[CENTRAAL] 30 days writing challenge! Wie doet er mee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:26

AmyII schreef:
Galathil:
Die twist zag ik niet aankomen. Had stiekem verwacht omdat je al 'horror' vastplakte aan het bewegende lichtje, dat het lichtje een docent zou zijn die ook klaar was met het feest ;).
Dus dit had ik nooit verwacht. Fijn geschreven!

Ik ook! Haha! Kan je nagaan hoe Obvious het is om er juist géen horror van te maken!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:27

Ik snap je niet, je bent niet tevreden over mijn verhaal? :')

Moet dat dan? _O-

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:28

xDenies schreef:
Ik snap je niet, je bent niet tevreden over mijn verhaal? :')

Moet dat dan? _O-

Wie? Ik? :o?

xDenies

Re: 30 days writing challenge! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:28

Ooooh wacht ... bedoel je nou dat het verhaal over mij (en Daan) gaat? Ik snap het echt even niet :P

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:29

Nee juist niet, heb gewoon de hoofdrolspeelster Denise genoemd omdat ik dat een bijpassende naam vond. :)

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:29

AmyII schreef:
Galathil:
Die twist zag ik niet aankomen. Had stiekem verwacht omdat je al 'horror' vastplakte aan het bewegende lichtje, dat het lichtje een docent zou zijn die ook klaar was met het feest ;).
Dus dit had ik nooit verwacht. Fijn geschreven!

Dankje! Ja dat was eerst ook mijn idee, maar vond het wat te voorspelbaar haha.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:33

@ AlwaysH was inderdaad een kort slot, maar ik wist niet echt hoe ik het uitgebreider kon maken. :=

Ik zal straks ook jullie verhalen lezen!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:34

Ik snap hem, haha!

Fluffy white ears! <3

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:42

Ik kon het niet laten om toch nog dag 1 in te halen.
Wat is een 30 dagen challenge met maar 29 verhalen, toch? ;)

Ik vind het superleuk om al jullie creaties te lezen!
Ik ben niet zo goed in tips geven, maar wat me opviel in het verhaal van Galathil was het door elkaar halen van tegenwoordige en verleden tijd. Daardoor vond ik het niet fijn lezen. Maar de twist.. pfff.. mega onverwacht!!! Nice!!

En nogmaals en nu echt! Op naar morgen! *\o/*

The furthest away from home you have ever been.

Het was laat op de avond. Het vuur in de woongrot was langzaam aan het uitgaan en mijn mede reisgenoten lagen al op één oor. Ik zat in de opening van de grot op een plateau naar de sterren te kijken. Het was heerlijk om in de stilte van de dag, met alleen de late vogels op de achtergrond weg te dromen. Even rust. Ik was dol op mijn stam, maar ze allemaal bij elkaar was een hele opgave. Mijn stam bestond uit 7 volwassenen en 3 kinderen. We waren op doortocht van de westelijke zee oever naar het hoogste puntje van de noordelijke bergen. Oude verhalen vertellen dat onze voorouders daar vandaan kwamen en de broer van mijn vader had besloten dat we teruggingen naar onze grond. Hij leidde onze groep, samen met zijn vrouw en zijn oudste zoon. Mijn ouders, ik en de vader van mijn vader vormde de andere volwassenen van onze stam. Verder hadden mijn ouders nog twee jonge kinderen en het laatste lid van onze groep was mijn drie winters jonge zoon.

Ik keek op naar de maan. Hij stond hoog aan de hemel. Het was al de 4de maan sinds we vertrokken waren en volgens mijn vader zou het de rest van deze maan duren voordat we bij de noordelijke bergen waren.
Er kwam een geluidje uit de grot. Bejan was wakker geworden. Ik trok mijn vossenvel recht en liep op mijn tenen naar binnen. Snel suste ik hem weer in slaap en kroop naast hem. Het was de hoogste tijd om te gaan slapen. Morgen zou weer een drukke dag worden.

De volgende ochtend werd ik vroeg wakker gemaakt door mijn jongste broertje. We gingen weer vertrekken. Ik hees Bejan op mijn heup en wierp de mand met eten voor onderweg en mijn bundel met slaapspullen over mijn schouder. Ik was klaar om te vertrekken en sloot achteraan de rij aan. We hadden de vorige dag een hoge grot uitgekozen en de afdaling was wat stijl. Ik slipte een paar keer op mijn gladde voetbeschermers. Ik had ze willen opruwen gisteravond, maar door het wakker worden van Bejan had ik er niet meer aan gedacht. We wandelden de hele ochtend en pas toen de zon zijn hoogste punt had bereikt stopten we voor een kleine pauze. Ik zette mijn kleine vent op de grond en liet hem een beetje rondstruinen, terwijl ik de rest van mijn bepakking uitpakte en een stukje gedroogd vlees in mijn mond stopte.
Ik zag mijn vader en zijn broer verderop overleggen over de weg die we verder zouden afleggen. Ze fluisterden, wezen en discussieerden. Mijn moeder besloot zich er ook mee te bemoeien, maar op dat moment vielen ze stil, midden in een zin. Ik volgde hun blik in de richting waar we vandaan gekomen waren. Een dunne sliert zwarte rook kwam boven de bomen uit. Er waren andere stammen in deze bossen, maar we wisten niet of ze vriendelijk of vijandig waren. Iedereen begon zijn spullen weer in te pakken. De kinderen begonnen te jammeren toen we zo snel weer op weg moesten gaan. Fluisterend commandeerde de mannen dat de vrouwen ze stil moesten houden en we gingen er in looppas vandoor. We konden er niet van uitgaan dat ze vriendelijk waren. Niemand hield van anderen in hun gebied, zelfs al waren ze op doorreis.

