[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:39

Even flauw van de andere dus nieuwe begonnen
Afbeelding
Afbeelding

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:51

Hihi, die foto heb ik ook opgeslagen. Ben alleen nog steeds hondsberoerd, dus denk dat het vandaag weer alleen maar wat geklieder wordt.

Selina schreef:
Toen ik alleen de tekening zag dacht ik dat je je inspiratie van de nieuwe star wars film had :P

Haha, nu ben ik benieuwd naar de nieuwe star wars film! Heb hem nog niet gezien, dus daar kan mijn inspiratie niet vandaan komen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:27

Vond het zo'n lieve foto en kon ik mooi oefenen met allemaal haar :D
Update morgen verder
Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:10

Ik meld mij ook weer! vorig jaar uitaard weer niet volgehouden.. maar ik heb wel een erg actief tekenjaar achter de rug. Ben tevreden!
Denk dat ik het bij 1 tekening per week ga houden, moet lukken :j

Deze heb ik gisteren/vandaag in 2 uurtjes gemaakt. Het is een 'inverted drawing'. Omdat iedereen in mijn bokttopic zo enthousiast was over mijn eerste inverted drawing dacht ik, ik probeer het nog eens :D

Afbeelding

Ik ga zo eens het topic doorspitten *\o/*

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:13

Joey_lover: nou ik herkende het wel hoor! Maar ik lees ook iets te veel dierenboeken :')

Nalondya: zó vet <3

Maanlicht: die krabbeltjes <3 Dat is echt een stijl waarvan ik nog dolgraag een tattoo zou laten zetten van eclair, maar ik ben bang dat hij dan onherkenbaar wordt en gewoon 'paard' is _O-

Seven: ik wil ze knuffelen <3

Xtitatnic: in 2 uurtjes :oo

Ik ben weer thuis en weer aan het kliederen :D

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:29

@joey_lover: heel gaaf die duiven! vind het licht bij de onderste duif heel mooi vallen
Wel gaaf idee hoe je tot je onderwerp wil komen :)
@Malenka: ik vind de hond juist heel gaaf zo, misschien het rechter oog nog iets groter maken?
@AmyLyklama: heel mooi uitgedraaid zo ingekleurd :)
@Sjolvir: hele gave stijl die kat <3
@Telpeva: oehh, heel gaaf al! ik hou echt van grove schetsen :D
@Quebelle: gaaf hoor.. vind het toch echt knap mensen die DA beheersen! heel mooi dat veulen :)

Moet verder studeren :=

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:17

eclair98 schreef:
Victory- boy: wat wil je met je paardje bereiken? Meer diepte of juist niet?

Geen idee nog, haha. Misschien inderdaad met alleen potlood wat diepte geven, misschien inkleuren met kleurpotloden, misschien inkleuren met markers of brushpennen. Ik weet het nog niet. :+

Nalonyda schreef:
Victory-Boy; vind het cartoonpaardje leuk gelukt en ik ken het van het inkleuren... hahaha, ik wil wel kijken of ik waterverf weer terug kan gaan oppakken of een andere verf soort! :j
Vind de stampertjes overgens echt wel heel schattig <3

Dank je wel. :D Ik vind jou juist heel goed met inkleuren! 8-)

Seven schreef:
Victory boy
Mooie schetsen/lineart vooral stampertje vind ik erg leuk

Dank je wel. :)

Allemaal mooie werken weer! +:)+ Ik weet alleen niet of ik het lang volhoud om op iedereen te reageren, het kost veel tijd zo en veel tips kan ik toch niet geven. Toch een poging:

@Summerfly: Mooi gedaan al, ik krijg er een sereen gevoel van.

@sanneb: Mooi kleurgebruik en ik vind je schetsen erg mooi. Mooie lippen. :j

@gerlindie: Schetsen zijn al mooi, al zie ik liever een volle ijsbeer, haha.

@joey_lover: Wat kan ik zeggen ... helemaal mijn stijl! <3

@Isapaardje: Ik vind hem weer hartstikke leuk! Kleuren kunnen misschien wat levendiger (zeg ik als kleurloze tekenares, haha).

@Quebelle: Ik dacht even dat het een wazige foto was. _O- Zo knap gedaan en dat in 15 minuten ... diep respect!

@Wendy15: Heel mooi. Doet me denken aan de tijd dat mijn moeder dit soort oefenschetsen moest maken voor het portret tekenen.

