[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:16

Daar ben ik weer! Dit keer met tekeningen. Ik moest ze even overhevelen naar m'n Flckr account om ze kleiner te krijgen, dus het duurde even iets langer.

Mijn taxaties staan op pagina 66, daar heb ik pag 60 t/m 66 getaxeerd. Ik zal later even bijtaxeren t/m pagina 70.

Mijn tekeningen zijn digitaal gemaakt. Geen fotomanipulatie, knip- of plakwerk, puur tekenen op de pc. Qua formaat zijn ze ongeveer A3.

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie?

CoonArt

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:27

KE-NONNE!!!! Jeeeemig, mag daar alsjeblieft een lijstje omheen????

OK dan, taxaties van mij voor mylittlejoy:

Bovenste: € 250,- (alleen een rare achterhoefje? maar dat zie ik door de vingers!)

Onderste € 125,-

En dan durft ze nog te vragen wat wij ervan vinden... ik vindt ze echt GIGANTISCH MOOI! :D

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:50

Pagina 66(vervolg)
Sprietlover:Gaat zeker de goede kant op, de schaduwen worden al beter, toch zou ik ze nog wat gedetailleerder willen zien. Probeer een beetje van de kanten af te blijven, zoals je tekening nu geplaatst is op het papier staat het niet mooi in een lijstje. € 20,=
_Bitje_: Sorry, deze vind ik nog niets waard. Probeer wat meer licht en schaduw in de manen aan te brengen, dat zal al een stuk schelen.

Pagina 67
Prioika: Het kleurgebruik vind ik mooi, goed realistisch. Alleen het hoofdstel steekt teveel af en mag wat driedemensionaler. Omdat het formaat zo klein is, kan ik er weinig voor geven. € 10,=
SIEMXFUNNY: Wow, erg mooi! De verhouding lijkt me iets vreemd (beetje lang hoofd?) maar de schaduwen zijn errug mooi gedaan. A4 formaat he? € 35,=
Chanelle14: De blauwe gloed vind ik mooi, daardoor popt ie mooi uit het papier. Jammer genoeg kan het paard zelf nog wat meer details gebruiken. € 15,=
_San87_: Heel slim op zwart papier, daardoor steekt ie heel mooi af. De ogen zijn erg mooi gelukt, zeker omdat zo moeilijk is met blauw. € 95,=

Pagina 68
TE5: Zelf zou ik hier niets voor geven, sorry. Ik vind 't te simpel en heb er niets mee. De kleuren zijn mij ook te onrealistisch. Als je idd de lichtbron vanuit de zon wilde hebben, moeten de paarden wat donkerder. Niet zwart, maar heel donkerbruin. Vaak wordt het te plat als je zwart gaat gebruiken. Juist donkere bruin of blauwtinten geven een schilderij dan meer leven. Ook kan je de zon meer als lichtbron laten zien door deze niet zo rond te maken, maar het licht langzaam uit te laten vagen. Ik weet niet of ik helemaal duidelijk ben, maar als je zelf in de zon kijkt, is dit ook geen duidelijk ronde bal, maar schijnt het licht alle kanten op. Probeer dit na te bootsen.
_Bitje_: Ik vind het abstracte wel geinig. Het is niet helemaal mijn ding, maar ik kan me voorstellen dat iemand hier € 20,= voor zou geven.

Pagina 69
Horseydude: Ik vind deze lastig om te taxeren. Met wat zachtere kleuren had ik 'm mooier gevonden, hij komt me nu een beetje kleurplaatachtig over. Ik zou er dus niets voor geven. Maar als je de kleuren net wat zachter zou maken en een beetje schaduwen aanbrengt, komt het veel meer tot leven en heb je zo een leuk plaatje van € 20,=.

En we zijn weer bij!

