[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 18:59

LunarEclipse: vooral lekker doorgaan :D de vacht van de tweede ziet er zo aaibaar uit en de details en contrast op de raaf zien er al heel goed uit.

Janouk: heel mooi geworden! Ik mis alleen wat details in de veren zelf

Jeika: Zo knap hoe je in redelijk losse stroken zo iets treffends neer kan zetten <3

Weer een opdracht afgerond :D gaat wel lekker de laatste tijd. Ik heb ook het gevoel dat ik sommige technieken wat kan verfijnen
Afbeelding

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-22 15:45

Wauw wat zijn jullie allemaal goed bezig! Stuk voor stuk prachtige werken. Ik heb gewoon zo weinig tijd, baal ervan. Wel even creatief bezig geweest vorige week en een droogbloemen krans gemaakt. Hopelijk snel weer een beetje tekenen/schilderen.
Heel sprekend portret Vikawiek <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 00:31

Janouk: Wow, heel mooi! Ik vind het tof hoe je veel detail in het gezicht hebt verwerkt, en de veren in de nek en rug wat grover hebt opgezet. Wat mij betreft zouden de veren helemaal vooraan zelfs nog wel wat vager mogen en de kop misschien net wat meer licht op die richel boven het oog, zodat de aandacht daar nog meer naartoe getrokken wordt, maar ik vind hem heel gaaf!

Jeika: Heel knap hoe je met zo weinig zo goed een persoon kunt vangen, heel mooi!

Vikawiek: Heerlijk portret weer! <3

M'n werk van Alpinista ligt even stil - ik heb de laatste weken niet echt de headspace gehad en ik merkte ook dat ik wat teveel aan het noodlen was, dus ik ben even back to basics gegaan met een speedpaint van een uurtje of 3 met een referentiefoto van Karen Broemmelsick:
Afbeelding

Verder heb ik voor een weekopdracht van Project Rembrandt deze inkttekening gemaakt van De Verwoeste Stad met op de achtergrond wat wolkenkrabbers, die uiteraard zijn gebouwd na het bombardement:
Afbeelding

Ondanks dat ik nog steeds niet veel headspace had, heb ik gisteren toch nog wat aan m'n stier gedaan, hoewel ik nog steeds constante twijfels heb over of hij niet donkerder moet:
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:01

Gaaf Mkango, 2e ben ik fan van. Wil je dan de hele achtergrond donkerder hebben bij de stier?

Weer zo'n knappe van jou Vikawiek, heel mooi!

Kan me even niet focussen op priegelwerk door wat er in de wereld gaande is en vooral met het nieuws bezig maar iets doen met verf blijft gelukkig toch kriebelen en is een fijne afleiding.

Mijn kater Ronin lag er zo grappig bij op mijn schoot <3 dat ik er een foto van gemaakt heb en een paar dagen geleden begonnen aan dit losse snelle werk, net nog een uurtje aan gewerkt en hij is klaar.

Het schilderij heeft de naam 'Deftig dutje' gekregen, een werk uit mijn komende kattenkunst serie. Formaat is 50x60, portretlinnen met Golden open acryl.

Afbeelding

horsiegek

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 13:05

Mooi dromerig beeld van het paard Mkango! En leuk dat je mee deed met de thuisopdracht, met de nieuwe thuisopdracht wil ik ook wel meedoen, gezien beweging het thema is en ik nog wel wat mooie bewegingsplaatjes van mijn paard heb liggen.
Jis wat een heerlijk kleurgebruik en sfeer in een op het eerste zicht slaperig plaatje, heel mooi gedaan!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:28

Dankjewel horsiegek!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:42

@Vika, wat een scheetje, mooi werk <3.

@Mkango, mooie werken, zeg :D. De schimmel is echt super. Je stier wordt ook gaaf.

Karen's foto's zijn echt perfect, vind ik.

@Jis, mooi zeg, die uitstraling is echt heerlijk, zou zelf haast in slaap vallen <3.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:20

Dank je San, leuk!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:06

Afbeelding
Stiertje vordert ook langzaam :).

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:28

Het is ook geen kleine tekening, kost wat tijd maar de moeite waard, hij wordt prachtig! Dat neusje, zo mooi gedaan <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:36

Jis_ schreef:
Het is ook geen kleine tekening, kost wat tijd maar de moeite waard, hij wordt prachtig! Dat neusje, zo mooi gedaan <3

Thanks <3.

