[VER]Gebroken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 14:52

Neon schreef:
Nou als het decolletee diep genoeg is... is niets onmogelijk... bijkomend voordeel zijn de 2 pluspunten die je onderweg tegenkomt met je handen en erna armen _/-\o_

Ja, en geen strippoker (bestaat dat nog?) spelen met een jumpsuit, ben je snel uitgespeeld :)) .

Het volgende hoofdstuk is anders geworden dan ik voor ogen had, maar ik heb gelijk de kans gegerepen om de vorige opmerkingen te kunnen verwerken - daardoor is het wel wat beschrijvender geworden (sorry).

Dat krijg je als je alleen lijstjes maakt met dingen die niet leuk zijn aan anderen (haha grapje, wet van de aantrekkingskracht).

Het materelistische gedeelte zat me ook dwars haha, maar misschien is dat ook wel gewoon een subjectief iets. En och, iedereen mag zijn eigen mening hebben tenslotte.

11.
Vrijdag 18 oktober 2019

Het is enorm druk in de grote, wit verlichte hal op Schiphol – het is vakantietijd - en ondanks dat Mike had geregeld dat ik een koffer in kon checken (de vloeistoffenregel is een nachtmerrie voor make-up meisjes), besluit ik hem toch mee te nemen het vliegtuig in. Gelukkig stond mijn hoofd óók niet naar make-overs dus had ik al weinig make-up in mijn koffer geflikkerd. Ik moet alsnog een uur in de rui schuifelen voor de security check (sta je dan; met je korte, witte sokjes op de glimmende, witte tegels), maar gelukkig ben ik toch nog (vrij ruim) op tijd in de grote terminal. Ze zeggen wel eens dat sommige mensen altijd overal te laat zijn, behalve bij het behalen van hun vlucht. Ik kan daar wel inkomen.

Snel duik ik het toilet in en werp ik een blik in de spiegel. Ik draag een zwarte, skinny washed jeans en een simpel zwart truitje van Calvin Klein met eronder zwart met gouden cut out biker boots, passend bij mijn riem. De reflectie in de spiegel komt nog steeds niet overeen met het beeld wat ik van mezelf in mijn hoofd heb, maar ik omarm het maar. Ik ben trouwens toch de enige die er wat aan zou kunnen doen en voorlopig doe ik dat niet, dus moet ik ook niet zeuren.

Ik heb trouwens wel honger omdat ik nog niet heb gelunched (laat staan ontbeten), dus besluit ik eerst op zoek te gaan naar proviand. Het worden pepernoten, ook al zijn ze hier zeker 4X zo duur als in de supermarkt. Ik diep mijn boarding pass op uit mijn tas - ik had hem net weggestopt - om af te rekeken en plof even later, inclusief pepernoten en Chai tea latte, neer op de groen bekleedde, lederen bankjes bij de Starbucks. 'Mida' staat er op mijn beker. Bijna goed.

Eind augustus kwam ik bij toeval weer in contact met Mike. Nou ja, toeval? Ik keek op mijn LinkedIn pagina omdat Wouter en ik het over hem hadden (computernerds krentenbrood enzo) en dat was niet onopgemerkt gebleven.
“Wat doe je op mijn pagina?” stuurde Mike mij gelijk (grr, daarom heb ik een hekel aan LinkedIn - anoniem spioneren is er niet bij) en zo belandde we direct in een geanimeerd gesprek, alsof die rampzalige date een jaar eerder nooit plaats had gevonden. Mike vertelde me dat hij zijn Pamela nog niet gevonden had (is die sowieso niet al een beetje uitgerangeerd?) en nog steeds op zoek was naar ‘iemand als ik’ om samen mee oud te worden, kindjes te krijgen etcetera.
En hoewel ik mezelf de afgelopen tijd altijd voorhield dat ik hem meer zag als een ‘Wouter’, een vriend om toffe dingen mee te doen, denk ik nu, achteraf, dat juist daardoor het contact interessant bleef. Misschien heeft Prem wel gelijk en was ik inderdaad wel bezig met een plan B door mijn onzekerheid over de slagingskansen van onze relatie – hoe graag ik ook had gewild dat we het zou lukken.

In ieder geval; Mike heeft al twee dochters en die zijn gék op paarden. En, meer spcifiek: op mijn paard. Mike heeft het al uitgebreid over mij gehad met ze – ze vinden het te GEK dat ‘Papa met een paardenmeisje omgaat’. Het zijn precies de dingen die ik mis bij Prem: het mij betrekken in zijn leven.
Ik ben vanaf het begin van ons hernieuwde contact duidelijk geweest tegenover Mike: ik ben bezet (althans, toen - ik wilde niet dat hij dacht dat ik hem aan het lijntje hield), maar we gingen naar de bioscoop, uit eten en het leek elke keer leuker te worden. Mike geeft mij een warm gevoel en vooral een gevoel van waardering. We kunnen enorm goed praten en al snel wist hij ook van de besognes met Prem. En inmiddels dat het over is.

