[VER] What shall we do?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nujaro

Re: [VER] What shall we do?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 17:20

Sorry, dat ik gister niets geplaatst heb :)
ga het zo doen, maar heb toetsweek en ik moet gewoon goede cijfers halen ;( dus heb gister eigenlijk alleen maar zitten blokken ;(
sorry

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 18:03

Geeft niks,
School gaat absoluut voor hoor ;) Succes met je toestweek..

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 19:47

Goed hier toch nog het stukje ;)
het is een beetje snel getypt stukje en draait ook even een andere kant op :)
maar goed hoop dat jullie het toch nog een leuk stukje vinden :o

Citaat:
Abbigail

“Laat mij eruit!” gil ik keihard, terwijl Casey nog rustig hangt. Net of dit de planning was, en dat ik nu echt vreemd reageer! “Dat je je eigen leven in gevaar brengt, oke! Maar daar hoef jij mij niet in mee te sleuren!” Intussen begin ik te spartelen en mezelf eruit te wringen. “Wilde eruit?” hoor ik Casey eindelijk reageren!” “Ben je doof ofzo! Ik wil er nu uit. NU!” en precies met het moment dat ik ‘nu’ roep, hoor ik een snelle haal door de lijnen heen. In een vrije val naar beneden, kom ik op de grond terecht. Oef, dat doet zeer. Even blijf ik liggen, maar krabbel weer overeind! “Als ik jou in mijn handen krijg!” Op dat moment landt Casey ook net op de grond. Zonder twijfeling vlieg ik haar aan. Net op tijd kan ze mij ontwijken, maar ik voel nog hoe haar kleren mij net ontglippen. Als ik mij weer naar haar toedraai, is ze het weiland al in. Meteen begin ik ook te rennen. Ik zal haar krijgen. Die, die… oh dat rot kind! “Kunnen we er niet over praten!” roept Casey, die zich half omdraait en iets in tempo verlaagd. Ik ga juist nog wat harder rennen, voordat Casey weer harder kan gaan spring ik vooruit en grijp haar vast. Die ontkomt mij echt niet hoor! “Laat mij los!” gilt ze keihard. We worstelen door het gras heen en hebben niet door dat de jongen in een snel tempo naderen. “Afgelopen. Stoppen! Jullie alle twee.” Horen we ineens de stemmen van de jongens half door elkaar heen. Ik vertik het om los te laten en reageer er gewoon niet op. Met twee stevige handgrepen word ik van Casey afgetrokken. Trappend en slaand probeer ik Casey te blijven raken. Intussen krabbelt Casey overeind en kijkt mij vuil aan. “Oh, ik zal haar!” zeg ik en probeer los te komen, maar Nathaniël houdt mij stevig vast. “Gek kind! Je kunt mij niet zomaar aanvallen! Zagen jullie dat!” zegt Abbigail en kijkt de jongens een voor een aan. “Casey jij bent zelf ook veel te ver gegaan!” zegt Justin rustig, maar duidelijk. “Hoe kunnen jullie zoiets nou zeggen! Ze had mij wel kunnen vermoorden!” roep ik kwaad, denkend aan de handen op mijn keel en laat even mijn hand over mijn hals gaan. “Hoe kun je dat zeggen! Jij hebt haar leven in gevaar gebracht! Heb je er eigenlijk wel over nagedacht wat er allemaal had kunnen gebeuren. Wij zijn verantwoordelijk voor jullie! Je bent gewoon knettergek!” roept Justin nu niet meer rustig of enigszins beheerst. Hij is kwaad, woedend beter gezegd! Casey zegt even helemaal niets terug en kijkt hem met een dodelijke blik aan. “Zo is het genoeg.” Zegt ze zo zacht dat ik het bijna niet kan verstaan. Zonder nog wat te zeggen draait zij zich om en loopt kwaad weg. Een beetje verbluft kijken wij haar na. “Zal ik meteen achter haar aangaan?” vraagt Justin aan Nathaniel, alsof ik er niet bij ben. Nathaniel haalt zijn schouders op, er niet helemaal zeker van. “Misschien heel even, maar we moeten haar hier ook niet kwijtraken.”