@zanakuzies: Verhouding klopt niet helemaal, maar ik vind je manen supermooi gedaan. :j Enne .. ik heb de hoofden ook liever de andere kant op, tekent zoveel makkelijker. :+

@Seven: Hij wordt steeds mooier en je nieuwe tekening is helemaal <3 <3 .

@Nalonyda: Prachtige kleuren! Echt heel mooi gedaan.

@julie0307: Lastig tekenen zo, maar vooral het veulen in die lastige positie is al knap gedaan!

@Daniëlle Vos: Leuk idee om elke maand een tekening te maken van je jaarling! Deze eerste ziet er al veelbelovend uit, misschien iets meer leven in het oog?

@Telpeva: <3 Hele leuke stijl. Doet me denken aan een oud boek van mijn moeder die aan de binnenkant van de kaft allemaal van dit soort paarden tekeningetjes had, weet alleen even de titel niet meer. Superleuk!

@moonprayer: Mooi gedetailleerd! Wordt vast een mooie tatoeage.

@Maanlicht: Leuke schetsen. Mooi om te zien dat je met een paar lijnen toch kan zien wat het is.

@xTitanic: Jaaaa ... weer een "inverted drawing"! **\O/** Supermooi weer en dat in 2 uurtjes ... :wow:

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:34

Victory-Boy, bij twijfel, en als je graag al die dingen zou willen testen op je tekening dan zou je je tekening nog op een kopieerapparaat kunnen leggen en de kopietjes inkleuren :D

Ik ga straks proberen om op zoveel mogelijk mensen te reageren maar die tip wou ik alvast even kwijt :D

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:45

Mijn eerste tekening dit jaar:

Afbeelding

ik doe later op de computer even een reageer rondje.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:20

Telpeva schreef:
Victory-Boy, bij twijfel, en als je graag al die dingen zou willen testen op je tekening dan zou je je tekening nog op een kopieerapparaat kunnen leggen en de kopietjes inkleuren :D

Ik ga straks proberen om op zoveel mogelijk mensen te reageren maar die tip wou ik alvast even kwijt :D

Supertip! Dank je wel. :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:26

eclair98 schreef:
Maanlicht: die krabbeltjes <3 Dat is echt een stijl waarvan ik nog dolgraag een tattoo zou laten zetten van eclair, maar ik ben bang dat hij dan onherkenbaar wordt en gewoon 'paard' is _O-

Dat wil ik best proberen te maken hoor als je wil :)
Heb mijn eigen tattoo ook ontworpen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:56

Zelfde techniek als gisteren, andere materialen.
Character design deel 2 (ja ik kon het niet laten daar moest weer een paard bij)
Grappig genoeg was de eerste het moeilijkste, dat vakje vond ik al vreselijk groot om te vullen met een schetsje. De rest ging steeds meer op de automatische piloot en even later pastte niks meer in de kaders :')
Heb de algemene vormen met een grijze viltstift opgezet en details met een vulpen (is waarschijnlijk een rare tick van mij maar ik vind vulpennen fijn om mee te tekenen)
Afbeelding

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:12

Vorig topic was ik heel even actief. Probeer dit jaar hoop ik meer te plaatsen.

Aangezien ik februarie voor het eerst oma wordt moet hier ook een plekje komen waar mijn kleinzoon kan slapen. Heb allerlei spulletjes van dombo voor de kamer. Dus twee schilderijtjes op canvas met ....Dombo.Nog niet helemaal af. Wil op het bedje ook een kleine afbeelding van Dombo maken.
Afbeelding

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:21

Seven: wauw mooi hoor! Wou dat ik dat kon.

Titanic: wauw wat mooi zeg! In 2 uur tijd! Krijg het nog niet eens in 2 maand voor elkaar.

Pauly: leuke tekening. Bloemen gaan bij mij altijd mis. Krijg ze maar niet voor elkaar.

Telpeva: gave tekeningen. Je blijft er naar kijken.

juliar99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:45

Wat een mooie tekeningen allemaal! :0
Ik volg graag. Wil dit jaar wel weer meer gaan tekenen/ creatief bezig gaan, maar ga nog niet mee doen met dit topic.

