[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 14:59

Solleke_Noah schreef:
Mijn atelier is ook wel vrij chaotisch :+ en dan staat de rommelkast aan de rechterkant nog niet mee op de foto :=

[ Afbeelding ]

Wat zie ik daar tof hout staan! :):) :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:02

Seven schreef:
We zijn nou eenmaal creatief en meestal daardoor wat rommelig. Ik hou daar wel van, ik noem het een georganiseerde rotzooi. Maar die van mij is als ik er werk niet zo onopgeruimd als nu, nu is het gewoon een stapel spullen :=

Van de verflucht heb ik geen last gelukkig. Dat komt door de verf die ik gebruik. Als ik met terpentine etc schoon zou moeten maken zou dat een stuk minder zijn ook met de kleine die overal aan zit :D

Ik ben de uitzondering denk ik, aan een rommeltafel kan ik niet werken :o.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:29

Pagina 5

Ibbel schreef:
Tips wat betreft exposeren/meer naamsbekendheid/vrij werk aan de man brengen:

Benader lokale verpleeg- en verzorgingshuizen, gezondheidscentra, bibliotheken. Daar hangen vaak tijdelijke exposities.
Benader de kleinere galerietjes/art shops in jouw buurt.
Benader ook lijstenmakers en winkels met schilderbenodigdheden. Enerzijds voor tips waar te exposeren, anderzijds mag je daar vaak ook wel een tijdje in de etalage.

Goeie! Krijg je vaak positieve reacties?

Balou_K goed bezig hoor! De anatomie is zeer goed hoor :D.

kallipooh wauw :oo. Je kan zo voor fantastic beasts gaan animeren.

henny_w prachtige uil! Die vleugels zijn echt zo gedetailleerd.

Pagina 6

Welkom Kuggur, Toverbal en Ayasha!

Gaaf Seven. Dat hoofdstel ziet eruit alsof je hem zo kan oppakken. En 80 PanPastels _O-.

Seven schreef:
Eline
Ziet er goed uit, er is wel iets wat me aan de jongen off lijkt maar wat het precies is.

Oh ik vond haar juist een beetje off. Bij allebei is het de ogen denk ik.

Napie, lekker bezig! Teken je vaker stil leven of is dit iets nieuws voor je? Die druppels maken het echt af :D!

_San87_ Flamingo's zijn cool, succes! Ben benieuwd hoe het gaat worden.

Dankjulliewel Eva en Ayasha!

Ayasha je insta is leuk! Ik vind je stijl leuk, en draken :)).

Pagina 7

Leuke werkplekken hebben jullie! Even een vraagje. Zijn er nog meer landen die niet overdag tekenen en wat voor lamp hebben jullie dan? Of tekent iedereen overdag?
Gelukkig is iedereen chaotisch hier :').

Solleke_Noah schreef:
Mijn atelier is ook wel vrij chaotisch :+ en dan staat de rommelkast aan de rechterkant nog niet mee op de foto :=

[ Afbeelding ]

De vloer is Lava :').
En dankjewel voor de tip! Gelaatstrekken vind ik inderdaad erg moeilijk.

Afbeelding

Ik ben weer iets verder aan mijn hond!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:31

ElineR: In de stalamp die je op mijn foto ziet, zit een daglicht peertje in. Dus ik kan altijd wel tekenen. Ik heb nooit goed daglicht want ik zit met m’n gezicht naar het raam toe en er staat nu ook een monitor voor. Met die lamp gaat het prima.

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 15:36

Heel mooi Eline!

_San87_ schreef:
Seven schreef:
We zijn nou eenmaal creatief en meestal daardoor wat rommelig. Ik hou daar wel van, ik noem het een georganiseerde rotzooi. Maar die van mij is als ik er werk niet zo onopgeruimd als nu, nu is het gewoon een stapel spullen :=

Van de verflucht heb ik geen last gelukkig. Dat komt door de verf die ik gebruik. Als ik met terpentine etc schoon zou moeten maken zou dat een stuk minder zijn ook met de kleine die overal aan zit :D

Ik ben de uitzondering denk ik, aan een rommeltafel kan ik niet werken :o.

Dat strookt naar mijn idee helemaal met de werkwijze van je tekeningen San. :D Heel leuk!