Nog binnen 5 minuten besluit Justin achter haar aan te gaan en blijven ik en Nathaniel met zijn tweeën achter. Ik ben nog steeds geschrokken van wat er allemaal gebeurt is. Mijn woede die ik tot nu toe redelijk tegen de jongens heb weten in te houden, komt nu toch naar buiten. “Hoe konden jullie dit laten gebeuren. Ik had wel kunnen verongelukken met dat gekke kind!” Nathaniel probeert mij wat te sussen, maar ik ben woedend. Alle spanning moet er gewoon uit. Kan ik er wat aan doen, dat nou net hij de dupe hiervan is! “Ik wil dat stomme kind nooit meer zien. Nooit meer! En als ik haar zie, dan zal ze het weten. Ik vermoord haar!” gil ik keihard. Ik begin Nathaniel te slaan, waarna hij mijn handen stevig beet pakt. Niet zo goed wetend wat hij moet doen, blijft hij stilstaan. Ik weet dat hij medelijden heeft, maar dat wil ik niet! Toch kan ik er niet aan doen, dat de tranen ineens over mijn wangen rollen. Ik word helemaal slap en als Nathaniel mij loslaat zak ik in elkaar op de grond.

Casey

Ik heb geen idee waar ik heen loop, maar ik moet hier weg. Weg van deze plek! Weg van deze mensen die mij nergens in begrijpen! Denken ze nou werkelijk dat ik niets kan? Dat ik nergens goed voor ben? De tranen lopen over mijn wangen. Wat doe ik in deze nachtmerrie? Zo loop ik door, totdat ik bij een weg aankom. Ik slenter langs de weg. Geen idee waar ik heen ga of waar ik heen zou kunnen. Alles beter dan waar ik nu ben.

Misschien loop ik zo minuten, misschien uren. Ik weet het niet, maar ineens wordt er een auto gestopt. Een trilling gaat er door mijn lichaam. Ergens zit vaag nog de herinnering van de vorige auto die voor mij stopte toen ik alleen was. Gespannen blijf ik staan, want de auto is voor mij geparkeerd. Uit de auto stapt tot mijn verbazing een vrouw van een jaar of 30. Een beetje twijfelend, loopt ze naar mij toe. “Kan ik jou misschien helpen?” Even twijfelend kijk ik haar aan, een blik achterom en ik hak de knoop door. “Zou u mij een lift kunnen geven? Tenminste een stuk op weg kunnen brengen?”

Het duurt niet zolang of ik stap bij de vrouw in de auto. Op het moment dat de auto optrekt, zie ik in de achteruitkijkspiegel, Justin opduiken. Mijn maag krimpt ineen, als ze hem maar niet ziet. Blijkbaar niet, want even later rijden we op de snelweg. Ze verteld mij van alles over zichzelf. Zo blijkt ze 2 kinderen te hebben en een psychologe te zijn. Lekker, kom ik bij een psychologe in de auto. Toch laat ze niet zoveel van die kant zien of juist wel natuurlijk. Ze vraagt mij niet, waarom ik alleen langs de snelweg liep. Ze vraagt mij niet, waarom mijn haar in de war zit en op mijn gezicht opgedroogde tranen te zien zijn. Ze accepteert het en begrijpt dat ik geen zin heb om erover te praten. Terwijl zij honderduit praat over zichzelf, kan ik mij een beetje ontspannen. Wat ze precies verteld ontgaat mij wel, maar af en toe knik ik even begrijpend. Dat lijkt voldoende te zijn. Mijn blik blijft uit het raam, want eigenlijk probeer ik mijn betraande gezicht te verbergen. Ik wil niet zwak lijken. Wat gebeurt er toch met mij! Volgens mij heb ik nog nooit zoveel gehuild in mijn leven. Ik liet nooit mijn tranen zien, ondanks dat ik echt niet altijd zo gelukkig was. Natuurlijk was ik blij met mijn leven. Ik kreeg alles wat ik wilde, maar daardoor konden mensen niet begrijpen dat ik wel eens problemen had. Alles is te koop met geld, dat leken de mensen om mij heen te denken. Natuurlijk wisten zij niet hoe het was, om bijna altijd alleen thuis te zijn. Nee, zij zouden het fantastisch vinden, zo weinig hun ouders thuis te hebben. Maar voor mij, voor mij lag dat heel anders. Ik had al die dingen! En als ik niet alleen thuis wilde zijn, kon ik natuurlijk altijd een vriendin meenemen. Wie weigert er nou, als je wordt meegevraagd, naar een huis zo groot als een kasteel. Maar nooit had ik een echte vriendin. Een vriendin, waarmee ik niet alleen mijn gespeelde leven kon leiden. Nee, een vriendin, die wist dat ik van extreme dingen hielt. Een vriendin die wist dat ik op vakanties al vaker parachute had gesprongen. Die wist dat ik, wanneer ik op wintersport ging, niet alleen keurig van de pistes afging. Juist van de pistes af, hoge schansen nemen, maar dat hoorde niet bij mijn figuur. Niet bij de personage die ik was. Iedereen zou om mij gelachen hebben en denken dat ik een grapje maakte. Hun wisten niet dat ik naast skiën, ook kon snowboarden. Niemand zou mij hebben begrepen. Ik was het meisje van de merkkleding. Het meisje die haar vriendinnen voor het oprapen had. Het meisje dat altijd wel een woordje terug had. Degene die alle jongens kon kiezen, ondanks dat heb ik nooit een vriendje gehad. Ze houden mij nooit kunnen begrijpen en ik wilde ze niet tonen wie ik werkelijk was. Bang om dan afgewezen te worden. Abbigail leek mij juist wel te begrijpen, voor het eerst leek iemand meer te zien dan alleen de buitenkant. Maar dat is nu voorbij… Het was een illusie. Een stille hoop, op iets wat ik nooit zal kennen.

