[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:22

Ik hoop dat ik me vandaag nog mag aansluiten? Ik zou heel graag mee willen doen omdat ik wat meer wil oefenen met tekenen maar het vaak laat liggen, dit zou een mooie stok achter de deur zijn. Ik teken nog maar kort serieus, hiervoor al wel digitaal met muis maar dat was geen succes, sinds kort met Wacom Tablet. Ik ga dan wel voor een tekening per week, per dag wordt te veel. Ik zie hier prachtige tekeningen voorbij komen, dus daar kan ik mooi een voorbeeld aan nemen :j

Deze tekening kostte mij zo'n half uur. Tekening is uit mijn hoofd dus zal qua verhoudingen niet helemaal kloppen :Y)
Afbeelding
Ik heb al mijn hulplijntjes en dergelijke laten staan, ziet er wat rommelig uit, maar vond t wel leuk :+

Renee_S

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:25

Sergeant, gave stijl zeg! Ben benieuwd naar je verdere werken

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:30

2/365

morgen bij daglicht nog maar eens fotograferen, de foto is superflets geworden
Aquarel 10,5 x 15 cm

Afbeelding

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:33

Renee_S: Dankje! Ik had nu toevallig ook inspiratie, soms heb ik dat niet en dan komt er dus iets uit waar ik waarschijnlijk iedereen het topic mee uit jaag :')

Had de vijf reactie-regel nog niet gelezen, sorry, bij deze:

Nienke15: Wat een prachtige kleuren gebruik jij _/-\o_
SIEMxFUNNY: Moeilijke pose, knap gedaan hoor! Wel valt me op dat de achterhand wat klein lijkt, maar dat kan ik niet beter ;)
Flux: Ik krijg echt spontaan zin om dat paardje te knuffelen <3
LisaaBloem: Leuk! Zelf vind ik (als ik op papier teken) het moeilijker om groot te tekenen, hoe kleiner hoe fijner voor mij, dus misschien dat eens proberen? :)
hooiveld: Wat leuk! Doet me denken aan een My Little Pony :j

Edit: SilverStorm: Wat prachtig en creatief :wow:

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:51

Afbeelding
Een snelle schets op de late vrijdagavond!
5 minuutjes werk.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:20

En dag twee dan maar ook gelijk. Direct even een moeilijkere pose geprobeerd, valt me nog mee ook hoe hij uitgevallen is :P
Afbeelding
Vulpotlood, +- een uurtje ( want steeds gummen :P )

assileM: Een Fries! :D Ik vind de verhoudingen al goed kloppen, en je bent al goed op weg met de schaduwen!
SilverStorm: Wow! Prachtige tekening, kan zo als illustratie in een sprookjesboek! Vind de vachtkleur onwijs goed gelukt, erg aansprekend.
SergeantRoos: Welkom! Knap dat je dit uit je hoofd zo digitaal kan neerzetten! Vind vooral het oog prachtig. De oortjes hadden wat langer gekund denk ik :P
Nayomie: De verhoudingen zijn je goed gelukt lijkt me! Nette schets ook al. Vind de basiskleuren ook al erg goed neergezet.
Larissajulia: Mooi gedaan! Vacht lijkt nog een beetje streperig, maar de schaduwen zijn erg goed geplaatst. Ook het oog straalt leven uit, knap!

Bedankt ook voor al jullie commentaar op mijn eerste! :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:27

O wat een leuk idee en wat jammer dat ik het nu pas zie...
Mag ik nog meedoen en even sjoemelen door gelijk maar 2 te posten, voor vandaag en gisteren? Vind het wel een heel leuke uitdaging om elke dag iets te tekenen. Misschien dat ik dan eindelijk eens leer om wat losser te worden en het is een leuke stok achter de deur om het tekenen nou weer eens wat serieuzer op te pakken.
"Even" snel wat digitale 'rommeltjes' uit het hoofd om te beginnen, omdat ik het echt net een uurtje geleden pas zag.

Afbeelding

Een vlugge impressie van verzorgpaard
Afbeelding

Morgen pak ik het schetsboek en de echte potloodjes er bij, vind ik toch wat fijner werken.

Heb al een paar hele mooie dingen langs zien komen, echt leuk om te zien wat iedereen maakt!
Die van Silverstorm is wel echt heel leuk en vooral mooi, die van plovesb op pagina 3 zou ik gewoon zo wel willen inlijsten en aan de muur hangen...
assileM, voor vijf minuten werk ziet het er toch al heel knap uit, om dan gelijk ook zo die verhoudingen zo goed te krijgen.
Flux, is inderdaad geen simpele pose, nee. Ik twijfel iets over dat linkerbeen, maar dat kan ook aan mij liggen, vind ik zo ongeveer de meest rotte positie om een been te tekenen. Maar verder geweldig, vooral dat hoofdje en die snuit.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:36

Mag ik ook nog mee doen? Ook jammer dat ik dit topic nu pas zie! Ik wil echt proberen om realistisch te kunnen tekenen, vooral om een realistische digital art te maken maar het lukt me voor geen kant... Dus mochten er tips daar voor zijn hoor ik het graag :)
Ik zou dan wel 1 tekening per week willen doen, helaas door mn opleiding lukt per dag niet dus als ik nog mee kan doen hoor ik het graag :)

Wel hier bij mijn eerste tekening. En jeetje wat zijn er al geweldig leuke tekeningen voor bij gekomen.

