Echt héél leuk dat ik gewonnen had en met plezier maak ik dan ook deze uitslag. Er zaten echt een stel prachtige gedichten zijn, maar er kan er maar eentje de winnaar zijn..
Ik weet natuurlijk niet alles over gedichten dus mijn commentaar zal ook niet zo geweldig zijn. Ik hoop toch dat jullie er iets mee kunnen.
Ook ik werk ‘zoals de meeste’ met punten dus het gaat als volgt.
* = onvoldoende
** = Matig
*** = Voldoende
**** = Goed
***** = Perfect!!
Siria – een beetje vreemd, ik moest hem echt een paar keer herlezen om hem te begrijpen. Ik vind het een beetje vervelend door telkens maar één woord tussen de regels door, dat leest niet makkelijk en maakt het een beetje vreemd. Ik vind deze gedichten wél beter dan je vorige gedichten.. je gaat vooruit =D
Punten: *
Pasamba 1e gedicht – Ik heb meer het gevoel alsof je iets verteld dan dat ik een gedicht lees. Alinea 2 lijkt meer op een deel van een gedicht. Toch vind ik het een mooi gedicht/verhaal met een goede inhoud. Als je hem zou herschrijven in de vorm van een gedicht zouden het prachtige woorden worden.
Punten: **
WildWings 1e gedicht – Een mooi gedicht, maar je zou het iets specialer moeten maken, leg je gevoel erin. En jammer dat die zo kort is als je hem langer zou maken zou je iets meer kunnen boeien en dan zit er meer betekenis achter maar toch mooi!
Punten: ***
Karoliefje_ 1e gedicht - Ik vind al jouw gedichten prachtig en ook deze hoort daarbij. Één kleine verandering zou ik doen in alinea 1 en zin 2 en dan kiezen en moet opdraaien dat leest wat makkelijker.
Punten: ****
Karoliefje_ 2de gedicht – Wauw.. een mooi en gevoelig gedicht. Jammer dat het zo’n kort gedichtje is, ik had graag langer met zo’n gedicht doorgelezen =D
Punten: *****
Ingeuh – Ik voel me erg aangetrokken tot dit gedicht op een of andere manier. Misschien omdat die op de oude ‘Mij’ leek. Wat een mooi gedicht meid..
WildWings 2de gedicht – Ik vind versie 2 het mooist, ik denk om de opbouw van het gedicht. Een bijzonder gedicht, eens wat anders!
Punten: ****
Pasamba 2de gedicht – Deze vind ik mooier als jouw eerste gedicht. Deze kortere zinnen lezen wat makkelijker en de meeste zijn vloeiend.
Punten: ***
Niceboy16 – Prachtig!!! Erg mooi, je woordkeuze is ook perfect.. alles loopt vloeiend en klinkt.. ‘vrij’
Oke en trommelgeroffel =P
De Uitslag!!!!!
De 3de plaats – Karoliefje_
De 2de plaats – Ingeuh
En de aller eerste plaats…… Niceboy16
Gefeliciteerd allemaaalll!!!! =D
toch wil ik nog eventjes die van Eve_lien beoordelen..
Jammer dat ik 'm niet meer mee mocht tellen maar toch even mijn bewondering voor dit gedicht, mooi en speciaal.. en past perfect bij het woord vrijheid.. =D