[VER] Run Away

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 21:05

Verassing! *\o/*

'Leuk!' Zeg ik zacht. Hij ziet vast dat ik het niet meen want hij kijkt me twijfelend aan. Ik heb het gevoel dat ik mijn tong verloren ben, want ik weet niks te zeggen. Gelukkig gaat het gesprek al snel over paarden.
‘Komen jullie eten?’ Roept Nel vanuit beneden. We kijken elkaar kort aan en lopen de kamer uit. Ik strompel de trap af, niet te grote stappen dat doet pijn. Dan blijft mijn voet haken, ik val voorover. In mijn val kan ik nog net de trapleuning grijpen. Gelukkig, hij heeft het niet gemerkt omdat hij voor me loopt. De geur van pannenkoeken dringt mijn neus binnen. Lekker, ik heb al lang geen pannenkoeken meer gehad. De laatste keer was bij oma, wat een geweldig mens was dat. Helaas is ze een al vroeg gestorven. Op de grote houten tafel ligt een mega stapel pannenkoeken. Zo ongeveer genoeg voor een heel weeshuis. Nel ziet me blijkbaar kijken, want ze kijkt me lachend aan en zegt: ‘Je mag zoveel eten als je wilt!’ Ik lach, niet dat ik van plan ben de hele stapel op te eten. ‘Of lust je geen pannenkoeken? Ik dacht, ik moet wel even wat lekkers maken als jij komt eten!’ Alsof de stapel die er al lag nog niet groot genoeg was, komt ook Tim aan zetten met een groot wit bord met daarop nog een lading. Blijkbaar eten Mieke en Ruben veel pannenkoeken.

Ik was mijn handen met ijskoud water, mijn handen tintelen er van. Ik pak de dikke zwarte handdoek om ze af te drogen. Hij voelt zacht aan, zachter dan de handdoeken die wij thuis hebben. ‘Waar mag ik zitten?’ Vraag ik. ‘Waar wil je zitten?’ Is de vraag terug. Ik haal mijn schouders op en ga zitten op de dichtstbijzijnde stoel. Netjes wacht ik tot de rest aan tafel is, liever zou ik gelijk aanvallen, maar dat hoort natuurlijk niet zo. Ik ben bovendien al lang blij dat ze mij hebben uitgenodigd. ‘Eet smakelijk!’ Hoor ik naast mij in koor. Zat ik alweer te dromen! ‘Eet smakelijk!’ Zeg ik nog snel. Ruben zit naast me, hij pakt de bovenste pannenkoek van de stapel en pakt de stroop. Ook Mieke grist snel een pannenkoek van de stapel. Ik pak voorzichtig met mijn vork de volgende pannenkoek. Hij is mooi goudbruin. Ik pak de buspoedersuiker en schud flink. Daarna rol ik de pannenkoek netjes op en snijd ik hem in stukjes. Hij is nog warm, lekker! Na drie pannenkoeken zit ik vol. De rest is nog lang niet zat, de stapel word met de minuut kleiner. Als ook de tweede stapel bijna op is, is iedereen vol. Ruben kijkt zij moeder lachend aan ‘Ik moet toegeven dat je kookkunsten niet tegen vielen deze keer. ’ Nel lacht: ‘Je hebt het toetje nog niet gehad..’ Even later komt Ruben met de toetjes aanzetten: Kwark met aardbeien en siroop. Het ziet er lekker uit. Ik eet nooit toetjes, veel te duur en dat is veel te duur voor een dom, lelijk kind als ik. Niet dat ik het heel erg mis ofzo. . Onze handen raken elkaar onder de tafel, ik word helemaal warm van binnen en voel mijn wangen rood worden. Blijkbaar heeft Mieke het gezien want ze knipoogt naar me. Ik lepel het goedje naar binnen. Het is best lekker, maar ik krijg het niet door mijn keel. Ik kan alleen nog maar aan Ruben denken. ‘Lust je het wel?’ Vraagt Ruben me zachtjes als hij ziet dat ik maar kleine hapjes eet. Ik knik overtuigend als antwoord.

