Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DubbelFun schreef:Maar ook dát moet op de fles staan.
En ik heb ook wel eens gehad dat iets niet uithardde, ook niet na vele dagen. Bleek toen dat een deel van de inhoud van één fles 'versuikerd' was en dat daarom de mix niet meer werkte.
8nnemiek schreef:Ik heb nooit gehoord van epoxy die zodanig verouderd is dat hij niet meer werkt, ook niet als de fles open is geweest.. maar misschien dat er iets uit verdampt als een fles lange tijd open staat, of inderdaad ontmengt? Geen idee of dat kan.
Is je weegschaal wel nauwkeurig genoeg? Ik heb een speciale sieradenweegschaal gekocht voor de epoxy, zodat ik op de honderdste gram nauwkeurig kan afwegen.
Ik heb een heel stomme keukenweegschaal gehad die heel lang op 0 bleef staan en dan ineens hup naar 2 gramDat werkte dus niet.
speurneusc schreef:epoxy die gekristaliseerd is kun je weer vloeibaar maken door de fles in heet water te zetten, dat warmt de epoxy weer wat op, wordt het weer vloeibaar en kun je gewoon weer gebruiken.
epoxy van itsokay is inderdaad nietokay spul. Veel hebben er klachten over en van dat merk zijn ook de meeste spullen/epoxy 2e hands te vinden omdat iedereen er vanaf wil.
maar goed daar heb jij nu niets aan. Itsokay spul is ws niet de snelst hardende epoxy, ws industriële troep die ze in eigen flesjes hebben gegoten en niet echt fijn spul voor hobby/thuis gebruik.
Het kan zeker wel tot week duren voordat je iets merkt. Dus wacht dat zeker af. Zeker nu dat de temperaturen buiten ook overal aan jojo'en is, daar houdt epoxy niet van. Rond de 20 graden werkt dat het fijnst, dus geen airco aan en liefst beetje stabiele temperatuur (niet overdag heet snachts koud)
KimD schreef:Maar voor de kleinere hoeveelheden, iemand nog tips aan merk dan? 500gr/1kg bijvoorbeeld? Ik wil best nog iets anders proberen en kijken of het aan mij ligt of aan de epoxy.