[CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:49

Diaz schreef:
http://www.ellesfotografie.com/
Eerste indruk: WELKOM op mijn site voor slechtzienden! (veeel te grote tekst!)
- waarom .com? alles is nederlands, incl je domeinnaam.
- erg standaard kleuren, de gekke randjes om je foto's doen afbreuk aan de foto's en site.
- tekst leest erg vervelend zo gecentreerd en zonder alineas.
- nette gallerij!
- Ik mis contactgegevens.
- jammer van het 'create free website with weebly' onderaan.

-Ik vind het welkom juist leuk groot. Zal wel een kwestie van smaak zijn....
-baal ik ook van, .com is omdat .nl al in gebruik is
-waarom zouden die randjes afbreuk doen aan de foto's? Mensen zijn toch niet zo lomp dat ze denken dat dat de echte foto is?
-Geen alineas? Heb je wel op mijn site gekeken :') Het zijn maar korte stukjes en het enige lange stuk, onder 'fotoshoot' heeft gewoon alineas.
-bedankt.
-Ik wil geen telefoonnummers en adressen op mijn site, heb geen zin om lastiggevallen te worden. Mensen kunnen alles via de mail aan me vragen.
-dat is inderdaad jammer maar het is niet anders...

Sorry dat ik alles afkap maar ik ben het er gewoon volledig niet mee eens en vind je feedback ook behoorlijk hard en alleen maar negatief.

Diaz

Re: [CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:55

Ik bedoel het niet negatief, maar zoals ik in mijn eerste post zei, heeft niemand iets aan geaai ;) Dit is wat ik vind, en uiteraard moet je zelf kijken of je er iets mee doet ;)

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 16:08

Diaz schreef:
Mijn site is nog niet af.. maar ik vind het wel leuk om feedback te geven op jullie!

Ik knap zeer af op .weebly .tk en dat soort gratis sites. dus deze bekijk en beoordeel ik niet.
een .nl domeinnaam en hosting kost geen drol. en dat is mijn algemene tip/kritiek op alle gratis sites:
Wil je serieus aan de slag, zorg voor een serieuze website ;)

Ik ga lekker kritisch zijn, aan aaien heb je niks! Ik hoop zo echt iets te kunnen geven!

Kritisch zijn mag (graag zelfs), maar we gaan hier niet discrimineren op gratis sites. Het is echt je reinste onzin om dit maar te betitelen als "niet serieus aan de slag zijn", want ik neem mensen die dat zeggen niet serieus.

@Mang: Ik ga zo je website beoordelen, maar ik wil wel even zeggen, dat als je 'm laat beoordelen, je wel tegen wat kritiek moet kunnen, want imo is het commentaar van Diaz niet bot.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:15

Mag ik ook mee doen met een niet-fotografie website?

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 18:27

Natuurlijk! Vergeet niet eerst tenminste 2 sites te beoordelen!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:18

Waar ik erg benieuwd in ben.. Waar hebben jullie jullie site gemaakt.. Of gehost

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:08

Indianrose > Eerste indruk is een niet al te pakkende uitstraling. Het kleur gebruik is niet verkeerd, maar komt wat voorzichtig over. De headfoto vind ik overigens prachtig, de foto/tekening van de man vind ik persoonlijk minder goed gekozen. De foto trekt heel erg de aandacht doordat het en gezicht is, de achtergrond achter de tekening nog zichtbaar is en ik vind de kleur erg koud. Zou daar een fijner plaatje neerzetten wat een warmer gevoel geeft, maar zoals ik al zei, dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Bij het voorstel stukje vind ik het jammer dat je zelf slecht zichtbaar bent, alsof je eigenlijk liever niet hebt dat de website bezoeker ziet wie je bent. Het is wel een leuke, creatieve foto.
Je gallery is mooi volledig, de opmaak op je pagina opdrachten klopt niet helemaal. Ik zou daar overigens ook wat minder afwachtend en onzeker in overkomen. Zinnen als "graag wil ik beginnen in opdracht werken" "Ik probeer uw tekening zo goed mogelijk te verpakken" of "Ik krijg ook graag meerdere foto's" zou ik vervangen door zinnen als "vanaf nu is het ook voor u mogelijk om bij mij een opdracht te plaatsen" "Uiteraard wordt uw tekening zorgvuldig verpakt voor verzending" of "voor een mooi resultaat zijn meerdere foto's nodig" Dat maakt het wat professioneler en zekerder.

