Daihyo schreef:Er is wel een groot verschil tussen natekenen en overtrekken. Dat laatste kun je misschien valsspelen noemen, maar dat vind ik van natekenen zeker niet.
Ik maak voor mezelf vaak een mini moodboard met wat afbeeldingen die ik gebruik als steun. Gewoon puur voor verhoudingen en soms vormen. Ik kan dat echt niet 100% uit mijn hoofd.
Die schaapjes zijn leuk

Ik loop alweer achter, maar wil van het weekend wat in gaan halen. Doordeweeks is het voor mij gewoon te druk met lange werkdagen overdag en werk in de avond. Alleen maandag en vrijdag lukt dat wel, maar dinsdag, woensdag en donderdag niet.
Overtrekken vind ik ook heel wat anders, doe ik zelf niet maar er zijn best wel wat kunstenaars, volgens mij, die in opdracht werken overtrekken omdat dat veel tijd scheelt. Doe je het zonder dan gaat verhoudingen snel goed pakken ook steeds sneller is mijn ervaring.
Femke_Tweety schreef:Ik vond geblaat écht een leuk thema, ook om alle varianten te zien.
Thema brons ligt me minder, dus voor vandaag iets heel simpels.
Die van morgen (jezelf) en overmorgen (maritiem) vind ik wel lollig!
Daar alweer ideeën voor!
[ [url=m/lCJiTA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jezelf vond ik lastig maar heb wel een leuk idee nu vind ik. Brons mja inderdaad,
dacht eerst 'De denker' te doen maar dat kost me vandaag te veel werk. Maritiem vind ik heel leuk.