@horseydude; Dank je! :o Hoefjes vind ik idd lastig. Ik verstop ze vaak in sneeuw, gras of in dit geval de zee...:+ Maar we komen er wel! M'n moeder heeft de onderste aan de muur hangen. Het was een moederdagcadeautje, een portret van haar paard. Ik moest wel erg lachen toen ik de print op ging halen bij de HEMA. De vrouw achter de balie vroeg hoe we dat paard weer te pakken hadden gekregen nadat we de foto hadden gemaakt... :D

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:22

Ik zal ook weer even bijtaxeren. :)

Pagina 63

Sprietlover - Jammer van het kleine formaat. Verder mag er nog wat meer contrast in. Meer donkere en juist erg lichte tinten. Nu heeft de tekening op veel plekken dezelfde grijswaarden. € 10
Ietjelover - Nog even niks.
Floran - Mooi gedaan, jammer dat het op redelijk klein formaat is en dat er weinig contrast in zit. €30
Chanelle14 - Jammer dat de verhoudingen niet kloppen. Als je daarop gaat oefenen zal het er al veel beter uit zien. :) €8

Pagina 64

Ietjelover - De foto van deze tekening vind ik te slecht om er over te kunnen oordelen. paste de neus niet op de tekening of niet op de foto? Dit soort dingen zijn nodig om te weten of het iets waard is ;) .
Horsedude - Je hebt een hele eigen stijl, dat is heel goed. De verhoudingen kloppen niet, maar dat maakt je stijl toch ook wel weer jouw stijl. Met de schaduwen wordt je ook al steeds beter. :) Als realistisch portret zou ik het taxeren op €0 maar dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet. Misschien is dat ook helemaal niet je bedoeling. Dan: €25

Pagina 65

Assepoester - Erg knap gedaan. De verhoudingen van het rechterponytje kloppen niet helemaal, maar verder vind ik het al erg mooi. Probeer nog wat meer 'rare' kleuren te gebruiken. Daar wordt je schilderij sprekender door. €30
Sammyvriend - Super! :) Beste werk dat ik van je heb gezien. Geweldig kleurgebruik en het blauw/paarse steekt mooi af tegen het oranje van de vacht. €45
Babico3 - Erg mooie stijl. Ik vind het wel wat hebben en zou het zo aan de muur hangen. €20

Pagina 66

Horsedude - Nog niet af dus geen taxatie :)
Sprietlover - De compositie is minder. Maar toch vind ik dat je erg vooruit gaat. :) Misschien dat je de volgende keer met 8b potlood of iets in die richting nog wat donkere accenten kunt geven aan het oog. Zodat deze sprekender wordt. €15
Bitje - €5 de manen zijn nog te streperig en er zijn verder geen schaduwen getekend. Jammer, want de verhoudingen kloppen al aardig!

Pagina 67

Pioika - Volgens mij heb je erg veel zwart en bruin in deze tekening gebruikt? Door het pure zwart lijkt er een 'vieze' waas over de tekening heen te zitten als je brgrijpt wat ik bedoel. ;) Probeer meer met blauw etc. te werken. Verhoudingen zijn goed. Jammer van de vegen op het papier. €15
SiemxFunny - Erg mooi! Verhoudingen kloppen geloof ik wel goed, de oren lijken iets te smal te zijn/te dicht op elkaar te staan. Maar verder heel erg mooi! €45
Shanelle14 - Nee, deze spreekt mij niet zo aan. Te weinig contrasten/details en het geheel is naar mijn mening te donker. €5
_San87_ - Erg mooi! De oren hadden iets meer diepte gemogen, deze zijn nog wat vlak. Voor de rest erg mooi, en leuke eigen stijl. €50

Pagina 68

TE5 - Te weinig details. :)

Pagina 69

Horsedude - Niks, ik vind het veel leuker als je zelf van realistische dingen jouw eigen stijl maakt. Hier heb je een al bestaand stripfiguur nagetekend, en daarnaast zie ik je eigen stijl er niet in terug.

Pagina 70
Mylittlejoy - Erg mooi allebei! Je stijl doet me een beetje denken aan die van IP . Super mooi uitgewerkt! Naar de hoeven zou je nog even kunnen kijken, deze lijken niet te kloppen. Ook is het rechtervoorbeen op de 2de tekening een beetje krommig. Maar dit verstoord het beeld allemaal helemaal niet hoor! :) Ik vind het altijd erg moeilijk om digitale werken te taxeren, maar sowieso €100 + . Mede doordat er ook veel werk zit in de achtergrond.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:30

Waar kan ik FOTO'S laten taxeren op Bokt?????

