[centraal] Een beschreven paard verbeelden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: [centraal] Een beschreven paard verbeelden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:15

het lijkt mij inderdaad ook erg leuk om te doen. Ik vind de schilderijen van Marli hommel echt heel erg mooi. Echter zou ik toch proberen er iets meer van mezelf in te maken.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:24

Ik vind het ook een beetje nageaapt Bloos Maar wel netjes gedaan Ja

Staan echt prachtige werken bij!! Haha!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:40

Hij is erg leuk geworden Cyntje. En ik voel me natuurlijk ontzettend gevleid. Ja Een tip: je zult meer durven experimenteren met deze stijl als je je markertekening inscant als je hem af hebt, eventueel nog wat zwarter maakt en dan uitprint. Dan kun je met de uitgeprinte versie alle kanten op en als het mislukt, print je een nieuwe uit. Scheelt een hoop tranen is mijn ervaring (ok, niet letterlijk maar figuurlijk, zo'n jankert ben ik niet) Cool Zo werken veel professionele illustratoren ook is mijn ervaring.

Rinske, ik vind hem erg mooi maar na het zien van het origineel ben ik een stuk minder te spreken. Heb je hem ernaast gehad bij het schilderen? Dat maakt natuurlijk een groot verschil. Als ik het zo zie denk ik van wel en zelfs als het niet zo is vind ik dit eigenlijk niet echt meer 'inspireren op' maar eerder 'naschilderen' zoals in veel opleidingen naar het museum gegaan wordt en de kinderen gezegd wordt een meesterwerk na te tekenen/schilderen om van te leren. Het is dan meteen duidelijk dat het is nageschilderd omdat het om een beroemd werk gaat, maar dan nog is het 'common courtesy' het er even bij te vermelden. En hier is het niet meteen duidelijk - pas na de opmerking van Malenka - en dat is eigenlijk niet zo netjes. (En daar ga ik niet om blozen zoals Wendy15, want dat vind ik gewoon). Omdat de kunstenares nog leeft is het behalve als je toestemming van haar hebt (dat zou natuurlijk kunnen) een vorm van plagiaat en shending van haar auteursrecht (ze leeft immers nog). Geld, geld! Er is dermate overeenkomst dat ik persoonlijk niet meer zou spreken van 'geinspireerd op'. Zoiets is geen schande, mits je het voor jezelf ter oefening houdt, als een vorm van fanart/oefening. Dat neemt niet weg dat hij goed uitgevoerd is en dat je zeker meer in deze stijl zou kunnen werken. Sorry van het kletsverhaal, ik ben nooit zo bondig.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:54

ik ga mee met josav, ik vind dat je het erbij had moeten vermelden

@malenka: ik vind die schilderijen ook schitterend!!! prachtig zoals ze de paarden neerzet!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:26

Het spijt me dat ik het er niet bij heb gezet, dit was écht absoluut niet met opzet. Heb het voorbeeld van Marli Hommel er niet naastgehad met schilderen, echter lijkt dat wel zo zie ik in. Volgende keer zal ik er zeker beter op letten want dit is echt niet mijn bedoeling!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:45

Oh, dit was echt helemaal niet mijn bedoeling...
Rinske, ik hoop dat je het niet vervelend vind zo. Mocht het wel zo zijn... mijn excuses. Ik had je beter een pm kunnen sturen. Als je het dat had gewild had je het zelf in het topic kunnen zetten.

Overigens gaat mijn schilderij waarschijnlijk niet lukken. Ik ga hem hoogst waarschijnlijk niet af krijgen. Ik doe mijn best en ga zo nog even verder. Maar het wil niet zoals ik wil. Mijn verf blijft te veel door schijnen en daarvoor moet ik veel te veel lagen gebruiken. Wat natuurlijk erg veel werk kost.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:54

oh, maar we zijn ook niet boos (tenminste ik niet) maar dan weet je het voor de volgende keer, zeker als het zo sprekend lijkt is het gewoon verstandiger om dat te doen

verder vind ik het nog steeds een knap schilderij, je hebt ook sprekend weten te krijgen en dat lukt niet iedereen

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:04

Nee hoor, ik ben ook niet boos. Het is immers mijn werk niet, en voor zover ik begrijp een misverstand. Het is inderdaad ook gewoon een kwestie van je eigen veiligheid want het is niet toegestaan bij de wet. Je hebt zeker het schilderen in je vingers, maar voelt je na 2,5 jaar niet schilderen waarschijnlijk nog niet zeker genoeg om met een volledig blanco doek te beginnen en het helemaal zelf te moeten doen. Dat is best te begrijpen hoor.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:05

Er staan mooie dingen in zeg! Bloos!