ShannaH > De foto op de home page is prachtig, ik vind het wel jammer dat er verder geen tekst is, geen welkom, geen informatie over op wat voor site je zit oid.Ook mis ik over de hele site wat illustraties. Je portfolio zit mooi in elkaar, ik vind het wel heel gek dat er een tekening te koop staat die duidelijk nog niet af is. Wel een hele strakke site, mooi kleur gebruik en een heldere opmaak.

_Sanne > Kan het dat de site nog niet af is? Ik zie alleen een homepage met contact informatie.

SIEMxFUNNY > Mooie, strakke site. Fijn kleurgebruik en prettig leesbaar. Wel zou ik kiezen voor 1 kopje portfolio en dan daaronder een verdeling maken, maar dat is heel persoonlijk. Ik vind de headfoto bij je voorstelrondje erg leuk, maar een iets duidelijkere foto van jezelf erbij zou ik wel waarderen. Verder eigenlijk niets op of aan te merken.

Misschien dat ik later nog meer beoordelingen doe, vind het eigenlijk wel leuk merk ik :)) Iets voor volgende week op het werk, tis daar zo rustig momenteel :o

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:09

Citaat:

Amable: http://www.amable.nl

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:26

Citaat:
ShannaH > De foto op de home page is prachtig, ik vind het wel jammer dat er verder geen tekst is, geen welkom, geen informatie over op wat voor site je zit oid.Ook mis ik over de hele site wat illustraties. Je portfolio zit mooi in elkaar, ik vind het wel heel gek dat er een tekening te koop staat die duidelijk nog niet af is. Wel een hele strakke site, mooi kleur gebruik en een heldere opmaak.

Thanks! Hier kan ik wat mee! Iemand anders kijkt toch heel ander naar een site, voor mij is het natuurlijk duidelijk wat voor site het is maar voor een ander hoeft dat niet zo te zijn. Zal inderdaad even een klein tekstje op de homepage zetten dat dat duidelijker is :j. Oeps, die tekening die niet af is hoort er inderdaad niet! Had 'm even geupload om te kijken hoe het zich zou vormen maar hij zou er niet moeten staan nog.

Ik zal als ik wat meer tijd heb de nieuw geposte sites beoordelen!

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 22:48

_Sanne: Kan het zijn dat er alleen een homepage is? Heb wel gelijk commentaar op je welkomsttekst haha. De volgende zin staat er:
Wilt u graag een fotoshoot? Of heeft u vragen. Dan kunt u contact opnemen.
Dit is wat mij betreft wel héél erg Jip en Janneke taal en ook niet helemaal correct.

ShannaH: Eerste wat me opvalt is het gebruik van Engels en Nederlands door elkaar. Misschien een bewuste keuze, maar ik ben zelf dol op Nederlands :P

Eerste indruk is ZWART! Maar ja, dat vinden veel mensen nu eenmaal mooi!

Prachtige tekeningen, zeg! +:)+
Ik heb hier en daar wel wat commentaar op je zinnen. Zoals bij About: Vanaf kleins af aan .... Ik zou van Vanaf -> Van maken.

Laat iemand anders ook nog een keer je teksten rustig doorlezen.

Verder verwijs je regelmatig naar een ander tabblad op je pagina. Kun je daar geen hyperlink van maken, zodat ie er meteen heenspringt als je er op klikt? Iemand gaf mij die tip en ik was er erg blij mee!

IndianRose: Alweer zo'n artiest! Knappe tekensels maak je hoor! Ook je eigen stijl is goed zichtbaar!
Dimentionaal schrijf je dimensionaal! }>
Wat me verder op de homepagina opvalt is dat de zinnen in het begin eerder afgebroken worden dan onderaan. Je krijgt zo steeds langere zinnen en dat ziet er een beetje raar uit.
Leuk en persoonlijk stukje over je zelf!