Ik ben nog diep in gedachten verzonken, als de auto remt. Verbaasd kijk ik opzij en Rachel, zoals ze zichzelf noemde, draait zich naar mij toe. “Wat is er?” “Hier zet ik je af. Je bent waar je wilde zijn. Tenminste je moet nog een klein stukje lopen, maar het is niet ver. Ik moet hier rechtdoor, begrijp je.” Zegt ze verontschuldigend en ik knik begrijpend. “Bedankt.” “Oh trouwens, als ik nog eens wat voor je kan doen. Hier heb je mijn kaartje.” Het kaartje wordt mij in de handen gedrukt, waarna ik de auto uitstap en ze wegrijdt. Ik kijk nog even hoe de auto wegrijdt, waarna ik even het kaartje bekijk. Een kaartje met het nummer van haar psychologen praktijk. Ik verscheur het papiertje en laat de snippers achter.

Danielle en Jeltien

soleillover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:47

“Gek kind! Je kunt mij niet zomaar aanvallen! Zagen jullie dat!” zegt Abbigail en kijkt de jongens een voor een aan. “Casey jij bent zelf ook veel te ver gegaan!” zegt Justin rustig, maar duidelijk. “Hoe kunnen jullie zoiets nou zeggen! Ze had mij wel kunnen vermoorden!” roep ik kwaad, denkend aan de handen op mijn keel en laat even mijn hand over mijn hals gaan.

Moet dat 'abbigail' niet casey zijn en het 'ik' ook? (en de keren van 'mijn' dan ook :P)
dacht dat t stukje over abbigail ging? dus dan hoeft er iig geen abbigail te staan, maar zou t ik moeten zijn ;)
en lijkt mij dat Casey kwaad roept dat Abbigail haar wel had kunnen vermoorden (ivm die handen om dr nek) :Y)

Hun wisten niet dat ik naast skiën

Zij wisten niet dat ik naast...

Leuk stukje weer.. ben benieuwdnaar het volgende!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 07:08

het stukje wat solleillover typte die fout zag ik ook staan.

verder goed stuk.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 10:18

Oh wat onwijs stom!
het stomme is, ik heb het even doorgelezen en vond het stukje een beetje vaag overkomen, maar zag niet waardoor :o kun je maar weer zien dat als je het zelf hebt geschreven en er zo overheen leest ;)

dankjullie :)

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:42

Wat een leuk verhaal!
Heb net alles gelezen, ben benieuwd hoe t verder gaat.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:10

Nu is het wat rommelig maar in de vakantie hopen we weer wat voorop te lopen en dan kunnen we het ook weer van elkaar even doorlezen!

Bedankt Karin_1979. Elk weekend plaatsen we een stuk. (als dit zoals nu echt niet lukt een dag later ;) )

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 14:23

Super leuk verhaal :)
Heb het net in een keer gelezen en zal het zeker blijven volgen!

