[ART] Het hobby topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 19:34

Leuk gevonden. Die schuine bles heeft wel iets humoristisch. Toevallig ook een karaktertrekje van je pony ??

Qimm

Re: [ART] Het hobby topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 20:05

Ik vind het pinguïn schilderij op de vorige pagina heel sprekend. Erg mooi. Maar zo veel mooie dingen gezien alweer!

Heb ook wat leuke knutselprojectjes (tassen) af (of bijna af) maar nog geen foto van gemaakt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:19

Afbeelding
Rugtasje, op de rits na helemaal upcycled van wat oude spijkerbroeken en reststof

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En wat haak projectjes <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:32

Dat zijn wel hele vrolijke tasjes :)

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 17:23

Wat leuk gemaakt!

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 01:34

Kettinkje gemaakt :D
Hoorde het liedje; pretty please van Dutch Melrose. Besloot om met een bijpassende kleur ( rood, zit ook in de cover afbeelding ) een sieraad te maken. Eergister bestelling kralen binnen, avondje mee bezig geweest.
Tadaa:
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 10:29

Goed gedaan; mooie diepe kleur en leuk model.

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 13:53

dankjewel! ben er erg blij mee :D

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 14:57

Wat mooi PotjeMayo, heel kunstig.
Kunstige tasjes Quimm, gebruik je katoen?
Ik vind die paspoorthoesjes ook erg gaaf gedrukt Xoranlover, je eigen huisdieren?
En die appel, heel goed gedaan Runa

Een paar van de windlichten die ik afgelopen week heb gemaakt. En nog paar in bestelling. De gouden oorbellen was ik lekker mee onderweg, alleen, ik had nu een eigen ontwerp gedaan, zo gewoon geknoopt en moest de 2e doen, maar wist niet meer hoe ik de 1e had gemaakt |o Dus nu weer uitgehaald. _O-
Dus eerst maar prio aan de windlichten gegeven :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu heb ik nog een blauwe op de planning staan voor vandaag

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 15:12

Ooh wat mooi die windlichten lekker vrolijk.

Deze paspoorthoesjes waren niet mijn eigen huisdieren maar wel familie van mijn katten. Is voor de fokker waar mijn oudste fokpoes vandaan komt. Zij wilde dat heel graag hebben. De rest moet ik nog foto’s van maken en dan krijgen zie ook hoesjes. Hier hebben ze al allemaal hoesjes.

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 16:12

Die zijn leuk! ben benieuwd naar de blauwe

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:33

Die gehaakte tasjes zijn zo schattig <3
Verder zijn het allemaal mooi projecten.

Ik ben intussen nog verder gegaan met de eekhoorn in de zeldzame tijd die ik over heb.
Afbeelding

Ik wilde in de kerstvakantie verder gaan maar helaas heb ik flinke griep en inmiddels twee ribben gebroken door het hoesten. Tekenen wordt hem deze week in ieder geval niet meer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:21

Jeetje, dan moet je óf broze botten hebben óf heel heftig gehoest hebben, iig beterschap :(:)
Het eekhoorntje is nu al leuk :

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 19:33

Een spannende combinatie van die twee. :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:26

DubbelFun schreef:
Dat zijn wel hele vrolijke tasjes :)

Jiskaa schreef:
Wat leuk gemaakt!

Yavanna schreef:
Kunstige tasjes Quimm, gebruik je katoen?

Een paar van de windlichten die ik afgelopen week heb gemaakt. En nog paar in bestelling. De gouden oorbellen was ik lekker mee onderweg, alleen, ik had nu een eigen ontwerp gedaan, zo gewoon geknoopt en moest de 2e doen, maar wist niet meer hoe ik de 1e had gemaakt |o Dus nu weer uitgehaald. _O-
Dus eerst maar prio aan de windlichten gegeven :D
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Nu heb ik nog een blauwe op de planning staan voor vandaag

Uh die regenboog is zeker weten acryl. De roze witte is van macrame garen en geloof dat de blauw grijze idd katoen garen was.

Die windlichten zijn ook leuk :j

Tazzey schreef:
Die gehaakte tasjes zijn zo schattig <3
Verder zijn het allemaal mooi projecten.

Ik ben intussen nog verder gegaan met de eekhoorn in de zeldzame tijd die ik over heb.
[ Afbeelding ]

Thanks

Ik wilde in de kerstvakantie verder gaan maar helaas heb ik flinke griep en inmiddels twee ribben gebroken door het hoesten. Tekenen wordt hem deze week in ieder geval niet meer.

Thanks en beterschap, auwie!

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:58

Ik lees al een tijdje mee en ben opzoek naar een leuke nieuwe hobby, misschien hebben jullie tips voor mij?

