Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Het patroon is daar ook niet erg duidelijk in en eigenlijk heb ik het gedaan zoals ik dácht dat het moest. Mijn moeder vond het al zo raar dat ik 2 "oortjes" heb; mijn broer heeft als baby zijnde zo'n zelfde muts(je) gehad namelijk, zonder oortjes bovenop. Dus ik ben eens gaan googlen op Lindbergh mutsje en daar staat een foto bij van de bovenkant. Ziet er toch iets anders uit...
. Maar ik heb bovenop 2 naden goed dichtgenaaid maar de 3e heb ik aan de achterkant vastgemaakt. En de 3e punt had ik dus tegen elkaar moeten mazen. Nu begrijp ik waarom het zo slecht paste; die punt was veel groter dan mijn tricot achterkant
. Op die manier krijg je dus oortjes in je muts... Maar: je ziet het niet als ik die muts op heb!
. Bovendien ben ik ook nog eens snotverkouden
. Maar ik ben met de muts al ruim over de helft dus binnenkort komt er wel een foto. Dit keer dan goed dichtgemaakt

Ik herken dat wel, ik heb ook meer met "kleine" projecten (sneller resultaat ofzo
), dan hele grote....
. Met 't patroontje bezig en oooooohh.... ze worden zo leuk
!! Valt me trouwens alles mee met hoe moeilijk het zou moeten zijn. Ik vond de boord erger om te doen (zo saai, en dat vreselijke averecht breien
). Maar serieus, met meerdere kleuren breien? Makkie.... ook draden netjes mee laten lopen aan de binnenkant (c.q. verkeerde kant breiwerk) enzo, geen probleem eigenlijk. Meerderen (bij een ander project dan, niet de sokken) en minderen ook niet moeilijk. Ik had moeilijker verwacht na alle waarschuwingen
. Daarom brei ik geen kousen meer op 2,5 en 3. Er komt geen eind aan lijkt het wel. Vaak valt het bij de 1e nog wel mee, maar dan moet nummer 2 nog.... Ik brei ze dus níet tegelijk (weet niet of jij dat wel doet hoor!).
. Persoonlijk heb ik meer met grotere projecten dan het priegelen op de vierkante cm
.
Maar dat boord....... blurgh. Ik had wel het aantal naalden bijgehouden, 25 stuks x 116 steken 
. Waarom weet ik niet, maar ik heb zo'n hekel aan boord breien... Ooit sokken in patent gebreid; heeft 4 jaar geduurd voor ik de 2e sok af had. Was een boord van 10 cm en daarna het been en de voet in patent met kabels. Ze zijn mooi geworden hoor maar ik brei ze nóóit meer
.
Wat een werk
Respect dat je die gebreid hebt!!
). Een hele trui in tricot is ook een beetje saai breien... Ribbel is al wat minder; je moet veel meer breien om aan dezelfde lengte te komen in vergelijking met tricot.
. Die vind het tegenwoordig niet zo erg meer. Vroeger breide haar moeder de boorden voor haar omdat zij het ook niet zo'n leuk karweitje vond. Dus er is nog hoop dat ik het over 20-30 jaar ook niet zo erg meer vind
.
Heb bijna weer vakantie, dan duik ik even de wolwinkel in.
. Foto moet nog even wachten...
Ik heb hoop dat ik in de kerst als een malle ga breien en er weer helemaal inkom. Voorlopig ligt mijn sjaal even aan de kant.