[INFO] Het Fimo topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:51

horseees schreef:
Mischa: Hangt ervan af wat jij veel tijd noemt ;) Als je zoals ik heel perfectionistisch bent aangelegd zal het al wat langer duren voor je creatie klaar is.

Nouja, een richtlijn? Een hele dag met 1 creatie vind ik bijvoorbeeld vrij veel tijd ;) als je er een op een avondje zou kunnen maken, in bijvoorbeeld 3 uur dan lijkt me dat al wat haalbaarder. Makkelijke ontwerpjes zullen natuurlijk minder tijd kosten, maar bijvoorbeeld dat leuke varkentje, en die leuke Fogeltjes? hoeveel tijd zat daar nou ongeveer in?
Zijn er nog meer mensen die wat willen showen? ik denk dat ik donderdag naar de hobbywinkel ga, kijken of ik 't een beetje in me handen heb :P

LynnDenise

Re: Het Fimo topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:54

Met het varkentje ben ik misschien een half uur bezig geweest. Het is maar net hoe perfectionistisch je bent.
Met soft klei kan je het waarschijnlijk nog sneller, want ik gebruik classic en die moet je nog even wat harder kneden :=

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:59

Jullie vinden de soft makkelijker om mee te werken he? Gebruiken jullie ook uiteindelijk die Fimo spray of niet?
Een half uurtje valt dus heel erg mee. Mezelf kennende zullen de eerste paar niet zo mooi afgewerkt zijn en naar mate ik 't vaker zal doen zal ik ook steeds preciezer gaan worden.
't Zijn wel echt vrolijke figuurtjes allemaal, ze zijn echt leuk om te zien. Hoe fanatiek zijn jullie ermee, maken jullie er elke week/maand een paar of echt sporadisch?

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 12:10

Idd een halfuurtje rekenen, maar hangt er natuurlijk echt vanaf of je één ding of meerdere dingen wil maken, groot/klein, veel details/geen details, etc etc..

Ik zelf ga niet zo snel figuurtjes maken, ben meer van het miniatuur eten, ik ben wel van plan elke week iets te maken en zou het veel vaker willen doen maar wegens ziekenhuisopname ben ik alleen thuis in de weekends en hier kan ik me er niet zo aan zetten..

Iemand nog iets gemaakt? :D

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:05

Haha ik had eikeltjes gemaakt... nou over mijn eerste eikeltje deed ik wel een half uur! Tot ik doorhad hoe het moest, toen waren de andere drie zo gemaakt.

Op mijn taartjes had ik heeeeele dunne sliertjes gerolt (zo dun mogelijk), en die dan weer opgerold als een 'drolletje' Zijn net slagroom toefjes! Hm.. moet echt snel die foto's plaatsen!

Ik ben denk ik ook meer van het mini-eten, vind mijn mini spekkies echt TE lief!! Haha mijn broer wilde ze al opeten! Neeeee niet doen!! Die zijn niet echt!!! gheghe... straks eens kijken of ik mijn zusjes ook kan foppen.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 23:37

Inderdaad, we willen foto's zien! :D
Ik denk dat mijn eerste projectje een etenswaren gaat worden (blokje kaas? :D) of een muisje ofzo, even makkelijk beginnen.
Wie van jullie maakt er allemaal gebruik van piepschuim? Begrijp ik goed dat het piepschuim krimpt, maar 't blijft er wel inzitten natuurlijk als het dicht is zeg maar, of moet het er perse uit? want dan zou ik niet weten hoe, of denk ik nou weer te moeilijk? O:) ik las ook dat iemand silicone gebruikt, hoe dan? :P

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 08:36

Een blokje kaas? Leuk idee!
Ik denk dat ik van het weekend een muisje ga maken. Ik heb hier genoeg voorbeelden liggen van speelgoedmuizen voor de poes :')

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:09

ooohh jaaaa mini-prikkers!! met blokjes kaas, augurk en eeh.. wat doe je nog meer op een prikker? Super leuk idee!!

en mijn zusjes EN stiefmama trapten gisteren in mijn mini engelsedrop.. Zelfs nadat ik zei dat het niet echt was zei mijn stiefmama " ja maar ik snap het niet? Kun je het nou eten of niet!? :? B-) >;) "

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:29

Geweldig wiebke :D ik ben ook van plan een keer engelse drop te maken. Maar daarvoor moet ik eerst zwarte klei kopen.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:44

Zwarte klei is inderdaad wel handig LynnDenise :D Verder is engelse drop echt TE makkelijk... Over de spekkies moest ik even nadenken, maar als je twee rolletjes naast elkaar legt en eentje erop dan komt het goed als je ze draait :D

