Moet dat ook nog als haar CopyRight er opstaat?
Ik ga het meteen aan haar vragen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Staat ook een stukje over in de openingspost......
Mireille schreef:[b]Voor dat je foto's wilt plaatsen, belangrijk om te weten
Door het plaatsen van je foto in dit topic geef je tekenaars toestemming om een portret van je paard te tekenen. Houd er rekening mee dat de tekenaar vervolgens het auteursrecht over de tekening heeft en dus bijvoorbeeld zelf kan beslissen de tekening op zijn of haar website te plaatsen of te verkopen.
Het is verstandig om eerst toestemming te vragen aan de fotograaf, voor je hier foto's plaatst die je niet zelf hebt gemaakt. Je bent zelf verantwoordelijk voor het materiaal dat je plaatst. Een ontevreden fotograaf mag dus bij jou aankloppen als afspraken niet goed zijn nagekomen.

Als ik een tekening maak wil ik dat dáárvan de copyright gewoon bij mij ligt en dat ik die mag gebruiken waar en wanneer ik wil
Zowiezo om het op mijn site in mijn portfolio te zetten zodat mensen kunnen zien wat ik zoal gemaakt heb

Er zijn ook genoeg stockfoto's die wél vrij te gebruiken zijn

Als er geen copyright doorstaat is het voor een tekenaar niet te beoordelen of de plaatser idd zélf de foto heeft gemaakt of niet, dus imo ligt de verantwoordelijkheid dan bij degene die die foto heeft geplaatst.. En misschien ook handig als fotografen er zelf duidelijk bij vermelden waarvoor een foto wel of niet gebruikt mag worden..
t'is wat, maar wel goed dat het nu duidelijk is, dank Femke en Wendy 
:

(voor zover ik hier in het topic heb meegekregen iig
)

[/ 
: