[CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel_k

Re: [CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:24

Ik zit in de beginfase.
Vandaag bezig geweest op Pinterest, dat laat ik zo wel zien. Ik ben wel enthousiast nu! :))

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:31

Wauw Eclair wat een super mooi verhaal, kreeg er gewoon kriebels van, het raakte mij echt.
Interessant onderwerp Elmo, zoals Always al zegt lees je dat niet vaak.

Mijn stukje van vandaag (wel een beetje gesmokkeld, een deel al gisteravond laat geschreven :+ )

Met een zucht laat Viënna zich op haar bed zakken, voor de zoveelste keer deze week is ze weer naar haar kamer gestuurd door Valinza. En ze weet ook waarom. Ze was weer eens op verboden terrein. Tenminste dat vindt haar moeder dan. Niet dat die zich veel met haar opvoeding bemoeit, daar heeft ze geen tijd voor zegt ze. Dus moet haar moeders zusje haar opvoeden. Maar precies nu moest haar moeder roet in het eten gooien. Net op het moment dat ze ontsnapt was aan de oplettendheid van Valinza en heel even haar vrijheid terug had. Maar nee, ze moest weer zo nodig haar moeder tegenkomen. En nu zat Viënna daar, onderuitgezakt op haar bed, luisterend naar de ruzie die haar moeder en haar tante één verdieping lager in de keuken voerden. Als ze goed luistert kan ze ieder woord horen, maar dat wil ze niet. Ze haat het, dat haar zintuigen zoveel beter zijn dan die van andere. Want dat is één van de vele redenen dat ze niks mag.
“Lucianne, ik doe mijn best! Ik hou Viënna al de hele dag in de gaten, maar dat kind in vliegensvlug. Ik hoef maar één tel niet op te letten en ze is weg!”
“Het maakt mij niet uit dat je de hele dag op haar let, ze mag absoluut niet in de keuken komen! Je weet wat er de vorige keer gebeurt is toen ze een mes in handen kreeg. Ze is een gevaar voor iedereen!”
Langzaam laat ze zich op haar zij zakken, en gaat languit op bed liggen. De tranen wellen op in haar ogen, en één voor één lopen ze over haar wangen. Ze haar het. Alles en iedereen. Het maakt haar niet uit, maar ze kan hier gewoon niet langer blijven. Niet op deze plek, waar niemand haar begrijpt. Waar niemand snapt hoe ze zich voelt. Er waren van die dagen, en ze wist het dit was er eentje van, dat ze gewoon net zoals haar zusje wilde zijn. Haar perfecte, geliefde zusje, Vianne Nowasha Duan. Haar lieve zusje, die er altijd voor haar is, maar nu. Het enige wat ze nu kan is haar zusje haten. Haten omdat zij wel van alles mag, overal zonder problemen kan komen. En er nu, op het moment dat ze haar weer nodig heeft niet is. Viënna weet het, haar zusje is vrij, en zij, opgesloten. En dat alleen omdat ze is wie ze is. Ze weet het, Viënna en Vianne, een tweeling, maar toch zo verschillend. Haar zusje de geliefde, gewenste dochter. Perfect in alle opzichten. En dan zij, ze mag niks. Niet zonder begeleiding door het kasteel, en zonder begeleiding naar buiten is al helemaal uit den boze. Woedend veegt ze de tranen van haar wangen.
“Vanaf morgen passen jij en Tara om en om op Viënna. Ik wil niet meer dat ze alleen door het kasteel zwerft!”
Ze wil gillen, alles kapot maken, maar het gaat niet. Ze kan het niet meer. En weet dat als ze nog langer op het kasteel blijft dat ze zichzelf alleen maar kapot maakt. En niet alleen vanbinnen. Dan draait ze zich met een ruk om. Ze heeft iets gehoord, een geluid dat niet thuishoort tussen alle geluiden in en rond het kasteel. Een onbekend geluid. Vanuit haar raam speurt ze de omgeving af, opzoek naar de oorzaak van het geluid. Dan ziet ze het, een klein stipje aan de horizon. Langzaam wordt het stipje groter, en groter en kan ze zien dat het een vogel is. En niet zomaar een vogel. Het is een arend. Gefascineerd kijkt ze naar hoe het grote dier zich door de lucht voortbeweegt. Wat zou het gaaf zijn als zij dat ook kon, eindelijk weer vrij zijn. Plots maakt de vogel een duikvlucht, van schrik doet Viënna een paar passen naar achter, bij het raam vandaan. De arend stopt midden in zijn duikvlucht, vliegt in de richting van het raam, en lijkt op het laatste moment te beseffen dat hij niet naar binnen kan vliegen. Toch krijgt de vogel het voor elkaar om in het raamkozijn te landen, en hupt naar binnen. Verschrikt kijkt ze de arend aan, het dier zo mooi, zo vrij, is bij haar de kamer naar binnen gevlogen. Pas dan valt haar op dat de arend een leren band over zijn rug heeft lopen. De band loopt vanaf de nek naar beneden, richting de vleugels. Achter de nek is de band in tweeën gesplitst, en twee stroken lopen voor de borst langs, onder de buik door richting de achterkant van de vleugels. Ook achter de vleugels splitst de band zich in tweeën, waar beide stroken weer naar beneden onder de buik gaan, hier komen alle vier de stoken bijeen en zijn ze ook vastgemaakt. Dan pas valt het haar op dat het niet zomaar een band is, maar een soort tuigje voor moet stellen. Ze lacht in zichzelf. Zoiets vreemds heeft ze nog nooit gezien. Pas op dat moment valt haar een klein kokertje op. Deze zit vastgemaakt aan het tuigje. Voorzichtig om de arend niet te laten schrikken haar Viënna de dop van de koker af, en haar er een rolletje perkament uit. Het lijkt wel alsof de arend kijkt of ze het wel allemaal goed doet, want op het moment dat ze het dopje weer terug op het kokertje heeft bevestigd, hopt de arend weer terug naar het raamkozijn. Het beest kijkt haar nog één keer aan, en dan vliegt hij weg. Verslagen door wat haar allemaal is overkomen laat ze zich op het bed vallen. Dan beseft ze pas dat ze het stuk perkament nog steeds in haar hand heeft. Voorzichtig rolt ze het af. Dan luistert ze goed of dat ze niemand hoort, die per toeval haar kamer binnen zou kunnen komen, maar alles is stil. Ze richt haar aandacht weer op het perkament, en pas op dat moment valt het haar op dat het een brief is.