We hadden nog niet zolang gelopen toen we bij een rivier kwamen. Het was diep. We liepen de oever een paar handen vol passen op en af, maar vonden geen smallere doorgang. We zouden erdoorheen moeten. De mannen pakten de kleintjes op en stapten het koude water in. De stroming was sterk, maar de mannen waren gelukkig sterker. Één voor één bereikten ze de overkant. Bejan was al veilig met de broer van mijn vader mee. Ik zag hem zijn handjes naar me uitsteken. Mijn moeder en ik keken elkaar aan. Nu was het onze beurt. Mijn voeten bevroren op het moment dat ze het water raakten, zo koud was het. Ik zette mijn tanden op elkaar en deed een paar stappen naar voren, met mijn moeder vlak achter mij. We moesten naar de andere kant geraken en snel. We moesten de andere stam, wie het ook waren, voor blijven.
Ik was bijna aan de overkant toen ik mijn moeders adem achter me hoorde stokken. De stroming was heel sterk hier en ik had daarnet al een gat gevoeld. Ik keek achterom en ik zag mijn moeder kopje ondergaan. Zij had het gat ook gevonden. Ik greep haar bij haar panterhuid en trok haar naar boven. Deze beweging zorgde ervoor dat ze haar evenwicht weer hervond op één van de stenen onder haar, maar zorgde er ook voor dat mijn gladde voetbeschermers weggleden onder mij vandaan. Deze keer raakte ik onder water. Proestend kwam ik weer boven. Mijn vader was bezig mijn moeder op de oever trekken en de rest van de stam staarde ademloos naar de plek waar ik verdwenen was. Bejan zag me op de plek waar ik boven was gekomen. Weer strekte hij zijn handjes naar me uit. Ik probeerde grond onder me te voelen, maar ik dook alleen nog maar verder onder. Toen ik de keer daarop bovenkwam was de stam nog verder weg. Alleen mijn ouders, die zich gerealiseerd hadden dat Bejan mijn kant op wees, de stroming af, renden mijn kant op. Weer ging ik kopje onder. Ik gilde een onder water gil, toen ik over de rand van de waterval viel. Ik keek omhoog en zag mijn ouders, mijn kind en daarna mijn stam. Ze keken naar mij terwijl ik verder en verder weg van ze viel.

Ik was nog nooit zo ver van hen verwijderd geweest.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:46

xDenies schreef:
Ik snap hem, haha!

Fluffy white ears! <3

I know <3

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:47

Ik ga dag een ook nog inhalen. Ik heb inspiratie ervoor. :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:51

AlwaysH:
Mooi bedacht, spannend verhaal. Het doet me alleen iets teveel aan een zekere jonge tovenaar denken. Tenminste, aan de verhalen over hem ;).

JitskeJeldau:
Niet heel erg mijn genre maar het leest goed door. Het verhaal mist iets aan snelheid (vind ik) waardoor een kort verhaal al snel lang lijkt...
Wel een goed bedacht onderwerp! Ik zou er niet op gekomen zijn.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:54

AmyII schreef:
AlwaysH:
Mooi bedacht, spannend verhaal. Het doet me alleen iets teveel aan een zekere jonge tovenaar denken. Tenminste, aan de verhalen over hem ;).

JitskeJeldau:
Niet heel erg mijn genre maar het leest goed door. Het verhaal mist iets aan snelheid (vind ik) waardoor een kort verhaal al snel lang lijkt...
Wel een goed bedacht onderwerp! Ik zou er niet op gekomen zijn.

Bedoel je het dooddoenersteken?
Dit is meer; je hebt zwart en wit als een soort Romeo en Julia, dus vandaar dat zij hem uiteindelijk doodt.
Had niks met Harry Potter te maken. :')

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:59

Kan iemand me helpen? Ik kom niet op een woord. :Y)

"Mijn laarzen maakte een ... geluid op de stenen vloer."