Iedereen is al klaar, maar ik krijg het echt niet meer naar binnen. Snel eet ik het op. Hap- slik- weg! Ik zucht zacht, ik wou dat ik bij deze familie hoorde. Of toch niet, dan was Ruben mijn broer. Hij ziet me nu waarschijnlijk ook als een soort zus, realiseer ik me. Ik moet ophouden met denken dat hij mij leuk vind, dat vindt hij vast niet daar ben ik te lelijk voor. Dan denk ik aan vanmiddag, ik was het door alles alweer bijna vergeten. Het artikel wat ik aan het lezen was. Het leek wel of ik het niet mocht lezen! Morgen ga ik gelijk kijken of het boek er nog ligt. Zou ik het Ruben vertellen? Nee toch maar niet, hij gaat vast vragen waarom ik flauw viel en nog meer van die dingen. Ik weet zelf niet eens waarom ik flauw viel, laat staan dat ik het een ander kan uitleggen! En hij vind me dan vast nog slapper. Ik zeg het dus maar niet. ‘Zou ik even afwassen?’ Vraag ik als ik zie dat iedereen al aan het afruimen is. ‘Nee hoor, we hebben een vaatwasser.’ Zegt Tom. ‘Ik ga , bedankt voor het lekkere eten!’ Graag gedaan meid!’ Zegt Nel met haar altijd vrolijke stem, terwijl ze bezig is met het tafelkleed. Ik zwaai naar Ruben en Mieke en naar Tom die in de tuin zit. Ik loop nog even richting Vinùr, die inmiddels al weer rustig staat te grazen. Ik fluit, hij kijkt even op en graast weer verder. Graag zou ik nog even op het hek willen zitten kijken, maar ik moet naar huis. Op mijn dooie gemakje loop ik naar huis toe. Ik hem helemaal geen zin, maar als ik nog langer blijf hem ik gegarandeerd ruzie. Niet omdat ze ongerust over mij is, maar wie doet dan haar was, strijkt de kleren en stofzuigt het huis?

Ik doe alsof ik niet weg geweest ben en loop via de buiten deur het huis binnen. Het is er redelijk koud, of dat voelt gewoon zo. De rillingen lopen over mijn rug. Overal staan drankflessen, ze heeft zich weer eens lekker vol gezopen. Dat is dan natuurlijk mijn schuld, maar ja dan had ik maar niet zo zwak moeten zijn. ‘Hallo?’ Roep ik bang. Ik loop de woonkamer in. Ineens hoor ik iets achter me, ik draai me geschrokken om. Ze staat achter me. Ze kijkt me dronken en boos aan. ‘Jij, jij lelijk ondankbaar kind, waar was je ?!’ Ze schreeuwt het bijna uit. Ik zie hoe spiertjes op haar hoofd trillen van woede. Mijn bloed gaat sneller stromen. Ik ben bang. Ik probeer achteruit weg te lopen, stap voor stap loop ik achteruit. Ik zie hoe ze de waterkoker pakt. Ze zal toch niet met heet water gaan gooien? Dan zie ik tot mijn verbazing haar woede langzaam wegzakken. Ze zet de waterkoker neer en draait zich zonder iets te zeggen om. Ik zucht zacht, dat ging net goed. Ik probeer weer rustig adem te halen, voor ik begin te hyperventileren. Ik pak de stofzuiger uit de kast en steek de stekker in het contact.

Het harde geluid van de zoemer klinkt door het lokaal. Iedereen haast zich de klas uit. Ook ik pak snel mijn oude versleten tas. Menneer de Wit probeert nog huis werk op te geven, maar de helft van de klas is al weg. Hij is niet echt de baas over de klas, geen wonder, het is een invaller. Lachwekkend. Ik storm het lokaal uit en loop in een rot tempo richting de bieb, ik moet en zal zien wat er in de dat boek stond. Hijgend kom ik aan bij de bibliotheek. Ik heb Ruben nog niet gezien, hij zat toch ook op deze school? De bibliotheek juffrouw staat ineens voor mijn neus, haar ouderwetse brilletje staat op het puntje van haar neus. ‘Sorry dame, de bieb gaat sluiten!’ Ik kijk haar verbaasd aan ‘Die sluit toch altijd pas op 5 uur?’ ‘Vandaag niet!’ Is het antwoord waar ik het mee moet doen. Nu kan ik het item over de brand alweer niet lezen. Dan bedenk ik me dat er meer bibliotheken in de buurt zijn, misschien heeft een andere bieb het artikel? Ik sms Ruben: Wat is je rooster? Kom aub rond 5 uur in het parkje naast het centrum. Ik wil je spreken. Xx. Pas als ik hem al heb verstuurd betrap ik me erop dat ik alweer xx achter het bericht heb gezet. Wat moet hij wel niet denken? Dan hoor ik iets naast me piepen. Ik kijk opzij, en schrik, daar staat Ruben. Hij ziet dat ik schrik want hij zegt erg triomfantelijk: ‘Ik heb tot het 5e uur, ik zal er zijn!’ Ik lach beduusd terug.

