[INFO] Scrapbooking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: [CENTRAAL] Scrapbooking

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:54

Papiersnijder kan je voor een paar euro bij action kopen! :)

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:56

Claudia1993_ schreef:
Ik zal eens rondkijken dan, wil misschien in de toekomst ook kaarten maken of iets dergelijks, dus dan moet het wel recht.

Al zou ik niet weten waar ik hem neer moet zetten, kamer is al bomvol en rest van het huis ook redelijk. :+

Jij hebt het geloof ik over een massief metalen snijmachine zoals op kantoren? Die van mij is mega licht en plastic haha. Google maar op scrapbook papertrimner oid :P

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:02

Wauw Bliksem, die is echt ontzettend gaaf!

Wij hebben een scan n cut gekocht vanwege mama's handwerkdingetjes maar je kan er ook superleuke dingen van papier mee maken. Ik ga zsm leuk papier kopen, dan kan ik eindelijk een paar boekjes maken over mijn afgelopen zomerkampen :D.

JLDB_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:05

Oe ! dit heeft mij op een idee gebracht ik denk dat ik hier ook maar aan ga beginen! *D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:32

Ik heb van de action een snijmatje en een metalen lineaal, en dan een afbreekmesje zodat je steeds een scherp randje houdt. Werkt superfijn en je weet zeker dat je écht kaarsrecht snijdt! Was een goede investering (voor zover je het een investering kan noemen :') ).

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:48

Afbeelding

Deze heb ik! Super licht en handig.

JLDB_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 07:44

Mijn moeder heeft een groen matje met linaal los en een mes ik moet alles met de hand doen :P

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:08

Ik heb een silhouette cameo gekocht := naja, besteld maar nog niet in huis. Ben heel benieuwd! Misschien ook nog maar een kleine goedkope snijmachine erbij om foto's af te snijden enzo

En ik ga toch maar eens een project life proberen, dus ook daarvoor spulletjes besteld (album en kaartjes). En nog even bij de Hema geweest vandaag, aantal leuke stempels gekocht.

En nu mag ik echt even geen geld meer uitgeven, want ik ga deze maand ook nog een nieuw zadel kopen en we krijgen een nieuwe badkamer (luxeprobleem, hier gaat jet niet zo slecht met de economie := )

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:28

Zo Maartje, dat is een aardige investering die silhouette cameo, ben benieuwd hoe die bevalt. :j

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:38

Wat is een project life precies? Klinkt leuk!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:49

Ik ben ook echt heel benieuwd, als het goed is, komt ie morgen binnen

Project life is een soort scrap dagboek, als je googlet vindt je heel veel voorbeelden. Ik ga het wekelijks doen: allerdaagse dingen en foto's toevoegen en dat dan leuk aankleden. Je hebt er speciale albums met hoezen voor waar je de kaartjes in kan stoppen

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:18

blond_queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:23

Dat project life ziet er echt superleuk uit zeg! Een soort dagboek maar dan met foto's. Jullie brengen me op leuke ideeën. :D
Vind het wel best duur allemaal op het eerste oog. Eens kijken of ik een Hema/action/xenos versie kan maken van project life haha.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:54

Het is ook best een prijzige hobby, maar je kan het zo duur maken als je zelf wilt.
Je kan inderdaad veel kopen tegenwoordig bij winkels zoals de hema, action en xenos. 'Gewoon' papier kan je natuurlijk ook op journal card formaat snijden, ipv de speciale project life journal cards te kopen.
Ik persoonlijk moet gewoon alles hebben. :D

Vorige maand heb ik trouwens een studio calico kit gekregen van m'n vriendje, zo lief!
Heb ik ook het eea uit gebruikt in dat boekje over mijn mini.
Wel echt super duur door de verzendkosten vanuit de VS, maar wel echt heel leuk voor een keertje.
http://smekkies.blogspot.nl/2014/04/scr ... ct-ii.html
De kit van februari, Sugar rush was het.

