[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:47

Grappig Jeika! Het oog zut wel iets te hoog en de achterbenen zijn iets te 'geknakt' als je snapt wat ik bedoel. :D
Ik heb er zelf ook even een paard uitgeperst, ik ga morgen aan de mensen beginnen.
Afbeelding
Niet zo'n mooie foto :+ gemaakt met een 2b potloodje op a4. Niet de stijl die populair is op bokt, hopelijk vinden jullie 'm alsnog leuk :)

Henrike5

Berichten: 797
Geregistreerd: 26-02-13

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:57

Ik vind die style juist mooi, iets wat ik zelf niet kan vind ik meestal erg mooi maar bij deze style zie je ook snel het karakter en ik vind de ogen altijd apart en mooi

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:59

Fijne tips Henrike :D
Over het oog heb je gelijk, maar dit is waarschijnlijk ook direct mijn laatste digiart. Potlood is meer mijn ding :)

LexieFlexie

Berichten: 118
Geregistreerd: 17-05-15

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:00

Ik vind die stijl eigenlijk juist ook erg mooi! Apart, maar die ogen. Wauw <3 <3 <3

Henrike5

Berichten: 797
Geregistreerd: 26-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:02

Blij dat je er wat aan hebt, ik wist niet of ik het een beetje goed deed, wel jammer, maar ik snap het wel. Potlood etc. is ook meer mijn ding :o

Uhnee
Vraagje hoe heet die style eigenlijk? Want ik ben toch wel heel erg benieuwt naar andere soorten paarden hiervan
Laatst bijgewerkt door Henrike5 op 01-01-16 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:02

Jeika je hebt bij het fornuis het perspectief precies verkeerd om, hoe verder weg hoe smaller moet het zijn. :)

Larissajulia niet slecht voor eerste keer aquarel, probeer de lagen eerst te laten drogen en dan op sommige delen, schaduw bijv, een andere kleur te zetten, bijv. blauw of paars zo krijg je meer diepte.

Martine jij tekent je paarden precies zoals ik vroeger deed toen ik nog scholier was. Te kort. :D Hoofd en hals van dit paard mogen veel meer ruimte krijgen, de truc is dit gewoon te meten met je potlood. ;)
Ik vind de houding mooi.

AlwaysH geslaagd experiment wat mij betreft.

Paardaap leuk met die kleurtjes.

Ik ga wel iedere dag tekenen maar niet iedere dag uploaden denk ik. Ik ga deze hele week gebruiken om sochtends wat naar het leven te tekenen, paardjes schetsen vanuit het keukenraam. :D

Itsme_annie
Berichten: 177
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:06

Ik denk dat ik ook maar eens een poging ga wagen. Ik hoop dat ik het volhoud met school enzo en ik vergeet dit soort dingen ook nog wel eens... := Maar ik vind dit wel echt heel tof.
Ik heb hier al hele leuke dingen gezien en ik ben vooral benieuwd naar de ontwikkelingen die iedereen (hopelijk :P ) gaat maken!

Bij deze dus mijn nummer 1:
Rode en groene stift op een printpapiertje (ben op vakantie en heb geen goed tekenpapier bij me helaas...)
De tekening zelf is iets meer dan 10 cm breed en iets meer dan 5 cm hoog.

Afbeelding

Sorry voor de slechte foto. Deze vertekent een beetje en de kleur is ook niet optimaal...

YvonRondo
Berichten: 484
Geregistreerd: 21-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:07

Ik ga het ook proberen, maar dan wel 1x per week :)

yamsi0124

Berichten: 481
Geregistreerd: 23-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:09

Even een vraagje: ik weet dat ik beter aquarelpapier kan gebruiken. Waar halen jullie dat dan? En is het ook geschikt voor inkt?
Wat komen er toch weer mooie dingen voorbij, leuk leuk! Ik ga geen kritiek geven nu, alles wat ik zou zeggen is toch al gezegd haha

LexieFlexie

Berichten: 118
Geregistreerd: 17-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:17

Afbeelding
Vandaag al weer mijn 2e tekening :o Aangezien ik degene die ik eerder liet zijn gister avond gemaakt heb, wou ik deze nu al laten zien :+ . Dan heb ik er maar eentje meer :P Maar bij deze heb ik eens een ander oog geprobeerd om hem wat realistischer te proberen te maken. Ik heb geprobeerd er een lichaam aan te tekenen, maar zonder succes.

Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:17

ik zou wel graag kritiek willen krijgen op mijn tekening :o Afbeelding
net al gepost maar ging iets mis volgensmij?

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:23

Myrthe2003, leuk begin. Waarom heb je voor deze uitsnede gekozen als ik vragen mag? De volgende keer zou ik minder in vlakken werken. Als ik nu kijk naar jouw tekening zie ik 4 vlakken: de voorpluk, manen, oog en het hoofd. De kunst is om met contrast en schaduwen te expirimenteren. Zo mis ik bijvoorbeeld de binnenkant van de oortjes, in het echt zijn die ook niet zo 'egaal'. Ook kan ik de neusgaten niet zo goed zien.
Verder zou ik veel kijken naar foto's om dr anatomie van een paard te leren. Dat is vrij lastig, veel oefenen! Bij deze tekening mogen de oren wel wat meer uit elkaar staan en ze mogen wel iets langer. Het oog zit opzich op de goede plek. Manen zijn nooit 'rechte' strepen, maar staan altijd wel een beetje door elkaar. Als je de manen al wat 'vloeibaarder' maakt, krijg je al een veel realistischer effect :)

EmmaVZ

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:26

Ik denk dat ik toch ook wel mee wil doen. Zolang het geen grote werken moeten worden? :p

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:27

Myrthe2003 schreef:
ik zou wel graag kritiek willen krijgen op mijn tekening :o [ [url=m/UPaib3.jpg]Afbeelding[/url] ]
net al gepost maar ging iets mis volgensmij?


