Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
VillaNeusjes schreef:Hahaha dat herken ik welWauw! Ik zou 'm zo dragen, ik houd er van. Alleen ben ik te lomp voor dit soort materiaal dus dat overleeft ie niet.![]()
Maar hier mag je echt trots op zijn, ik ben benieuwd naar het resultaat straks na de presentatie.
Ben al blij dat ik mijn gewone brillen redelijk heel houd. Als je van bijzondere brillen houdt, kijk dan eens naar Sashee Schuster, daar wil ik mijn volgende bril van
en dan acetaat met bloemetjes of bladgoud erin
Ze zijn alleen niet goedkoop.. [/quote]VillaNeusjes schreef:Terwijl ik nu typ zit ik met mijn huidige bril op de neus. Een kunstof bril waarvan 't montuur is kapot gebarsten aan de onderzijde van 1 glas en 1 van de pootjes is wat breder dan zou moeten. Ik heb er 3 in totaal: allemaal 't zelfde montuur. En ik heb gebroken pootjes of scharnieren of een gebroken neusbrug.
En nu zijn dit brillen van cheap ass Ali express die ik wel volgens recept koop. Maar die kosten me 35 euro per stuk. Hier bij specsavers oid ben ik dus 450/500 euro voor dezelfde extra dunne glazen etc kwijt. En die gaan net zo hard stuk. Ik laat echt heel vaak spullen vallen, of val in slaap met de bril op en wordt sochtends wakker als ik er half op lig..
Duhelo schreef:Hoe bestel je die brillen dan?
Mijn vorige setje brillen (twee monturen, een set glazen betaald en er was een set glazen gratis bij) hebben me even 1000 euro gekost (ik heb -5 en -5.30 ofzoiets.)
Ondertussen is dat al weer 4 jaar geleden en mijn ene bril is dringend aan vervanging toe (of toch de glazen).
Ik heb ooit eens besteld bij een online brillenwinkel maar dat was toch net dat niet (en erg dikke glazen).
Heel mooi dat matte, vlindervormige achterstukje. En de ketting met amethist is prachtig. Wat goed bedacht ook om daar een oogje voor aan het pootje te maken. En wat een gepriegel om die schroefjes te maken, ik word al ongeduldig bij het idee alleen al om zulke kleine schroefjes te moeten maken. Ze hanteren was al irritant genoeg (heb bij horloger gewerkt).
Super leuk om te horen dat je de poster ook mooi vind zo! Mijn klasgenoten en ik hebben het eindresultaat nog niet van elkaar gezien
, alleen de tussenstand op de laatste terugkomdag op school
Ik dank dat iedereen super nieuwsgierig is naar elkaars werk! haha

paars schreef:Ja klopt! ik heb een beige tafelkleed (want lelijke tafels), een mini Perzisch tapijtje (heerlijk jaren 60 haha), een laag mini tafeltje voor erop, een bril standaard, het reclame bord, een tablet (waar een video op komt van het maak proces), een brillenkoker met mijn logo, een sieraden mapje met mijn logo, een visitekaartje, een tasje met mijn logo en nog 2 extra sieraadjes die je kunt wisselen met de brilkettingOooo het komt dichterbij! Deze poster komt dan op de tafel te staan samen met je bril? Mss met een mooie zijden sjaal en leren handschoentjes?
Brand los!
Dus ik heb de combinatie tussen vintage en modern opgezocht, net als in het ontwerp van de bril. Maar het verder relatief rustig gehouden zodat de bril wel het meeste opvalt.Koper schreef:Ja, maar dat klopt ookOh, ja omdat je vertelde over de stukken die je klasgenoten maken deed ik de aanname dat zij ook jouw bril al gezien hadden. Zo leuk om dan volgende week alles bij elkaar te zien en te kunnen bewonderen
dus in grote lijnen hebben we elkaars product al gezien! maar nog niet het eindresultaat
En dat lijkt me echt super leuk inderdaad! heel benieuwd naar iedereens tafel. _Hedi schreef:ik heb een beige tafelkleed (want lelijke tafels), een mini Perzisch tapijtje (heerlijk jaren 60 haha), een laag mini tafeltje voor erop, een bril standaard, het reclame bord, een tablet (waar een video op komt van het maak proces), een brillenkoker met mijn logo, een sieraden mapje met mijn logo, een visitekaartje, een tasje met mijn logo en nog 2 extra sieraadjes die je kunt wisselen met de brilketting