Hoe zeg je dat? Klikkend? Tikkend? Klakkend? Ik kom niet op een goed woord. _O-

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:00

typisch, klakkend?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:01

Oke, dit komt eruit als ik zonder een echt idee een kort verhaal ga schrijven :P

------------------------------------

Het was een mooie zonnige dag, de zon straalde aan de hemel en de lucht was helder blauw. Er was geen wolkje te bekennen. Ik liep door de rustige straten. Er stonden enkele fietsen maar verder niets. Ik pakte mijn eigen fiets, deed de sleutel er in en ging wegrijden. Onderweg naar het meertje zag ik van alles. Spelende honden, pratende mensen, schattige kuikentjes...
Eindelijk was ik bij het meer aangekomen. Ik zag mijn vriendinnen Shanna en Merel al zitten. ''Hey Amy!'' Mijn vriendinnen kwamen op me afgestormd. Na wat bijgepraat te hebben gingen we eerst nog wat zonnen op onze meegenomen strandlakens. Mijn strandlaken had ik vorige week voor mijn verjaardag gekregen. Er was een foto van mij en mijn vriend Mark opgedrukt. Ik vond hem geweldig, Mark vond hem volgens zichzelf wel geinig. Van Mark zelf had ik een mooie diamanten ketting gekregen, hij was echt diamant! Dat hij zoveel voor mij overheeft betekent veel voor mij.

We renden naar het meertje en begonnen met zwemmen. Het water was prachtig helder blauw, net als de lucht. Het was mij de vraag hoe ze het water zo schoon hebben gekregen.
Na een paar uurtjes moesten Merel en Shanna weer naar huis. Ik at nog even een ijsje bij het ijskraampje en stapte ook op mijn fiets. Ik besloot vandaag eens een andere route te nemen zodat ik nog langs de supermarkt zou komen. Ik fietse de Emoijlaan in. Ineens werd ik van mijn fiets afgetrokken een gebouw binnen. Ik schrok me dood, wat was dit nou? De man keek me met schuwe ogen aan. ''Waarom heb jij Mark vermoord?!'' Geschrokt keek ik hem aan. Mark, dood? ''Is....is... hij dood?'' vroeg ik terwijl de man wat in zijn zak frommelde. ''Dat weet jij als geen ander.'' Ik keek rond in de kamer, waar was ik? De muren waren donker. Er stonden een paar stoelen, de stoel waar ik op zat was donkerbruin. Er waren bijna geen lampen en de ramen waren afgeschermd. ''Nou?'' Geschrokt keek ik op, ik was verzonken in mijn gedachten. Toen ik weer naar de man keek zag ik dat hij een pistool naar mij richtte. Wat nu? Ik heb hem niet vermoord dus wat moet ik nou vertellen? ''Ik... Ik heb hem echt niks gedaan!'' ''LIEG NIET! Nog één leugen tegen mij en dat worden je laatste woorden!'' Ik probeerde weg te komen, maar de man greep me vast. Voordat ik het wist had hij de loop van het pistool tegen mijn slaap gezet. ''Zeg waarom je hem heb vermoord, nu.'' ''Ik heb hem nie...'' en voordat ik het woord uit kon spreken voelde ik een sterkte pijnscheut en werd alles donker voor mijn ogen....

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:02

Lol, gister hebben we t over Twilight .. nu komt Breaking Dawn 1 & 2 op televisie :'). Dus vanavond wat tot half 1 te doen. Deel 2 kijken.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:32

BeSen:
Spannend plot! Helaas wissel je wel vaak (onterecht) tussen verleden tijd en tegenwoordige tijd. Hierdoor is het verhaal wat lastiger bij te houden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:44

@ BeSen,

Wooooow, in zo'n kort stukje zó ontzettend veel laten gebeuren. Lees hem zelf nog eventjes door en let vooral op de onlogische zinnen. Voorbeeld: deed de sleutel er in en ging wegrijden.
Een goede tip: neem de tijd! Beschrijf je omgeving, beschrijf gevoelens en gedachten; stop er meer tijd in.

Maar het is zeker een zeer onverwachte gebeurtenis. Zo eet je een ijsje, en zo ben je dood :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:46

Bedankt voor de tips! Het is op mijn tablet getypt dus het kan inderdaad kloppen dat er onlogische zinnen instaan. Zal daar voortaan beter op letten :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:47

Ik vond het wel een grappige :P

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:47

Ik heb alleen zo'n gevoel dat ik teveel detective/politie series kijk :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:48

Mnah, het valt mij eigenlijk op dat iedereen hier wel met 'en toen was het zwart', of laatste adem enz typt. Over dood, depressie enz.

Zal wel met onze leeftijden te maken hebben :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:49

Ja dat is wel waar ja, het volgende verhaaltje word hopelijk zonder doden bij mij :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:57

Ik beloof niets! Het moet over nieuws gaan ... dus tsja.

@ JitskeJeldau,

Wat een heerlijk verhaal heb je geschreven :)