Ik denk dat we beide in de tussentijd gegroeid zijn: “je was al mooi, maar je bent van binnen mooier geworden” vertelde hij me tijdens ons laatste etentje bij Woodstone - de pizzeria - net voor het incident met Baukje. Ik moest ervan blozen.
Juist Prem heeft die positieve invloed gehad op mijn karakter – ik ben volgens Mike gemakkelijker geworden, vrolijker, vriendelijker en minder materialistisch – en daar ben ik hem vreselijk dankbaar voor.

Ik ben blij dat ik een zitplaatsje heb weten te bemachtigen, ook al lijkt het alsof ik bij de buren aan hun ronde tafeltje zit, zo dicht zit je op elkaar. Het is vreselijk rumoerig; mensen praten, melk wordt opgeschuimd, bonen worden gemalen. Ik steek nog een hand pepernoten (mmm, truffel - dan maar cacaohanden) in mijn mond en pak mijn telefoon en kan het niet helpen om te denken aan wat Prem aan het doen is.

Prem en ik zijn namelijk weer met elkaar ‘in gesprek’, maar we lijken niet erg naar elkaar te komen. Ik voelde me vreselijk schulig dat ik hem verteld had wat Baukje gezegd had (ook al was het voornamelijk ter leering ende vermaack), dus appte ik hem vanmorgen dat ze echt niet onwijs lelijk gedaan had tegen mij (ja, ik neem het hier zelfs voor haar op) en dat ik misschien ook niet handige dingen heb gezegd in mijn emotie. “Het is my side of the story he, dus je mag er geen conclusies aan verbinden of haar erop afrekenen. Ik ben juist iemand die altijd zegt, waar twee vechten, hebben twee schuld”.
Prem legt de schuld weer bij zijn kinderen: “Wat een rotzooi maken mijn kinderen er ook van”.

Ik heb de laatste tijd zoveel nagedacht over Prem en mij, en tot nu toe lijken mijn boodschappen in het Chinees te zijn ofzo, dus ik probeer het over een andere boeg te gooien.
“Ik baal ervan dat ik je blijkbaar leuker vind dan ik al dacht. Ik baal ook van mijzelf dat ik de situatie niet goed heb ingeschat. Dit is me het (jou verliezen) niet waard. Ruzie is sowieso niks waard” app ik, en vraag hem of ik anders misschien nog iets anders kan doen naast Baukje het berichtje gestuurd te hebben.
Prem reageert gelijk: “Babe, Ik zou nu niks doen. Jij was ook emotioneel en zo was Baukje. Silence is golden here :) Jij weet dat beter dan ieder ander. Dat heb ik van jou geleerd”.

Ik bijt op mijn lip. In de afgelopen 9 maanden ben ik veranderd, er is iets geraakt waarvan ik niet wist dat het er was. Niet alleen op het gebied van intimiteit, niet alleen omdat we zo naar elkaar verlangen, maar omdat ik tot de conclusie ben gekomen dat liefde soepel en vloeibaar kan zijn. Ik heb iets gevoeld wat ook wel ‘chemie’ wordt genoemd – niet uit te leggen, maar vooral niet te stoppen. Als ik zijn stem hoor, vliegt er nog altijd een vlinder in mijn buik naar boven. Hoewel ik normaal heel gereserveerd – ik denk zelfs dat mensen zullen zeggen afstandelijk – ben, smelt ik als ik met Prem ben en wil ik niets liever dan een toekomst samen, samen oud worden. Prem weet me op dieper, intellectueel niveau te intigreren, maar bovenal voel ik me heel veilig en geborgen bij hem omdat hij altijd heel zeker van zijn zaak is, terwijl juist dat mij mij ontbreekt.

Het is vreemd, juist omdat we zo’n verschillend achtergrond en vooral karakter hebben, hebben we het over alles wat ons dwars zit. We voeren felle gesprekken, maar komen er altijd weer samen uit. Tot nu.

Mijn manager legde me eens uit dat zijn ideale relatie eruit ziet als een vaarwedstrijd: jij en je partner zitten beide in een apart bootje, maakt de reis samen, maar trekt wel aan elkaar op. De ene keer ligt je partner voor en wordt je uitgedaagd een stapje verder te gaan, de andere keer is het andersom. Ik begreep nooit zo goed wat hij bedoelde, maar sinds Prem snap ik het als geen ander.

