[TEK] Februari's teken uitdaging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:58

Ik heb ook mijn best gedaan op een van de promts. Ik dénk dat hij af is, maar wie weet kijk ik er van de week naar en zie ik toch iets wat anders moet.

Afbeelding

Afbeelding

eva1969

Re: [TEK] Februari's teken uitdaging

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:01

Wauw Annetje, heeel erg mooi!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:58

Mooi Roodvos! Ook benieuwd of dat een lino gaat worden.

Gaaf Annetje, heel sprekend werk.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:19

Het is een lino ja :) Ik wilde wat uitproberen met de achtergrond, bij die giraffen had ik een achtergrond gemaakt met ecoline en later in photoshop alles om de giraffe heen weer wit gekleurd, en ik wilde zien of ik iets kon bedenken waarmee ik dat niet in photoshop hoefde te doen, maar gewoon alleen het stuk kon kleuren dat ik gekleurd wilde hebben. De eerste tests waren alleen nog geen succes :P (dat dingetje links is een mal die ik gemaakt had en erop had gelegd in de hoop dat de ecoline eronder weg zou blijven, maar dat heeft dus niet echt gewerkt..)

Afbeelding

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:25

Wat mooi dat schilderij van de dode boom, Annetje! Ik vind de sfeer wel wat van Karel Willink z’n schilderijen weghebben!

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:33

Jeetje wat een gave dingen maakt iedereen zeg! :oo

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:12

Een bijleespost is wel zo aardig als ik mee post, dus:

Eva gave tekening van dat meisje met die rozen. Vooral de rozen zelf vind ik erg mooi gedaan. Past deze bij 'bloemen'?

Roodvos leuk idee! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Vooral linksboven en linksonder vind ik leuk.

Jis, heb je met aquarel gewerkt? Mooi dit schaduw in de vaas. Ik heb zoiets ook nog in gedachten.

Eva en jis, bedankt :)

Pocca bedankt! Hem heb ik even gegoogled, maar ik zie de gelijkenis niet zo. Wel mooie schilderijen.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:48

'bloemen' was inderdaad waar ik voor ging

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:32

@Annetje, ja aquarel, dank je, niet mijn gebruikelijke medium dus lekker er mee aan het oefenen.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:40

Mooie platen weer van iedereen.
Fantasiedier:
Afbeelding
Ik had wat tegenslag met de achtergrond op dit te goedkope papier. Dus toen dacht ik, het is toch al niet naar wens, dan ga ik eens experimenteren. Dus de linker met ecoline brushpennen ingekleurd. dat viel veel te donker uit, je kon de lijnen niet meer zien maar wel de aanzet van de stiften. Dus dat geprobeerd te blenden met water wat leidde tot enorme bloemen door het papier. Nouja verder geblend maar al snel ging het papier kapot en ben ik er mee gestopt. De rechter ingekleurd met crayola stiften. Weer kon je de aanzet goed zien maar de stiften zijn water oplosbaar dus hup water erover.. dat ging redelijk maar ook hier ging al snel het papier kapot. gelukkig is dit papier blok bijna op :')
Ik zie dat de fotokwaliteit de tekening goed doet :D In het echt is het vlekkeriger.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:49

Paar dagen druk geweest, maar wel nog een tekening die nergens bij past in dit topic gemaakt. Ik post 'm lekker toch :P
Afbeelding

Eén van m'n katten. Ik vind het wel lastig om met de potloden die ik heb de stukken cyper die in deze kat zitten qua kleur weer te geven. Daar zit een beige in die mijn potloden niet kennen :))

Ik moet van mezelf nog een pentekening van Starry Night maken, dus dat ga ik straks maar eens doen :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 12:51

De derde starry night:
Afbeelding

Ik moet nog moed verzamelen om 'm ook in olieverf te proberen :=

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 13:08

Gaaf weer!

En gewoon proberen.

Het kan mislukken, so what.
Dan heb je lekker gespeeld met verf.

