[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:17

haha, ja het klinkt idd raar :+
in het begin dat ik juwelen begon te verkopen had ik altijd zoiets van owjee stel nu dat de mensen het te duur vinden :')
maar ja niks van aantrekken (ze zeggen nu zelfs dat het nog te goedkoop is :+ )
je moet er zelf ook nog wel je materiaal uit krijgen en nog een klein zakcentje op verdien hé,
en denk ook maar aan al die parels die je perongeluk laat vallen en die je kwijt bent en aan die juwelen die je niet verkocht krijgt dat moet ook allemaal betaald worden:D

paxine

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:32

Ja zo denk ik nu idd ook.....stel dat ze het te duur vinden.
Ik heb eens gehad dat ik sieraden te koop had staan en er reageerde iemand.Die zei "Ja ik vind het zo mooi en leuk, maar het is te goedkoop" :roll:
hahahahaha Dus als ik 15 euro i.p.v 5 euro vraag zouden ze het wel willen.........

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:52

Ik ben bewust niet zo hoog gaan zitten kwa prijs met mijn sieraden. Er bestaan al genoeg sites met paardenhaarsieraden die duur zijn.

Nu heb ik toevallig vorige week ofzo mijn prijzen wat aangepast omdat ik ook steeds het commentaar krijg dat ik veel te goedkoop ben ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 18:54

Je kunt ook lid worden van een kralenforum, dan doe je nog leuke inspiratie op ;)
Ik ben bijv. lid van deze http://forum.kralen.com

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:15

Gut welke prijs...tja ik ben van mening dat dat met allerlei dingen te maken heeft en niet slechts eentje.
Maak je (nog) simpele dingen, of ben je juist iemand die de meest aparte creaties ontwerpt?
Is het je werk of is het je hobby?
Gebruik je dure materialen of gewoon lekker budget?
Etc etc.

Paxine ik heb een vraag aan je.
Ik zag een leuke armband van je. Een blauw-witte met hartjesbedeltjes: http://www.mijnalbum.nl/Foto-ETLEUJNW.jpg
Zou je morgen overdag, als er mooi daglicht in je huis hangt, een nieuwe foto van deze armband willen nemen?
Leg de armband op een wit A4tje. Probeer de zelfde hoek te vinden als die ik bij de jasseron armband heb gebruikt.
Kijk eens of het je lukt een scherpe foto, die tevens mooi helder oogt, te maken.
Zou je dan deze nieuw gemaakte foto, naast de foto hierboven (even uitknippen) willen plaatsen in dit topic?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:18

Krijgen we producttraining holly? :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:43

Whaha mafkees, nee hoor. Ik denk gewoon dat Paxine haar foto's niet goed overbrengen hoe leuk haar sieraden zijn. En daar zit dan weer een verhaaltje aan vast, waar we het dan over kunnen hebben met elkaar.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:56

Hé bedankt voor het meedenken Holly! Ik dacht al dat het daar over ging haha! Ik heb er heel lang over gedaan om de foto's te maken.Had ze eerst op zwart satijn gelegd maar dat is helemaal geen gezicht.Zal morgen een foto maken zoals jij vroeg met een wit A4'tje

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 00:01

Leuk, wist helemaal niet dat hier echt een topic voor was, ik heb een jaar of twee terug heel veel sieraden zelf gemaakt, liep toen altijd met kettinkjes en vond het leuk om die zelf te maken. Dat werd minder en nu gister voor het eerst weer wat gemaakt, een armbandje een beetje in het stijltje wat ik nu meestal draag.
http://img18.imageshack.us/img18/2070/oooopless.jpg
Met een plukje haar van mijn paard erin.
Merkte wel dat ik onwijs moest nadenken over dingen die toen gewoon vanzelfsprekend waren geworden, maar merkte wel dat ik het onwijs leuk vond weer :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:18

Jammer Kallandso, zet ik vanmorgen neer dat ik je creatie leuk vind, wordt hij weggehaald omdat het een 'one-liner' is. Met een pb dat ik voordat meer op mijn berichten moet gaan letten :? Alsof ik steeds one-liners plaats?

Bij deze alsnog een compliment voor je creatie ;) Vind het origineel dat je het haar op deze manier hebt verwerkt!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:59

Hm, ik heb toch ook een flinke one-line hierboven geplaatst? _O-

Ik organiseer a.s. vrijdag een gemaskerd bal voor de hele school, heb net m'n masker uitgezocht. Nu als een malle sieraden gaan zoeken, in het goud.. Heb namelijk alleen maar zilver... Iemand tips? :+

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:12

Ach :+
Dankje wel voor het compliment singasong!

Wat jullie op jullie site's hebben staat is ook gaaf :j

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 14:36

*Zo.. weer bij gelezen*

Wauw Assepoes dat sieraad met die >verdeler? van je 3 pony's vind ik echt heel erg leuk!!! :D
Hoe heb je die verdelers bevestigd als ik vragen mag :+ ook met lijm of wat?

