Dank je wel! Was nog een uitdaging want Bijoux is een Rex Widder. Haar vacht lijkt net satijn. Dat is best lastig neer te zetten. Maar ben erg tevreden met het resultaat!
Heerlijk he? Lijken net pluche beesten zo zacht. En ze zijn hypoallergeen. Als ze nog jong zijn dan hebben ze kleine krulletjes. Lijken net schaapjes dan!
Week 14: Tekening is van een foto van xTitanic Wat een uitdaging deze Heb hem zo'n 7x willen verbranden maar toch afgemaakt en ben er toch best tevreden over.
(Kleuren zit er ergens tussenin, in het echt vind ik best aaibaar)
Jaa daar was ik weer Vorige week flink ziek geweest, dus niks gepost. Bij deze dus alsnog!
Marrie_L Erg mooi detail en ook het lichtspel in de strepen, voornamelijk boven het oog, vind ik erg goed gelukt! Het oog zelf had dit nog wat meer mogen hebben
Damned Mooi werk! Vooral werkjes met een kleur/grafietcombinatie en degene die je in een vierkant hebt gezet, springen er voor mijn extra uit. Die teksten erbij vind ik erg origineel gevonden, leuk! Je schetsen zijn netjes, mooie diepte. Hier en daar zou je nog wat meer contrast kunnen gebruiken of nog een extra keer naar de verhoudingen kunnen kijken. Je 7e en 8e werk vind ik persoonlijk het gaafst, en dan voornamelijk de 7e.
Shettepret Wat een onwijs mooi en zacht werk! Geweldig, kan zo in een kinderboek
Sanneb Wat een vriendelijke blik! De vormen en verhoudingen van het paard gaan je ook echt steeds beter af, super Vind de wit/grijs/zwart-combi mooi gekozen. Wel zou je de schoft- en borstpartij net iets duidelijker qua diepte kunnen neerzetten.
Selina Gelukkig heb je hem niet verbrand! Vind hem goed gelukt, mooi hoe je die glans en details hebt weten neer te zetten. De manen hadden voor mijn gevoel nog wat meer diepte mogen hebben door enkele tussentinten en kleuren te gebruiken.
Zwanepol Wat een heerlijke stijl is dit zeg Vooral je laatste is echt schitterend! Hier wil ik wel meer van zien
Leuk al die overzichtjes Dit is de mijne t/m week 12, helaas niet zo'n goede kwaliteit:
En dit is mijn inzending van vorige week, grafiet op A3:
Dank je wel Uska! Mijn moeder zei ook al dat ik een prenteboek ervan moest maken. Het grappige is dat ik zelf een kinderboek geschreven heb vorig jaar (over konijnen natuurlijk ). en ik ben nu bezig met hem zelf te illustreren. Daar hebben jullie nog geen tekening van gezien overigens hoor! Maar kan ik natuurlijk wel een keer meepakken als konijn per week.
Bedankt voor de feedback Uska. Gisterenavond nog een nieuwe poging gedaan. Ging nog moeizamer Ik blijf oefenen! Dit voorbeeld ook al een keer gebruikt voor Pastel.
Selina
Geplaatst: 08-04-16 15:22
Hierbij m'n beloofde rondje Als ik mijn kleurptoloodtekeningen op een stapel leg, heb ik er pas vijf. Of nou ja vier, de eerste heb ik verkocht Ik heb wel 33 tekeningen gemaakt in 2016.
Vanaf pagina 69:
Athelas: Week 12: Moest echt goed kijken, de linker leek een WIP van de rechter. Zou verder doorgaan met vachtstructuur aan te tekening geven, schaduwen erin 'vegen' geeft een minder levendig effect. Bij de rechter mis ik ook de diepte in het neusgat. Wel goed dat je verschillende stijlen probeert. Week 13: Gaaf thema, vind de vierde ervan het gaafst. Bij de derde mis ik wat vormen in de benen zodat het goed een paard lijkt.
Bitje Wow, jouw tekeningen zijn echt verhalen. Die met de zeermeermin vind het toch het gaafste, vooral dat de vissen naar haar haar toezwemmen.
Sanneb Neefje: Vind de ogen heel sprekend! Baby's tekeningen is volgens mij één van de moeilijkste dingen om te doen maar je hebt de verhoudingen zo te zien goed voor elkaar. Schildercursus: Wat leuk dat je zo'n cursus hebt gedaan! Vooral mee doorgaan, heel anders dan grafiet maar maakt het weer een nieuwe uitdaging. Perfect voor deze challenge Schimmel: Is dat je tweede schilderij? Heel mooi Donker paard: Leuk dat je het doorzet, het schilderen.
Marrie Week 12: Dat had ik met m'n laatste tekening ook dat ik achteraf dacht, oeps, had beter ander papier kunnen gebruiken Mooi die lucht met de zon zo. Week 13: Gaaf, een zebra toch? Probeer een volgende keer iets meer diepte en schaduw in het oog te maken. Wel fijne vachtstructuur.
Jeika Leuk om te zien dat je vooruit gaat, qua verhoudingen en inkleuren. Die van 25/03 en 26/03 zijn favoriet. Zeker vaker pastel gebruiken!
Zwanepol 90: Gaaf dat veulen, staat heel mooi dat 'onafgemaakt' Week 13: Jouw witte werkjes op zwart papier vind ik echt gaaf, heel erg sprekend.
Shettepret Week 12: Mooi die vachtstructuur van de konijntjes. Tekening met betekenis erachter zo te zien? Hebben de vlinders dan ook een symbolische waarde? Week 13: Die tekening wil je zo aaien. Mis wel wat schaduw aan het jurkje.
Pompompom Wat lief dat je voor iedereen zo'n tekening wilde maken! Wat een werk ook, maar ze zijn allemaal heel mooi.
Damned Hand en voetstudie gedaan? Ik kijk een beetje raar tegen de eerste hand aan maar ik heb ook altijd ruzie met die dingen. Vind die werkjes met het tekenen in een vierkant gaaf, daar zou je eens een serie van moeten maken, een collage idee ofzo. & bedankt voor je compliment over mijn tekening
Uska Mooi, die leeuwen! Vooral de vacht en het oog van de moeder.
Seven Heb je tekeningen gemist! Post vooral af en toe wat als je geen tijd hebt voor een rondje hoor. Weer mooi gedaan.
Dank je Selina, de schimmel is inderdaad mijn tweede poging. Ik heb pas 1 les gehad dus ga nog veel meer leren. Doel nu is om alleen grof schaduw en licht op papier te zetten. Nog behoorlijk lastig, maar een mooie manier om aan kwasten en verf te wennen.