Dat is waar, hij is groot. Daarnaast loopt mijn hoofd ook gewoon over en is het momenteel even lastig tijd te vinden en te pakken om eraan te werken. Er gebeurt zo veel in de wereld, momenteel :\.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:37

_San87_ schreef:
Jis_ schreef:

Thanks <3.

Dat is waar, hij is groot. Daarnaast loopt mijn hoofd ook gewoon over en is het momenteel even lastig tijd te vinden en te pakken om eraan te werken. Er gebeurt zo veel in de wereld, momenteel :.

Ja hier ook, het is heftig allemaal....wil een opdracht af hebben eind maart maar vind het lastig om te focussen daarop. Maandag pak ik hem er weer bij, gelukkig was ik al erg ver met dit werk.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 13:12

Afbeelding
Mustang paardje. :)
@San87 mooi zeg, Schotse hooglander?
@jis heel mooi kleurgebruik!
@mkango mooie werken, stier is mijn favoriet. Zou hem niet donkerder maken. :)
@vikawiek gaaf hoor.!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 13:38

Prachtig Jeika, lekker veel contrast en gave manier van aanzetten schaduwen

Jeika schreef:
@jis heel mooi kleurgebruik!

Dank je :):)

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:08

Hi! Sinds kort heb ik weer het tekenen/schilderen wat opgepakt en het lijkt mij leuk om hier mee te praten. :)

San wat is de stier gaaf! <3

Twee snelle werkjes van gister en vandaag.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 00:42

Dankjewel Jis :)

Mooi Femkeroosje! Lekker vrolijk, ik vind vooral het vogeltje erg leuk.
Afbeelding
Niet super goed gelukt. Ik had halverwege geen zin meer, dus hij is best afgeraffeld en de verhoudingen kloppen ook niet helemaal. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 01:31

Jis: Dank je, ik ben er stiekem ook wel blij mee. :)) Misschien dat ik nog meer van dit soort inkttekeningen van Rotterdam wil maken met wat iconische gebouwen. Bij de stier denk ik eraan om de stier zelf wat donkerder te maken, maar ik ben daar nog niet helemaal over uit... Wat is je kat leuk geworden! <3

San: Ik volg hem trouw op Instagram, hij wordt zó gaaf weer! En wat een geduld heb jij toch joh! :oo

Jeika: Is die onderste van je eigen pony, rechts? (Je hebt een konik toch?) Ik had er misschien voor gekozen om de benen gewoon wat losser te laten, en nog wat minimalistischer, een beetje zoals bij de achterste pony, dan valt het minder op dat het wat afgeraffeld is. :)) Je hengst is wel tof geworden!

FemkeRoosje: Welkom! :D Wat een lekker vrolijke werken!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 01:43

@Mkango ja het is mijn eigen pony, een konik idd :D en ja dat was waarschijnlijk een beter idee geweest haha. Ze passen nu niet zo goed bij elkaar qua stijl. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 01:47

Dan heb je die gelijkenis iig goed op papier weten te zetten! :D Want ik herkende hem meteen als iig een konik. :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:34

@Jeika, inderdaad een hooglander, zwart :D.

Gaaf, je mustang. Ik herken hem, een bevriende kunstenaar heeft hem ook eens geschilderd. Je hebt zijn uitstraling goed te pakken :j.

Op je andere werk is de konik idd overduidelijk, knap.

@Femkeroosje, lekker vrolijk <3.

@Mkango, ja joh, lekker kleuren, ga ik goed op :D. Lekkere afleiding van alle oliebol in de wereld.

Inmiddels is ie ook klaar:

Afbeelding

Hoewel ik hier en daar nog wel steeds wat aan het bijkleuren ben :'). An artists work is never done, of zo :)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:36

"Art is never finished, only abandoned." :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:37

Mkango schreef:
"Art is never finished, only abandoned." :))

Ik denk dat ik die bij de expositie erbij hang :7.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:10

Mooie kleuren Femkeroosje!

Heerlijke tekening weer Jeika :j

Super geworden San, mooie kleuren!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:09

Ik heb er weer 1 af, had hem een tijd weggezet en er nu een eind aan gebreid. Foto's komen uit het aanvragentopic.

Linnedoek 60x80 met Acryl Golden open.

'Kattenliefde'

Afbeelding

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:08

Ik herken Poes! <3 wat een heerlijke, warme plaat weer. Prachtig kleurgebruik, met name op de donkere tabby.