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 14:40

Citaat:
Net op tijd kan ze mij ontwijken, maar ik voel nog hoe haar kleren mij net ontglippen.

ik zou hier als ik jullie was het woordje maar weglaten:) vind het niet heel lekker klinken :) voor de rest weer goed verhaal, moet het stukje van Casey nog lezen dus dat ga ik zo doen :)

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:29

Vandaag alvast het nieuwe stuk! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Citaat:
Abbigail

Ik houd mijn handen voor mijn behuilde gezicht. Waarom denkt toch iedereen dat ik altijd alles kan, altijd alles durf? Waarom heb ik het gevoel mij altijd te moeten bewijzen tegenover anderen?! Abbigail, het meisje dat zichzelf prima kan redden. Het meisje dat altijd een woordje klaar heeft. Het meisje dat veel vrienden om zich heen heeft. Maar ook het meisje dat nooit iemand mee naar huis nam. Bang om de reacties van de mensen. Bang om zielig gevonden te worden.
Natuurlijk ben ik niet zielig! Dat wil ik niet zijn. Ik wil geen medelijden. Ik heb altijd liefdevolle ouders gehad. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een naaste familielid is overleden. Nooit een erge ziekte gehad. Altijd voldoende geld gehad. Nee, waarom zou ik zielig moeten zijn?!
Nathaniel staat er even bij te kijken, niet wetend wat hij moet doen. Dan gaat hij ook maar op de grond zitten. “Ik ben niet zielig.” Zeg ik plotseling en boos kijk ik hem aan. “Heeft iemand dat gezegd dan?” Vraagt hij, de rustigheid zelve. “Ik vond het gewoon eng.” Mompel ik. Nathaniel knikt. “Zo gek is dat niet. Het was ook niet slim van haar om dat te doen.” Ik veeg mijn tranen weg. “Is er meer?” Vraagt Nathaniel zachtjes. Weer komen er tranen omhoog zetten. “Ik heb hoogtevrees.” Zeg ik zachtjes. Nathaniel kijkt mij even niet begrijpend aan. Ik zie zijn blik en voel mij weer machteloos. “Kijk niet zo!” zeg ik harder dan bedoeld was. Nathaniel negeert mijn opmerking en gaat verder “Waarom heb je dat niet eerder gezegd? Je wist dat we gingen springen.” Waarom heb ik dat nou net gezegd? Moet ik gaan zeggen dat ik bang was dat ze mij dom zouden vinden? Dat ik het gevoel had dat ik mij moest bewijzen tegenover de rest? Ik zucht diep. Ik weet het niet meer.
Om mij er makkelijk vanaf te maken zeg ik maar snel: “Ik wist niet dat ik dat zou hebben, ik heb nog nooit parachute gesprongen.” Nog steeds giert de spanning door mijn lijf. Ik voel me ongelofelijk rot over de hele situatie en weet ook niet meer wat ik met mezelf aanmoet.
Nathaniel denkt ondertussen na. Alweer valt er een stilte. Dan opeens begint hij te praten. “Nou moet je eens goed luisteren.” Om zijn woorden kracht bij te zetten, zet hij zijn hand onder mijn kin en duwt mijn gezicht iets omhoog zodat ik naar hem moet kijken. “Nu ga jij vertellen wat er echt aan de hand is. Want zo wordt dit helemaal niets. Ik snap best dat je geschrokken bent, maar er is meer aan de hand dan je toegeven wil.” Weer komen er tranen opzetten. Met doordringende ogen kijkt hij me aan. Ik zal wel moeten. “Ik kan toch niet zeggen dat ik zomaar bang ben geworden. We waren al boven en straks zou ik als een domme geit worden gezien. Jullie verwachten allemaal maar dat ik alles durf. Maar dat is niet zo!” Met horten en stoten komt het eruit. “Ik heb nooit van je verwacht dat je alles zomaar zou doen. Of het durven. En wie is allemaal?” Ja een goede vraag. “Weet ik veel, vroeger. Al die mensen met wie ik omging. Altijd was het: Abbigail gaat wel voor, die doet het wel. Dan kan ik toch geen nee zeggen?! Ze verwachtten het.” “Laat ik eens heel duidelijk zijn. Jij hoeft je niet anders voor te doen dan je bent. Je hoeft jezelf niet te bewijzen, het is nergens voor nodig. En de volgende keer zeg jij mij dat je het eng vind. Voor mijn part trek je mij mee en zeg je het even apart. Maar zeg het gewoon en doe je niet groter voor dan je bent. Het is niet erg om je kwetsbaar op te stellen.” Terwijl Nathaniel dat zegt, word ik wat rustiger. Misschien heeft hij gelijk en hoeft het niet. “Nou, wat vind je daarvan?” Vragend kijkt hij mij aan en ik knik. Nu voel ik mij eigenlijk stom dat ik me daar zo druk over maakte. “Sorry, het is ook wel stom en..” Nog voordat ik mijn zin heb afgemaakt schud Nathaniel zijn hoofd. “Het is niet stom. Iedereen heeft zulk soort dingen.” Dankbaar kijk ik hem aan en veeg de laatste tranen uit mijn gezicht. Nathaniel kijkt ondertussen bezorgd op zijn horloge. De anderen zijn nog steeds niet terug. Mij maakt het niet uit. Ik laat mij achterover in het gras vallen en kijk naar de bewolkte hemel. Dat ziet er niet erg rustgevend uit. “Nathaniel?” Vragend kijk ik hem aan. “Ze zijn al een poosje weg.” Ondertussen begin ik toch wat bezorgd te worden.
Op dat moment komt Justin terug gerend. We zien meteen dat er wat aan de hand is. Snel springen we op. “Ze is bij een vreemde in de auto gestapt!” Schreeuwt hij. “Wat? Waarom dan? Hoe heeft ze dat geflikt?” Hij haalt zijn schouders op. “Weet je waar ze heen gingen?” Vraagt Nathaniel, die erg rustig lijkt onder de omstandigheden. Ik snap niet dat hij dat altijd maar kan volhouden. “Ze reden een pad af de rest weet ik niet. Het pad kan ik je aanwijzen.” Snel rennen we met zijn drieën naar de auto van het bedrijf. De mannen die onze parachutes opruimen hebben deze auto achtergelaten voor ons.
Even later staan we aan de weg. We kunnen er helemaal niets vinden, geen voetafdrukken, geen autobanden, geen auto, geen Casey… Niets. Ik kijk even naar Justin. Hij ziet er bleekjes uit. Wanneer ik kijk naar Nathaniel merk ik dat hij er ook niets van snapt, maar toch anders erop reageert. Hij lijkt nog steeds onder de omstandigheden rustig. Met zijn drieën staan we in ieder onze eigen gedachten verzonken.
“Ik wil naar huis!” roep ik opeens. Nathaniel en Justin kijken mij aan. “Ben je helemaal van de pot gerukt! Daar ga je nu toch niet over nadenken?!” Valt Justin boos uit. “Nee, snap je het dan niet? Ik zou naar huis willen!” Nathaniel kijkt mij goedkeurend aan. “Goed plan. We gaan daar zoeken. Justin bel jij even voor de gegevens? Dan halen Abbigail en ik snel onze eigen auto op.” Justin knikt. Nathaniel neemt op dit moment duidelijk de leiding. Ik vraag mij even af of hij altijd dat doet. Of komt het doordat hij meer weet waarom Justin zo reageert?

