[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:12

Renskefrea: Oh, schattig.. Tof gedaan!
Pluizebolpum: Ik vind hem heel mooi! Hij heeft zo'n mooie sfeer over zich hangen..
Fnanne: Ik ben echt fan van je serie met de gevleugelde veulentjes! Die witte ogen maken het echt af bij die tweede vind ik. :)
Jetske: Die roze hoefjes bij de eerste :P De schaduwen zijn goed gelukt bij de tweede, tof in dat blauw ook.
RenskeFrea: Ah wat een schattig veulentje <3 Veulentjes zijn wel in trek hier he :D
Pluizebolpum: Tof standpunt, moet toch wel moeilijk zijn om zo een paardenhoofd uit dat standpunt te tekenen, goed gelukt!
Fnanne: Oeh, speciaal! ingewikkeld ook ja, heel tof idee en heel mooi uitgewerkt.

Goed, is al een tijdje geleden dat ik getekend heb, maar de examens zijn gedaan dus ik ben terug!
Mijn nummer 5, van de maand mei dus, met houtskool:

Afbeelding

Ga dan morgen ofzo die van deze maand maken. :)
Heb het wel altijd gevolgd hier, en wat een mooie dingen komen er voorbij! :D

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 16:59

Pluizebolplum: ach... Hoe aandoenlijk dat katje. En dan de zachte blik van het paardje. Mooi :j
Renskefrea: gefeliciteerd met het huwelijk van je zusje! Toepasselijke plaat ook weer :)
Laura: zijn je examens goed gegaan? En mooie veulentjes :) misschien de achterbenen iets dunner maken een volgende keer?

Afbeelding
169/365
Pegasus, but fallen...
Potlood, acryl en veertjes :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:42

RenskeFrea Ah, heel leuke, lieve en mooie plaat. Ik vind hem echt heel erg leuk, zo. En gefeliciteerd met je zusje! *\o/*
Lauraa Mooi gedaan zo, lief plaatje om te zien. Zijn de examens een beetje goed gegaan of ben je nog aan het wachten op de uitslag?
Fnanne En gewoon weer apart doen hé? :P Mooi paard zo en gaaf detail, die veren erbij. Heeft wel iets verdrietigs zo, metzonder vleugels...
(gut, toevallig vanmiddag een stel zwanenveren geritseld, er ligt elke dag een familie met pulletjes langs de weg, zo schattig, en ze hadden hele mooie veren achtergelaten)

De volgende in de post serie. A4, opgezet met potlood n.a.v. referentieplaatje uit eigen werk, afgewerkt met fineliner en ingekleurd met Gimp.

'Hey, I love this post too!!!'
Afbeelding
(stik, ben het gras vergeten te kleuren)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:58

Ah, en gelijk die van vandaag er maar achteraan. Om de serie af te sluiten.
A4, potlood, kleurpotlood, referentieplaatje en Gimp.

'Really loving those cookies'
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 19:16

Pluizebol, leuk die serie. Die van gister zijn wel beetje cartoonish, leuk :)
En die van vandaag vind ik iets te grof, maar wel erg leuke compositie en kleuren :D
Weet je al wat je voor nieuwe serie gaat starten? :P

Fnanne, oei is pegasus in de rui, of gedegradeerd tot gewoon paard :P
Leuke serie heb jij ook :)

Lauraa, leuk die spelende veulentjes, mooi gedaan.

Ik ben in de hoofdjes serie vandaag. Wat snelle schetsen, want we zijn de hele dagen aan het klussen voor het bruiloftsfeest zondag.
Potlood op A5, met referenties uit een fotoboekje.

Afbeelding

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 21:06

Afbeelding
Even weer snel, 't is weer druk :o
170/365
Acryl op papier.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-15 18:18

Renskefrea: druk druk dus. Succes met de voorbereidingen! Die tweede heeft een tof eigenwijs koppie :j
Pluizebolplum: zo'n lekker zakje koekjes en dan braaf blijven staan? Braaf paard! :D
Die lichte snoetjes van die van eergisteren zijn aandoenlijk :D doen me denken aan mijn vriendje van vandaag:

Afbeelding
Mijn gelegenheids atelier vandaag tijdens een plaatselijk festival waar we aan meededen :)

En nummer 171:

Afbeelding
Acryl op papier.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:52

