[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:49

Wil je graag realistische werken maken Quickly2003. Vind hem zo ook heel gaaf. Waar werk je mee?

Mooi urosa!

Jij schildert graag tuig er bij geloof ik Seven? Wordt weer mooi.

Ik heb mijn replica van George Stubbs af.

En heb er een schoolplaat van gemaakt, werk uit het frame snijden was een erg spannend klusje. :))

Afbeelding

Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:52

Whoo, tijdje niet helemaal meegevolgd en er zijn al zoveel mooie werken bijgekomen! <3
Afgelopen pagina:

@Nenahdm Het oor van de hond is echt prachtig geworden zeg! Om te aaien haast, ik zou zo mijn vingers door die krullen laten glijden. Heel knap gedaan. Het paard vind ik ook super mooi, straalt heel veel kracht uit. Persoonlijk vind ik de achtergrond iets te druk, maar mijn aandacht blijft alsnog uitgaan naar het paard, dus zoveel stoort het nou ook niet.

@_San87_ Ik ben benieuwd naar de uitwerking. Dat neusje is echt te schattig, in de schets al. Beetje een schooihoofd, hahaha.

@Wendy15 Ik vind m mooi zeg! Misschien zie je de potloodlijntjes meer in real life, maar hier storen ze niet imo.

@Seven Deze worden ook al zo mooi. Ik vind ze al heel sprekend, tof!

@Urosa Wat prachtig! Wat mooi ook dat je je eigen paardje zo kunt vereeuwigen. Haar ogen spreken. <3 Ik vind het contrast op de hals al goed gelukt, en ook de textuur van de vacht. Ze is echt aaibaar zo. Je bent al lekker op weg!

@Quickly2003 Oefening baart kunst, dus een werk per maand is volgens mij best een goed doel dan, toch? :P Met welke potloden werk je? Ziet er goed dekkend uit! Ik heb het idee dat de borst misschien wel iets breder/groter mag, maar dat kan ook de hoek zijn van waaruit de foto is genomen? (Werk je vanaf een voorbeeld?)

@Jis_ :wow: Prachtig! En wat een goed idee om er een schoolplaat van te maken, dat past goed zeg!

Ik heb mijn tekening zojuist 'af' verklaard. Voor nu in ieder geval. :') Ik heb de oren en manen van een andere foto afgeplukt, maar volgens mij is het hoofd gewoon wat te breed waardoor het allemaal niet meer zo kloppend oogt. Nou ja, leermoment voor de volgende keer: rasteren.
Ingescand en wel.

Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:06

Mooie werken allemaal!

Ik ben druk aan het studeren momenteel, dus niet meer kunnen tekenen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 17:26

Ja jis ik hou van tuig maken hahaha het schilders zo fijn ookal vind ik het nog wel heel lastig

Mooi geworden je replica zo jis <3

Marley
Prachtig oog heb je er in :j

Hier weer wat verder gegaan met apache
Hij was toch al wat droger dan gedacht :D dus daar kon nog wel wat detail op en hoofdstel weer wat verder

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

oji

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 19:11

Ah Urosa, jouw (overleden) paard heeft wel veel weg van mijn paard. Ha ha heb al een tijdje een foto uitgezocht om een keer te tekenen of schilderen met vrijwel dezelfde hoofd/hals houding :D Ik durf het alleen nog niet aan, lijkt me best een lastig hoofd nl met die grillige gemarmerde bles en dikke (korte) manenbos....Leuk om te zien hoe jij dat gedaan hebt, geeft inspiratie!

Wederom prachtig Jis! En ook de manier waarop je hem opgehangen hebt, heel bijzonder! Eind feb komt dat origineel naar het Mauritshuis, ben wel van plan daar een kijkje te gaan nemen!

Ben ook heel benieuwd wat voor materiaal je gebruikt Quickly. Zijn dat oliepastels?

Marley93, ik vind je appie heel mooi geworden. Ook een hele leuke uitsnede!

Tuigschilderen lijkt me nog niet zo eenvoudig. Maar goed, ik heb me sowieso nog niet aan paarden gewaagd :+

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:31

Ik ga ook zeker kijken oji! :j Heb hem in Londen gezien en mijn kin lag op de grond, zo mooi <3 ook door het formaat.

Dank voor de complimenten!

Wat een leuke spikkel marley, Neus is aan de kleine korte kant, dat is het enige wat niet klopt in de verhoudingen. Neus zou de zijkant van je blad ongeveer aantikken voor de juiste verhouding. Maar het is echt wel een mooie tekening en zou zeker niet misstaan in een figuratief beeld.

Wordt steeds mooier Seven!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:34

Jis_ schreef:
Wil je graag realistische werken maken Quickly2003. Vind hem zo ook heel gaaf. Waar werk je mee?

Mooi urosa!

En heb er een schoolplaat van gemaakt, werk uit het frame snijden was een erg spannend klusje. :))

[ [url=m/Mn2jMq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xtpYfe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf zeg :D. In februari hangt ie in het Mauritshuis he.