Voorheen maakte ik heel graag kleding met de naaimachine die ik zelf kon dragen. Echter is mijn houding achter de machine niet ideaal en krijg ik altijd last van mijn rug. Ik zit veel te gespannen en merk eigenlijk dat ik het proces niet meer zo leuk vind alleen het eindresultaat.

Af en toe borduur ik of doe ik iets van macrame, maar het liefst maak ik iets wat ik ook echt kan gebruiken of eventueel kan verkopen. Ik ben niet zo van de sierfrummeltjes, want vind dat snel te druk worden in huis.
Vroeger maakte ik Arabische Showhalsters die ik verkocht via bokt.

Ik heb in dit topic al een keer iets voorbij zien komen van boekbinden, maar ik weet dat er ook een bokker is die volgens mij leren tasjes maakt met de hand. Dat lijkt mij ook wel wat, of echt mooie sieraden maken.

Het liefst iets wat je aan de keukentafel/bureau of soms op de bank kan doen. En waar je niet teveel gereedschap of machines voor nodig hebt. Ik woon klein dus wil het makkelijk kunnen opruimen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:01

Is tekenen of schilderen niets voor je? Ik vind daar echt mijn ontspanning.

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:04

tekenen kan je zeker uit proberen, kijken of je het wat vind.
Echt goede sieraden heb je wel wat materiaal voor nodig en is best lastig. Maar je zou online kunnen zoeken naar tutorials!
Misschien iets met klei? haken of borduren kan je ook heerlijk op de bank doen

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:23

Opzich bepaalde materialen aanschaffen is geen probleem zoals wat gereedschap, maar grote machines zoals een naai-en lockmachine heb ik geen extra ruimte voor. Ik heb bijvoorbeeld al wel wat materiaal voor leerbewerking in huis.
Ik merk dat ik wel geïntresseerd ben in een beetje soort 'craftmanship' van vroeger ofzo. Waarin alles nog met de hand werd gedaan zoals pottenbakken, boekbinden, leerbewerking, manden vlechten, smeden. Iets in die richting. Bij haken en borduren raak ik snel mijn interesse kwijt. Iets in gewikkelds vind ik wel leuk, dat brengt wat uitdaging mee. Als ik door was gegaan met kleding naaien wilde ik mijn eigen patronen gaan leren tekenen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 12:57

SnuitjeLove schreef:
Opzich bepaalde materialen aanschaffen is geen probleem zoals wat gereedschap, maar grote machines zoals een naai-en lockmachine heb ik geen extra ruimte voor. Ik heb bijvoorbeeld al wel wat materiaal voor leerbewerking in huis.
Ik merk dat ik wel geïntresseerd ben in een beetje soort 'craftmanship' van vroeger ofzo. Waarin alles nog met de hand werd gedaan zoals pottenbakken, boekbinden, leerbewerking, manden vlechten, smeden. Iets in die richting. Bij haken en borduren raak ik snel mijn interesse kwijt. Iets in gewikkelds vind ik wel leuk, dat brengt wat uitdaging mee. Als ik door was gegaan met kleding naaien wilde ik mijn eigen patronen gaan leren tekenen.

[ENT] Hobby gezocht voor de winter

Kijk eens in dit topic :) wie weet zie je iets wat je wat lijkt

Blauwe windlicht is af, ben benieuwd hoe de ontvanger hem gaat vinden. Ze leest gelukkig niet mee op bokt, dus kan hem rustig plaatsen :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 13:07

Ooh heel mooi die kleuren samen! Ik hou van blauw en wit samen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 13:59

Heel mooi geworden! Een fijne combinatie van kleuren ook wel.

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 14:57

Die is erg leuk geworden!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 16:49

Wat een leuke dingen komen er voorbij!

Ik volg op het moment een kunstopleiding, dus mijn tekenen en schilderen hobby zijn wat meer werk geworden, en ik ben op zoek gegaan naar een andere creatieve hobby om me buiten school mee bezig te houden.
De uitkomst was haken!
Ik ben af en aan bezig met een flink lange klimop slinger voor op mijn kamer, dus ik moet eerst een hele stapel klimop blades haken.
Verder heb ik een shrug gemaakt, ik zag dit type vaker online voorbij komen, en dacht zo moeilijk kan het niet zijn :')
Afbeelding

Ik ben nu bezig met een soort trui, mijn eerste freehand project. Het doel is om het er vrij distressed en open uit te laten zien.
Afbeelding

Ik heb nog een aantal projecten staan, maar ik weet hoe het gaat met mijn adhd en dan heb ik straks 5 half afgemaakte dingen liggen, dus het gaat één voor één.
Ik wil nog een set onderleggers maken die, wanneer opgeborgen, een bosje bloemen worden. En ik wil nieuwe kussenslopen maken voor de sierkussens in mijn kamer.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 16:52

Haken is leuk hè! Ik doe het ook graag.
Ik heb je Insta even bekeken en ben je gaan volgen, wat een gave tekeningen maak je, vooral de watercolors!