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:57

Mijn tekeningen van vandaag en gisteren. Die van gisteren is een haflinger uit het aanvraagtopic en die van vandaag is helemaal uit mijn hoofd (enkel snel naar een foto gekeken hoe de benen zijn bij uitgestrekte draf). Het gaat steeds beter om uit mijn hoofd de juiste verhouding enzo te weten/ tekenen :) Het is allemaal nog verre van perfect maar we boeken vooruitgang!
(Sorry voor de slechte kwaliteit foto's)
Afbeelding

Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:13

@julie0307: de eerste ziet er veel beter uit als de tweede :) misschien moet je eens proberen om wat losser te schetsen zodat je meer speelruimte hebt zegmaar om te zoeken naar de juiste verhoudingen? nu is alles zo strak, met een ietwat lossere stijl verdoezel je gemakkelijk foutjes als het aankomt op verhoudingen
Mag ik vragen hoe oud je bent?

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:25

Ik ben 14 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:35

Aargh, schop onder de kont, ik doe toch ook maar mee. ~~}>
Ik was al een aantal dagen (nou ja, aantal jaar aangezien ik deze topics altijd volg maar nooit meedoe 8-) ) excuses aan het verzinnen om niet mee te hoeven doen zoals geen tijd, geen druk willen en wat als het niet lukt enz., maar ik ga het gewoon doen en ik zie wel hoever ik kom. Elke tekening is mooi meegenomen!
Ik wil mijn mensentekenskills namelijk toch wel graag oppoetsen, vooral de gezichten en emoties aangezien ik als ik mijn gang ga altijd maar 1 soort gezicht teken en dat al mijn mensjes altijd allemaal op elkaar lijken wordt een beetje sneu. :')
Los daarvan wil ik meer in vlakken gaan denken in plaats van in lijnen, en dus ook meteen beginnen met tekenen in plaats van eerst alles uit te zetten, dus daar ga ik ook mee aan de slag.
Elke dag iets tekenen zou mooi zijn, maar een keer per week vind ik ook al meer dan voldoende. Vanavond dus maar meteen goed begonnen met vijf schetsjes, dan heb ik de eerste vijf dagen in elk geval gehad. :Y)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:21

Omdat ik zelf echt maar meedoe voor het oefenen zelf en de stok achter de deur om echt weer eens aan de slag te gaan (en te blijven >;) ) ~~}> vind ik het lastig om anderen kritiek te geven - helemaal omdat ik alleen steeds weer meedoen en uploaden van weer een nieuw werk al een geweldige prestatie vind, zeker bij de mensen die het blijven volhouden. _/-\o_
Nu dus hopen dat ik daar ook bij hoor. >;)

Als ik naar deze pagina kijk, dan vind ik de paarden van Seven echt heerlijk pluizig, knap hoe je het zo harig hebt gekregen zonder dat de tekening meteen heel zwaar wordt. :j
@ Titanic: je vorige Inverted drawing vond ik ook al zo mooi. Hoe heb je deze gemaakt? Ik ben het proces het een beetje vergeten.
@ Pauley: mooi sfeer zit er in je tekening met die zachte kleuren!
@ Telpeva: Krachtige schetsen. Die voorkeur voor vulpen herken ik helemaal, die punten zijn zo heerlijk rond en zacht. <3 Helaas heb ik mijn vulpen gesloopt, maar mijn vulpotlood is ook heerlijk zwaar en heeft als ik hem goed hou ook zo'n fijne, altijd even brede en gladde punt, veel prettiger dan potloden vind ik zelf. :))
@Mhollander: Ik ben echt helemaal verliefd op jouw schilderijtjes, geweldig idee voor de kinderkamer. <3 Ik ben heel benieuwd hoe het setje is als ze af zijn.
@Julie0307: Leuke paardjes, misschien nog niet heel gedetailleerd of opgevuld maar ik vind het mooi dat je lijnen al zo vloeiend zijn en echt de golvende beweging laten zien.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:09

Bedankt weer hoor alle feedback, heel leuk dat anderen deze twee prachtige paarden tot nu toe ook geslaagd vinden :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:10

IK VIND ZE GEWELDIG :D <3

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:15

Haha jou mening weegt het zwaarste :j
Ga er vanmiddag weer mee verder

juliar99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:26

Ik heb deze van de week gemaakt, vond de ‘tekening’ van het paard op pinterest! Ik twijfel alleen of ik niet nog een paar lijnen als manen moet maken..

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:27

Wat geniet ik van deze tekening, de zachte neusjes, de baard, de prachtige wimpers <3

Volgens mij komen ze in de buurt van klaar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fotos van tekeningen maken is stom :(

Edit

Afbeelding

Afbeelding