Schemerdier

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:40

ALs ik het van iemand had moeten raden, had ik ook Seline en San gezegd, omwille van jullie werkwijze in het tekenen zelf: ziet er altijd zo netjes en secuur uit!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:47

Haha de autist in mij kan niet werken in chaos want dan raak ik overprikkeld. :')

En nu ga ik m’n kat afmaken.

De tekening dan. De kat zelf mag nog wel blijven leven. Mits ze lief is.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:48

Selina schreef:
Haha de autist in mij kan niet werken in chaos want dan raak ik overprikkeld. :')

:') :') :') :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:50

Jis_ schreef:
Solleke_Noah schreef:

[ Afbeelding ]

Wat zie ik daar tof hout staan! :):) :D

O:)

@ElineR: het snuitje (lipjes en tanden) is echt goed! Echte hondenlipjes vind ik (als dat op iets slaat :') )

Ik werk meestal 's avonds bij kunstlicht, maar zit naast het terrarium van mijn varanen en die hebben een UV lamp, dus zo toch een beetje 'daglicht'. Werk dat veel detail vraagt doe ik bij voorkeur in het weekend wanneer ik echt daglicht heb.

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 15:57

Selina schreef:

_O-

Ik heb op een kinderboerderij gewerkt en dan zei ik ook wel eens iets in de trant van de kippen afmaken, en bezoek dat dat dan hoorde schrok, :o maar ik bedoelde voeren en water geven voor de nacht.

Ohhh Heb je Varanen Solleke! Hoe groot zijn deze?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:02

Ja, super leuke beestjes, ben er echt heel gek op <3 twee Australische stekelstaartvaranen, worden max 75 cm groot, maar ze zijn nog jong (1 jaar oud)

Afbeelding

Afbeelding

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 16:18

<3 Die zijn leuk, geweldige de 2e foto! :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:30

Solleke_Noah schreef:
Heel leuk om al die verschillende werkplekken te zien :D een tikkeltje chaotisch lijkt wel de gemene deler :+

@Ayasha: supermooi begin aan de vos, ik doe het je niet na. Heel 'zacht' en mooi kleurgebruik. Het oog heeft echt al emotie.

:+: Dankje, oog werd ik helemaal gek van omdat ik er voor mijn ide geen leven in kreeg. := Met aquarel en pastel lukt me dat veel makkelijker. :')

En eigenlijk, ik heb nog maar heel weinig creatieve mensen gezien waarbij het echt ordelijk is. Bij mijn tattoo artiest is het netjes en schoon, maar als ie dan kasten open trekt en lades dan zie je dat het gewoon een goed verstopte georganiseerde chaos is. _O-

Chaos is ook wel iets wat ik een beetje link aan creatieve mensen. :') Uitzonderingen daar gelaten dus.
Ik weet ook exact alles liggen op mijn bureau trouwens. Als mijn man iets nodig heeft kan ik letterlijk zeggen "tussen de de gum en brush pennetjes" ofzo. :') of "in het vakje met de kam en de fineliners. _O-"

Vind het wel super leuk om jullie werkplekken te zien. :j

Ik teken altijd bij kunstlicht en heb een gewone gele lamp. Niet ideaal maar op zich lukt het wel.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:03

Bijna klaar, lichamen zijn altijd lastig omdat het principe 1 effen vlak is waar je dan diepte aan moet geven. Denk dat ik de schaduw stukken nog wat moet afvlakken. Baal er echt van nu pff.

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:05

Echt prachtig :wow:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:07

Selina ik vind m prachtig! <3
Mooi ook die achtergrond! Als ik zo’n achtergrond probeer wordt het altijd meer een soort multi-color trash polka. _O-

ElineS mooi zacht snoetje heb je gemaakt! Tong en tanden zijn vaak moeilijk maar jij zet ze goed neer!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:36

Wauw al 8 pagina's...
Denk dat ik toch wat minder actief ga zijn qua meeposten dit jaar, valt niet bij te houden hoe snel jullie gaan :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:41

Bedankt! Misschien ben ik te kritisch hoor.

