Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sachertorte schreef:Wat een ontzettend leuk topic! Heel veel waardering voor mensen die van 'niks' iets moois maken (daar de handigheid en vakmanschap voor hebben). Dit is toch duizend keer leuker dan een 13 in dozijn tas hebben? Complimenten, heel mooi wat je maakt.
Ik ben altijd al gek op knutselen en tekenen enzo geweest.

Ik heb zojuist mijzelf een van deze tassen cadeau gedaan...
Wendy15 schreef:Om te beginnen heb je eigenlijk alleen een holpijpje of naaivork, hamer, snijmat, mes en 2 naalden nodigen van daaruit kun je uitbreiden en het zo gek maken als je zelf wil
Wendy15 schreef:Sachertorte schreef:Wat een ontzettend leuk topic! Heel veel waardering voor mensen die van 'niks' iets moois maken (daar de handigheid en vakmanschap voor hebben). Dit is toch duizend keer leuker dan een 13 in dozijn tas hebben? Complimenten, heel mooi wat je maakt.
Wat onwijs lief, bedankt!![]()
Ik denk dat iedereen het kan leren, maar het is net waar je interesse ligt en of je zin hebt om te oefenenIk ben altijd al gek op knutselen en tekenen enzo geweest.
Ik kreeg via pb de vraag hoe groot de tasjes zijn omdat dat op de foto toch lastig te zien is. Ik dacht zal eens wat spulletjes erin doen om een idee te geven![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Nickeltje schreef:Ik heb zojuist mijzelf een van deze tassen cadeau gedaan...
Ben heel benieuwd hoe hij is als ik hem straks in mijn handen heb. Maar de foto's beloven iets heel moois.
Hij zou vandaag aan moeten komen
BrankaZ schreef:Wendy15 schreef:Om te beginnen heb je eigenlijk alleen een holpijpje of naaivork, hamer, snijmat, mes en 2 naalden nodigen van daaruit kun je uitbreiden en het zo gek maken als je zelf wil
Heb jij een naaivork/pricking iron voor de de spindel? Ik heb wel een 1mm holpijp om gaten te prikken, maar gat voor gat prikken ben je wel even mee bezig.
Gaten maken met de spindel lijkt me niet zo handig.
Maar handstikken is wel veel sterker dan met de machine. Je kunt dikker draad gebruiken (wat ik persoonlijk ook juist heel mooi vind) en de zadelsteek stik je met 2 naalden waardoor wanneer een draad onverhoopt toch mocht knappen niet meteen alles uitrafelt. Kijk maar eens met je kleding, als je eenmaal een los stiksel heb dan trek je vaak meteen die hele naad los.
Uiteindelijk zou ik heel graag een dagje minder in loondienst willen en daarnaast iets met mijn tassen opbouwen. Maar dat is toekomst muziek
Eerst focus op mijn gezondheid nu
Mando schreef:Ik vind dat je zulke geweldig leuke tassen maak. Ik ben verliefd op die ronde blauwe met beige.
Zo knap.
Heb je een cursus gevolgd of heb je het jezelf aangeleerd?
Hoe begin je met zoiets.
Ik breid langzaam uit kwa gereedschap en inmiddels ben ik echt wel kieskeurig geworden kwa leer. Ik koop nu alleen nog echt mooie huiden die ik zelf uitzoek bij de leerhandels
Wendy15 schreef:Ik kreeg via pb de vraag hoe groot de tasjes zijn omdat dat op de foto toch lastig te zien is. Ik dacht zal eens wat spulletjes erin doen om een idee te geven![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Maar ik heb me wel voorgenomen om het weer wat op te pakken. Hoe leuk is het dan om mijn hobby's te combineren en potloden in zo'n etui mee te kunnen nemen