Hier heb ik een ruim een half uurtje voor gezeten getekend in Photoshop cc met tekentablet
Afbeelding

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:51

Ohh wat een ontzettend leuk topic! Jammer dat mijn pc dood is anders had ik meegedaan. Maar ik ga het zeker volgens!

Pluizebolpum: Ik vind die eerste van je echt ontzettend gaaf! Heb je meer van dat soort tekeningen en dan wat ''grotere'' projecten? Zoja; zou je mij er misschien eentje willen pb-en? Ik vind je stijl echt ontzetten gaaf. :D

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 00:53

Wat gaaf allemaal!

SilverStorm, wauw wat ontzettend gaaf en creatief! Heel mooi kleurgebruik ook, vooral dat geel in de sokken en manen.
assileM, knap hoor, zo in 5 minuten! De verhoudingen kloppen al heel goed. Je zou misschien meer lichte plekken ook kunnen maken voor wat meer diepte.
Flux, wauw! Hele fijne schets. Hij komt heel mooi overeen met de foto.
Pluizebolpum, je hebt een hele mooie bijzondere stijl! Vooral de eerste is heel bijzonder, mooi met het hoge contrast. Bij de tweede vind ik het jammer dat je vrij goed de lijnen waar je gesmudged hebt kan zien.
Naaoommii, mooi! De verhoudingen lijken perfect te kloppen!

Hierbij dan ook de mijne van dag 2 (nog net voor 12 uur, hihi). Dit is Ilya van bokker set_elkol uit het aanvraagtopic :)
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:12

Zo! het is 0:12 dus we mogen alweer aan nr 3 beginnen <<) *pakt papier*
(tenminste, de mensen die elke dag mee doen)
Al die gemotiveerde mensen in dit topic... dat werkt echt enorm aanstekelijk :D

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:36

Erg gaaf @faatxhorse !!!

Normaal ben ik van t digitale tekenen, morgen een dagje vrij van werk dus ik haal mn teken blok de kast en kijken of ik nog een beetje kan tekenen op papier :')

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:46

Heb hem wel getekend hoor vandaag, niet geupload, meh. Doe ik morgen wel :+

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 02:00

Komen al leuke werken voorbij :j
Ik wil ook wel proberen om mee te doen. En dan wel elke dag een paard, maar wel maar 1x per week uploaden, want anders gaat mij dat te veel tijd kosten.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 02:08

Leuk idee!

Ik ga ook proberen mee te doen, maar dan wel 1 per week. Elke dag hou ik toch niet vol.
Ben niet echt goed in tekenen maar dat is alleen maar een goede oefening.

Mag er ook af en toe een paard van klei bij of echt alleen tekeningen?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 03:14

Prachtig allemaal. Sorry dat het zo laat is, ik kan niet slapen

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 03:15

Nog 1 die niet kan slapen :') Heb inmiddels al weer 2 paardjes getekend, je moet toch iets doen als je niet kunt slapen haha

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 03:24

Ja klopt. Waar mijn tekenspullen liggen durf ik nu niet te komen (beetje prive zaak je kunt er namelijk bang van worden) das irri want ik zou nu zo even een paar doodles maken ofzo. Net jeukte het op me gezicht de hele tijd en ik vraag wil je aub weggaan ik probeer te slapen. Weg was de jeuk _O-

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 03:30

Oeeh bah :') Zulke dingen over komen mij ook vaak, dus in de late uurtjes blijf ik ook liever op mn eigen kamer :+

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 03:32

Heb je ook vaak het idee dat je niet alleen bent op je kamer?? (Er is hier wel meer aan de hand. Stuur me maar pb als je denkt dat je niet bang bent om het te weten want anderen kunnen bang worden)

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 03:33

Ik doe je even een pbje!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 03:33

Haha oke we moeten ook even on-topic blijven :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 11:17

2 januari 2015

Heel leuk! Ik probeer ook elke dag iets te maken en plaatsen. Deze maakte ik gister maar was hem vergeten te plaatsen.

Verhoudingen e.d. zijn nog lang niet goed maar ach..

Afbeelding

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 11:20

xSannee, ik vind de verhoudingen nog best goed hoor, leuk gelukt!! Wat mij vooral opvalt is de mond, die is wat lang :)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 11:22

Ja klopt... eerst was die te kort en toen schoot ik wat uit haha. En hij is met pen dus kon het niet meer veranderen.