Verder zou ik zo gauw niet weten waar je iets gouds vandaan kunt toveren.. Overal een beetje zoeken.. misshien dat oma nog iets apparts van vroeger heeft liggen :P

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:37

Gewoon er overheen geschoven :+
Hm, oma's wonen nogal een eind weg, ik ga morgen even naar Apeldoorn (kwartiertje met de trein), hopen daar wat vind. Moet ook nog schoenen, help! _O-

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 14:44

Oke.. en dat blijft goed zitten? Weer wat om uit te proberen :P

Oh schoenen is bij mij ook altijd zon ramp!!
Zie altijd zoveel leuke..
Dan ga je voor laarzen.. kom ik met heel wat anders thuis :P

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:07

Hier mijn nieuwe foto zoals Holly vroeg

Hoop dat het een beetje duidelijk is Holly!

Oude foto
Afbeelding

Nieuwe foto
Afbeelding

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:58

Assepoetster wat zoek je dan? Een geheel sieraad, of goudkleurige onderdeeltjes?

Paxine je maakt het er niet makkelijker op zo
Allereerst heb je een ongebruikt A4tje nodig, dus zonder kreukels.
Dan zorg je ervoor dat het licht in de kamer heel goed is, maar je sieraad moet tegelijkertijd op een plek worden gefotografeerd waar het zo min mogelijk schaduw vangt.
Niet te dicht op je sieraad gaan staan.
Mocht je niet de mogelijkheid hebben van focuspuntkeuze, dan zorg je er voor dat het midden van je fotoveld gericht is op het punt van het sieraad het dichtst bij je, dus in dit geval de witte parel vooraan.
Mocht je een diafragma keuzemogelijkheid hebben, dan moet je het getalletje even een tikje of 2, 3 verhogen.
Mocht je een sluiterstijd keuzemogelijkheid hebben, dan moet je die ook even wat verzetten (ben het even kwijt, maar volgens mij heb je voor meer licht een groter getal nodig, en anders is het andersom, dus meer licht een kleiner getal)
Ik denk dat je met deze dingen al een klein stukje verbetering in de foto aan moet kunnen brengen.
Op de computer even netjes bijsnijden zodat het sieraad "in het midden" komt te liggen en eventueel de foto wat lichter/donkerder maken als dat nodig is.

Als ik de tijd kan vinden zal ik deze week even kijken of ik van 1 sieraad 2 verschillende foto's kan maken.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:10

Sorry! Het is zo moeilijk om een goeie foto te maken :o
Ik zal het van de week nog eens proberen op m,n gemakje.....

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:20

Hoeft je niet te verontschuldigen, wij hebben er geen last van, 't werkt alleen meer in jou voordeel :)

Wel erg handige tips, ik moet voor de nieuwe site weer nieuwe foto's maken maar mij werd geadviseerd dit op een donkere achtergrond te doen, klopt dat?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:12

Nee, de meeste sieraden komen beter uit de verf op een lichte achtergrond dan op een donkere.
Probeer het eens, zelfde sieraad op beide achtergronden.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:55

De meeste sieraden draag je op je huid en die is ook licht, daarom nam ik vroeger meestal een lichte achtergrond. Alleen voor dingen met veel zilver nam ik nog wel een zwart...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 09:28

Assepoetster schreef:
Hoeft je niet te verontschuldigen, wij hebben er geen last van, 't werkt alleen meer in jou voordeel :)

Wel erg handige tips, ik moet voor de nieuwe site weer nieuwe foto's maken maar mij werd geadviseerd dit op een donkere achtergrond te doen, klopt dat?

Ik doe het juist wel op een donkere achtergrond omdat ik vind dat ze daar met de macro-stand mooier op uitkomen ;) Tis denk ik ook een kwestie van smaak.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 09:45

Hm.. De site heeft een zwarte achtergrond, ik ga morgen dus even uitproberen wat mooi is. Ben bang dat als het te donker wordt je dan niet meer goed details ziet.

Straks na mn laatste toets even naar apeldoorn, zitten daar nog leuke winkels waar ik heen moet? :+

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:10

Assepoetster schreef:
Hm.. De site heeft een zwarte achtergrond, ik ga morgen dus even uitproberen wat mooi is. Ben bang dat als het te donker wordt je dan niet meer goed details ziet.

Straks na mn laatste toets even naar apeldoorn, zitten daar nog leuke winkels waar ik heen moet? :+

Mijn site heeft ook een zwarte achtergrond.... en mijn foto's ook ;)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:24

Ik maak ook sieraden ( samen met m'n moeder :) )
We maken onder andere veel kettingen en armbande van glaskralen :)
Afbeelding