Je hebt net bezoek gehad van Boodschapper, hij heeft je deze brief bezorgt. We weten, dat je net als ons anders bent. Zo ben je geboren. Er is alleen één probleem. Zolang jij in het kasteel verblijft vorm je een groot gevaar. Niet alleen voor de omgeving, maar vooral voor jezelf. We zijn bekent met je probleem, dat je nergens heen mag. Daarom stellen wij voor dat je ’s nachts vertrekt. Het enige probleem dat je dan hebt zijn de wachters. Maar daar zorgen wij voor. Je hoeft niet weg te gaan. Maar we weten dat het beter is voor jou. Boodschapper blijft in de buurt. Op het moment dat je besluit om weg te gaan, zal hij je leiden.

Hopelijk tot snel,
Wilde Hond

Nogmaals leest Viënna de brief door. Hoe kan een vreemde weten dat ze niet het kasteel uit mag, vraagt ze zichzelf af. En terwijl ze zich dat afvraagt komen er steeds meer vragen boven. Wie is we? Waar moet ze naartoe? Hoe kan ze zomaar het kasteel achter zich laten? Ze is immers de kroonprinses. Hoe moet het met Vianne? Langzaam zakt ze dieper in een mijmering van gedachten, de brief op haar schoot.
Een lange tijd zit Viënna in gedachten verzonken, als een luide stem haar terug in de werkelijkheid brengt. “Viënna Yviante Duan! Nu komen eten!” Ohnee, denkt ze, ze heeft helemaal haar tante niet horen roepen. Dan zal ze straks wel weer een uitbrander krijgen. Ze zucht diep, dat is een probleem voor later. Voorzichtig vouwt ze de brief dubbel en verstopt deze onder haar matras. Daar ligt hij veilig, dat weet ze zeker.

AthelasJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:47

Zoo, heel weinig tijd vandaag. >;)
Van 8:25 - 16:45 school....nu net thuis en ga straks al weer naar karate en dan ben ik pas 21:15 thuis. Ik heb nu ongeveer een kwartier. Misschien kan ik net 100-200 woorden schrijven. :=

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:48

Ik heb vandaag helaas ook geen tijd om iets te schrijven -O- Morgen hopelijk wel weer!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:51

Ik heb geen inspiratie! Wie helpt mij?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:53

Doe het over iemand die iets heeft uitgevonden die bij alles kan zeggen of het waar is of niet. En dat iemand dan een vraagt stelt dat sowieso waar is en dat ding zegt van niet en dan gaat die persoon ontdekken wie hij of zij echt is.
Verzin ik ook maar ter plekke _O- Is misschien wel een film omdat ik onbewust vaak dat soort dingen doe maar misschien ook niet :P

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:07

Of ik doe het over iemand die in de toekomst kan kijken en dan ziet dat haar beste vriendin dood gaat :oo idee geclaimd :Y)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:08

Ik zou zeggen, leef je uit! :D

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:16

Citaat:
Dag 1 + 2
1054 woorden

Onregelmatige knallen, gegil en het schrapen van ijzer over de straat, dat was het enige wat ik hoorde. Ik rende zo snel als mijn kleine beentjes me konden dragen. Wanhopig keek ik achterom, iets wat ik beter niet had kunnen doen. Mijn gezicht raakte niet veel later de vochtige grond, maar ik krabbelde al snel weer overeind.

Iedereen die ik zag was in gevecht met iemand, behalve ik, ik rende tussen de vechtende mensen door nadat ik had gezien hoe mijn ouders afgeslacht werden door wezens die ik niet kende. Ik ontweek wapens en wurmde me tussen mensen en wezens door. De bevolking van Almeria was in opstand gekomen, nadat het land jarenlang geterroriseerd was door de wezens, welke gemaakt waren door de regering. Ze waren rustig geweest de laatste jaren, maar op een aantal plaatsen in het land waren ze in alle hevigheid terug gekomen, volledige legers. En de regering deed niets.

Nu, tien jaar later, leef ik in een weeshuis. Ik ben inmiddels zeventien jaar en droom nog steeds van die ene dag. Ik werd opgevangen door vriendelijke mensen, die mij naar een weeshuis in de buurt hadden gebracht. Ik vond dit weeshuis een nare plek, maar was verplicht hier te blijven totdat ik 18 jaar was. De mensen hier waren streng, en als je iets fout deed kon je een nacht buiten slapen op het bankje dat bij de deur stond, een oud parkbankje dat bijna uit elkaar viel. Dit hadden meerdere mensen ervaren, bij sommige mensen was het zelfs middenin de winter geweest, het kon de mensen van het weeshuis niet schelen. Mijn beste vriendin Brooke was hier een erg goed voorbeeld van, zij moest vaak buiten slapen. Ze had me ooit verteld, dat ze rare geluiden hoorde die vanuit het bos kwamen, midden in de nacht. Ik had haar uitgelachen, maar toen ik haar gezicht had gezien wist ik dat ze wel serieus was. Ik had het afgewimpeld met "je zal het je wel verbeeld hebben."

Nadat ze dat tegen me gezegd had ben ik na gaan denken, niemand waagde zich 's nachts in de bossen. Ik heb Brooke meerdere keren gevraagd wat voor geluiden ze had gehoord. Op zulke momenten keek ze me raar aan en draaiden haar ogen weg alsof ze flauw ging vallen. Ze draaide zich dan om en liep de andere kant op. Het leek dan alsof ze boos op me was, maar als ik haar daarna weer tegen kwam, was er niets aan de hand en leek ze het voorval vergeten. Dit had ik in het begin vreemd gevonden maar inmiddels was ik het wel gewend.

Op het nieuws, als we dat mochten kijken, kwamen de aanvallen van de monsters steeds weer voorbij. Ze gaven via het nieuws verschillende waarschuwingen, maar ook de kranten stonden er vol mee, en het werden steeds meer berichten. Vooral in de bossen was het gevaarlijk volgens de berichten, maar ook rondom de bossen moest je oppassen. Het weeshuis waar ik nu woonde, was omringd door bossen. Hierom zouden wij verplaatst worden naar een ander gebouw, voor onze eigen veiligheid.