Casey

Ik veeg de tranen van mijn gezicht. Hoe kan het zo ver gekomen zijn? Wat moet ik nu doen? Nee, ik ben hier door mij zelf in verzeild geraakt. Ik moet het ook maar oplossen. Zonder gejank. Ik kijk even nadenkend om mij heen. Ik ben waar ik moet zijn?! Nou, laat ik dan dat laatste stukje maar gaan lopen. Als ik er eenmaal ben weet ik misschien wat ik moet doen. Langzaam bij beetje wordt ik vrolijker. Elke pas die ik zet, lijkt me dichterbij geluk te komen. Bijna, nog een klein stukje en ik ben er! Hoe zal het eruit zien? Hoe zullen de mensen reageren? Ik begin harder te lopen. Daar, als ik daar om de hoek ben kan ik het zien! Het laatste stukje begin ik te rennen. Nog 20 meter, nog 10, nog 5 meter… Snel ren ik de hoek om, maar blijf dan stokstijf staan.
Nee, dit kan niet. Dit kan niet waar zijn! Ik dacht dat ik thuis zou zijn. Dat ze me met open armen zouden ontvangen. Alles valt in duigen. Mijn plan, mijn geluk. Alles wordt in een keer van de baan geveegd.
Mijn ouderlijk huis staat leeg.
In mijn ogen branden weer tranen. Ik hoopte zo thuis te komen. Dat ze me zouden omhelzen, kussen, dat ze zouden huilen van blijdschap. Dat ze zouden veranderen omdat ze me zo gemist hebben. Dat ze erachter kwamen dat geld niet alles goed kan maken. Dat ze er vaker voor mij zouden zijn. Maar blijkbaar heeft het niets met hun gedaan. Ze zijn gewoon weg. Zomaar. Zonder het te melden, zonder even te bellen. ]Hoe kunnen ze mij dit aandoen?! Waarom hebben ze mij ooit genomen, als ze wisten dat ze hun leven moesten opzeggen. Moe zak ik door mijn knieën. De tranen stromen over mijn wangen. Ze hebben mij achtergelaten. Zouden ze wel van mij gehouden hebben? Zou iemand zich druk maken dat ik weg ben geweest? Volgens mij is iedereen blij dat ze van mij af zijn. Ik sla mijn handen voor mijn ogen.
Alles wat opgekropt is, al mijn gevoelens, mijn verlangen, mijn onrust... alles huil ik eruit. Misschien overdrijf ik alles wel, maar het kan me op dit moment niet schelen. Ik voel me alleen.
Na een lange, hele lange tijd hoor ik een auto. Ondertussen sta ik op en veeg de tranen van mijn gezicht, opnieuw. Ik voel me moe, vies en nog veel meer. Toch negeer ik het. Wat maakt het allemaal uit? Om de hoek komt de auto aangescheurd, terwijl de auto nog niet stil staat wordt de achterdeur opengegooit en komt Abbigail eruit gesprongen. “Casey! Wat ben ik blij om jou hier te zien!” Ze rent op mij af en neemt mij in haar armen. Blijkbaar maakt het haar niet uit dat ik vies ben, dat ik stink of dat ik gehuild heb. Langzaam kom ik in beweging. De armen die ik nog naast mijn lichaam had hangen sluiten nu ook om Abbigail. Weer begin ik te huilen, maar gelukkig ben ik niet de enige meer.

Groeten,
Jeltien & Daniëlle

_vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:56

wauw wat een leuk stuk weer!!
en het leest nog steeds zo makkelijk weg! super meiden!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:27

Mooi stukje weer meiden..
Zo geen fouten gevonden..

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 15:35

Dankjullie :)
er zullen vast wel ergens foutjes zitten, maar de grootste fouten zijn eruit gehaalt ;) dit keer was het gewoon op tijd af, dus konden we het gewoon nog even rustig lezen van elkaar ;)

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:08

Dank jullie. Blij om te horen! Idd, we hebben het allebei nog een keer overgelezen ;)

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:59

Ik volg het nou al vanaf het begin en moet er toch even wat van zeggen: petje af! :)
Ik vind het echt geweldig geschreven en het loopt zo goed in elkaar over, ga zo door zou ik zeggen! :D

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:18

Denise_Tink schreef:
Ik volg het nou al vanaf het begin en moet er toch even wat van zeggen: petje af! :)
Ik vind het echt geweldig geschreven en het loopt zo goed in elkaar over, ga zo door zou ik zeggen! :D

bedankt! Er leuk om te horen dat jullie het nog steeds leuk vinden. En dat er nog steeds nieuwe reacties komen :D .
Verder doe we natuurlijk ons best!

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:12

Leuk verhaal weer :)
Wanneer komt er weer nieuw?

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 20:22

saaraah schreef:
Leuk verhaal weer :)
Wanneer komt er weer nieuw?

dankje :)
ieder weekend komt er een nieuw stukje ;)
tenzij het echt met geen mogelijkheid te lukken is, dan verschuift het naar maandag :)
meestal is het trouwens zondag :)

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 12:47

Dus dit weekend ook nog :D

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 22:22

Klopt dit weekend nog ;) Nu dus
veel plezier met lezen allemaal :)

Citaat:
Abbigail

Terwijl ik Casey nog in mijn armen heb, werp ik een blik over het huis. Ik krijg een brok in mijn keel. Zal het er bij mij ook zo uitzien? Verlaten en eenzaam. Een traan rolt over mijn wangen bij die gedachten. Nog even staan Casey en ik zo samen, delend in elkaars verdriet. Als we elkaar loslaten, heb ik intussen mijn tranen ingeslikt. Casey doet ook duidelijk haar best, maar de tranen blijven in stilte over haar wangen rollen. “Kom we gaan.” Zeg ik en pak zachtjes haar arm vast. Haar blik gaat weer naar het huis achter haar. Nog eens trek ik aan haar arm en dan laat ze zich door mij meevoeren. De jongens staan er beiden een beetje onhandig bij. Casey stapt zwijgend de auto in, waarna ook de rest instapt. Als we wegrijden werp ik nog een laatste blik op het huis. Een vreemd gevoel bekruipt mij. Ik probeer het te negeren en kijk even opzij naar Casey die naast mij zit. Haar blik staat op oneindig en ik vraag mij af of zich op dit moment bewust is van de mensen om haar heen.