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:45

Ik neem aan dat je een vormpje gebruikt om het engelse drop te maken?
Heb je er een foto van?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:42

Neeee geen vormpje!! Men neme : een bolletje witte klei , een bolletje zwarte klei en een bolletje gele / roze / blauwe klei van ongeveer 1,5 cm doorsnee. Je drukt ze allemaal ongeveer even plat en legt ze op elkaar, maar niet aandrukken! Met een scherp mesje snijdt je er vierkantjes uit.. de overige klei kun je zo van elkaar af halen omdat je het niet aangedrukt hebt en de vierkantjes druk je wel ietsjes aan. VOILLA. Voor die rolletjes met wit aan de binnenkant en zwart aan de buitenkant maak je gewoon een wit rolletje, dan zwarte klei zo dun mogelijk rollen / drukken en die eromheen leggen. Voor de rondjes met zwart aan de binnenkant en roze / blauw aan de buitenkant hetzelfde, maar dan natuurlijk een dun zwart rolletje en een dikkere plak roze of blauw eromheen en schijfjes snijden maar.. met een prikkertje kun je er gaatjes in prikken om het echter te laten lijken. Zo heb ik dan gedaan :D

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:42

ohja, foto's volgen zo snel mogelijk! * waarschijnlijk morgen avond *

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:54

Ja zo kan het natuurlijk ook :=
Ik denk dat ik dit weekend ook wat engels drop ga proberen. Maar die lak je niet af neem ik aan? Anders lijken ze niet meer echt?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:58

Had er eentje gelakt maar dat ziet er dan wel erg nep uit ja...

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 12:51

qua lakken van etenswaren zou ik enkel doen wat er realistisch uitziet, bv. op een taart zit glazuur dus met lak vind ik ze nog realistischer :)

de weekend komt voor mij weer wat dichterbij.. Dan kan ik weer wat gaan maken, ga me aan broodjes wagen :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:12

Ja klopt Horseeees, aan de buitenkant van mijn taart heb ik vernis, maar aan de binnenkant niet.. *heb er een puntje uit gehaald* Want ik heb nog nooit geglazuurde binnenkant-taart gezien :P

Ben benieuwd naar je broodjes!!

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 17:14

Ik ook haha :D

Iemand nog iets gemaakt? Ik mis fotooooos :+

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:49

Wij willen foto's!
Ik krijg er steeds meer zin in, morgen koopavond, dan kan ik even inslaan :P Ik ben nog steeds wel benieuwd naar hoe het nou precies in z'n werk gaat bij het gebruik van piepschuim/silicone.
Wat doen jullie eigenlijk met je creaties? Een schaaltje met fimo-chocolaatjes zet je op tafel, maar de overige werkjes? op den duur heb je er misschien wel 20 ofzo :D of hebben de die-hard-fimo-gebruikers een vitrinekast? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:55

Ik heb na wat ik laatst nog heb gemaakt (taart, brood etc. wat ik op de foto had hier) niks meer gemaakt. :o

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:59

een blokje kaas is idd ook een leuk idee, s even kijken wanneer ik gele klei ga scoren..
Heb op youtube ook heel veel leuke dingen voorbij zien komen, dus ook nog wat andere kleurtjes scoren..
Heb er echt weer zin in om iets te gaan maken..

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 21:12

In de beginpost staat op die ene foto een leuk voorbeeldje van een kaasschoteltje met druiven ! :)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:16

Hoi! Mag ik me hier ook melden :o
Niet dat ik van de fimo ben (nog niet) maar wat jullie maken, interesseert me wel weer erg *\o/*
Zelf ben ik bezig met poppenhuisminiaturen dus jullie voedingswaren zijn voor mij ook supers :9
En heb hier ook fimo liggen maar ben niet zo van de klei eigenlijk. Maar meelezen over het onderwerp vind ik wel heel leuk. Dus als dat mag O:) ???

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 21:17

Allemaal leuke ideeen lees ik wel. Ik kan op Youtube nooit zoveel leuke filmpjes vinden. Hebben jullie nog leuke zoektermen?

vandaag 12 nieuwe pakjes fimo gekocht. heb weer grootse plannen.

Deze had ik laatst gemaakt mijn eigen rythmbead voor mijn paard Jonas.
Afbeelding

Afbeelding

Uitgezonderd de veertjes is alles Fimo.

Ik zou zeggen welkom!

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 21:21

Evelienepien: Hmm poppenhuisminiaturen, gooi eens wat bordjes en bestek naar hier kan ik gebruiken voor mijn fimo creaties haha :D

Nelleke_H: op youtube gewoon intypen polymer clay tutorial of fimo tutorial, of gewoon iets wat je wil maken bv. polymer clay cake tutorial..