Ik pak mijn fiets uit het rek, tot mijn verbazing zijn mijn banden plat. Ik zie een groepje meisjes verderop staan lachen. Dan voel ik een hand op mijn schouder, ik draai me geschrokken om. Het is een slank meisje met een figuur waar ik alleen maar van kan dromen. ‘Moet je maar niet aan onze Ruben zitten!’ Zegt ze op een arrogante toon. Ik kijk haar verbluft aan. Ze lacht uiterst nep en draait zich dan om. Ik voel me boos en onzeker tegelijk. Ik zit toch helemaal niet aan Ruben? Ik doe alsof er niks gebeurd is en probeer ze te negeren . Het lukt slecht, de tranen staat in mijn ogen. Ik voel me alleen. Heel alleen.

En speciaal voor de modjes 1500 woorden!

wendyP

Re: [VER] Run Away

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:19

Je schrijft leuk! Ben nu al nieuwschierig naar het volgende stuk

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:50

wouw! spannend zeg!! ik moet je echt even zeggen dat ik het gewoon knap vind hoe je ons continue weer nieuwschierig krijgt naar het volgende hoofdstuk :) echt top!! +:)+

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 06:52

meermeermeermeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!!!!! :P

heel leuk weer!

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 06:54

Meer echt superspannend

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:23

Je schrijft echt super leuk. Je hebt veel fantasie.
Ik hoop dat er snel een vervolg komt!

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:04

Mens,wat kan jij schrijven zeg!
Kan gewoon haast niet weer wachten op het volgende deel :D

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:44

Wauw mooi stuk weer!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 17:02

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:14

Gedaan

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 17:25

Dankje!

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:25

Done :)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 17:29

Dankje!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 19:34

Vinden jullie het trouwens vervelend om af en toe zo'n enquête in te vullen? Ik krijg er namelijk een heel goed beeld van wat jullie van het verhaal vinden en hoe ik dus het vervolg wil maken.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 19:35

Ik vind het niet vervelend

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:36

gedaan :D

jans1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:35

we want more ;)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:42

ik ga het zo doen :)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 10:46

Bedankt voor het invullen allemaal!
jans1999 schreef:
we want more ;)

Ben bezig! Zit op de helft van een upje :)

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:02

Yeah

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:30

Yeeeeuuuuuhh!! Toppie :D

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:22

Net het laatste stuk gelezen, ben erg benieuwd naar het volgende! :)

Goed bezig :D!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 17:57

Dankje Steffiee_!
Nog 200 honderd woorden te gaan. :D

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:23

Yay! *\%/*

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 18:25

UPJE!!! *\o/* *\o/*

Ik leg mijn hand op de koude deurklink, de deur klemt dus ik moet hard duwen. Gelukkig schiet hij al snel los. De deur gaat open en ik zet mijn fiets in onze tuin. Ik zie Helena al voor de deur staan. Ik doe alsof ik haar niet zie en loop naar de deur toe. Als ik aan gister denk word ik opslag weer bang. Helena staart uit het raam, ze lijk me niet te zien. Misschien wil ze me wel gewoon niet zien. Ik ga toch maar gewoon naar binnen en loop langs Helena. Terwijl ik de trap op loop bedenk ik wat ik aan wil doen. Mijn paarse topje met kant aan de schouders? Of toch het legergroene blouseje? Weer betrap ik mezelf op rare gedachtes. Alles staat me toch even lelijk en het is bovendien niet eens een date. Ik pak mijn lichtblauwe broek uit de kast en het legergroene blouseje. Snel kleed ik me om. Het is best fris op mijn kamer. Ik loop de trap weer af. ‘Wat ga jij doen?’ Klinkt Helena’s koude stem naast me. ‘Gewoon naar het park.’Stamel ik, ik voel dat mijn wangen rood kleuren. Ik voel een gespannen hand in mijn schouders knijpen. Ze heeft me vast. Mijn spieren spannen aan. Ik versteen. Ze sleurt me mee, ik krijg een trap in mijn zij. Ik voel de pijn die er al zat van het ongeluk in mijn zij steken. Mijn hart gaat sneller kloppen. Ik word mee getrokken de gang in. ‘Laat me alsjeblieft los!’ gil ik. ‘Kop dicht! Vervelend mormel!’ Is het antwoord, en ik word ruw geduwd. Ik voel iets hards, de muur. Ze maakt de deur van de wc open en trekt me erin. Ik voel me duizelig worden van de pijn. Ze drukt me tegen de wand. Ze slaat me. Dan word het zwart.