In de auto wordt op de terugweg niets gezegd. Geen enkel woord. Het voelt benauwend en ik ben blij dat we terug zijn. Casey stapt als eerste uit en loopt zonder een woord te zeggen, naar haar eigen huisje. Ik staar haar even na, waarna ik naar het grote gebouw loop. Zij heeft even tijd alleen nodig. De jongens lijken mijn hint te snappen en gaan mee naar binnen. Uit de koelkast pak ik wat drinken en schenk voor de jongens ook wat in. Met zijn drieën gaan we even zitten, iedereen in zijn eigen gedachten. Het is een lange tijd stil, voordat Justin toch begint te praten. “Hoe kan ze zoiets nou doen?” zegt hij en ik weet niet precies of het echt voor ons bedoelt is. “Hoe kon ze nou weer zomaar bij iemand in de auto stappen. Leert zij dan nooit iets!” gaat hij verder en ik voel zijn frustratie. Ik snap niet goed, waarom hij daarom door het lint gaat. Er zijn nu toch wel belangrijkere dingen dan dat. Toch ga ik er niet tegenin en blijf stil zitten. Mijn gedachten dwalen weer af naar mijn eigen ouders. Zou hun huis nu ook leeg staan? Een rilling loopt er over mijn rug en ik heb ineens wat tijd alleen nodig. “Ik ga ook naar mijn huisje.” Zeg ik, terwijl ik overeind kom. Nathaniel knikt even en Justin lijkt niet eens door te hebben dat ik wegga. Buiten is het donker, maar ik besef het niet echt. Mijn gedachten gaan steeds weer naar dat lege huis. Ik kijk naar het huisje van Casey en zie dat het licht nog brandt. Even overweeg ik om bij haar langs te gaan, maar loop dan toch naar mijn eigen huisje toe. Als ze wil praten komt ze vast wel.

Het is midden in de nacht als ik wakker schrik. In mijn ogen wrijvend kijk om mij heen. Waar ben ik wakker van geworden? Het is donker om mij heen en ik kan niets bijzonders ontdekken. Ik knipper nog even met mijn ogen en kom dan overeind. Nu ik toch wakker ben, kan ik mijn bed wel even uit. Ik vul een glas met water en neem een paar slokken. Als ik uit het raam kijk, zie ik licht in Casey haar huisje branden. Ik frons mijn wenkbrauwen. Waarom ligt zij nog niet op haar bed? Misschien moet ik toch maar even bij haar langs gaan. Ze heeft tijd voor haarzelf gehad. Nu moet ze zichzelf proberen wat bij elkaar te gaan pakken. Ze kan niet dag en nacht blijven piekeren. Snel trek ik een joggingbroek en een groot vest aan, waarna ik naar buiten loop in de richting van Casey’s huisje.

Voor de deur blijf ik even staan. Zou ik moeten kloppen? Ik weet het niet, dus klop ik toch even, maar heel zachtjes. Er komt geen reactie, dus ik klop nog eens en iets harder. Opnieuw komt er geen reactie en ik vraag mij af ze in slaap is gevallen met het licht aan. “Casey?” zeg ik voorzichtig, maar een reactie blijft weg. Ik loop een keertje om het huisje heen en kijk bij het raam waar een licht brand naar binnen. Door een deur, in een andere kamer kan ik haar zien zitten op haar bed. Ze wiegt zachtjes heen en weer.

