[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:28

Ik heb gister weer sinds een heeeele lange tijd weer eens de haaknaalden van m'n mams opgezocht. Gelukkig was ze erbij om me te helpen :') Ben nu vooral hard aan het oefenen. Had nog aardig wat bollen katoen liggen maar dat is wat te dun voor nu.
Wil graag voor deze winter een sjaal haken dus heb m'n moeder er op uit gestuurd om wat dikke wol te halen :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:12

Hier weinig fut en tijd om te haken, dus ben nog niet echt opgeschoten. Maar ik heb wel oogjes en een neusje voor m'n beer gescoord :D

Hopelijk volgende week wat meer tijd...

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 16:20

Ik heb ff snel wat projecten tussendoor gemaakt, 3 kollen. Snel en leuk, even geen getel en gepriegel

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:44

Krissis schreef:
Ik heb ff snel wat projecten tussendoor gemaakt, 3 kollen. Snel en leuk, even geen getel en gepriegel

Eentje voor mij natuurlijk? je hebt zeker geen patroon voor me?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 18:56

Zeker wel! Kzal de linken opzoeken, gratis patronen.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:11

o leuk een kol haken, dat wil ik ook nog wel doen. en een beanie muts, die staat hoog op mn lijstje :D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:02

Ik heb helaas bijna 2 weken geleden 'wat' pezen van mijn vingers gescheurd en draag 2 spalkjes nu, in eerste instantie ging haken geheel niet (natuurlijk) want naast mijn gescheurde peesjes was mijn hand ook gewoonweg behoorlijk gekneusd/dik/blauw. Nu is de zwelling grotendeels verdwenen gelukkig en kan ik ook weer wat haken >.<

Strak haken gaat nog niet, dus momenteel nog geen ami's maar losjes haken gaat eigenlijk vrij goed tot mijn verbazing lol
De gehaakte polswarmer (nummer 2 was nog niet af) heeft al zo goed zijn dienst gedaan als stootkussen/bescherming dat ik hem met goed fatsoen niet meer kan laten zien omdat hij ronduit smerig is onderhand en al wat 'pluizig' _O-

Had eerst niet gedacht dat ik het leuk zou vinden ze te dragen, meer 'functioneel' dan leuk zegmaar, maar eigenlijk vind ik ze best leuk en.. wel functioneel dus :'), ik heb nogal snel koude handen en nu met dit herfstige weer af en toe is zonder handschoenen me op de fiets eigenlijk te koud, en door je polsen warm te houden zouden je handen ook warmer moeten blijven, dit moet ik dus nog uit gaan vinden deze winter

Afbeelding
Deze heb ik dus gemaakt alleen dan in 2 kleuren.
Voor het patroon:
http://crochetdreamz.blogspot.nl/2012/09/adeline-fingerless-mitts-or-arm-warmers.html#.UIbbWW9lkbU

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:09

Wow Annemiek! Rustig aan hoor!
Leuke handenwarmers trouwens :j .

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 20:15

Rinske schreef:
Wow Annemiek! Rustig aan hoor!
Leuke handenwarmers trouwens :j .

Lol, ik zat me dodelijk te vervelen en wilde zelfs gaan 'leren' haken met links ipv rechts, op zich gaat het nu al een stuk beter nu de zwelling begint af te nemen/weg is, en ik mag sinds gisteren mijn vingers weer buigen alleen de komende weken niet strekken... tot het uiterste zegmaar, de spalk(en) zorgen ervoor dat ze altijd licht gebogen blijven, maar als buigen weer wat beter gaat kan ik ook weer strakker haken, nog een paar daagjes dus voor ik weer verder kan aan de ami :)

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:11

Wat heb je gedaan dan?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 22:16

lisa_pluisje schreef:
Krissis schreef:

Eentje voor mij natuurlijk? je hebt zeker geen patroon voor me?

Dit is 1 van de patronen http://fiberflux.blogspot.nl/2012/09/fr ... inity.html?
Die ander kan ik ff niet vinden.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 23:07

lisa_pluisje schreef:
Wat heb je gedaan dan?

Hele stomme val met mijn fiets gemaakt, wiel kwam vast te zitten in spoorrail, gevolg was dat fiets in 1 klap stil stond maar Annemiek nog even doorvloog. Opgevangen op mijn (linker)hand en vingers doorgeklapt, peesjes van mijn knokkels, maar dan aan de binnenzijde zijn gescheurd.

Paar (engelstalige) gratis patronen voor cowls:
http://madebydo.blogspot.nl/2012/10/crochet-cowl.html
http://froggingfancy.blogspot.dk/2012/10/cable-crazy-tube-scarf.html
http://www.jjcrochet.com/blog/free-crochet-cowl-pattern/

Vermoedelijk lastiger patroon ivm kabels:
http://stixyarn.com/tangled/crochet-cables-cowl/

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:52

Oh wat een vervelend Annemiek80! beterschap gewenst...

Ik heb al 3 mini hondjes gemaakt :) moet er alleen nog 2 in elkaar zetten,maar wacht nog op mijn
neusjes en oogjes...

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:48

silby schreef:
Oh wat een vervelend Annemiek80! beterschap gewenst...

Ik heb al 3 mini hondjes gemaakt :) moet er alleen nog 2 in elkaar zetten,maar wacht nog op mijn
neusjes en oogjes...