RenskeFrea Leuke koppies! Ik vind vooral die tweede heerlijk. Die oogjes en die oortjes...
En veel plezier vandaag!
Fnanne Mooi, vlot ogend werk, die van vandaag en gisteren. Heerlijke kleuren ook. Ik vind de houding van die van vandaag wel erg mooi.
En och, een levende schildersezel! :wow: Hoe leuk is dat? Btw, paard van eergisteren die je op ezel vond lijken lijkt in het echt ook op een ezel. Vooral als ze die lange flaporen van d'r opzij houdt. :D
Bij die van gisteren zat in het echt een stuk draad tussen paard en koekjes. No way dat vzpaard van los eten afblijft. Heb haar weleens achter na gezeten omdat ze met de op het bankje liggende zak appels er vandoor ging. _O-

Geen serie vandaag maar een vluggertje. Losse pols, ecoline, witte gelpen en wonderstift. Het was de bedoeling om een bruin paard te maken maar door de wonderstift (van stabilo, wat je snel meegraait als je denkt dat je witte stiften te pakken hebt :') ) werd het een valk. Het zal ook eens niet. :roll:

Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:15

Fnanne: Hele gave serie is het aan het worden :j 167 ziet er heel erg kwetsbaar uit, heel knap neergezet! 168 dan juist weer krachtig en een beetje engig door de omgeving. Ze blijven gaaf!
Prachtige kleuren heeft het portret van je van gister (die van vandaag ook trouwes!), echt heel mooi. Wat gaaf trouwens dat verplaatsbare atelier :D

Pluizebolpum: Jouw 'loving the Post' serie vind ik echt geweldig. Stuk voor stuk heerlijke plaatjes om naar te kijken! Die met de kat is echt :+: (Ik mis echt mijn katten hier _O- )
Bij die van gister valt er voor mijn smaak net iets te veel detail weg, een beetje te grof zeg maar. Maar qua houding vind ik hem wel heel geslaagd!
Die van vandaag is toch echt een mooie valk geworden hoor :D Ik vind het een heel mooi werkje.

RenskeFrea: Wat een mooi bruidspaar! Hele vrolijke tekening is het geworden, ik vind hem erg leuk!
Je hoofdschetsen zijn ook mooi gelukt. Dat lossige gaat je duidelijk goed af, vooral de eerste vind ik heel sprekend.

Lauraa: Mooi plaatje! Ik kijk alleen een beetje raar tegen de voorbenen van de achterste aan, maar dat is echt maar een klein detail. Het algemene plaatje vind ik heel mooi.

Bloemetjes en kleurtjes zijn bij mij een beetje het thema geweest de afgelopen dagen :)

Nummer 75

Nummer 76
Afbeelding

Nummer 77
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:07

Even een snelle, hele dag nog weer hard gewerkt met bomen sjouwen, en tafels en stoelen en weet ik wat nog meer :P
Tussendoor gisteravond en vanavond ter ontspanning lekker wat getekend, en zelfs in kleur deze keer.
En nu bedtijd, ben doodmoe. Morgen groot feest, met zo'n 170 man. En 's ochtends nog de laatste voorbereidingen. Ben benieuwd :)

Coloursoft potloden op A5, met referentie uit fotoboekje wat ik mee heb genomen hiernaartoe.
Afbeelding

JoycexEnya

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 07:43

Als stille meelezer wil ik toch even wat zeggen.
Julli kunnen allemaal zo goed tekenen zeg.
Ben jarloers want ik kan het voor geen ene meter

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:08

Jetske Leuke platen weer. Al zijn er nog wel wat verbeterpuntjes (zoals bv de achterbeentjes bij de stippel) je hebt wel een eigen stijl die fijn en vrolijk oogt (zeker 75, heerlijk zo tussen dat blauw) en er zitten altijd wel mooie details tussen, zoals bij 77 die kaak bv. Mag ze graag zien, jouw tekeningen. :j
RenskeFrea Lol, beetje verkeerd begrepen, ik dacht dat je gisteren feest had, was dus vandaag. Wel lekker gefeest?
Mooie plaat, fijne kleuren ook. Lijkt wel iets van een Welsh Cob?

Mja, inspiratielevel -0 (volgens het temperatuurbord bij de benzinepomp kan dat) dus referentieplaatje, zwart papier en wit potlood gepakt. Afgemaakt met wat stift en Gimp. Beetje rommelig weer en weet niet zo goed of ik 'm nou mooi of niet moet vinden...