“Ik ben vorige week een beetje dom geweest door onze magie te onderschatten. Het perspectief te verliezen” app ik – als dit niet duidelijk is, weet ik het ook niet meer.
“Er is veel kapot gemaakt vorige week van alle kanten..” appt hij terug. “Mijn familieleden waren de enigen die rustig bleven....”.
Familieleden? “Ik was de enige die geen familie was, Einstein” app ik.
“Ik bedoel mijn Iraanse familie. Wat erg. Mijn kinderen bedoelde ik niet…”. Typisch.

“Vorige week dacht ik dat jij volop bezig was met plan B, C en D.... :) I guess I was wrong.....”.
Hij moest eens weten denk ik, hij weet namelijk van niets. Het maakt niet uit. Het is ook niks. En daarom laat ik het erbij; ik zit straks toch in Frankfurt. En Prem heeft Manfred dit weekend en vliegt maandag naar Dubai voor een congres, dus voorlopig zijn we - tot mijn teleurstelling - toch nog ver van elkaar verwijderd. Letterlijk en figuurlijk.

Ik sta op en wurm me met mijn oranje rolkoffer tussen de tafeltjes door, hopend dat ik niets omstoot – oh kijk, een cosmeticawinkel – op weg naar de gate. Het wordt vast gezellig. Mike weet ook dat het net uit is met Prem, dus hij snapt toch wel dat mijn hoofd er niet naar staat om gelijk ergens anders in te duiken? En daarmee bedoel ik niet alleen een romance, maar ook het bed. Och, ik heb hem gezegd dat hij geen verwachtingen moet hebben.

“Ik heb geen verwachtingen” antwoordde hij toen, “kunnen ze ook niet tegen vallen. Nou ja, ik heb er wel eentje, en dat is dat we veel plezier hebben”.
Dus toen hij erna vroeg of ik nog een verzoek had met betrekking tot de kamer (aparte bedden of een groot kingsize bed) heb ik geantwoord dat een groot bed prima is; als we met de zaak weggaan, lig ik zelfs met mijn collega in een bed.
“Ik kan altijd nog op het bankje ernaast slapen” antwoordde hij. Het is een vriend uit duizenden.

Het zal niet lang duren voordat we even later landen in Frankfurt – we hebben amper ons broodje (mmm, met oude Beemsterkaas salade) gekregen, of er wordt verzocht de tafeltjes weer in te klappen voor de landing – Frankfurt is dichterbij dat ik dacht.

to be continued

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:14

Je kunt wel anoniem spioneren op LinkedIn, Nina :+

Edit: aangepast zie ik :Y) sorry, ik ben een stille meelezer dus ik hoop niet dat ik bot over kwam haha. Iets wat me opviel.

Verder weer een lekker stuk, ben benieuwd wat ze allemaal gaat uitvreten de komende tijd. :+
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 13-11-20 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:16

Laat maar, je had het al aangepast :)

candalisa

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:06

Soms zou ik Nina even vast willen pakken en flink schudden zelfs als ze een weekend met een man weg gaat is ze nog met slapjanus prem bezig bluh ... en ik snap niet dat ze excuses aan die snotneus heeft aangeboden! Waarom in vredesnaam en dan haar nog verdedigen?! Ik ben zelf een doetje en zeker niet haatdragend maar als die voor mijn tesla overgestoken had had ik gezegd “oeps hij gaf ineens uit zichzelf gas!!” (Tis een verhaal he dus ik mag mijn gedachtes de vrije loop geven _O- )
Maar wel goed geschreven want een verhaal hoort om emotie te gaan en er komen heel wat emoties los :D
Dus ga vooral zo door!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:14

candalisa schreef:
Soms zou ik Nina even vast willen pakken en flink schudden zelfs als ze een weekend met een man weg gaat is ze nog met slapjanus prem bezig bluh ... en ik snap niet dat ze excuses aan die snotneus heeft aangeboden! Waarom in vredesnaam en dan haar nog verdedigen?! Ik ben zelf een doetje en zeker niet haatdragend maar als die voor mijn tesla overgestoken had had ik gezegd “oeps hij gaf ineens uit zichzelf gas!!” (Tis een verhaal he dus ik mag mijn gedachtes de vrije loop geven _O- )
Maar wel goed geschreven want een verhaal hoort om emotie te gaan en er komen heel wat emoties los :D
Dus ga vooral zo door!

Ik heb ipv een TeM een TeP gedaan. Tip een Politieagent. :')

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:28

Giolli schreef:
candalisa schreef:
Dus ga vooral zo door!