Dat ophangsysteem heb ik ook voor een aantal tekeningen en schilderijen, ik vind het echt ontzettend handig en heel mooi :j. Voor bepaalde werken voegt het echt wat toe of zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:35

marley93 schreef:
Whoo, tijdje niet helemaal meegevolgd en er zijn al zoveel mooie werken bijgekomen! <3
Afgelopen pagina:

@Nenahdm Het oor van de hond is echt prachtig geworden zeg! Om te aaien haast, ik zou zo mijn vingers door die krullen laten glijden. Heel knap gedaan. Het paard vind ik ook super mooi, straalt heel veel kracht uit. Persoonlijk vind ik de achtergrond iets te druk, maar mijn aandacht blijft alsnog uitgaan naar het paard, dus zoveel stoort het nou ook niet.

@_San87_ Ik ben benieuwd naar de uitwerking. Dat neusje is echt te schattig, in de schets al. Beetje een schooihoofd, hahaha.

@Wendy15 Ik vind m mooi zeg! Misschien zie je de potloodlijntjes meer in real life, maar hier storen ze niet imo.

@Seven Deze worden ook al zo mooi. Ik vind ze al heel sprekend, tof!

@Urosa Wat prachtig! Wat mooi ook dat je je eigen paardje zo kunt vereeuwigen. Haar ogen spreken. <3 Ik vind het contrast op de hals al goed gelukt, en ook de textuur van de vacht. Ze is echt aaibaar zo. Je bent al lekker op weg!

@Quickly2003 Oefening baart kunst, dus een werk per maand is volgens mij best een goed doel dan, toch? :P Met welke potloden werk je? Ziet er goed dekkend uit! Ik heb het idee dat de borst misschien wel iets breder/groter mag, maar dat kan ook de hoek zijn van waaruit de foto is genomen? (Werk je vanaf een voorbeeld?)

@Jis_ :wow: Prachtig! En wat een goed idee om er een schoolplaat van te maken, dat past goed zeg!

Ik heb mijn tekening zojuist 'af' verklaard. Voor nu in ieder geval. :') Ik heb de oren en manen van een andere foto afgeplukt, maar volgens mij is het hoofd gewoon wat te breed waardoor het allemaal niet meer zo kloppend oogt. Nou ja, leermoment voor de volgende keer: rasteren.
Ingescand en wel.

[ [url=m/lmDBrc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou als leermoment zeggen: Schetsen!

Mooi werkje, hoor. Ik vind vooral het oog mooi gelukt en toch een sprekend portret, ondanks dat de verhoudingen niet helemaal kloppen.

@Seven, gaaf!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 13:18

_San87_ schreef:
Jis_ schreef:

Mooi urosa!

[ [url=m/Mn2jMq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xtpYfe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf zeg :D. In februari hangt ie in het Mauritshuis he.

Dat ophangsysteem heb ik ook voor een aantal tekeningen en schilderijen, ik vind het echt ontzettend handig en heel mooi :j. Voor bepaalde werken voegt het echt wat toe of zo.

Dank je! :j

Vind ik ook ja heel leuk!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 14:49

@Jis_ Dankjewel voor de feedback! Kan deze natuurlijk niet meer veranderen, maar wellicht dat ik dezelfde foto over een tijdje weer eens gebruik voor een nieuwe poging. :) Doen andere mensen dat wel eens, trouwens? Na een tijd hetzelfde werk maken om te zien hoe en waar je voortgang hebt geboekt?

@_San87_ Ja klopt! Schetsen moet ik ook meer doen inderdaad. Ik vind het alleen zo moeilijk om 'los te laten', om het zo maar even te noemen. Heb het voor deze tekening wel gedaan, maar ik zou het eigenlijk iedere dag even moeten doen. Gewoon van alles en nog wat. Dankjewel. :)

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 15:16

marley93 schreef:

Moet ik even nakijken welke potloden het zijn. De schets is van een voorbeeld het ‘inkleuren’ ben ik zo gewoon aan het proberen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:32

Ik vind dit toch zo'n inspirerend topic. Ik volg het al sinds dag 1, maar heb niet echt gepost nog, omdat ik eigenlijk nauwelijks meer tekende. Maar ik heb toch mijn potloden uit het stof gevist nu :') Hopelijk kan ik vanaf nu ook een beetje mee babbelen en soms wat delen.