Ik open mijn ogen. Mijn hoofd barst bijna van de koppijn, de muur waar ik tegen aanzit is hard en koud. Het duurt even voor ik doorheb dat ik in de wc zit. Dan herinner ik me alles weer. Ik probeer te gaan staan en zet mijn handen tegen de koude tegels om me op te duwen. Ik zet zo veel mogelijk kracht en kom een stukje van de grond. Mijn lichaam lijkt zwaarder dan ooit. Wat wil je ook als je zowat een olifant bent? Na drie pogingen lukt het me om voorzichtig te gaan staan. Ik wil de wc-deur openen, maar hij gaat niet open. Ze zou hem toch niet met de sleutel op slot gedaan hebben? Ik probeer nog een keer, maar de deur gaat niet open. oliebol! Hij zit op slot! Één van mijn lelijke pluizige bruine lokken valt voor mijn gezicht, ik strijk hem naar achter. Ik voel ineens iets steken. Ik kijk naar mijn vingers en zie iets roods, bloed. Dan zie ik dat ook in mijn mooie legergroene blouseje grote bloedvlekken zitten. Ik dep op de vlekken, maar het helpt weinig. Waarom had ik dat ding ook al weer aan getrokken? Dan weet ik het weer, ik had een afspraakje met Ruben in het park. Straks zit hij te wachten! Met mijn vingers tast ik de rand langs de wond af. Het valt gelukkig mee. Met een wc-papiertje dep ik het bloed weg. Pijnlijk! Het hele papiertje zit onder het bloed. Ik rammel nog eens aan de oud ijzeren deurklink. Helaas het ding geeft niet mee. Ik heb dorst en wil eruit ‘Help! Laat me eruit!’ Roep ik zo hard ik kan. Geen reactie. Een angstig gevoel bekruipt mij, ik ben bang in kleine ruimtes. Ineens krijg ik het heel benauwd. Tegelijker tijd ben ik boos, Helena weet dat ik claustrofobie heb, maar ja ik zal dit wel verdiend hebben. Zou de deur mee-geven als ik flink bonk? Met al mijn kracht beuk ik op de deur. Ik roep nog een keer: ‘Laat me eruit!’ Weer geen reactie. Ik barst in huilen uit. Grote tranen lopen over mijn gezicht, het zout bijt uit op een schaafwondje. Ik ben bang, het zweet parelt over mijn rug. Ik bijt mijn tanden op elkaar, niet zo zwak zijn! Maar het helpt niks, de tranen blijven maar lopen. Ik hap naar lucht.

