Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Schedel vind ik héél gaaf. Hij ziet er ook echt vervallen uit, spannen... Spreekt mij denk ik toch meer aan dan het silverpoint, die sterke contrasten grijpen me toch sneller. 
De wouw vind ik een wat ongemakkelijke pose zo recht van voren.
Wel heel goed neergezet, lastig perspectief!
lief! Heb veel gehad aan de tips hier in het topic!
Ik kan iig al schetsen voor nummer twee..
(of ze zijn zo klein dat ik ze niet vind. Kan ook, er staat wel in 30 talen op dat je vijf min. moet schudden. Dat wel.) 
Mag ik jouw beginpost wat aanpassen en gebruiken?
Laat de prompt een aanzet zijn tot creativiteit, niet het doel op zich zelf!
)ophangen. Als ik het schetsen /tekenen een beetje onder de knie heb wil ik ook gaan schilderen. ik hou van veel kleur gebruik, maar ook wel van veen beetje cartoon achtig. Realistisch vind ik ook super mooi, maar ik denk dat dat boven mijn talent gaat
Ik ben alvast begonnen met het lijstje hierboven! 
Je weet de blikken van de dieren die je tekent, ook perfect te vangen, van de vogels tot de katten. Het groepje bijeneters bij elkaar vind ik leuk; ze hebben allemaal net een iets andere persoonlijkheid lijkt het wel. De twee roofvogels zijn ook mooi gelukt, maar met name de giervalk spreekt me aan vanwege de majestueuze pose. Je wilde dieren van 35 jaar geleden vind ik ook onwijs tof, maar ik ben wellicht een beetje bevooroordeeld, want Afrika.
Vooral de giraffe met het kleintje en de gemsbokken zijn mijn favorieten van die serie.
De vogel is wel heel goed gelukt en houdt inderdaad een mooi midden tussen dinosaurus en moderne vogel. De schedel vind ik een mysterieuze, rauwe tekening, en ook hier zit er weer zoveel textuur in, heel mooi!
Ik zie er al een aantal waar ik zeker wat mee kan/wil.
Zelfs de meest getalenteerde artiest komt nergens zonder oefening en zonder studie, ook op theoretisch vlak. Sommige mensen hebben inderdaad een voorsprong, maar dat brengt je niet tot een Nachtwacht of De Sterrennacht. Kijk voor de lol maar eens tussen de improvement meme afbeeldingen hier en draw this again memes hier en je zult zien dat er zat mensen zijn die echt met sprongen vooruit gegaan zijn. Dus: niet aan jezelf twijfelen, niet zeggen dat je niet getalenteerd bent, en gewoon lekker aanhaken en lol hebben!
Oefening is echt het sleutelwoord.
(Ter ondersteuning van dit argument: er staat in dit topic een pagina uit mijn schetsboek met hyena's, waaronder de allereerste die ik in m'n leven getekend heb, en die was ook niet bepaald om over naar huis te schrijven.
)
). Hij doet ook regelmatig livestreams die hij later uploadt, waarin hij van 0 naar eindwerk gaat in een uurtje of twee, en tegelijkertijd vragen beantwoordt en praat over het proces. Je zult van zijn kanaal ook leren dat je zonder enige kennis van realisme en anatomie, ook nooit tot goede cartoons zult komen. Ja, het ziet er eenvoudiger uit qua rendering, maar iemand die geen flauw idee heeft van anatomie en dat probeert te verhullen door "dan maar cartoons te gaan tekenen," vis je er zo uit op den duur. 

Ik heb bij die ook onwijs geworsteld met de snuit en ben daar nog steeds niet helemaal tevreden over, maar op een gegeven moment moet je maar gewoon doorgaan.