Ik heb ipv een TeM een TeP gedaan. Tip een Politieagent. :')

Wahahaha kijkt heel onschuldig “it wasnt me” }:)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:30

‘T is nu wel bekend dat een tesla regelmatig eens kortsluiting geeft :o
(Moest ik toevallige passant zijn, dan heb ik niets gezien O:) )

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:39

Poekkie schreef:
‘T is nu wel bekend dat een tesla regelmatig eens kortsluiting geeft :o
(Moest ik toevallige passant zijn, dan heb ik niets gezien O:) )

Jammer dat het waarschijnlijk in de boordcomputer uitgelezen kan worden :Y)

Yes, I'm fun at parties. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:39

Super goed stuk weer, nu is het allemaal heel duidelijk hoe de vork in de steel zit en snap ik Nina weer wat beter +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 01:52

Ik vraag me al even af wie kiki ineens was.. ik kwam dat hoofdstuk moeilijk door. Verder... oh nina! Waar ben je mee bezig?? :o heb jezelf toch eens eerst lief!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 16:10

HAHAH, ik heb vreselijk gelachen om de comments _/-\o_ !

pimaude schreef:
Ik vraag me al even af wie kiki ineens was..

"Gewoon een vriendin", ik denk niet dat ze verder nog een rol speelt. Misschien had ik deze zin er beter bij kunnen zetten:
"Kiki is zo'n vriendin die je soms wekelijks ziet, dan weer maanden niet. We kennen elkaar al vanaf onze tienerjaren en ondanks dat we elkaar niet dagelijks spreken, is het altijd gezellig".

Toch even een update! Maar een korte, maar moet wel eens kunnen, toch?

12.
Zaterdag 19 oktober 2019

Abrupt schrik ik wakker als ik een vreemde hand op mijn buik, onder mijn t-shirt voel. Ondanks de hoeveelheid genuttigde alcoholische consumpties van gisteren, ben ik direct nuchter. Het is stikdonker in de kamer en het ruikt vreselijk muf. Het enige licht komt van de rode cijfers op de televisie die de tijd aangeven; het is blijkbaar 7 uur in de ochtend.

Ik veeg resoluut zijn hand van mijn buik en schuif nog een stukje naar achter; ik lig nu bijna op het puntje van het matras. Om de een of andere reden ziet Mike dit als een uitnodiging om mee te bewegen en juist nog dichter tegen me aan te kruipen en ik schrik als ik zijn hoofd richting de mijne zie bewegen.

Snel wend ik mijn gezicht af en draai ik om op mijn rechterzij. Mike lijkt er geen boodschap aan te hebben; weer gaat zijn hand naar mijn buik en waar ik normaal niks durf te zeggen - want zo ben ik, ik wil niemand tegen het hoofd stoten - neig ik er nu toch naar iets ervan te zeggen: voor mijn gevoel ben ik al de hele tijd heel duidelijk geweest, maar de boodschap lijkt niet overgekomen te zijn.
“Ik heb hoofdpijn” hoor ik mezelf onzeker mijmeren, alsof ik er zelf over twijfel.

Mike komt overeind en knipt het bedlampje aan. Ik sta een hand voor mijn ogen om ze te beschermen tegen het plotselinge, felle licht.
-“Wat is er toch met je?” vraagt hij, lichtelijk boos maar vooral geïrriteerd. “Gisteren deed je ook al zo afstandelijk”.
Jezus, denk ik, terwijl ik me weer omdraai, het is 7 uur ’s Ochtens. Niet dat de tijd iets uitmaakt, want ik haat dit soort gesprekken, op elk moment van de dag. En daarom bijt ik normaal liever mijn tong eraf dan iets te zeggen als dingen mij niet bevallen. Tot nu.

“Ik wil het gewoon niet, oké?” antwoord ik.
-“Waarom ging je dan in godsnaam op deze uitnodiging in? Had dan gezegd dat je een aparte kamer wil! Ik heb zelfs mijn kamer laten omzetten naar een kingsize, waar je positief op reageerde! Dat zet een verwachting! Had dan gezegd dat je een voorkeur had voor gescheiden bedden. Dan vermijd je die intieme situatie” antwoordt hij boos en ik voel me direct schuldig.
“Ja maar” – ik pauzeer even om mijn woorden kracht bij te zetten - “ik was toch duidelijk?”. Al de hele avond ben ik afstandelijk geweest, want al de hele avond was Mike aan het proberen en aan het pushen.