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:31

Foto's taxeren? :+

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:32

dat kan geloof ik wel hoor :D , ik zoek even :)

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:34

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:40

Oh, das ook een leuk idee! Daar ga ik ook eens kijken. Fotografie is ook een hobby van me.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:43

In het topic is alleen al een jaar niet gereageerd :+

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:46

Ik zag 't. Dan houden we het nog maar even bij de tekeningen.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:53

mylittlejoy schreef:
Ik zag 't. Dan houden we het nog maar even bij de tekeningen.

:j
Ik zal volgende week ook weer 1 of meerdere werkjes van mij hier plaatsen.
Heb nu geen camera tot mijn beschikking. :Y)

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:16

Over de taxaties: Nog maar eens.. (Ik vind het jammer dat het op de duur een ruzietopic wordt) Eens je begonnen bent met taxeren, taxeer je toch gewoon elk werk dat daarna komt? Dus ben je op pagina 48 begonnen, dan taxeer je sinds pagina 48 tot aan waar we nu zijn, en dat blijf je doen tot je ooit nog eens een keer zelf iets plaats. Ik zou het leuk vinden als iedereen dit zou doen. Dus vanaf nu taxeren we ieders werk, behalve dat van diegenen die zelf niets taxeren? :) Misschien heeft het topic dat toch nog een toekomst. Ook laten we vanaf nu het offtopic geklets beter achterwege? En blijven zeuren over alles, maakt het ook erger. Dus bij deze is dit het laatste wat ik erover heb gezegd. :)

Pagina 66
Sprietlover: Draai je contrast knop 180° hoger! Hij is veel te grijs, en daardoor valt alles weg. En kies je positie in het vervolg misschien wat beter. Nu plakt hij tegen de kant, maar is er bovenaan nog zo veel plaats. Jammer, want je wordt wel beter. 10 euro
_Bitje_: Je mag er wel wat meer taxeren hoor.. Nog niets vragen, liever een apart topic openen op UK. Daar krijg je uitgebreid commentaar.

Pagina 67
Prioika:
Ik heb je reeds tips gegeven in je topic. Ik zou er nog niets voor vragen, maar lekker blijven oefenen.
SIEMxFUNNY: Lekker contrast, en leuke strakke stijl. Jammer van de verhoudingen (hoofd loopt heel spits bovenaan), maar misschien vind ik dat ook wel weer iets hebben. Iets historisch, fantasierijk, maar dan had hij meer verteld zonder hoofdstel. ;) 30 euro
Chanelle14: Ik zou er nog niets voor vragen. Plaats een topic op UK voor goede tips. Hij is erg eentonig en dicht gekleurd. :)
_San_87: Erg sprekende blik heb je in zijn ogen gekregen. Probeer in het vervolg wel grotere foto’s te plaatsen. Hier zijn weinig details op te zien. Wat me wel opvalt is dat het contrast in de oren en op neus hoger ligt dan op de huid. ;) 45 euro

Pagina 68
TE5:
Ik zou er nog niets voor vragen. Hij is inderdaad abstract, maar hij mist techniek. Misschien plaats je beter een topic op UK. Daar krijg je meer tips. :)

Pagina 70
Mylittlejoy:
Klasse. Jammer dat ze zo klein moeten. Kan je misschien een linkje plaatsen? Ik ben erg benieuwd. Erg mooie sfeertjes hebben je werken. Bij de tweede is die sfeer realistischer en komt ze beter over vind ik. Bij de twee mist het voorbeen wel wat kracht. Dat viel me direct op. Verder kan je misschien nog wat oefenen op het paard op de grond plaatsen. Ik bedoel dat de overgang van benen naar gras of naar zand, niet zo vloeiend is. Ze lijken te zweven en niet te staan. ;)
Wat je eerder al zei over digitale werken, dat een afdruk geen origineel is, is waar. Ik vind het dan ook moeilijk om dit te taxeren. Hangt ervanaf voor welk doel je het verkoopt denk ik. Dus de prijzen kunnen erg varieren lijkt me. Ik doe een poging. :)
Eerste: 300+
Tweede: 350+

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:39

mylittlejoy:: 50,- Voor ze allebei.. Ik weet niet zeker maar volgens mij zijn de wolken niet getekend :| Sorry als dit niet is maar ik vindt het nei zo lijken. Als ze wel echt getekend zijn + 10,- de meeuwen ook niet volgens mij }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:32

Waarom zouden ze niet getekend zijn? :?

