[ART] Afstuderen als goudsmid, mijn meesterstuk.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annick75

Re: [ART] Afstuderen als goudsmid, mijn meesterstuk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 20:13

Er zijn inderdaad plannen om Sectie-C zoals het nu is plat te gooien. Het is de bedoeling dat er dan zowel woningen als atelierruimtes voor in de plaats komen. Voor de DDW van komend jaar zal Sectie-C waarschijnlijk nog wel bestaan in z'n huidige vorm. Hoewel het natuurlijk de vraag is hoeveel ateliers er dan nog actief zijn. Planning is de eerste sloop in april 2027.

https://nieuwsectie-c.nl/

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-25 20:32

Ah oké! Helder :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:52

Wauw de bril is echt gaaf geworden, super knap gemaakt

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 03:13

VillaNeusjes schreef:
Wauw! Ik zou 'm zo dragen, ik houd er van. Alleen ben ik te lomp voor dit soort materiaal dus dat overleeft ie niet. :')

Maar hier mag je echt trots op zijn, ik ben benieuwd naar het resultaat straks na de presentatie.
Hahaha dat herken ik wel _O- Ben al blij dat ik mijn gewone brillen redelijk heel houd. Als je van bijzondere brillen houdt, kijk dan eens naar Sashee Schuster, daar wil ik mijn volgende bril van :D en dan acetaat met bloemetjes of bladgoud erin <3 Ze zijn alleen niet goedkoop.. [/quote]

Terwijl ik nu typ zit ik met mijn huidige bril op de neus. Een kunstof bril waarvan 't montuur is kapot gebarsten aan de onderzijde van 1 glas en 1 van de pootjes is wat breder dan zou moeten. Ik heb er 3 in totaal: allemaal 't zelfde montuur. En ik heb gebroken pootjes of scharnieren of een gebroken neusbrug.
En nu zijn dit brillen van cheap ass Ali express die ik wel volgens recept koop. Maar die kosten me 35 euro per stuk. Hier bij specsavers oid ben ik dus 450/500 euro voor dezelfde extra dunne glazen etc kwijt. En die gaan net zo hard stuk. Ik laat echt heel vaak spullen vallen, of val in slaap met de bril op en wordt sochtends wakker als ik er half op lig..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:46

VillaNeusjes schreef:
Terwijl ik nu typ zit ik met mijn huidige bril op de neus. Een kunstof bril waarvan 't montuur is kapot gebarsten aan de onderzijde van 1 glas en 1 van de pootjes is wat breder dan zou moeten. Ik heb er 3 in totaal: allemaal 't zelfde montuur. En ik heb gebroken pootjes of scharnieren of een gebroken neusbrug.
En nu zijn dit brillen van cheap ass Ali express die ik wel volgens recept koop. Maar die kosten me 35 euro per stuk. Hier bij specsavers oid ben ik dus 450/500 euro voor dezelfde extra dunne glazen etc kwijt. En die gaan net zo hard stuk. Ik laat echt heel vaak spullen vallen, of val in slaap met de bril op en wordt sochtends wakker als ik er half op lig..

Hoe bestel je die brillen dan?

Mijn vorige setje brillen (twee monturen, een set glazen betaald en er was een set glazen gratis bij) hebben me even 1000 euro gekost (ik heb -5 en -5.30 ofzoiets.)

Ondertussen is dat al weer 4 jaar geleden en mijn ene bril is dringend aan vervanging toe (of toch de glazen).

Ik heb ooit eens besteld bij een online brillenwinkel maar dat was toch net dat niet (en erg dikke glazen).

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:31

Duhelo schreef:
Hoe bestel je die brillen dan?

Mijn vorige setje brillen (twee monturen, een set glazen betaald en er was een set glazen gratis bij) hebben me even 1000 euro gekost (ik heb -5 en -5.30 ofzoiets.)

Ondertussen is dat al weer 4 jaar geleden en mijn ene bril is dringend aan vervanging toe (of toch de glazen).

Ik heb ooit eens besteld bij een online brillenwinkel maar dat was toch net dat niet (en erg dikke glazen).

Ik laat m'n ogen gewoon meten bij specsavers of pearl bijvoorbeeld, dan zoek je een bril op Ali, die niet allemaal geschikt zijn voor -10 dus daar moet je wel op letten. Je stuurt de verkoper via de chat je recept, en vaak geven zij aan welke keuzes je moet maken ( ik heb bijv custom 1.67 voor de extra dunne glazen)
't is allemaal niet zo heel moeilijk zolang je maar goed recept hebt met alle gegevens. Tot nu toe werkt 't hier prima maar ik draag m'n bril ook enkel snachts en bij een oog ontsteking oid dus van mij hoeft dat allemaal niet zo moeilijk te zijn.