-“Ik snap gewoon niet waarom je me afwijst” verzucht hij, “ben ik niet goed genoeg voor je?”.
“Dat is het helemaal niet!” antwoord ik resoluut. “Dat heeft er niks mee te maken. Ik denk gewoon dat we allebei andere verwachtingen hadden van dit weekend”.
-“Mijn verwachting was dat we erg gezellig zouden hebben, naar elkaar toe hadden kunnen groeien, intiem knuffelen, heerlijk zoenen…” Mike is nog niet klaar, maar ik besluit hem te onderbreken.

“Nou, volgens mij was ik HEEL duidelijk. Van te voren EN vooral in mijn signalen, gister en vandaag”. Nu raak ik zelf ook nog geïrriteerd!
-“Daar ben ik het niet mee eens! Het was voor mij totaal niet duidelijk” antwoordt Mike boos. “En jezus Nina, je bent vrijgezel” verzucht hij tenslotte - alsof ik het nog niet wist.
“Laten we erover ophouden” stamel ik; dit loopt toch uit op niets. En nu is toch alles al verpest.
-“PRIMA” antwoordt Mike boos, waarna hij omdraait, uit bed stapt en boos wegbeent richting de douche.

Morgen avond vlieg ik pas terug,

to be continued

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:18

Mmm... lastig dit. Nina is duidelijk geweest. Maar ik snap Mike ook wel ergens... als ze nu goede vrienden waren en dagen contact hebben etc., maar dat zijn ze niet. En dan gaat ze toch op zo'n aanbod in, wil ze geen apart bed etc. Ik kan me voorstellen dat het ondanks de woorden van Nina een verwachting schept en Mike teleurgesteld is. Wel heel goed van Nina dat ze haar grenzen blijft bewaken, had ze bij Prem al véél eerder mogen doen.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:19

Tja uberdoos van een Nina, als je nou nog steeds je pappenheimers niet kent...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:50

Gadverdarrie wat een griezel. Een vrouw mag altijd nee zeggen en zich bedenken. En dan 'intiem knuffelen en heerlijk zoenen". Dit is teiltjesmateriaal, wat een engnek.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 18:36

"Ja maar je bent vrijgezel"
Ohja dus als je vrijgezel bent moet je je doos maar voor iedereen openstellen :') wat een eikel.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 19:49

Nou ik vind het ook raar, ze heeft het gewoon letterlijk gezegd van tevoren..

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 21:36

Nog een, want ik heb nog even goed nagedacht over 'waarom Nina bij Prem wil zijn'. En ik wil verder haha!

13.
Zaterdag 19 oktober 2019

Wat is er toch met me aan de hand?

Ik lig nog altijd in bed. In het grote bed, in de donkere, muffe kamer op de 35e verdieping van het Mariott. De tijd op de TV geeft inmiddels aan dat het 10 uur is. Mike heeft na 31 minuten op het toilet te hebben gezeten (ik heb de tijd in de gaten gehouden omdat ik eigenlijk ook heel nodig moest plassen - daarnaast is het nogal gehorig) en een korte douche - nog altijd gepikeerd - de kamer verlaten.
“Ik ga nog even werken” bromde hij. Ik vond het allang best. Maar nu lig ik hier mijn tijd te verdoen en voel ik me klote.

Waarom doe ik dit toch elke keer? De eerste keer dat ik spontaan met iemand een nachtje wegging die ik niet goed kende – correctie, ik had de Kunstenaar nog nooit eerder gezien dus ik kende hem helemaal niet – was het geweldig. De tweede keer, met Prem naar Antwerpen, was een ramp. Okay, uiteindelijk was het toch wel leuk. Erna ging ik met Bernhard naar Brussel en was het ook een drama en nu zit ik weer te balen. Ben ik dan zo naïef?

Opeens moet ik denken aan Raymond. De goddelijke, gekke Amsterdamse kunstenaar met zijn galerie op de Prinsengracht. Nadat hij me tijdens onze laatste nacht samen bruut gedumpt had, was hij gaan huilen – ik was het al bijna vergeten omdat juist de gebeurtenissen ervóór zo bepalend waren geweest.
“Ik ben er gewoon nog niet klaar voor na 25 jaar huwelijk”. Ik snapte er niks van. Het huwelijk was toch over? En we waren inmiddels alweer zo’n vier en een halve maand aan het daten.
“Je hebt het zelf opgerakeld” verweet hij me vervolgens. '

Ik wilde zo graag meer over hem te weten komen en had tijdens het etentje ervoor gevraagd of ik een poging mocht doen om zijn ex te beschrijven, puur op basis van mijn gevoel. We zaten toen bij Roji, een groot, donker, voornamelijk uit stenen opgetrokken sushirestaurant met gewelfd plafond dat zich op de hotemetoten van Antwerpen richt. De zaak bevindt zich in een souterrain: in het midden brandde die avond een haardvuur. Ik weet nog precies hoe het er toen rook: die geur van een knapperend haardvuur in een bos vergeet ik nooit.
Raymond had nog nooit iets over zijn ex verteld (behalve dat ze “geen make-up droeg omdat ze dat niet nodig had” – bedankt, namens een make-up meisje), maar ik had een heel duidelijk beeld van haar in mijn hoofd en zo begon ik haar te beschrijven. Het is blijkbaar goed in ben geworden, want ik had het bij het juiste eind gehad.

