[ART] [WIP] BiiRD Logo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:59

Joscaa schreef:
EmmaVZ schreef:
Alleen zou ikzelf persoonlijk het mooier vinden als het potloodje even groot is als de rest van de letters :)

Maar dan steekt hij boven en onder weer meer uit, ik vind 't juist goed zo. Trekt ook wat meer aandacht,
ik vind hem erg leuk zo.

Nee, ik bedoel meer evengroot maken als de letters groot zijn. Dus de 2 i's korter zodathetgummetje erop past en er dus nergens wat uitsteekt. Maar je hebt wel gelijk van dat het nu meer aandacht geeft, alleen ikzelf ben bijna half autistisch ofzo dus dat gummetje irriteert mij nu heel erg :=

Leen

Re: [ART] [WIP] BiiRD Logo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:28

Als je het een keer hebt gezien van het potloodje is het wel mooi. maar anders ziet het een beetje raar uit. Ik weet niet of het met het gummetje sneller op een potlood lijkt aangezien ik het daarvoor al gezien had en nu er dus de hele tijd een potlood in zie. Het idee van het potlood vind ik wel leuk, al vind ik de andere letters wat te min voor wat je anders maakt.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:38

Het zou voor mij af zijn als je de i's geel maakt bijvoorbeeld, met dat laatste ontwerp, zodat je het idee krijgt vaan een grijs potlood (omdat de verf vaak geel is/was). Maar misschien is dat ook weer te.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:50

Ik vind het potloodje leuk, maar in vergelijking met wat je normaal maakt te simpel..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 11:15

'te simpel' vind ik niet per see op gaan.. het hoeft natuurlijk niet allemaal ingewikkeld, en juist zo simplistisch leid niet zo af van mijn portfolio/werk lijkt me ;)

Het potloodje even lang maken is geen gezicht ;)
Ik vind hem erg fijn nu..

(ik vind zelf ook de rest van de letters erg simpel hoor.. ben het wel met je eens.. maar of het erg is?..)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:29

Dat laatste logo vind ik leuk bedacht! Ik denk alleen dat je wel het risico loopt dat mensen niet zien dat er twee i's in Biird zitten.

Nr. 8 vind ik persoonlijk wel weer meer een creative vibe hebben. :D Is nog lastig zeg, zo'n logo!
Laatst bijgewerkt door mylittlejoy op 30-01-13 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:30

nee, ik ben het er niet mee eens. In dit logo is ''less more'', absoluut. Ik vind het losstaan van wat op je cv staat. Iedere opdracht is anders, andere wensen, andere onderwerpen. Dit is, in tegenstelling tot de vleugels, mooi strak, volwassener.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:08

Zo strak dat het bijna saai is en te zakelijk en bovendien vind ik 'm erg lijken op het logo wat je al hebt..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 12:25

@Saskia..
Je moet bedenken dat ik ook erg zakelijke klanten heb.. en dat het lijkt op het huidige logo is geen nadeel natuurlijk ;)
Ik vind hem persoonlijk niet saai..

Ik ben benieuwd naar eventuele andere reacties! Bedankt voor de reacties tot nu toe ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:27

Ja daar heb je wel gelijk in, laat ik het dan zo stellen: Ik zou het te zakelijk vinden, het trekt mij iig niet aan :P

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 12:37

Oke, ik snap hem ;) Ik denk dat hij juist voor mijn doelgroep, en de doelgroep die ik aan wil spreken goed past. :j

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:50

Was even aan mijn broer gaan vragen wat hij erin zag. Hij zag het potloodje wel maar maakte daarbij niet de link naar 2 i's.
Hij vond deze ook het minst aansprekende.

Ik heb even vergeleken met je vorige ontwerpen. Ik vind dan eigenlijk het logo wat je helemaal in het begin had het mooiste, je huidige en nummer 5 van je ontwerpen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Deze 3 dus, die vind ik stuk voor stuk sterker en duidelijker overkomen dan die je nu aan het uitwerken bent.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:11

De middelste van de post hierboven vind ik heel mooi. Strak en simpel.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:38

Leen_ schreef:
[ Afbeelding ]
Deze 3 dus, die vind ik stuk voor stuk sterker en duidelijker overkomen dan die je nu aan het uitwerken bent.
Deze doet me echt teveel denken aan de Stumpel, die winkel. :))

Vind 't potloodje wel leuk eigenlijk, dat logo. Lekker simpel, maar niet saai.
Die grijze letters met het vogeltje in de D vind ik te kinderlijk.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 14:25

Die middelste is het huidige logo, maar dus veel te dun voor watermerk-dingen enzo.