Als je -10 hebt zijn zelfs de super dunne glazen van Pearl of specsavers nog steeds dik. Daar ontkom ik niet aan en dat maakt veel monturen ook ongeschikt omdat ze te dik zijn voor het frame of te zwaar. M'n andere oog is min 7 dus gaat ie altijd scheef zitten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:09

Wát een gave, mooie bril. Wauw :wow: Heel mooi dat matte, vlindervormige achterstukje. En de ketting met amethist is prachtig. Wat goed bedacht ook om daar een oogje voor aan het pootje te maken. En wat een gepriegel om die schroefjes te maken, ik word al ongeduldig bij het idee alleen al om zulke kleine schroefjes te moeten maken. Ze hanteren was al irritant genoeg (heb bij horloger gewerkt).

Goede poster ook, ik vond je lippenstift qua kleur en matheid juist wel goed passen maar in zwart-wit is het net wat gedistingeerder nog en wat meer edelsmid/juwelier zeg maar.

Wat vinden je klasgenoten van je creatie?

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:48

Koper: Dank je wel! Ik ben zelf ook vrij ongeduldig dus dat is een goede combinatie _O- Super leuk om te horen dat je de poster ook mooi vind zo! Mijn klasgenoten en ik hebben het eindresultaat nog niet van elkaar gezien :D, alleen de tussenstand op de laatste terugkomdag op school :) Ik dank dat iedereen super nieuwsgierig is naar elkaars werk! haha

Bord is binnen! Ik vind m cool :D
Afbeelding

Ben nu vooral nog bezig met mijn presentatie. Aftellen! *\o/*

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:08

Oooo het komt dichterbij! Deze poster komt dan op de tafel te staan samen met je bril? Mss met een mooie zijden sjaal en leren handschoentjes?
Brand los!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:34

Oh, ja omdat je vertelde over de stukken die je klasgenoten maken deed ik de aanname dat zij ook jouw bril al gezien hadden. Zo leuk om dan volgende week alles bij elkaar te zien en te kunnen bewonderen :)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15 min geleden

paars schreef:
Oooo het komt dichterbij! Deze poster komt dan op de tafel te staan samen met je bril? Mss met een mooie zijden sjaal en leren handschoentjes?
Brand los!
Ja klopt! ik heb een beige tafelkleed (want lelijke tafels), een mini Perzisch tapijtje (heerlijk jaren 60 haha), een laag mini tafeltje voor erop, een bril standaard, het reclame bord, een tablet (waar een video op komt van het maak proces), een brillenkoker met mijn logo, een sieraden mapje met mijn logo, een visitekaartje, een tasje met mijn logo en nog 2 extra sieraadjes die je kunt wisselen met de brilketting :D Dus ik heb de combinatie tussen vintage en modern opgezocht, net als in het ontwerp van de bril. Maar het verder relatief rustig gehouden zodat de bril wel het meeste opvalt.

Koper schreef:
Oh, ja omdat je vertelde over de stukken die je klasgenoten maken deed ik de aanname dat zij ook jouw bril al gezien hadden. Zo leuk om dan volgende week alles bij elkaar te zien en te kunnen bewonderen :)
Ja, maar dat klopt ook :D dus in grote lijnen hebben we elkaars product al gezien! maar nog niet het eindresultaat *\o/* En dat lijkt me echt super leuk inderdaad! heel benieuwd naar iedereens tafel.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 4 min geleden

_Hedi schreef:
ik heb een beige tafelkleed (want lelijke tafels), een mini Perzisch tapijtje (heerlijk jaren 60 haha), een laag mini tafeltje voor erop, een bril standaard, het reclame bord, een tablet (waar een video op komt van het maak proces), een brillenkoker met mijn logo, een sieraden mapje met mijn logo, een visitekaartje, een tasje met mijn logo en nog 2 extra sieraadjes die je kunt wisselen met de brilketting :D

Wat
gááf
!
<3

Een brillenkoker met je logo, zó enorm toepasselijk en leuk bedacht. Supersuperleuk om zo'n presentatie er bij te mogen bedenken :D

Wat is een sieradenmapje? Is dat een portfolio met foto's van dingen die je gemaakt hebt? Of is het een opbergsysteem voor armbanden en oorbellen enzo?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 0 min geleden

Klinkt heel leuk om op die manier een soort van ‘het verhaal te vertellen’ in beeld! Heel spannend en benieuwd ook wat je klasgenoten hebben. Het is geen wedstrijd en toch; je wilt graag met iets heel moois komen, nou…geen zorgen (mocht je die hebben) want dat gaat je lukken hoor :j .