In tranen had hij vervolgens gevraagd of ik dat nooit had gehad; dat ik nog zo bezig was met een liefde uit het verleden dat het een liefde in de toekomst in de weg stond. Ik had ontkennend geantwoord.
“Elke dag is een nieuwe dag met nieuwe kansen” had ik geantwoord, of in ieder geval iets in die trant.
Maar nu snap ik precies wat hij op dat moment voelde.
Ik kan me op dit moment niet indenken dat ik ooit nog intiem zal zijn dan met iemand anders als Prem.
What comes around, goes around’.

-“Hoi, hoe laat kom je Bubblegum morgen halen?” appt Nienke me op dat moment. Goddank, afleiding.
“Ik weet het nog niet precies” zeg ik twijfelend. “Het liefst zo snel mogelijk. Het is een ramp. Mike pusht heel erg en het is totaal anders dan ik me had voorgesteld”. Ik zucht als ik op ‘verzenden’ druk.
-“Duidelijk je grenzen aangeven!”
“Dat heb ik de hele tijd gedaan! Maar gisteren zei hij de hele tijd: “we kunnen toch ook gewoon knuffelen?”. En daar heb ik echt geen zin in. Dus vanmorgen is de bom gebarsten”. Even twijfel ik of ik het moet zeggen, maar ik doe het toch: “En ik ben ook weer ernstig in gesprek met Prem”.
-“Je kunt 2 dingen doen” appt Nienke direct terug. “Of: kijken wat de stad te bieden heeft en er wat leuks van maken. Je hebt tenslotte niemand anders nodig om een goede tijd te hebben en lol te maken. Frankfurt is leuk, hoor! Er zal ook wel gratis stadwandeling zijn die je kunt doen.
Of je kunt naar huis gaan”. Opeens weet ik het zeker.
“Ik ga kijken of ik vandaag terug kan” app ik resoluut terug. Het wordt tijd voor mezelf te kiezen.
-“Doe dat! Kijk of je je ticket om kunt zetten of pak de trein. Of neem de Flixbus”. Nienke kan het niet laten om toch het volgende eraan toe te voegen: “Ik denk alleen niet dat Prem de oplossing of het betere plan is”.

Ik moet aan Prem denken. Hij vertelde me dat Baukje vandaag ging verhuizen; ze verlaat het huis van haar moeder (of eigenlijk Prem’s tweede huis, want hij betaalt nog altijd het volledige huurbedrag voor zijn ex) en trekt met een vriendin in een appartement in Amsterdam – het appartement dat Prem heeft geregeld (en zal betalen).
Baukje heeft hem alleen vriendelijk verzocht niet te komen helpen met verhuizen. Rob, Manuela’s vriend, is er namelijk bij.
“Ik heb geen zin in ruzie” heeft ze letterlijk tegen Prem gezegd. Hij voelde zich vreselijk gepasseerd.
“Ik ben toch haar vader?” had hij me geappt.

Hij doet zo zijn best. Ik snap wel dat het telkens een teleurstelling is. Wat ik niet snap is dat hij er maar achteraan blijft rennen. Prem vertelde teleurgesteld dat Rob nu helemaal ‘in the picture’ is bij Baukje omdat hij een ontmoeting gaat regelen met de gitarist van Anouk, de Haagse zangeres. Ze weet iedereen leuk tegen elkaar uit te spelen.

Ik moet eigenlijk blij zijn dat ik er onderdeel meer van uitmaak van die familie. Maar het tegendeel is waar. Ik wil zo graag bij Prem zijn, ik wil hem zo graag bewijzen dat het anders kan, dat liefde leuk en goed is. Dat ik hem wel kan geven wat hij bij Manuela nooit heeft kunnen krijgen: een warm thuis, een liefdevol gezin. Een toekomst samen.

Je bent in je leven slechts een beslissing verwijderd van een compleet ander leven, maar als ik in bed blijf liggen gebeurt er helemaal niets, dus gooi ik de dekens van me af en neem ik een veel te lange douche, hopende dat alle negativiteit in het putje verdwijnt. Erna ga ik uitzoeken hoe ik terug kan komen.

to be continued

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 21:37

Stilte voor de storm.