Daarom was ik nu mijn tas aan het inpakken. Ik gooide de weinige spullen die ik bezat erin, een haarborstel, setjes kleding, oude tekeningen en een extra paar afgetrapte schoenen. Daarna liep ik de kamer rond, om te zien of ik niets vergeten was. Ik vond niets en ging op mijn knieën zitten om onder mijn bed te kunnen kijken. Ik strekte mijn arm om onder het bed te kunnen voelen, of daar nog iets lag. Ik voelde niets en ik liep terug naar de plek waar ik mijn rugzak gelaten had. Ik hing hem over mijn schouder en deed de deur van mijn kamer open. Ik liet mijn blik nog even door de kamer dwalen en deed toen het licht uit. Ik sloot de deur achter me en liep naar de aula. Hier kwamen we bij elkaar wanneer het nodig was, en natuurlijk voor de maaltijden. Er zaten nog niet veel mensen in de aula. Ook onze begeleiders waren er nog niet. Ik liep naar Brooke toe, zij zat eenzaam op een bankje naast een tafel in het midden van de aula. Ik ging naast haar zitten en porde haar in haar zij. Ze slaakte een gilletje en sprong op, bijna viel ze achterover maar ze wist zich te herstellen. Even dacht ik boosheid in haar ogen te zien, maar dat verdween toen ze mij zag. Een glimlach verscheen op haar gezicht terwijl ze mij in een knuffel trok. Ik knuffelde haar terug. Toen ze me losliet vroeg ik haar "klaar om te verhuizen?" Haar ogen twinkelden toen ze antwoordde "altijd al geweest."

Op dat moment kwamen er groepen mensen druk pratend de aula in. Iedereen keek op toen een van onze begeleiders, wie wij niet bij naam mochten noemen maar aan moesten spreken met mevrouw of meneer, in een microfoon begon te praten. "Jongens en meisjes, vandaag gaan wij, zoals jullie allemaal al weten, vertrekken naar een andere locatie. Jullie worden allemaal verdeeld in groepen, welke naar leeftijd ingedeeld worden. Iedereen van de laatste groep zal een van de jongere groepen moeten begeleiden. Namen werden omgeroepen en de groepen werden langzaam gevormd. Toen de begeleiders werden omgeroepen hoorde ik dat Brooke een groep kinderen van 5 tot 8 jaar moest begeleiden. Ik schoot in de lach toen ze er met een zuur gezicht naartoe liep, waarop Brooke mij een dodelijke blik toewierp. Niet veel later werd mijn naam omgeroepen, ik hoefde geen groep te begeleiden maar moest helpen met een andere groep. Ik besloot om Brooke maar te gaan helpen, aangezien zij niet zo goed met kinderen was en omdat ik toch niets beters te doen had.

Ik stond op en liep naar de groep van Brooke toe, welke aan de andere kant van de aula stond. De kinderen keken ons met grote ogen aan toen we bij hen gingen staan. Een meisje van ongeveer 10 jaar, met twee vlechtjes in pakte mijn hand en kroop dicht tegen me aan. Ik keek omlaag en glimlachte even naar haar. Een begeleider kwam naar ons toe gelopen en wenkte ons. Ik pakte met mijn vrije hand een ander klein handje en begon te lopen. De stoet zette zich in beweging en liep langzaam richting de auto's die al klaarstonden.

Het is de bedoeling dat ik het verhaal in hoofdstukken op Wattpad kan gaan plaatsen, daarna eventueel herschrijven en uitgeven mocht ik daar de kans voor krijgen.

AthelasJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:17

Dag 2: 236 woorden geschreven
Kan het stukje niet laten zien, omdat het een lopend verhaal op Quizlet is en het pas over een tijdje geactiveerd kan worden. :Y)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:01

Ik heb mijn site weer geüpdatet, Zielloos een klein beetje aangepast en de spelfouten eruit gehaald (en de namen verbeterd :') )

Ik probeer verhalen zo veel mogelijk te lezen en tips enzo via de pb te geven. Ik ben lui en vind dit makkelijker :')