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:48

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 00:42

ietjelover schreef:
mylittlejoy:: 50,- Voor ze allebei.. Ik weet niet zeker maar volgens mij zijn de wolken niet getekend :| Sorry als dit niet is maar ik vindt het nei zo lijken. Als ze wel echt getekend zijn + 10,- de meeuwen ook niet volgens mij }>

Alles is getekend, dus ook de wolken en ook de meeuwen. Als dit niet het geval was, zou ik er niet boven zetten dat het puur tekenwerk is en er niet geknipt en geplakt is. ;) Ik gebruik wel foto's als referentie, om te bestuderen en leren hoe de kleuren in zo'n wolk in elkaar zitten, maar alles en ik herhaal alles teken ik zelf. In die tekening zit ook meer dan 50 uur werk, ik teken alles en priegel tot in de details. Doordat ik op groot formaat werk en kan uitvergroten op m'n scherm, ziet het er op het normale formaat realistisch uit. Ik zal een detailshot plaatsen van de meeuwen op groter formaat, dan kan je de penseelstroken zien.

Afbeelding

Mochten er nog twijfels bestaan over de wolken, dan kan ik die ook nog in detail laten zien. Vooral van m'n tweede tekening heb ik de lagen nog apart ook. Bij de bovenste tekening heb ik de hele laag samengevoegd om ruimte te maken, op een gegeven moment zat ik met ruim 40 lagen te werken en werd de pc er een beetje traag van. Maar het principe is daar hetzelfde.

De verschillende lagen van mijn wolken (in grote lijnen, in totaal had ik hier 8 lagen voor):
Afbeelding
http://farm4.static.flickr.com/3413/363 ... 21.jpg?v=0
http://farm4.static.flickr.com/3331/363 ... d4.jpg?v=0
http://farm3.static.flickr.com/2422/363 ... af.jpg?v=0

Overigens, voor wie grotere formaten vroeg: http://mylittlejoy.deviantart.com/galle ... -Portraits
Hier staan al mijn paardentekeningen, klikken op de thumbnails en je krijgt ze op groter formaat.
Laatst bijgewerkt door Lontje op 05-07-09 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's zichtbaar.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 07:22

mylittlejoy=Bob Ross???????? :D :D Afbeelding

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:52

:D And then we take a little blotch of van Dijck brown....let's just put a nice big tree here, in the middle. Yes, that fellow fits right in here... :D :D

Ik kon altijd uren naar zijn programma's kijken!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:48

Laat Bob Ross hier onder een schuilnaam zijn nieuwste werken taxeren? :=
Of de digitale opvolger van Bob???

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 22:29

mylittlejoy: Super de super! Erg realistisch vind ik,
ik vind bij de eerste dat het rechter achter been iets
anders gemaakt moct worden, en verder erg mooi!!
Ik weet niet hoe je het voormekaar krijgt, heel knap!

Het zelfde met de tweede
Wat een prachtig beeld, die zon en die wolken, vlinders etc.
En uiteraard hetpaard :D
Maar ik zal niet weten hoe je dit moet taxeren, het is in
elk geval 100 +
Daarom vraag ik, hoe maak je zulks moois?
ik snap het echt niet, echt hoe maak je dit?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:44

Moderatoropmerking:
Graag ontopic. Laat Bob Ross er buiten, die kan toch niet mee praten! :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 16:39

Ik vind die digitale werkjes totaal niet mijn smaak. Ik weet niet, het ziet er zo 'nep' uit. Ik houd veel meer van het ouderwetse tekenen/schilderen op papier of doek.

Ik zou er dan zelf ook geen geld aan uitgeven. Dus ik kan ze ook niet taxeren... Sorry.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:01

mylittlejoy: Beide rond de 300 euro, vind ze nog wat te glad ogen en de weggewerkte hoefjes zijn nergens voor nodig je leert er juist van door ze te tekenen! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:54

Pagina 59:

Plaudar:Ziet er goed uit. Leuke pose, leuk met het kader eromheen. Ook heb je veel kleuren gebruikt waardoor het er heel levendig uitziet. 75 euro.