Edit: zie net dat er maar 1 embellishment uit de kit op de foto's staat die ik heb gemaakt haha.
Wil hem vooral gaan gebruiken voor PL, maar nog geen tijd voor gehad.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:12

Respect voor de dames met een blog, daar hou ik echt geen tijd meer voor over, haha!
Morgen wordt mijn pakketje bezorgd :D Dus ik ga zo vast maar eens wat foto's selecteren, want ook project life moet gevuld worden natuurlijk

Blond_queen kijk ook eens op marktplaats. Mijn eerste lading papier en album heb ik daar heel goedkoop op de kop getikt. Dan is het ook minder erg als het in het begin niet helemaal gaat zoals je wilt

Dat zijn uitgebreide pakketten Bliksem!

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:33

Ik ben pas net begonnen met bloggen, lekker getimed zo in de laatste twee maanden van m'n master. :P
Maar ik vind het zo leuk en wilde er al zo lang mee beginnen, dus laat ik het maar gewoon proberen. :D

Leuk dat je pakje morgen al binnenkomt. Daar ben je de rest van de dag dan wel zoet mee haha.

Ik had nu de PL kit, die is niet zo groot. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo'n iniminie doosje had verwacht en wel iets meer producten. Maar alsnog ben ik er helemaal blij mee.

blond_queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:34

Zat marktplaats inderdaad ook al af te zoeken, maar kwam nog niet echt iets speciaal voor project life tegen.

Bliksem, is toch ook juist een goede hobby als afleiding voor de laatste 2 zware maanden. :p

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:52

Misschien te veel afleiding? ;)

Pakketjes worden hier altijd pas rond 4 uur bezorgd -O- maar dat haal ik 's avonds wel in!

PL is op marktplaats inderdaad geen groot aanbod nee, ik dacht dat je ook 'gewone' spullen zocht. Je kunt heel veel natuurlijk wel gebruiken voor je PL

Foto's voor mijn eerste week PL zijn geselecteerd! Ik ha van vrijdag tot vrijdag doen, want dat is mijn vrije dag en dan heb ik dus 3 dagen om het echt af tw maken. Alleen foto's nog laten afdrukken...

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:55

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 06:29

Ik weet dat dat topic ook bestaat, maar daar lijkt op dit moment niet zo veel leven te zijn als hier

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:24

Leuk Maartje_M, nog een PL'er! Ik bedacht me vanmorgen op de fiets dat ik deze week amper foto's heb gemaakt. Dit weekend nog maar even inhalen, anders wordt het een week met veel filler cards, vrees ik :+

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:30

Ik vind het concept van Project Life wel super leuk alleen ben niet zo van de foto's en maak eigenlijk niets mee dus de kaartjes die ik heb gebruik ik gewoon voor mijn layouts.

Koop het normaal ook eigenlijk niet, maar vond die collectie zo leuk dat ik alles wilde hebben. :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:34

Ik was goed begonnen met de foto's, maar aan het eind van de week was het toch wat minder :+
Ben benieuwd of ik het vol ga houden

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:55

Wie o wie kan mij helpen? Ben een stille meelezer hier en wil nu toch écht beginnen met scrappen! Heb alleen geen idee hoe, wat ik nodig heb, waar ik het kan kopen en hoe 't allemaal werkt :o Wie zou mij een simpele uitleg kunnen geven? Heb op internet al rond gezocht en gekeken maar kom er eerlijk gezegt niet echt uit ..

Alvast bedankt! :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:03

Tja, kom eens langs zou ik zeggen :P.

Is er geen cursus in de buurt? Soms hebben ze die wel bij winkels, een beetje een Scrappen voor dummies ;).
Er zijn zoveel technieken etc dat je vooral een beetje feeling moet krijgen hoe en wat.
Oh, ik heb bij mn ouders nog wel een stapel 'Scrap' tijdschriften liggen. Voor de meeste technieken raden ze dure apparaten aan, maar het grootste deel kan je ook wel zelf maken met een beetje moeite. Die mag je wel overnemen, dan stuur ik ze op! (moet ff kijken hoeveel ik er heb, volgens mij een stuk of 10 ;) ) Weer niet of de échte basis erin staat, maar dan kan je wel zien wat er allemaal mogelijk is.
Verder je eens laten adviseren bij Pipoo's of een soortgelijke winkel, hééél goed in je hoofd opslaan wat je nodig hebt en dan de Action/Hema/Blokker/Wibra/internet etc afstruinen voor de spullen :P.