14.
Zaterdag 19 oktober 2019

Er was de straat, waar het altijd een gok was of er verderop een parkeerplaats was.
Er was Prem’s auto, de donkerblauwe BMW 5-serie, die meestal voor de deur stond, netjes in een vak.
Er was de voortuin, betegeld,
met al de fietsen met de lekke banden. En met het oranje, verkeurde pennyboard in de plantenbak.
Er was de voordeur met de bel, waarvan ik nooit wist of hij het nou deed of dat ik gewoon niet hard genoeg drukte.
Er was de grote spiegel in de hal, waar ik vaak vragend in gestaard heb. Maar waar ik ook hele mooie dingen in gezien heb.
Er was de ruime woonkamer met de mooie, houten vloer. De grote, blauwe bank, met de halen in de stof van de hond, waarop wij samen krap naast elkaar lagen.
Er was de keuken, waar van alles stond aan etenswaar. Elke keer stond er weer wat anders.
Er was de koelkast, met de ijsblokjesmachine waar altijd het verkeerde uitkwam. Of niets. Of ik drukte zo hard dat het glas brak.
Er was Prem, die meestal zenuwachtig heen en weer liep.
Er was de grote, langwerpige, houten tafel met de fijne, blauwe stoelen, waar ik heerlijk aan kon tekenen. En waar ik 's ochtends zo graag zat met het ontbijt; een fijn rustmoment na een nacht die alle problemen oploste.
Er was de achtertuin met de tegels, waar Pop altijd graag rondscharrelde, met de schommel.
Er was de slaapkamer, de kamer waar ik de fijnste herinneringen aan heb. Met het veel te grote bed en met al de kussens. Ik ging deze kamer het liefst in en het minst graag weer uit.
Er was zomaar een dag bij Prem.

Toen ik me net had aangekleed (thank god) was hij opeens in de kamer verschenen.
-“Kom, ik laat je het command center zien” stelde Mike voor, doelend op zijn werkplek tijdens het congres in het hotel de komende week. Ik was hem gewillig gevolgd – ik zat anders toch maar op de kamer. Ik had het stukje geschreven over de plek die ik zo mis en was net begonnen met schunnige tekeningen op het flipboard te maken (haha lekker kinderachtig) toen er opeens een collega van hem binnen was gekomen.
-“Nou poppetje, misschien kun je beter even weggaan” had Mike vervolgens gesommeerd “we hebben zaken te bespreken”. Prima. Stik erin, dacht ik en zo zit ik weer op de kamer.

Ondanks dat ik inmiddels alles heb uitgezocht (het ticket omzetten kost EUR70, een treinticket EUR100 en de Flixbus EUR26 – maar ja, dan zit je uren in de bus) durf ik nog steeds niet mijn voornemen om naar huis te gaan te delen met Mike.
Ik kijk nogmaals naar de vertrektijden van de FlixBus – dit is ZO buiten mijn comfort zone – 16h30. Maar als ik boek, moet ik het wel eerst tegen Mike zeggen. En ik heb geen idee hoe hij gaat reageren.

-“Boek gewoon!” appt Iris – de 18-jarige verzorgster van mijn paard die inmiddels ook op de hoogte is – “straks is het vol. En ik heb nog een tegoedbon voor de Flixbus”. Ze stuurt een tegoedbon door van EUR25. Chill.
“Is er catering? Krijg je eten?” vraag ik – ik kom pas 21h40 aan in Amsterdam. Iris begint te lachen.
-“Ik ben zelf nooit met FlixBus geweest, maar volgens mij is het gewoon alsof je op schoolreisje gaat en ik 1X naar bestemming rijdt”. Ach, soms moet je uit je comfort zone stappen denk ik, en ik rond de boeking af; ik moet uiteindelijk EUR1.03 betalen.

Alsof Mike het weet, krijg ik op precies dat moment een bericht van hem.
“Ik probeer hier weg te komen” – het is inmiddels 13h45 – “Dan kunnen we nog wat gaan doen”. Nu is je kans, Nien. Nu!
“Haha rustig aan, je bent aan het werk, np” – ah, ik durf niet. Mike heeft tenslotte wel mijn vliegticket betaald.

Mijn gedachten gaan terug naar gisteren,
“Ga op je zij liggen” sommeerde Mike me, toen we net in bed lagen, “dan kom ik achter je liggen”. Uiteraard deed ik dat niet, maar het idee dat ik dat vanavond wellicht weer mee moet maken, geeft voor mij op dat moment de doorslag.
”Ik ga misschien straks met de bus naar huis” app ik onzeker, “dat is misschien beter”. Mike is online en ik zie dat hij het bericht leest, echter krijg ik niet direct een reactie en mijn hart klopt in mijn keel.