Mytens:Ik vind hem persoonlijk vrij “plat” ogen. Ook zijn de manen stijf en allemaal op gelijke hoogte.Het hoofdstel zit wel al meer diepte in. Erg appart dat oog zo, dat heeft wel iets. Ik denk dat je hiervoor zon 20 euro kan vragen :j

Lovelanga:Allereerst zie ik nergens jouw taxaties???????
Ten tweede, denk ik dat je hiervoor nog geen geld kan vragen. Ik zie de omtrek van een paard met veulen, maar meer is het niet?

Pagina 60:

Babe: Wat zet jij toch altijd práchtige werkjes neer :wow: Op deze heb ik ook gewoonweg geen commentaar. Heb een tijdje zitten zoeken, maar hij is gewoon pérfect :oo :D
Minimaal 250 euro :j

Vagolijntje:Een erg leuke plaat. Al zou er wat meer diepte in mogen, maar daar ben je al goed mee op weg! De ogen zouden van mij nog wat meer levendig mogen.
Een 30 euro

Mytens:Ziet er goed uit. Veel beter als je vorige werkje :j Ik vind hem wel wat streperig ogen. Met name op de neusrug, en op de rug/flanken.
35 euro.

Niessie
:Erg leuke platen, maar met deze foto’s erg moeilijk te beoordelen. De eerste vind ik de vlekker er wat te veeluitknallen, net of deze niet bij de rest horen. De rest had van mij betrefd ook wat knallender gemogen.
De tweede vind ik erg mooi, daar zie ik meer diepte in.
40 euro.

Muurp:Knap altijd hoe jij zo met houtskool werkt! Deze ook weer, heel mooi. De manen ogen een beetje plat, maar voor de rest zit er heel veel diepte in.
60 euro.

Pagina 61:

SDE:
Een erg mooie plaat, maar de verhoudingen zijn niet wat ze behoren te zijn. De oren zijn te klein, het neusje is te dun. Het ook (voor ons links) lijkt me ook wat te hoekig?
Zon 20 euro :j

Andante:Mooie plaat, m ooi kleurgebruik. Ik mis wat diepte in het hoofd. In de neus zit heel veel detail, dit komt bij de wangen en het voorhoofd niet over. Ook vind ik de hals wat afgeraffeld
30 euro.

Nevony:Mooie plaat. Je begint de glans en diepte mooi onder de knie te krijgen! Met name het hoofdstel heb je heel mooi gedaan! Ik vind hem echt wel wat streperig overkomen, mischien kun je daar nog aan werken?
35 euro.

Elanor:Ik vind dit een prachtige plaat! Heel anders dan wat je doorsnee ziet. Wat ik wél heel erg jammer vind, is dat je de bladen aan elkaar hebt moeten plakken. Nu zie je die donkere lijn…
150 euro.

sammyvriend:Erg leuke plaat. Mooie kleuren erdoorheen. Hij spreekt echt!
40 euro.

Karen_enter:Hiervoor zou ik nog niks vragen. Hij is erg krasserig opgezet, en de verhoudingen kloppen niet helemaal.

__Karlijn__:Erg apparte platen. Een leuke stijl heb je. Net of alles in dromen is weergegeven. Vooral de laatste vind ik erg leuk.
50 euro.

xXlianneXx:Leuke plaat. Aparte achtergrond. Paardje is wat te lang, die hat wat korter in de rug gemogen naar mijn idee. De achterbenen staan ook wat erg wijd uit elkaar.
25 euro.

babe:Sjeee….. :wow: Erg mooie plaat weer! Echt super hoe jij het op papier zet. Ik zit wel een beetje raar tegen de hals aan te kijken? Die apparte “strepen”?
250 euro :j

sprietlover:Erg mooie plaat, niet helemaal in verhouding, zoals je zelf ook al aangaf, maar je bent echt goed op weg! Jammer van het kleine formaat.
20 euro.

Floran:Ziet er goed uit. Vooran de hond vind ik er mooi gedaan. Hals van het paard had van mij wat sterker opgezet gemogen, dat ook dat deel er mooi afknalde. Dat valt nu een beetje in het niet vergeleken met de rest van de tekening.
35 euro.

chanelle14:De verhoudingen kloppen helaas van geen kant. Het hoofdje is heel fijn, met grote oren, dan komt er een enorme hals, vervolgd met een enorm paard. Ook de benen zijn naar mijn ogen veel te dik.
Je bent wel erg goed op weg met schaduwen en lichtval.
15 euro.

De rest komt een andere keer. We gaan nu vaderdag vieren :j