Art_Ificious schreef:
Wauw al 8 pagina's...
Denk dat ik toch wat minder actief ga zijn qua meeposten dit jaar, valt niet bij te houden hoe snel jullie gaan :')

Is altijd zo de eerste week :')

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 18:48

Schitterend Selina! <3
Je kan de overgang van schaduw naar licht, dichterbij de schaduw stukken, iets verfijnen met een tussen tintje. Is dat het wat je stoort?

Selina schreef:
Bedankt! Misschien ben ik te kritisch hoor.

Art_Ificious schreef:
Wauw al 8 pagina's...

Is altijd zo de eerste week :')

Is je glas half leeg. :+

Zal inderdaad wel wat rustiger worden weer. :D

Of misschien niet <<)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:51

Ik zit nu wel in een periode alsof mijn tekenmotivatie red bull heeft gedronken. Ik zit not net niet stuiterend te tekenen. En aangezien ik gerust maanden niet kan tekenen, neem ik het ervan O:)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:55

Zal vanavond een bijleespostje doen.
Balou-K wat leuk jou hier tegen te komen kom maar op met je creaties :):)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 19:38

Ja tis druk maar ik vind het gezellig :D

Prachtig is hij selina
:D
Heerlijk he zo'n teken rush. Die wil ik graag weer terug ben nu juist een beetje dipperig.

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 19:57

Lekker Selina! *\o/*

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:18

Hier nog eens een geboortehoutje gemaakt. De beide ouders zijn wielrenners dus 'k vond dit wel toepasselijk :)

Doorsnede 13 cm, berkenhout.

Afbeelding

edit: ik heb echt een probleem met lettering, ook deze keer weer schots en scheef. Iemand hier misschien een tip voor? Normaal doe ik alles (tekening, lettering) uit de losse pols.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:00

ElineR schreef:
Pagina 5

Leuke werkplekken hebben jullie! Even een vraagje. Zijn er nog meer landen die niet overdag tekenen en wat voor lamp hebben jullie dan? Of tekent iedereen overdag?
Gelukkig is iedereen chaotisch hier :').

De vloer is Lava :').
En dankjewel voor de tip! Gelaatstrekken vind ik inderdaad erg moeilijk.

[ [url=m/AUPhIl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben weer iets verder aan mijn hond!

Goed bezig :D! Ik teken door de week in de avond en heb een daglichtlamp aan staan :). Naast mijn gewone licht.

Jis_ schreef:
Dat strookt naar mijn idee helemaal met de werkwijze van je tekeningen San. :D Heel leuk!

Ja, waar ik met andere dingen best een chaos kan hebben op tafel (bij inpakken bijvoorbeeld :+ ), kan ik dat bij het tekenen/schilderen echt niet hebben. Als ik klaar ben, ruim ik ook alles netjes weer op.

Bij het tekenen is het gestuctureerd werken, daar vind ik rust in.

Schemerdier schreef:
ALs ik het van iemand had moeten raden, had ik ook Seline en San gezegd, omwille van jullie werkwijze in het tekenen zelf: ziet er altijd zo netjes en secuur uit!

Grappig is dat :D.

Selina schreef:
Bijna klaar, lichamen zijn altijd lastig omdat het principe 1 effen vlak is waar je dan diepte aan moet geven. Denk dat ik de schaduw stukken nog wat moet afvlakken. Baal er echt van nu pff.

[ [url=m/SyZTpR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh, hij wordt echt prachtig <3. Ik snap wat je zegt over het lichaam, het helpt ook niet dat de meeste katten een lichtere borst hebben en het al snel wat 'flets' lijkt. Ik vind de verbaasde uitdrukking echt geweldig _O-.

Solleke_Noah schreef:
Hier nog eens een geboortehoutje gemaakt. De beide ouders zijn wielrenners dus 'k vond dit wel toepasselijk :)

Doorsnede 13 cm, berkenhout.

[ Afbeelding ]

edit: ik heb echt een probleem met lettering, ook deze keer weer schots en scheef. Iemand hier misschien een tip voor? Normaal doe ik alles (tekening, lettering) uit de losse pols.

Misschien voor de letters toch eerst voortekenen? Dat moet met pyrografie geen probleem zijn, toch?

Ik vind 'm wel heel mooi geworden, de schevere letters storen me eigenlijk niet. De naam van de jongen wel, ik kende een fjord die Pjotr heette, dus iedere keer wanneer ik die naam lees zie ik die fjord voor me :').