Het kan ook wel lúkken.
Helemaal top.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:33

Een snelle tekening deze keer.
Afbeelding
Met pastel potlood. Ik vind het niet fijn tekenen. Wel beter dan de krijtjes maar nog steeds zijn het hele dikke punten (kan aan mij liggen) en op dit papier gaat het heeeel stroef. Alsof je op asfalt tekent. naar gevoel. Ik geloof dat ik toch maar bij mijn aquarelverf blijf :-)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 13:34

Wel gaaf, het knált van het papier af. Die stevige kleuren tegen de zwarte achtergrond!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 13:39

Pastelpotlood slijp je je ook helemaal een versuffing mee maar dat went (lang leve action puntenslijpers)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 14:28

pjer: geeft me direct zin in de lente <3 je fantasiedraakje is ook erg schattig!

Ibbel: succes met de olieverf, denk dat het juist een heel goed medium is voor dat schilderij. De kat is mooi, verhoudingen on point.

roodvos; heel geslaagde lino!! Bij lino doe ik ook altijd een mal om erover heen te leggen, evt eentje maken in karton (wat steviger)?

Annetje: prachtig die boom <3 echt geslaagd.

Had er nog eentje bij songtekst die 'k graag wou laten zien, met gewoon potlood op A4 papier.

"En hoe ik toen dacht dat dat voor altijd zo zou zijn
dat geloof je nooit" - Kommil Foo

Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 14:38

Solleke ik ken de song niet maar prachtige sfeervolle tekening

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:16

Ben nog steeds aan het klooien met aquarel, het gaat wel al wat beter, maar ik ben er nog lang niet:
Afbeelding

Ik denk dat ik er gewoon teveel detail in wil, en dat kan niet. Of ik kan het niet, dat kan ook :))

Solleke: kende het lied ook niet, maar één ding is wel duidelijk, jij kunt mensen tekenen! Knap!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:49

Songtekst doet me aan our page denken. Maar dat worden dan meerdere werkjes of ik moet mensen gaan tekenen en als ik 1 ding niet kan is het dat. Of misschien chibi vorm gebruiken, maar dan wordt t te grappig en het is niet grappig. Ik krijg inspiratie van dit topic dus ik ga het gewoon proberen.

Ik heb al een idee wat ik ga tekenen. Ga het vanavond gewoon doen.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 06-02-20 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 15:50

Hoe meer ik bij aquarel werk met een ‘komt goed’ attitude. Hoe meer detail ik erin krijg. Aquarel helpt het in mijn mening juist om meer kleur te gebruiken dan op het zicht nodig is. Om diepte en detail te krijgen.

Solleke: wat maak jij heerlijk sfeervolle dingen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:39

Jorex: leuk, ben benieuwd!

Ik klooi lustig en rustig door :+
Na het lukraak uitproberen van wat lijnen en dingen dacht ik, hé, daar kan ik wel een half-abstracte tulp van maken:
Afbeelding

En ik was even bij de Action om een lijst te halen voor mijn portretje van m'n hond (uit het vorige topic), en toen zag ik penseelstiften liggen. Leek me wel aardig om mee te nemen (90 cent, dat kon lijen :)) ), dus daar heb ik maar eens een blauwe roos van en mee gemaakt:

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:52

Oh wauw die zijn leuk Ibbel!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 17:08

Het zijn echt allemaal weer stuk voor stuk juweeltjes zeg. De een is nog mooier dan de ander

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:43

Bedankt :) het liedje heet 'Madrid' van Kommil Foo. De tekening is nagetekend van een foto van mijn ouders en ikzelf (de kleine in het midden :+ ) helaas is mijn moeder jong overleden toen ik 14 jaar was.

Die penseelstiften klinken interessant Ibbel. Mooi effect! Wat is het voor iets? Kan dit weekend ook wel langs de action :P Je aquarel tekeningen zijn mooi.