Koper schreef:Ja nu ik dat zo terug lees is dat ook helemaal niet duidelijk inderdaad haha. Het is een klein mapje waar de sieraden in kunnenWat
gááf
!
![]()
Een brillenkoker met je logo, zó enorm toepasselijk en leuk bedacht. Supersuperleuk om zo'n presentatie er bij te mogen bedenken![]()
Wat is een sieradenmapje? Is dat een portfolio met foto's van dingen die je gemaakt hebt? Of is het een opbergsysteem voor armbanden en oorbellen enzo?

paars schreef:Ja, je wilt heel graag minstens net zoiets moois te maken als de restKlinkt heel leuk om op die manier een soort van ‘het verhaal te vertellen’ in beeld! Heel spannend en benieuwd ook wat je klasgenoten hebben. Het is geen wedstrijd en toch; je wilt graag met iets heel moois komen, nou…geen zorgen (mocht je die hebben) want dat gaat je lukken hoor.
ik ben heel benieuwd naar de rest inderdaad! En lief dat je dat zegt, ik ben wel nerveus inderdaad
Koper schreef:Haha en zij op de mijne.Ja ze wil gewoon afstuderen natuurlijk. En daarna is ze goudsmid en kan ze meteen een deskundige blik werpen op de creaties van haar vakgenoten.
sanne1221 schreef:Dank je welSupermooi is je bril geworden.
Ik zie deze zo bij de Bijenkorf liggen.
Bellatrix schreef:Ik zal naderhand foto's postenIk ben zo benieuwd hoe het eruit gaat zien!!
Wanneer is de presentatie ook al weer?
Presentatie is maandag
_Hedi schreef:Ik heb eens een kerstmarkt, en een ladies night markt gedaan. Echt ontzettend leuk!! Alleen niet helemaal mijn publiek, omdat de meeste mensen daar uit zijn op leuke koopjes. Sieraden zijn natuurlijk wel een stuk kostbaarderDus ik ben nog op zoek naar een leuke markt waarbij mensen niet continu schrikken van de prijs
senna21 schreef:Hahaha top! Dank je welEen beetje gezonde spanning is goed. Bij de Bokt-examencommissie ben je al helemaal geslaagd.![]()
Succes maandag.

Bellatrix schreef:Ja!Maandag is al bijna!!
8nnemiek schreef:Wie weet is dat wel iets inderdaad!_Hedi schreef:Ik heb eens een kerstmarkt, en een ladies night markt gedaan. Echt ontzettend leuk!! Alleen niet helemaal mijn publiek, omdat de meeste mensen daar uit zijn op leuke koopjes. Sieraden zijn natuurlijk wel een stuk kostbaarderDus ik ben nog op zoek naar een leuke markt waarbij mensen niet continu schrikken van de prijs
Al eens gedacht aan een trouwbeurs? Op de beurs waar ik sta heb je wel kant-en-klare trouwringen, maar niks handgemaakt. Ik denk dat je daar echt wel bij het goede publiek zou zitten! En mensen geven er zonder te knipperen een hoop geld aan uit![]()
Misschien kun je ook handgemaakte manchetknopen aanbieden bijvoorbeeld? Maar alleen al trouwringen, oorbellen en kettingen zouden het daar heel goed doen.
In Februari of Maart is er weer een beurs in Maastricht, die is gezellig en niet heel duur, dus stuur me gerust een pb als je het mailadres van de organisatie zou willen.
dan heb ik nog wel wat extra voorraad nodig. Nu heb ik vooral wat voordeligere, eenvoudige zilveren sieraden voor op markten. ik heb een aantal mooie gouden, maar dat is nog niet voldoende voor een trouwbeurs 
Koper schreef:Spanning loslaten is niet helemaal mijn dingIk hoop dat je het komende weekend het een beetje los kunt laten en gewoon een fijn weekend hebt. Aan je voorbereiding ligt het niet. Je hebt gedaan wat je kunt. Denk dat het belangrijk is om het nu even te laten, uit die spanning te stappen en dan maandag opgeladen naar die presentatie te gaan
Kort geslapen vannacht al (ik moet er nog 2.. haha) en ik begin met de dag nerveuzer te worden. Gelukkig wel wat dingen gepland ter afleiding dit weekend
Zo gaan we vandaag mijn mans salarisverhoging vieren met een nieuwe krabpaal voor de katten, en morgen lekker een dagje vlooienmarkt haha!