Huidige work in progress, met kleurpotlood (de foto is helaas niet zo mooi, het wordt heel korrelig op de foto en de rijkheid van de kleuren valt een beetje weg):
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:35

Begin ziet er al heel goed uit aleeneh

Ik ben klaar met de eerste van 2020
Het bladgoud durf ik naar meerdere tests niet te doen op het schilderij dus heb het zo gelaten
Afbeelding

En nog een lak laagje en dan is hij helemaal klaar, dan bedenken wat ik er mee ga doen :=

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:09

Wauw, het is echt prachtig geworden, Seven. Heel mooi. Wat een massieve hals had dat paard zeg. Maar echt hele mooie details aan de neus en het oog.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:11

Dank je wel
Ja dat had hij inderdaad heel erg

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 15:51

Doe zo een rondje als ik op m’n laptop zit, op mobiel ben ik altijd zo snel het overzicht kwijt :+

Boekenlegger met aquarel
Afbeelding

Hond schiet ook al aardig op
Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:02

Tjee, wat een prachtige werken weer! <3

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 16:12

Laptop afgestoft :Y)

Vanaf eind p7:
Seven: Heel mooi geworden! Slim om het bladgoud eerst te testen, maar jammer dat het niet werd zoals je wilde
Aleeneh: Ik vind je nu al dapper door een achtergrond met kleurpotlood te doen, duurt altijd eeuwen :o
Marley93: Ik heb dat een keer gedaan, mijn eerste tekening opnieuw, zie linkje:
http://boktimg.nl/img/m/K3pMYC.jpg
Vind je tekening heel mooi gelukt, vooral het oog en de neus. Wat voor mij soms ook helpt voor de buitenste lijnen is de voorbeeldfoto uitprinten en uitknippen en dan na het schetsen er overheen houden om te kijken of je schets klopt. Dan heb je wel het schetsen geoefend, maar kun je op tijd nog corrigeren.
Jis: Wow! Je weet ook altijd de perfecte manier van inlijsten erbij te vinden.
Quickly: Teken je met pastel? Kan het niet zo goed zien. Het oog lijkt nog een beetje teveel de vorm van een mensenoog te hebben.
Urosa: Mooie eerste tekening! De manen lijken nu een beetje stijf, bij een volgende tekening misschien wat losse haren tekenen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:12

Wat een geweldige creaties weer _/-\o_

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:30

Selina, wat een vooruitgang! Die van '16 ziet er al goed uit, maar '18 nog beter! En dankjewel voor de tip! Ik ga m toepassen!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:40

Mijn vriend en de computer I :

Afbeelding

(Hij gebruikt een draadloos toetsenbord)
Ben heel blij met de houding/positie, precies zoals ik het in mijn hoofd had! (Ik heb het uit mijn hoofd getekend)
Jammer genoeg is de stoel niet volledig hetzelfde perspectief, maar ik weet niet direct hoe ik dat zou moeten oplossen... Volgende keer wat meer aandacht aan besteden.

Ga zo op de computer bijlezen en reageeren op anderen :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:55

Jis: Wat prachtig die replica! Mooie toevoeging ook, die wijze van ophanging.

Marley: Mooi! Daar moet ook redelijk wat werk in zitten zeker? Ik denk dat de neus een klein beetje te klein is qua verhoudingen. Ik zou zo'n tekening direct volsmeren, maar jij hebt het mooi luchtig gehouden :)

Seven: Eindelijk af, knap gemaakt zeg!

Aleeneh: Ik ben heel benieuwd, prachtig begin alvast! Ik vind achtergronden altijd zo lastig, maar bij jou lijkt het al precies de juiste mix te worden tussen wat troebeler/vager maar toch nog een realistische achtergrond ipv gewoon 1 kleur/ iets heel abstract ofzo.

Selina: Schattige bladwijzer!
Prachtige kleuren gebruik je bij de hondje! Ik vind het het altijd zo grappig om te zien hoe mensen stukje per stukje een tekening volledig gedetailleerd inkleuren, ikzelf werk totaal niet zo. Hij ziet er echt al heel aaibaar uit :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 02:14

Ik ben dat gedetailleerde vlnr werken bewust gaan doen zodat ik niet over mijn tekening heen veeg met mijn hand (ik ben links). Heb eerst al zoveel tekeningen verpest :+

Knap dat perspectief zo, Schemerdier.

Jeetje, Selina, die hond is prachtig. Dat wit op het donkere papier steekt mooi af.

Update:
Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:32

Bedankt voor de leuke reacties! Ben ook erg blij met de nieuwe hobby, was nogal zoeken nadat ik ziek werd, was altijd erg fysiek bezig haha.

Aleeneh: veelbelovend begin :D

Selina: bedankt voor de tip! Hele mooie kleurovergang op de boekenlegger en echt knap de vacht van de hond!

Seven: hij is prachtig <3

marley93: mooi de details rond de ogen, mond en spikkels!

oji: grappig, en gewoon proberen haha!

Jis_: Ook zo'n prachtig werk, echt kunst!

Als ik de schets van mijn nieuwe tekening af heb zal ik die alvast ook even delen. De merrie is palomino, weet iemand zo hoe ik die kleur het beste kan krijgen met Faber Castell?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-20 20:39

Urosa: Voor palomino zou ik denken aan 103 (super licht geel) 183 (mosterdgeel) 179 (geelbruinig) Maar ken natuurlijk de voorbeeldfoto niet.