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:24

Ik word wakker van een dun straaltje licht, die door mijn gordijnen naar binnen schijnt. Ik doe mijn ogen langzaam open, maar ik doe ze gelijk weer dicht. Ik wil niet wakker zijn. Ik wil deze dag niet meemaken. Ik wil weer verder slapen. Nergens aan denken. Vandaag is het precies een jaar geleden dat mijn moeder is overleden. Ze is omgekomen in een kettingbotsing. Ze zag niet dat de bestuurder voor haar niet door reed. Ze botste in volle snelheid tegen haar voorganger en overleefde de klap niet. Nu woon ik alleen, met mijn vader. Ik besluit om toch mijn bed maar uit te komen. Ik moet over een uur al op school zijn. Het is een halfuur fietsen, naar school. Ik slof naar mijn kledingkast en trek het eerste aan wat ik zie. Het wordt een rode trui met een zwarte spijkerbroek. Prima. Met flinke tegenzin loop ik naar beneden. Mijn vader zit al aan de ontbijttafel. Ik zie dat hij het er maar moeilijk mee heeft. Hij heeft geen oog dicht gedaan, geloof ik. Hij heeft grote paarse wallen onder zijn ogen. Ik kijk rond en ik zie een bosje bloemen op tafel staan. Anjers. De lievelingsbloemen van mijn moeder. Onze tuin staat er vol mee. In de lente, als alle bloemen weer gaan bloeien, is onze tuin een soort regenboogvallei. De anjers staan ook op plekken waar ze niet moeten staan, maar mijn vader kan ze niet weghalen. Dat heeft hij een keer geprobeerd, maar toen zat hij de hele middag huilend in de tuin. Dus staat onze tuin vol met woekerende anjers. Ik schuif aan tafel. Ik pak een boterham en een glas melk. Ik doe kaas op mijn brood. Het lukt me niet om ook maar iets te eten of te drinken. Zo zit ik daar nog zo'n 10 minuten voor me uit te staren. Ik loop naar mijn vader toe, geef hem een kus en ga naar mijn kamer om mijn tas te halen. Weer terug beneden zeg ik mijn vader gedag en ga naar school. Ik pak mijn fiets.
-sorry voor het abrupte eind, maar ik weet niks meer :') zoals ik al zei, ik kan niet heel goed schrijven ofzo :P - ik zal zo even een feedback geven op jullie verhalen!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:49

Eclair98: mooi verhaal! Niks op aan te merken :) spannend, goed geschreven :P tHidJu: ook al zo leuk om te lezen! :D het enige wat ik wat minder vind zijn de namen, maar dat moet je zelf weten, vind ik :j
Jytte: ik denk dat jij dat hebt geschreven? Beetje verwarrend door de quote, maar wát een spannend verhaal al zeg! Ik heb meteen zin in het volgende hoofdstuk!

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:12

Jeika schreef:
Eclair98: mooi verhaal! Niks op aan te merken :) spannend, goed geschreven :P tHidJu: ook al zo leuk om te lezen! :D het enige wat ik wat minder vind zijn de namen, maar dat moet je zelf weten, vind ik :j
Jytte: ik denk dat jij dat hebt geschreven? Beetje verwarrend door de quote, maar wát een spannend verhaal al zeg! Ik heb meteen zin in het volgende hoofdstuk!

Ja klopt, dacht dat het in een quote wat duidelijker en makkelijker zou zijn. Wel mooi dat jullie meteen door willen lezen iig, dan weet ik dat ik het goed doe :+

Ik ga zo even alles doorlezen en -proberen- feedback te geven.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:18