Amable: Mooie hoofdfoto in het tegenlicht.
Her en der zie ik zo snel wel wat grammaticale en tekstuele foutjes bijvoorbeeld: wordt de trainer uitgedaagt, effe een 'd' maken van de vetgedrukte 't' (en zo zie ik er wel wat meer)!
Verder heldere en overzichtelijke site, waar je alle informatie kunt vinden die je nodig hebt!

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 19:47

dimensionaal, oh no, dat wist ik niet :D zal dat even wijzigen.. :D
Bedankt voor de 'feedback', zal even kijken naar mijn homepagina ;)

Amable: daar ben ik wat mee, zal meteen wat aanpassen :)
Over die foto van die man, dat is mijn topwerk, dus die verander ik toch niet.. :p
En die foto van mezelf, vond ik idd ook wel origineel, was niet zo belangrijk dat ikzelf er niet goed op zichtbaar ben, heb daarom ook expres nog een foto van mezelf bij 'gallerij' geplaatst (als je er gewoon op klikt), of doe ik dat beter niet?
Die opmaak bij opdrachten is echt vreemd, de ene keer staat alles juist en de andere keer niet. Zal toch nog even moeten kijken. Ik bén ook erg onzeker, maar misschien idd beter als ik geen zo'n onzekere zinnen neerzet. Kleurgebruik, ik zal nog eens kijken wat voor lay-outs er aanwezig zijn ;) bedankt!

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:32

My_Little_P: Hehe mijn site krijgt een make over ;)

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 14:03

Goed bezig!

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:17

For the record
naar aanleiding van de tips hier heb ik ook mn website aangepast

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:16

LisaDijk schreef:
Van paardenbitten.nl vind ik het design nog niet heel erg aantrekkelijk, maar volgens mij heb ik dat een hele tijd terug al eens genoemd. Ik heb snel als het design niet aantrekkelijk is dat ik dan ook snel weg ben :o Denk dat je voor het onderwerp een heel leuke layout kan maken, waarbij alles mooi tot zijn recht komt :j

Eigenlijk wou ik het nieuwe design nog niet online laten zien, maar gezien dit wel een handig topic kan zijn, wou ik alvast een print-screen showen, wellicht hebben jullie nog tips. Het gaat er zo uit zien (onder voorbehoud, er kan nog het een en ander veranderd worden + dat dit niet het vaste logo wordt, die is namelijk nog in ontwikkeling, dit is even een voorbeeld). Hoe vinden jullie het zo? Owja, die rare "klink" bij het tekstvak is ontstaan omdat ik de pagina niet met één print screen compleet erop kreeg, ik moest dus even puzzelen. :Y)

Afbeelding

Bij het veldje van de zoekfunctie is nog een lege ruimte, want hier wil ik nog iets "multiemdiaachtigs" doen, ik weet alleen nog niet wat.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 08:41

Ik vind het nog een beetje saai eigenlijk, komt vooral door de kleuren, het rood is nét geen mooi bordeaux rood, daarvoor moet het net nog even iets knallender, en het menu vind ik ook wat aan de saaie kant, gewoon een paar regeltjes onder elkaar etc. ja ik weet niet, ik denk echt dat je voor het onderwerp wel een heel leuk ontwerp zou kunnen maken, het moet ook wat moderner. kijk anders eens op http://themeforest.net/ misschien zie je daar wel een leuk ontwerpje tussen staan, of kan je misschien wat inspiratie op doen? :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:01

Die website kende ik al ja, die heb ik ook gebruikt voor mijn fotografie website. Ik blijf wat hangen in oude kleur gewoonten, ik zal er vandaag weer naar kijken (blijft lastig hahaha).

Hoe zou jij het menu willen zien? Want ik wil hem sowieso verticaal hebben en dan vind ik deze het beste.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:14

Ik ga diverse designs maken voor de verkoop als kant-en-klare websites. Ik ben nu bezig met een fotografie-portfolio Design. Ik ben bezig met de demo opzetten, en ga er een mooie fotogallerij in verwerken onderanderen.
Maar de basis is af.
Wat vinden jullie ervan?