Wat er vooral in mijn ogen aan mist zijn schaduwen en contrast. Nu is dat al erg lastig omdat het met groffe halen is getekend (niks ergs aan, is een stijl). Vooral rondom het oog en de neus/mond kan je wat diepte toevoegen. Dit kan je doen door dikkere lijnen te tekenen bjvoorbeeld, of door van lucht naar donker te kleuren met je grijze potlood (daarvoor kan je beter een zachter -B bijv- potlood gebruiken).
Verder vind ik hem wel leuk, de stijl manen geven een mysterieusmysterieus kunstwerken weer :D

LexieFlexie

Berichten: 118
Geregistreerd: 17-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:28

Het hoeven zeker geen al te grote werken te zijn, een simpel schetsje kan ook al heel leuk zijn!

Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:28

UhNee schreef:
Myrthe2003, leuk begin. Waarom heb je voor deze uitsnede gekozen als ik vragen mag? De volgende keer zou ik minder in vlakken werken. Als ik nu kijk naar jouw tekening zie ik 4 vlakken: de voorpluk, manen, oog en het hoofd. De kunst is om met contrast en schaduwen te expirimenteren. Zo mis ik bijvoorbeeld de binnenkant van de oortjes, in het echt zijn die ook niet zo 'egaal'. Ook kan ik de neusgaten niet zo goed zien.
Verder zou ik veel kijken naar foto's om dr anatomie van een paard te leren. Dat is vrij lastig, veel oefenen! Bij deze tekening mogen de oren wel wat meer uit elkaar staan en ze mogen wel iets langer. Het oog zit opzich op de goede plek. Manen zijn nooit 'rechte' strepen, maar staan altijd wel een beetje door elkaar. Als je de manen al wat 'vloeibaarder' maakt, krijg je al een veel realistischer effect :)

heel erg bedankt voor de tips! deze uitsnede tja ik googlede op paardenhoofden en zag een mooie tinker foto dus vandaar.

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:28

EmmaVZ schreef:
Ik denk dat ik toch ook wel mee wil doen. Zolang het geen grote werken moeten worden? :p



Tuurlijk nietx)
Begin gewoon lekker met klein formaat, misschien word je naarmate het haar wat sneller!

Henrike5

Berichten: 797
Geregistreerd: 26-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:32

ak145461:
Heel leuk bedacht met die kleuren, ook best wel klein en dan nog zo in details. De hals lijkt wat apart maar dat kan door de foto komen.

LexieFlexie:
Deze heeft veel betere schaduwen, het oog is wel wat aan de grote kant maar je ziet nu al verbeteringen

Myrthe2003:
Ja volgens mij wel, ik zag hem pas na dat ik alles had gepost en anders komt er z’n berichtje dat er iemand gepost heeft.
ik vind zelf dat hij een beetje vormloos is het oog ziet er wel mooi uit, alleen je ziet verder geen kaaklijn, neusbrug etc.
Je hebt echt schaduw in de manen gezet maar ik zou geen lijntjes trekken en daarna uitgummen probeer echt te bepalen waar het licht vandaan komt en vandaar uit de schaduw en licht in te zetten. De verhoudingen zijn wel goed, probeer alleen in het lijf of in dit geval het hoofd meer licht en donker aan te zetten


Ik zou eigenlijk ook wel wat kritiek etc. willen :o want daar word ik alleen maar beter van.
Er komen hier wel echt prachtige kunstwerken voorbij

KittyDylan

Berichten: 8912
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:36

Dag 1!

Afbeelding
Snelle schets

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:41

Wow mooi hierboven!
Myrthe, ik vind die van jou een beetje streperig en nog wat weinig contrast, als je daar een beetje op let in een volgende tekening, zal die er direct nog veel beter uitzien!

Aan degene met het paard in de kamer ; het fornuis ziet er raar uit omdat het perspectief niet klopt :)

Tigress

Berichten: 8957
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:42

Wat leuk om al zoveel activiteit te zien, en uhnee wat een gave style! _O_
Ik zit nog te pielen met de mijne...ik wil hem wat inkleuren maar het lukt niet, dus verder dan de lines ben ik nog niet gekomen _O-

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 21:43

Wat een mooie werkjes komen er voorbij zeg!
mijn nummer 1!
een mens. een snel schetsje op a5

Afbeelding

LoveGlove

Berichten: 7932
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:45

Sowee veel posts :oo

Vanaf morgen ga ik ook reageren.

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:46

Bedankt henrike heb hier ongeveer 3 uur over gedaan op mobiel getekend

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 21:49

Mag ik die van morgen al maken of zal ik gwn een extra gaan maken nu? _O-