Ik haal een paar keer diep adem, droog mijn tranen en ga op de wc-bril staan. Als ik op mijn tenen ga staan kan ik net door het raampje kijken. Ik zie Helena weg rijden. Het is misschien net groot genoeg om door heen te klimmen. Ik weet niet of hij open is, ik zet één voet tegen de gladde muur. Ik doe de klep van de pot naar beneden en probeer grip te krijgen. Ik kan net bij het haakje waarmee het raam dichtzit. Ik probeer hem er af te krijgen. Het lukt, het raampje klapt open. Zou ik er doorheen passen? Toch maar proberen. Ik zet krachtig af. De kozijnen kraken, nog een klein stukje. Ik steek mijn hoofd door het raampje en probeer er door heen te springen. Het haakje steekt in mijn arm. Nog even doorzetten, ik worstel mezelf door het raam. Mijn linkerbeen blijft haken, ik hoor wat scheuren. In mijn nieuwe broek zit een grote winkelhaak. Ik laat me rustig zakken. De laatste meter moet ik springen. Met een knal land ik op de betonnen vloer. Ik zie wat bewegen in mijn ooghoek, ik kijk vluchtig opzij. Aan de overkant van de straat staat Ruben , ik ga op mijn hurken zitten. De struik kraakt luidruchtig. Hij mag me niet zien, blijkbaar heeft hij het horen kraken. Ik zit zo stil ik kan. Gelukkig, hij loopt verder. Een paar minuten later is hij verdwenen, ik probeer rustig te gaan staan. Ik bekijk de winkelhaak in mijn broek, die moet ik zo maar eens gaan maken. Eerst even boodschappen doen. Er zit nog wat geld in mijn zak. Ik pak mijn fiets uit de tuin en ga op weg naar de supermarkt. De bomen staan in bloei, ze maken zich klaar voor een warme zomer. Het gras is nog nat van de regenbui die vanochtend heeft plaatsgevonden. De kleine druppeltjes glinsteren in de zon. Het is best koud buiten, mijn jas licht natuurlijk nog binnen. Mijn zij doet pijn, bij elke beweging die ik maak voel ik het steken. De supermarkt is gelukkig dicht bij. Mijn fiets trapt best zwaar, nog even flink kracht zetten en ik ben er.
Het is druk bij de supermarkt, mensen met karretjes rijden de winkel in en uit. Overal lopen kinderen met hun ouders, vaak met blije gezichtjes. Ik wou dat ik ook zo blij kon zijn. Ik loop door de grote automatische schuifdeuren de winkel in. Ik vraag me af of ik hier vroeger met mijn vader wel eens geweest ben. Vast niet, Helena deed toen nog boodschappen. Er is veel keus bij de groenteafdeling, ik sla een paar bloemkolen, wortels en boontjes in. Verder nog 2 broden, boter, melk, eieren, een zak pasta en de thee die Helena altijd drinkt. Ik was de thee een keer vergeten, boos dat ze was! Ze heeft mijn hele rug blauw geslagen. Waarom moet ik ook altijd alles vergeten? Ik schrik. Ruben staat in de rij naast me, hij heeft me gelukkig niet gezien. ‘Hallo, je bent aan de beurt hoor!’ Hoor ik een man achter mij ongeduldig zeggen. Snel reken ik af. Ik gooi de boodschappen in de plasticzak, ik heb het gevoel dat ik bekeken word. Ik kijk om me heen, dan zie ik ineens Ruben boos naar me staan kijken. Mijn wangen kleuren rood. ‘Hoi!’ Stotter ik. Zijn boze blik verslapt even, maar keert bijna gelijk weer terug naar zijn oude stand. Zou hij boos zijn om vanmiddag? ‘Ik kan het uitleggen!’ Zeg ik zacht, maar diep van binnen weet ik dat ik dat niet kan. Hoe leg je een jongen nou uit dat je vast zat in de wc? Niet dus. Hij knikt op de het-zal-wel manier. Ik baal, ik heb het echt honderd procent verkloot. Ik loop zonder na te denken de supermarkt uit en bots bijna op een oud vrouwtje. Ze kijkt me argwanend aan ‘Sorry!’ Zeg ik snel. Ik wil mijn fiets van het slot halen, maar de sleutel blijft steken. Het lijkt alsof er iets tussen zit. Ik rammel onhandig aan het verroestte ding. Het oude slot begint angst aan jagend te kraken. Er lijkt niks tussen te zitten. Ik probeer het voorzichtig nog een keer. Als hij kapot is heb ik echt een probleem! Ruben komt ondertussen ook de winkel uit lopen. Hij doet alsof hij me niet ziet, ik gluur sneaky onder mijn arm door. Het slot werkt nog steeds niet mee, ik zucht. Dan zie ik tot mijn verbazing Ruben naar me toe lopen, zonder iets te zeggen tikt hij tegen het slot, en haalt hem van de vergrendeling. Zijn hand raakt mijn arm kort, ik word helemaal warm vanbinnen. Wat is hij toch leuk! Niet zo slecht denken Lieke! Denk ik er gelijk achter na. Net zo snel als hij aan kwam lopen is hij alweer op weg naar zijn fiets. ‘Bedankt!’ Roep ik hem na, maar mijn stem valt weg door de wind. Blijkbaar heeft hij het wel gehoord want hij knikt naar me en fiets weg. Ik pak mijn fiets ook maar uit het rek, haal hem van de standaard en stap op. Iets te hard afgezet, mijn zij doet pijn. Met krachtig halen trap ik mijn trappers in de rondte, ik hem wind tegen, dus ik moet flink zwaar trappen.

Hopelijk bevalt het jullie een beetje. :)