Casey

In stilte zit ik op mijn bed, voorzichtig heen en weer wiegend. Ik hoor wel iemand op de deur kloppen, maar heb er weinig erg in. Mijn gedachten zijn niet bij de geluiden om mij heen, maar bij de beelden van eerder deze dag. Hoe konden ze mij dit aandoen?! Vaag hoor ik hoe iemand mijn naam noemt, maar wil er niet op reageren. Dan valt er een stilte en ik sluit mijn ogen. Beelden van vroeger komen naar boven en ik kan er niets aan doen dat er een traan over mijn wang biggelt. Vaag hoor ik weer een geluid, maar ik weet niet direct waar het van is. Dan hoor iemand het huisje binnen stappen en ik besef, dat ik het slot heb gehoord. “Casey.” Hoor ik de stem van Abbigail, nog ergens bij de voordeur. Ik reageer niet en blijf stil zitten. De voetstappen komen aarzelend dichterbij en komen dan de kamer in. Nog steeds blijf ik stil zitten, mijn gezicht verbergend met mijn handen. Stil komt Abbigail naast mij op het bed zitten. Een hele lange tijd is het stil, maar dan barst ik ineens in tranen uit. “Hoe konden ze nou weggaan?!” zeg ik snikkend en Abbigail slaat een arm om mij heen. “Ik weet het niet.” Zegt ze simpel en ik kan haar bijna wel slaan om haar antwoordt. Maar ik weet dat ze simpelweg de waarheid verteld. “Ze zijn weggegaan. Zonder ook maar iets te zeggen! Alsof mijn hele leven niet meer bestaat. Was het echt allemaal nep?” Als ik opkijk naar Abbigail zie ik dat ook zij inmiddels tranen in haar ogen heeft. Ze schudt haar hoofd dan zelfverzekerd. “Nee, dat geloof ik niet. Ze hebben echt van ons gehouden, ze hebben voor ons gezorgd, zo goed als ze konden. Ons een leven gegeven, waar wij beiden tevreden mee waren. Ik denk dat zij het er ook moeilijk mee hebben gehad, om ons te laten gaan. Natuurlijk is het hun werk, maar dat betekend niet dat ze geen gevoelens hebben. Mijn ouders hebben mij een klein cadeautje gegeven de avond voordat ik werd weggehaald. Er zat een briefje bij, waarin ze mij vertelden dat ze van mij hielden. Ik geloof niet dat ze dat alleen deden voor de vorm. En als ik kijk naar jou en hoe graag je terug wilt naar huis, dan denk ik dat zij net zo van jou hebben gehouden, als mijn ouders. Met alle liefde die ze je konden geven.” Eindigt ze zachtjes en opnieuw is het even stil. Ik denk na over de woorden die ze zojuist gezegd heeft. Automatisch gaan mijn vingers naar het kettinkje om mijn hals. Ik kijk pas weer op als Abbigail weer verder gaat met praten. “Ik weet niet precies wat je ouders wilden dat je hier ging doen, maar ik denk dat zij je niet graag zo zagen. Het zal nooit hun bedoeling geweest zijn om jou pijn te doen. Je mag ze missen, dat kan geen kwaad, maar je moet ook om jezelf denken. Ik wil morgen best tegen de jongens zeggen dat je ziek bent. Of niet lekker. Als je tenminste nog tijd nodig hebt, maar probeer niet teveel te piekeren, over dingen die niet meer gaan veranderen.” Met deze woorden draait ze zich om en gaat de kamer uit. Ik hoor hoe de deur zachtjes wordt gesloten en ik weer alleen ben.

De volgende ochtend ben ik nog voor de opkomende zon mijn bed uit. Ik heb helemaal niet geslapen, maar toch kan ik niet langer op mijn bed blijven liggen. Onder de douche fris ik mij even op, dat koude water neem ik dit keer maar voor lief. Dan trek ik snel makkelijke kleren aan en verlaat mijn huisje. Zodra ik buiten ben begin ik te rennen. Het begint langzaam licht te worden. Zonder echt een keuze te maken waar ik heen ga, weet ik waar mijn benen mij heen voeren. Ik kom uit bij een groot meer, waar ik aan de kant ga zitten. De zon is net opgekomen, maar die verschuilt zich nog achter de bomen aan de andere kant van het meer. Ik blijf zitten staren. Zie hoe de bol van vuur, licht en warmte zich een weg baant de hemel in. De rimpelende weerspiegeling in het water. Het beeld van een nieuwe dag. Een kleine glimlach verschijnt er op mijn gezicht. De start van een nieuwe dag. Het is tijd om de dingen die gebeurt zijn achter mij te laten. Ik wil niet meer huilen om mijn ouders. Niet meer om iets, waaraan ik mij vasthoudt van een vorig leven. Het wordt tijd om te accepteren dat dit mijn leven is. Dat ik hiervan moet genieten en niet meer om het minste of geringste instort. Abbigail heeft gelijk. Mijn ouders zouden mij niet graag zo zien. Ze zouden mij graag zien genieten, zoals het meisje wat zij kenden. Het wordt tijd om een nieuwe start te maken, in een heel nieuw leven!

Danielle en Jeltien

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:47

Mooi stuk hoor...

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:54

Mooi!

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:29

Het is echt wijs geschreven. De woorden van abbigail klinken ook erg wijs.

Citaat:
Dan hoor iemand het huisje binnen stappen en ik besef, dat ik het slot heb gehoord.

Volgens mij is hier het woordje "ik" vergeten.

Wel erg mooi geschreven! Ik heb het idee dat jullie steeds beter gaan schrijven.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 15:35

dankjullie :)
het woordje 'ik' is inderdaad vergeten ;)
bedankt voor het copmliment, ik denk dat het ook komt, omdat Daan en ik steeds meer een geheel kunnen schrijven samen :)