(Ik ken de Stumpel niet?)

Ik blijf hoogstwaarschijnlijk bij mijn potloodje. (de laatste.. die met roze gum en grijze punt)

Ik ben nu even een opdracht-logo aan het doen, dus mooi even mijn hoofd ergens anders op.. en dan kijk ik er met een frisse blik weer naar!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:34

Ik vind die met het potloodje ook geweldig!
Leuk verzonnen!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:46

Vind die met dat potloodje ook super leuk! Met dat gummetje uitstekend.
Google even afbeeldingen; Stumpel.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:49

ik vind die met dat potlood echt helemaal niks :n
dat roze vind ik raar staan bij de letters en het heet biird, maar dan staat er een potlood bij. ik vind dat dat het toch iets van een vogel in zich moet hebben.
Ik vond trouwens het allereerste ontwerp veel mooier, en het 7e probeersel ook!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:00

Ik vind de roze met het grijze vogeltje eigenlijk het meest sprekend.

Oh, nog een kleinigheidje. Zat op je site te spieken en kwam een klein spelfoutje tegen :o
"Hiernaast ook het beweken van foto's" in het stukje "Over mij".

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 15:02

Wat grappig, jullie vinden het laatste ontwerp OF helemaal niets, OF geweldig! haha.

Ik blijf hem tot nu toe ook echt helemaal leuk vinden.

@jasz.. dat er iets met vogel in moet vind ik niet zo zeer.. ik wilde eerder de duidelijkheid naar de creatieve kant..
Biird is maar een naam (naar mijn achternaam Voogel)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 15:02

@NatassJa, hihi bedankt voor je fout-melding! De nieuwe site is in aanmaak, dus ik zal het daarin ook verbeteren! ;)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:31

Na 8 pagina's meelezen dan ook een reactie van mij. Persoonlijk vind ik het idee van het potloodje best leuk, maar de uitvoering vind ik te strak en te simpel. Ik vind het ook niet echt een logo. Op grond van dit logo zou ik niet met je in zee gegaan zijn, terwijl ik dat met je vorige logo dus wel gedaan heb.
Voordat men je portfolio ziet, ziet men eerst je eigen logo, dus die moet zeker wel aanspreken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:11

Vanwaar eigenlijk de keus om niet bij je allereerste logo te blijven?
Juist een logo is een herkenningspunt, en moet je dus zo min mogelijk veranderen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:16

Ja ik snap wel dat het vooral een link moet hebben met het creatieve aspect, maar toch vind ik dat dat bij zo'n naam wel leuk is. Bovendien geeft zo'n logo ook juist weer creativiteit aan. Het is weer is wat anders, het potlood vind ik dan te standaard.
Ik blijf er bij dat ik de eerste echt heel goed vond. Ik denk dat je die ook zo had kunnen laten, maar als hij je niet helemaal aanspreekt is dat lastig.
Misschien anders gewoon verder gaan tot je echt wat gevonden hebt.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 17:22

Wat bedoelen jullie met het eerste logo?
Deze?
Afbeelding

@ Air.. ik snap dat het een herkenningspunt is, maar ik heb tot nu toe het vormgeven een beetje tussendoor gedaan, en was nooit tevreden met mijn logo.. ik wil het dus nu 1x even heel goed beetpakken, en dan vervolgens zo laten, en dit gebruiken vanaf dit jaar.

Aan iedereen:
Ik neem jullie reacties heel serieus.. ik merk een meer 'niet-leuk' en zelfs niet-in-zee-gaan met het laatste logo (potloodje) dan enthousiasme..
ik was/ben er zelf erg blij mee, maar ik ga toch even spelen met het 'saaie/standaard' gedeelte ervan (de rest van de letters zijn heel plain..)

Ik hou jullie weer op de hoogte!!