Waar heb jij die besteld?

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:34

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:02

Annemiek80, wat zul jij een pijn hebben gehad, beterschap

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:41

Naaah, het gaat nu wel goed hoor lol, als je ziet wat ik overdag allemaal doe... maar voor haken heb ik zo erg de fijne motoriek nodig...

Omdat ik vanmorgen toch met mijn camera in handen stond omdat ik die mee wilde nemen vandaag even en een foto van mijn fingerless mitt gemaakt, en van de 'spalkjes'

Dit is echter dus degene die al in gebruik is en dus nogal pluizig/smerig is en als je goed kijkt zie je vast wel wat hooi en stro zitten lol, maar het beschermde in ieder geval goed de binnenkant van mijn hand (die dus ook beurs was maar nu weer normaal) zodat ik bijvoorbeeld een hooivork vast kon houden danwel een kruiwagen kon rijden. Nu is de echte 'bescherming' niet meer nodig maar zo vanmorgen op de fiets vond ik hem wel lekker warm, moet die tweede maar af gaan maken >.<

Afbeelding

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 22:35

Oei annemiek, dat ziet er niet zo lekker uit... Maar die handwarmers zijn wel erg vet! Die kleur is mooi!

Zo ik ben weer eens aan een ami begonnen, heb alleen een beetje een domme vraag... Wat is nou de buitenkant... :oo

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 14:19

Annemiek: Mooie handwarmer, maar je hand ziet er toegetakelt uit. Beterschap daarmee.

Suzanne: Moet je van een patroon alleen in de buitenste haken? Dan ligt het er aan hoe je je werk vasthoud. Maar meestal is dan de bedoeling dat je niet door allebij de lussen steekt maar door één. De bedoeling is dan om met die steek die je niet pakt, een opstaand randje te creeeren. Maar het ligt er aan hoe het gevraagd wordt.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 14:41

Susanne_ schreef:
Oei annemiek, dat ziet er niet zo lekker uit... Maar die handwarmers zijn wel erg vet! Die kleur is mooi!

Zo ik ben weer eens aan een ami begonnen, heb alleen een beetje een domme vraag... Wat is nou de buitenkant... :oo

De buitenkant is waar je als je goed kijkt kleine v'tjes ziet, de binnenkant heeft aan de onderkant van 'een sc' een horizontaal draadje en staan de v-tjes op zijn kop.

Wat Kaplaars bedoelt is de binnen en buitenkant/draad van een sc, je kunt inderdaad ook alleen door de voorste of achterste lus haken afhankelijk van hoe je wilt dat je ami eruit komt te zien, of functioneel (als je alleen door de achterste lus haakt krijg je een horizontale rand in die toer en daar kun je dan makkelijk weer wat aanhaken bijv.)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 00:39

Hmmm ik heb dit patroom: http://www.bornebroek-dewilde.nl/Aminek ... r%20Esther).pdf
Ik haak altijd door de hele steek heen, maar dat is dus niet goed?

De ene kant (tijdens het haken de buitenkant bij mij) zie je wel echt de toeren zitten en het lijken kruisjes per steek.

De andere kant zijn wel meer v'tjes inderdaad. Dat was de 'onderkant' in mijn begin van het haakwerk, waar het touwtje van de cirkel in het begin dus ook uitsteekt (maar die is makkelijk weg te werken natuurlijk...)

Lekker duidelijke beschrijving, misschien dat iemand er raad mee weet :P
Misschien moet ik er maar een foto maken....

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 08:18

Nee hoor, gewoon lekker door de hele steek (2 lussen) heen haken dat is wel 'goed' lol
Maar soms staat er in een patroon dat je alleen door de voorste of alleen door de achterste lus moet haken en ik legde de eventuele reden daarvoor uit.

Ik heb even wat plaatjes opgezocht.
'buitenkant', je kunt v-tjes zien
Afbeelding
binnenkant, omgekeerd v-tje en horizontaal streepje (aan de bovenkant van een steek)
Afbeelding

De link kan ik niet zien

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:31

Meiden ik heb een probleem...
Ik heb een patroontje gekocht maar nu is die geschreven in het engels :\
ik had gehoopt dat er een symbolen patroontje bij zou zitten maar dit is dus niet het geval...
nu ben ik helemaal niet thuis in de engelse patronen,kan ik hem ergen makkelijk vertalen of kan
iemand mij helpen aan de vertaling van de steken?
Ik kom er niet echt uit.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:38

Was Annemiek niet de expert in Engelse patronen? :D

Ik heb een bolletje wol gehaald bij de Wibra, en een betere haaknaald van 2,5mm en een van 3,5mm. Bij oma geweest voor de eerste basisdingetjes en nu is het vooral een kwestie van veel gaan oefenen :)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:53

Is het Engels of Amerikaans Engels? Daar zit nog wat verschil in...
Hier staan vertalingen van haaktermen: http://www.angelfire.com/wy/difu/haken-engels.html
Daar zou je een eind mee moeten komen.

Mijn infinityscarf is af en heel leuk geworden vind ik zelf. http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 1342688089

Mijn ami is ook bijna af, heb dankzij jullie de goede kant gevonden. Alleen de mond nog haken en de ogen borduren... Wel balen dat je dan voor 3 streepjes om te borduren een nieuwe bol moet kopen :P