Citaat:
Links, rechts op rechtdoor. Of ik nou zou kruipen of zou springen. Zou rennen of zou sloffen. Ik zou altijd op dezelfde onbekende weg blijven lopen. Met of zonder Paresia's om mij heen. Ik ken ze niet, ik weet hun namen niet. Sommige herken ik bij gezicht, maar als ze in een van die gangen zijn gekomen, zie je ze vaak niet meer terug. Mijn ogen kijken naar een groot Paresia-meisje met felblauwe ogen. Net als mij vind ze nooit haar weg als ze in een van de gangen terecht komt, ze keert altijd terug.
Ze straalt en lacht naar ieder Paresia-jongentje die voorbij loopt. Alsof ze er geen moeite mee heeft dat ze haar weg maar niet vind. Soms spreekt ze andere aan, daar heb ik zelf nooit de moed voor gehad. Iedereen is maar een onduidelijk Paresia die verdwaalt om zich heen kijkt. We zien er allemaal hetzelfde uit. Een grote neus, grote oren, een geel bruine huid, en amandel vormige ogen. Vandaag is de dag dat ik weer een onbekend pad op moet gaan, elke grote gekleurde buis lijkt even nutteloos, ik kom in een wereld, vind de wereld niet leuk, en keer terug. In de hoop dat ik het mooie Paresia-meisje weer zie. Soms komt ze later, dan maak ik me zorgen om haar, of ze ooit terug zal komen of niet. Alle Paresia's zien er zielloos en verdwaalt uit. Logisch, hoe kan je je nou rustig houden als je weet dat je naar een wereld gaat met ellende, de mensenwereld. Oke, ik moet het zelf echt toegeven, mensen kunnen meer dan wij, Paresia's. Ze hebben lange smalle vingers met een nagel waarmee je dingen kan openen, en dat hebben wij niet. Soms twijfel ik ook nog wel, of ik toch in de mensenwereld zou blijven of terug zou keren, onweerstaanbaar, die mensen met hun prachtige kleur, prachtige neus, mooie ogen en smalle lippen. Maar elke keer als ik denk aan het Paresia-meisje keer ik toch maar terug, ik moet weten of ze eindelijk haar veilige weg heeft gekozen en niet meer terug hoeft naar onze Paresia wereld.
Iedereen komt en iedereen gaat in Paresia land. Behalve Perrni. Perrni is de koning van ons land, hij fokt ons en brengt ons zo naar de mensenwereld, alsof we allemaal schelpen zijn die hun weg naar het warme, veilige strand nog moeten vinden
. De meeste Paresia's vinden onze Perrni geweldig, maar waarom geeft hij mij nou precies als mens een vreselijk uiterlijk. Ik krijg geen mooie lange vingers of kleine oren. Ik krijg een mega neus, dikke kleine vingertjes en mijn karakter veranderd altijd in een of andere gast die probeert grappig te zijn maar het niet is. 'Hi' hoor ik plots links van me. Ik draai me sloom naar de kant waar de prachtige zachte stem vandaan komt. 'Weet jij de weg naar de gele buis?' vraagt een echte damesstem. Ik kijk nog een keer goed, het Paresia meisje!! 'Eh ik ja, misschien, ik bedoel nee maar ik heb er wel van gehoort of wacht..' zeg ik met een wanhopige stem. Als ik naar haar blauwe ogen kijk zie ik niets anders dan een prachtige nachtblauwe zee. Alle Paresia's lijken op elkaar, maar zij is anders, zij is leuk, zij is lief, en ziet er als enige ontspannen uit. 'Hoi. Ik ben Qenias' Zegt het Paresia meisje schattig. 'Hoi ik ehm heet... mooie naam.' Ik erger me aan mijn eigen taalgebruik, kan ik niet eens me voorstellen? 'Eh dankje maar, wat is je naam?' zegt Qenias verlegen. 'Baqenias' zeg ik kortaf, en ik draai me om. 'Oo oke, doei!' zegt het meisje wat verlegen. Hoe kon ik zo stom zijn! Me omdraaien? Zonder te twijfelen draai ik om en zeg ik 'Wat was jou naam ookalweer?'. Ik weet dondersgoed hoe ze heet maar ik laat dat niet merken. 'Qenias' zegt ze nu wat minder geintreseerd. 'Oo ik ehm, de gele bus is daar!' Ik wijs naar een oranje gele buis. Boven de buis staat groot 'YENEIAS'. Qenias kijkt blij naar de buis toe. 'Ik ga deze buis deze keer nemen, jij?'. 'Ik weet het nog niet zo zeker, ik kom toch altijd terug en vind nooit mijn eigen weg. Ik krijg altijd dikke vingers.' Zeg ik. Alweer schaam ik me, dikke vingers? Kom op! 'Dikke vingers?' Qenias grinnikt.

Wat vinden jullie?