Afbeelding

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:53

Niet onaardig Diaz. Wel benieuwd naar de mogelijkheden :j
Ook wat logo ontwerpen betreft.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 11:57

Diaz: Fotograven, wat zijn dat? :=
Zijn de kleuren en lettertypen verder aan te passen naar eigen smaak? Ik vind 'm verder overzichtelijk, maar niet echt bijzonder. Als je wat 'spannends' met het kader zou doen, denk ik dat ik meer getriggerd zou worden.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:13

Het is nu allemaal een beetje een 'saai' geheel nog. Ik wil het zo simpel mogelijk houden, om alles om te foto's te laten draaien, maar bijv de tekst ga ik in de demo site vast opmaken, zo heb ik ook voor het idee een logo gemaakt en erbij gezet, dit is gewoon te vervangen met eigen naam en logo natuurlijk!
Ik twijfel nog om een paar kleurthema's te maken, of per situatie te kijken met de klant hoe of wat kwa kleur.

Maar goed hihi, ik ga even verder.. als de demo zo goed als af is plaats ik de link voor de details! Dat is makkelijker feedback geven lijkt me. :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:25

LisaDijk schreef:
Ik vind het nog een beetje saai eigenlijk, komt vooral door de kleuren, het rood is nét geen mooi bordeaux rood, daarvoor moet het net nog even iets knallender, en het menu vind ik ook wat aan de saaie kant, gewoon een paar regeltjes onder elkaar etc. ja ik weet niet, ik denk echt dat je voor het onderwerp wel een heel leuk ontwerp zou kunnen maken, het moet ook wat moderner. kijk anders eens op http://themeforest.net/ misschien zie je daar wel een leuk ontwerpje tussen staan, of kan je misschien wat inspiratie op doen? :)

http://cryingforest.net/visitor_schemes.php deze pagina heb ik toen gebruikt voor de achtergrondkleur en tekstvakken etc. Maar ik ben benieuwd hoe jij het menu zou willen zien, kun je daar iets van schetsen als dat lukt?

Diaz schreef:
Het is nu allemaal een beetje een 'saai' geheel nog. Ik wil het zo simpel mogelijk houden, om alles om te foto's te laten draaien, maar bijv de tekst ga ik in de demo site vast opmaken, zo heb ik ook voor het idee een logo gemaakt en erbij gezet, dit is gewoon te vervangen met eigen naam en logo natuurlijk!
Ik twijfel nog om een paar kleurthema's te maken, of per situatie te kijken met de klant hoe of wat kwa kleur.

Maar goed hihi, ik ga even verder.. als de demo zo goed als af is plaats ik de link voor de details! Dat is makkelijker feedback geven lijkt me. :j

Ik ben benieuwd. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:01

Gezien het makkelijker voor mij is (gezien de feedback) om de website alvast online te zetten, presenteer ik hierbij http://www.paardenbitten.nl. Of eigenlijk de lay-out. :+ Ik moet de rest van de pagina's nog invullen maar op deze manier kan ik gemakkelijker feedback ontvangen. De manier van het weergeven van de submenu's zint mij niet maar ik moet nog even uitvogelen hoe ik dat anders moet oplossen.

Lisa: Ik heb op dit moment even geen inspiratie voor een andere kleur combinatie/opmaak dus ik laat het eerst even zo, dus ik zal eerst de inhoud verder invullen. Later zal ik mij dan meer bezig houden met de kleurcombinaties.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:32

Tjee al 8 pagina's :wow: heb een hoop te lezen

Oke ik geef bij deze mijn website ook maar even op.
Heb 'm al eventjes niet meer bijgewerkt vanwege tijdgebrek.
Zit eigenlijk ook een beetje met mijn handen in het haar hoe ik de foto's zal weergeven.
Via de website zelf is te omslachtig en ontzettend niet gebruiksvriendelijk dus daarom via picasa gedaan.
Maar dat vind ik eerlijk gezegd niks.
Iemand ideeën?

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 17:47

Welkom Yvette! Om het topic leuk te houden is het leuk als je zelf ook effekes tenminste 2 sites te beoordelen. Quote verder even de post met het overzicht en plak die van jezelf er even op, houden we een mooi overzicht en hoef je niet te gaan zoeken!