Die van mij (heb er maar meteen 2 gemaakt Knipoog ):
Gemaakt met PhotoFiltre en nog zo'n soort programma.

Afbeelding

Afbeelding

@ Cyntje: Hij heeft leuke kleuren, mooi gedaan hoor!

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:25

Wat een mooie tekeningen zeg!!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:03

Annetje schreef:
Cyntje zie je wel dat je tijd genoeg had! Heel erg leuk!
Ik vind vooral het hoofd met dat lipje en de kleine ramsneus leuk.
Heb je een voorbeeld gebruikt?

Nee gewoon uit het blote hoofdje Nagelbijten / Gniffelen
En tijd zat voor een tekeningtje van een half A4tje hoef je geen tijd te hebben Clown Had dit in 30 minuten gedaan.
Baal van de marker, ik had een andere maar die vertikte het halverwege. Dus moest ik zo´n dikke stift nemen Scheve mond

JoSav, ik wilde niet meer zwart gebruiken aangezien jij dat ook hebt en dan gaat het er wel erg veel op lijken. Ik vind het wel een leuke manier van tekenen!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 08:52

Er komen mooie dingen voorbij Lachen

Mag ik iedereen erop attenderen dat vandaag de laatste dag is?
Aan het eind van deze dag wel ik de verschillende resultaten op een rij zetten en is er ruimte om e.e.a. te bespreken.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 08:56

En kom je vandaag dan ook met een nieuwe, of komt morgen de nieuwe?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 08:57

Annetje schreef:
En kom je vandaag dan ook met een nieuwe, of komt morgen de nieuwe?

Hopelijk zo snel mogelijk Lachen
Tevens ook een oproep: mochten er mensen zijn met mooie teksten: graag via PB! Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:52

Kan niet wachten op de volgende! Hyper! Ik vind het een leuke manier om je inspiratie en creatie levende te houden. Ik heb daar veel moeite mee en dit is een perfecte manier om er mee bezig te zijn! Haha!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:47

Ik ben súper benieuwd wat de volgende wordt!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:06

Oke, zoals ik al aan gaf is hij dus nog niet af. Maar omdat de deadline vandaag is zal ik toch plaatsen hoe ver ik nu ben. Hierbij dus een foto:

Hij is gemaakt met acrylverf en is ongeveer 40 bij 50 cm groot. de exacte maten heb ik nu niet. Ik heb eerst mijn paard gefotografeert en die foto gebruikt om de eenhoorn te schilderen. De foto vertekent de kleuren een beetje omdat ik deze net pas heb gemaakt. Hij is normaal iets roder van kleur. Hij is nu vrij blauw. Ook is het donkere op de eenhoorn normaal nog donkerder. Het hele schilderij dient nog verder uitgewerkt te worden. Hij mist nu nog heel veel detail en kleur.
Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:17

Fiffill schreef:
Er staan mooie dingen in zeg! Bloos!

Die van mij (heb er maar meteen 2 gemaakt Knipoog ):
Gemaakt met PhotoFiltre en nog zo'n soort programma.

Afbeelding

Afbeelding

@ Cyntje: Hij heeft leuke kleuren, mooi gedaan hoor!

Die foto's komen gewoon van Google? En dan vleugels dr aan? Tong uitsteken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:19

Mooi Malenka wel jammer dat je de lijntjes van het papier ziet Knipoog

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:20

Ik krijg die van mij niet meer af.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 21:05

Hierbij de resultaten op een rijtje:

Tekst 1

*Eenhoorn*

Vroeger, al lang voor Christus, geloofden men zonder twijfel in eenhoorns. Men dacht ze zelfs soms te zien; een glimp van een paard, wit als parelmoer, in de diepe duisternis van het bos. Azuurblauwe ogen, en schuwer dan een ree. En een lange, witte, spiraalvormige hoorn altijd op het midden van hun hoofd... Op bomen in het bos werden soms vreemde tekens gevonden. Strepen en punten, die in de bast gekerfd waren. Men beweerde dat eenhoorns zo tekens doorgaven. Bovendien kon niemand of bijna niemand een eenhoorn vangen. Je zag ze alleen als een glimp tussen de bomen, het volgende moment flitste het weg. In donkere bossen aten de eenhoorns aardbeien, bosbessen, frambozen en munt. Ook aten ze honing en de zoete wortels van sommige bomen. Ze kwamen niet alleen in bossen voor, maar over de hele wereld, in zeer winterse gebieden, maar ook zelfs in woestijnen en bergen. Wanneer een water bevuild was, hoefde een eenhoorn enkel zijn hoef in het water te dopen om het weer kristalhelder te maken! De eenhoorn kon heel oud worden. Tweeduizend jaar was niet ongewoon! In de manen en staart zag men vaak bloemen zitten. Men dacht dat die bloemen er door vogels in staken, als dank voor de sterke staartharen die ze voor hun nesten konden gebruiken.

Samir:
Afbeelding

Marlouz:
Afbeelding

Elanor:
Afbeelding

Janique:
Afbeelding

Ania:
Afbeelding

Booooo:
Afbeelding

Lara_Silver:
Afbeelding

Shalbo:
Afbeelding

Nevony:
Afbeelding

Shadowlover:
Afbeelding

Amethyst_:
Afbeelding

Annetje:
Afbeelding

Fnanne:
Afbeelding

Elanor:
Afbeelding

JoSav:
Afbeelding

Cyntje:
Afbeelding

Malenka:
Afbeelding

Tekst 2

*Pegasus*

Berijder van de Wind

Lang voor de ware magie uit de wereld was verdwenen, scheerde in het oude Griekenland soms een witte schim over de golf van Kortinthe, die sneller was dan de wolken. Dan keken de vissers op van hun netten en de herders van hun kudden, en tuurden naar de zwerk. Zij wisten dan echter al wat zij zouden zien, namelijk het gevleugelde hemelpaard Pegasus die in zijn wolkenweide speelde.
Met zijn grote vleugels bereed Pegasus de wind, en met zijn flitsende hoeven trappelde hij de wolken uiteen en trok die in witte slierten langs de hemelblauwe lucht. Met grote vleugelslagen klapwiekte hij hoger en hoger, tot hij uit het zicht van de vissers en herders was verdwenen. Het uitspansel behoorde hem, en hij was daardoor vrijer dan de aan de aarde gebonden menselijke schepselen ooit zouden zijn. Zijn aardse verblijfplaats was de berg Helicon aan de noordkust van de golf van Korinthe, maar vaak verscheen hij boven de aan de zuidkant van de golf gelegen stadstaat Korinthe, waar hij werd vereerd.

Booooo:
Afbeelding

corine1981:
Afbeelding

Lara_Silver:
Afbeelding

_LoutJ_:
Afbeelding

missznaomi:
Afbeelding

bonniepony:
Afbeelding

Zoetje_:
Afbeelding

Rinske:
Afbeelding

Fiffill:
Afbeelding
Afbeelding

Dit waren ze allemaal op een rij. Iedereen die heeft meegedaan onwijs bedankt, het resultaat mag er zijn. Wat een enthousiasme.
Wat ik erg leuk vind is dat zo heel duidelijk wordt dat iedereen een heel eigen stijl heeft. Het vertrekpunt was voor iedereen gelijk, de resultaten zijn zó verschillend Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 21:39

Erg leuk zeg! *LOL*

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 22:07

ja.. ze zijn allemaal erg leuk geworden zeg!
leuk om ze zo achter elkaar te zien Haha!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:03

Héél erg leuk om ze allemaal bij elkaar te zien! Zo zie je dat iedereen toch zijn eigen stijl heeft Lachen. Heb de mijne nog iets veranderd, maar ben er nog niet mee klaar Haha!.

Ben trouwens héél erg benieuwd naar de nieuwe opdracht Lachen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 23:38

Cyntje schreef:
Mooi Malenka wel jammer dat je de lijntjes van het papier ziet Knipoog

Dank je. Maar dat zijn geen lijntjes van het papier hoor. Die ik zelf getekent op het schildersboard (stevig doek) om de verhoudingen van het paard er goed op te krijgen... daarna heb ik ze uitgegumd en bovendien zitten er al 3 lagen witte verf over... maar je blijft ze enigzins zien. Dus ik ga daar zeker nog meer verf over heen smeren... Echter mijn wit begint op te raken Bloos Maar hij is nog lang niet af. Al sik hem af heb zal ik het resultaat zeker nog laten zien.