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:20

Jeika schreef:
Ik word wakker van een dun straaltje licht, die door mijn gordijnen naar binnen schijnt. Ik doe mijn ogen langzaam open, maar ik doe ze gelijk weer dicht. Ik wil niet wakker zijn. Ik wil deze dag niet meemaken. Ik wil weer verder slapen. Nergens aan denken. Vandaag is het precies een jaar geleden dat mijn moeder is overleden. Ze is omgekomen in een kettingbotsing. Ze zag niet dat de bestuurder voor haar niet door reed. Ze botste in volle snelheid tegen haar voorganger en overleefde de klap niet. Nu woon ik alleen, met mijn vader. Ik besluit om toch mijn bed maar uit te komen. Ik moet over een uur al op school zijn. Het is een halfuur fietsen, naar school. Ik slof naar mijn kledingkast en trek het eerste aan wat ik zie. Het wordt een rode trui met een zwarte spijkerbroek. Prima. Met flinke tegenzin loop ik naar beneden. Mijn vader zit al aan de ontbijttafel. Ik zie dat hij het er maar moeilijk mee heeft. Hij heeft geen oog dicht gedaan, geloof ik. Hij heeft grote paarse wallen onder zijn ogen. Ik kijk rond en ik zie een bosje bloemen op tafel staan. Anjers. De lievelingsbloemen van mijn moeder. Onze tuin staat er vol mee. In de lente, als alle bloemen weer gaan bloeien, is onze tuin een soort regenboogvallei. De anjers staan ook op plekken waar ze niet moeten staan, maar mijn vader kan ze niet weghalen. Dat heeft hij een keer geprobeerd, maar toen zat hij de hele middag huilend in de tuin. Dus staat onze tuin vol met woekerende anjers. Ik schuif aan tafel. Ik pak een boterham en een glas melk. Ik doe kaas op mijn brood. Het lukt me niet om ook maar iets te eten of te drinken. Zo zit ik daar nog zo'n 10 minuten voor me uit te staren. Ik loop naar mijn vader toe, geef hem een kus en ga naar mijn kamer om mijn tas te halen. Weer terug beneden zeg ik mijn vader gedag en ga naar school. Ik pak mijn fiets.
-sorry voor het abrupte eind, maar ik weet niks meer :') zoals ik al zei, ik kan niet heel goed schrijven ofzo :P - ik zal zo even een feedback geven op jullie verhalen!

Mooi verhaal! Vind het zelf wat basic maar ik let daar teveel op, dus negeer dit maar haha. Fijne schrijfstijl, heel goed! <3

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:37

Dankjewel mad! Jouw verhaal is zo ontzettend leuk en origineel! Wat een fantasie moet jij hebben :D

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:18

Pff ik kan echt niks bedenken -O-

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:23

Waar loop je vast, een idee? Wat Genre wil je in schrijven? :)

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:31

Eclair: Heel mooi geschreven!
tHidJu: Ben benieuwd hoe het verder gaat, het begint al leuk
Jeika: Misschien had je van het stukje 2 alinea's kunnen maken waardoor het wat makkelijker zou lezen, maar dat kan ook gewoon aan mij liggen. Ook zou het iets makkelijker lezen als je iets minder 'Ik' aan het begin van de zin gebruikt.

Ipv
"Ik schuif aan tafel. Ik pak een boterham en een glas melk. Ik doe kaas op mijn brood."

naar:
"Ik schuif aan tafel, pak een boterham en een glas melk. Op mijn boterham doe ik een plak kaas uit het pakje dat op tafel staat. Echter lukt het me niet om ook maar iets te eten of drinken..."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:48

Heb ook weer een kort hoofdstukje op Wattpad gezet :)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:35

Bedankt voor de tip! Ik zal er op letten. Toen ik het terug las, las het ook echt verschrikkelijk..

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 23:47

Ik ben vanavond naar Fantastic Beasts geweest, dus zoals jullie begrijpen; ik ben even helemaal betoverd :')

Ga een beetje googelen en hoop nog wat informatie te kunnen vinden over het uitgeven van een boek!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 08:06

AlwaysH schreef:
Ik ben vanavond naar Fantastic Beasts geweest, dus zoals jullie begrijpen; ik ben even helemaal betoverd :')

Ga een beetje googelen en hoop nog wat informatie te kunnen vinden over het uitgeven van een boek!

Is het even leuk als HP?

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:07

Afbeelding

Dit is mijn pinterest voor de omgeving van het verhaal. Mijn voorbereiding duurt lang. but thats okay