“Ik zou het jammer vinden dat je gaat, maar kan het begrijpen” stuurt hij even later, alsof hij er eerst over na moest denken. Opgelucht haal ik adem.
“16h35 gaat de bus" app ik. "Het is inderdaad jammer, maar hier worden we beide niet blij van, denk ik” vervolg ik, waarna ik een klein vreugdedansje maak en als een wilde mijn spullen in mijn koffer begin te gooien.

Niet veel later is Mike terug in de hotelkamer; hij biedt keurig aan mee te lopen naar het station ondanks dat ik voorstelde om een Uber te nemen. Ik merk dat hij me niet rechtstreeks aan durft te kijken en ik weet niet of het uit woede, teleurstelling of schaamte is.
Onderweg stoppen we, op mijn verzoek bij de supermarkt om een lunchpakket in te slaan. Ik koop groene ijsthee van Arizona, een wit broodje, pitjeskaas en een familiezak bruine M&M’s: ik ben zo iemand die normaal geen limonade drinkt omdat ik dat te zoet vind, maar wel zonder schuldgevoel een hele zak M&M’s leegknijp.

Als we buiten staan, wordt Mike gebeld.
“Ik moet terug naar het hotel, er is iets met de WiFi. Sorry” zegt hij gehaast nadat hij heeft opgehangen.
“Geen probleem” zeg ik, terwijl ik een wegwijfgebaar maar. “Ik red het wel”. We geven elkaar drie zoenen.
“Goeie reis! En bedankt om hier te zijn!” roept Mike hartelijk.
En zo splitsen onze wegen weer zoals dat eerder gebeurde, na heel even samen geweest te zijn. Doelgericht stap ik verder richting het station van Frankfurt, terwijl mijn oranje rolkoffertje met een kabaal achter me aan dendert.

Geruisloos glijdt de FlixBus even later van Frankfurt naar Amsterdam. Het blijkt de beste uitvinding sinds gesneden wittebrood: er is WiFi aanwezig en er zijn stopcontacten, er zit een man en een paardenkop in de bus en ik heb de beste plek: boven de achterdeur. Langzaam rijden we de nacht in.
Hoewel ik me voorgenomen had te ontspannen en naar buiten te kijken, kijk ik niet op van mijn telefoon en lees ik ik het hele Internet uit. Mijn broodje had ik na vijf minuten al soldaat gemaakt (komijnekaas uit Duitsland is blijkbaar anders dan de Nederlandse variant – niet erg lekker. Maar toch heb ik het opgegeten) en de zak is nog niet leeg, of ik ben kotsmisselijk van de M&M’s.

Hoe dichter we bij huis komen, hoe meer ik het idee krijg dat ik mijn vleugels eindelijk weer terug heb. Wat ik niet weet, is dat ze van was zijn en dat ik dezelfde fout dreig te gaan maken als Icarus: het – ondanks de waarschuwingen - in één keer naar de zon willen vliegen, waardoor de hitte de was van de vleugels zal doen smelten, waardoor ik uiteindelijk keihard neer zal storten.

Nee, op dat moment denk ik alleen maar aan de verzoening tussen Prem en mij en zie ik mezelf in gedachten al naar het altaar lopen.

wordt vervolgd

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:46

Gedachten/visualisatie zijn voorbode voor... Oef...

:')

Je schrijft weer lekker weg. Ik volg. *\o/*

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:31

Jeetje Nina. Wel, niet, wel, niet, wel, niet..
Wel?

Met zo ongeveer alles en iedere man? :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:39

Je krijgt bijna medelijden zo met nina, toch? Niet omdat het niet wil lukken met een leuke (!) vent, maar dat ze zo beschadigd is/lijkt door wat dan ook, dat ze dit lijkt aan te trekken.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:38

Oh jeetje Nina wat goed dat je naar huis bent gegaan maar blijft toch weg van die prem..... zucht...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 13:46

Is dit een vervolg op Nina en Prem of alleen Nina?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:54

Rocamor schreef:
Je krijgt bijna medelijden zo met nina, toch? Niet omdat het niet wil lukken met een leuke (!) vent, maar dat ze zo beschadigd is/lijkt door wat dan ook,dat ze dit lijkt aan te trekken.

Ik denk dat ze het zelf opzoekt. Ze weet hoe Prem is. Ze weet hoe die Mike is....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:03

Ze heeft gewoon tegen beter weten in (en bij gebrek aan beter) de hoop dat zo'n man toch verandert in zijn gedrag.

En op 1 of andere manier krijgt ze van de goede mannen geen vlinders....dat helpt natuurlijk ook niet mee :(:)