal ontstaat zoiets al spelende met de kralen en flans ik het maar zo goed als het kan in elkaar :')

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:05

Oh, en idd, de lak gaat van de kralen af :).
Maar zoals ik al zei is het voor mezelf en voor de leuk en met zoveel in een borsttuig merk je dat niet op.
Ik heb ook de dure parel kralen van de kralen winkel gebruikt en die bladderen ook :).

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:19

Erg gaaf!! :j En bedankt voor de uitleg :D Misschien dat ik zoiets eens probeer voor een armband oid :D

Wat balen dat die kralen zo bladderen :\ Ik heb ook nog een heleboel van zulke kralen, en daar bladdert het dus ook af, maar dacht dat dat was omdat ze goedkoop waren. Vervelend dat de duurdere dat ook hebben :\

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:13

Ik heb nog een close up gevonden van de zelfgemaakte rythem rythem beads :D (speciaal voor mijn stoere hengst, hij is zo sssssexy in roze :D )
De meeste rythem beads zijn van plastic kralen gemaakt en dat vond ik zo onnatuurlijk (gezien het van indiaanse afkomst hoort te zijn) en kon geen mooie en betaalbare houten kralen vinden.
Dus heb ik ze maar zelfgemaakt :D

De bloemetjes, met hotfix diamantjes erop, die kunnen gewoon mee in de oven :D
Afbeelding

Tussenstukjes:
Afbeelding

En zijn personal hanger. Die zit vast met een ketting sluiting zodat ik er ook 1 voor mijn merrie kan maken en dus maar 1 ketting hoefde te maken :)
Afbeelding

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 00:00

polymeren zijn toch ook onnatuurlijk :+

maar leuk gemaakt hoor, daar niet van ;)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 08:55

kynshiri schreef:
polymeren zijn toch ook onnatuurlijk :+

maar leuk gemaakt hoor, daar niet van ;)

Helemaal gelijk in! :D (toch voelt het minder plastic aan := )

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 09:21

Succubi schreef:
Ik heb nog een close up gevonden van de zelfgemaakte rythem rythem beads :D (speciaal voor mijn stoere hengst, hij is zo sssssexy in roze :D )
De meeste rythem beads zijn van plastic kralen gemaakt en dat vond ik zo onnatuurlijk (gezien het van indiaanse afkomst hoort te zijn) en kon geen mooie en betaalbare houten kralen vinden.
Dus heb ik ze maar zelfgemaakt :D

Leuk zeg van eigen gemaakte kralen!

Maar ik maak Rhythmbeads alleen van houten kralen hoor ;) Tegenwoordig heb je best mooie kunstofkralen maar die zijn vaak vrij prijzig.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 17:52

@singasong: Ik wou je niet voor het hoofd stoten hoor :o. Maar ik heb op 3 markten naar "echte" rythem beads gekeken en dat was toen met plastic kralen.
Houten zijn erg mooi! Maar buiten mijn budget (ik hou van low budget omdat ik ontelbaar veel hobbys heb :o )
Ik zal zo eens op je site kijken! :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:07

Succubi schreef:
@singasong: Ik wou je niet voor het hoofd stoten hoor :o. Maar ik heb op 3 markten naar "echte" rythem beads gekeken en dat was toen met plastic kralen.
Houten zijn erg mooi! Maar buiten mijn budget (ik hou van low budget omdat ik ontelbaar veel hobbys heb :o )
Ik zal zo eens op je site kijken! :D

Zo vatte ik het ook helemaal niet op hoor ;)
Ik maak Rhythmbeads (vanaf 18 euro) met houten kralen dus mss toch binnen jouw budget? :D

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:11

Mooie rythem beads! En idd voordelig! (helemaal gezien ik weet hoe duur al dat spul is).
Ik zelf heb geen interesse (anders valt er niks te freubelen :') ) maar ik zal ze zeker aanraden!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 09:32

Succubi schreef:
Mooie rythem beads! En idd voordelig! (helemaal gezien ik weet hoe duur al dat spul is).
Ik zelf heb geen interesse (anders valt er niks te freubelen :') ) maar ik zal ze zeker aanraden!

Bedankt!

Ik wil vanaf januari de prijzen gaan verhogen. Zit al veel te lang op te lage prijzen ;)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:12

Ik heb nog een paar dingen gemaakt :)
Afbeelding
Moet alleen nog afwerken, alleen even zien hoe ik dat ga doen :=

Die met die 3 bandjes bij elkaar dat is elastiek, die andere armbandjes zijn met nylondraad en een slotje :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:04

Bluh, met dat nylondraad wil dat afwerken niet echt mooi lukken :n :\ Baal ik best wel van. Wat dat betreft is dat staaldraad makkelijker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb al best veel gemaakt := Zit er over te denken om een deel op bokt te koop te zetten voor een beetje om zo weer wat nieuw materiaal te kunnen kopen :o Hoe denken jullie daar over? :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:30

Afbeelding

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:41

wendy, anders moet je een dubbel draadje gebruiken, dan heb je onder dat probleem ook meteen opgelost....
Maar jij bent lekker actief hoor

Succubi, echt heel leuk wat jij maakt en die kleding is ook erg mooi.
Heb ook nog even in jouw profiel gekeken en jullie zijn echt in leuke stijl getrouwd zeg!!

Ik ga morgen toch lekker naar de kreadoebeurs, heb er zin in :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 13:50

Hoe bedoel je dat ik dan dat probleem meteen heb opgelost? :) Ik moet toch altijd aan 1 kant iig een knoopje maken.. Heb wel bij allemaal de draden dubbel gedaan en een lusje gemaakt en aan een ringetje, en dan het armbandje rijgen, maar als ik dan klaar ben moet ik aan het uiteinde bij het ringetje/slotje daar toch een knoopje maken. Maar dat krijg ik dus niet netjes genoeg :n

Oh wat leuk dat je naar de kreadoe gaat!! :D Zit al jaren te twijfelen of ik eens heen zal gaan, maar het is zo ver vanaf hier :\
Is geloof ik ook vrij weinig voor wat betreft tekenen/schilderen toch?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:54

Libiris schreef:
Ik ga morgen toch lekker naar de kreadoebeurs, heb er zin in :D

Ik ga morgen ook, samen met mijn moeder.

Wendy jij bent lekker aan de gang met sieraden maken ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:58

Wendy15 schreef:
Heb al best veel gemaakt := Zit er over te denken om een deel op bokt te koop te zetten voor een beetje om zo weer wat nieuw materiaal te kunnen kopen :o Hoe denken jullie daar over? :)

Op zich een goed idee, gewoon proberen maar het is best moeilijk hoor om je sieraden te verkopen vanaf een foto. Verder zit je ook met de 'maten', dat is bij iedereen weer anders.