Fries
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 14:02

Pluizebolplum: inspiratieniveau wat ver te zoeken? Herkenbaar wel, hoewel ik merk dat als ik eenmaal zit; het wel weer wil komen een beetje. Je Friesje is toch zeker goed hoor :j misschien niet de beste, maar qua sfeer en houding toch zeker aansprekend :)
Renskefrea: hebben jullie een fijne dag gehad? Hopelijk werkte het weer wat mee... Je paardje vind ik leuk!
Jetske: oooh... die oogjes en dat snoetje van die tweede. Mooie kleur blauw zo in dat oranje sfeertje!
Pluizebolplum: ik vond het al verdacht, een paard zo los naast de koekjes; maar het is dus fictief! :D
Je verkleurde bruine paardje heeft iets treurigs over zich... Wel eentje waar ik langer naar blijf kijken...

Afbeelding
172-365
Houtskoolpotlood op papier.

Afbeelding
173-365
Houtskoolpotlood en acryl op papier.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:52

Fnanne Die blauwe hoekige is gaaf! Strak en los tegelijk. Heel mooi. Unicornbabyveulen is gewoon té snoezig. Wat een lief koppie zo.

En dan krijg je je inspiratie van een hoosbui... :roll:
Fikse onweersbui, fineliner, ecoline en Gimp voor het regeneffect.

Uitgelopen...
Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 19:41

Ik ben er met mijn hoofd niet helemaal bij waardoor ik ga haasten. dat idsjammer genoeg te zien in de schetsen.
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 22:15

Het feest was erg tof, super geslaagd, alle voorbereidingen waard, en zelfs het weer zat uiteindelijk mee.
We hebben de hele week het weer in de gaten gehouden en het zou gaan regenen, dus ze hadden een grote tent geregeld, en er staat ook een enorme schuur op hun landgoed dus daar konden we ook in. Maar het regende alleen 's ochtends gelukkig een klein beetje. En iedereen die kwam had het over hoosbuien :P
Maar het was veel beter dan we hadden verwacht en gehoopt, heerlijke sfeer {:}

Puizebol, ik vind je regentekening erg mooi, maar ik krijg wel een beetje rare associaties met die rode vlek eronder :')
Wat inspiratie betreft doe ik gewoon willekeurig plaatjes uit een boekje natekenen :P Al heb ik vandaag nu ik weer thuis ben eens een ander boek gepakt. Of mijn vorige tekening een welsh cob is zou best kunnen, er staat in het boek helaas niet bij wat voor ras het is, maar het oorspronkelijke heeft er zeker veel van weg.
Die van gister vind ik wel een magische sfeer hebben :j Een beetje zo'n effect van fel licht en mist waar een paard doorheen loopt. Zeker tof :)

Fnanne, je eenhoornveulen vind ik echt onwijs schattig, en ook zijn oogje is erg mooi gelukt. Hij moet wel opletten dat ie zijn mama niet in de hals prikt :P
Je blauwe paardje doet me denken aan glas in lood, erg leuk gedaan. En ook beetje aan Franz Marc :P
Ik vind trouwens je ezeltjesfoto enorm tof. Heb je op de ezel geschilderd of meer als bagagehulp gebruikt?

Jetske, ik vind je paardjes altijd zo vrolijk, kleurig en enthousiast. Ga vooral zo door :D

Ik heb gister dus geen tijd gehad voor een paardje, wilde er vandaag twee doen. Maar ben te lang bezig geweest door mijn boek te bladeren op zoek naar een leuke afbeelding, dus heb er maar 1 :P
Ik heb ook het gevoel dat ik redelijk door mijn schetsblokken heen aan het gaan ben, want kan niet echt iets meer vinden (kan ook zijn dat het overal en nergens rond zwerft trouwens :P), maar ik vond een oud A4 tekenboek en ben daar maar in gaan schetsen.
Het plaatje is naar een foto van Vavra, waar ik ook een prachtig boek van heb. Een arabiertje met een enorm lange staart, en ben best blij dat het perspectief nog aardig gelukt is, al zijn zijn voorbeentjes misschien wat kort :P
Heb even een foto gemaakt want mijn scan is even weggestopt :P ik heb het idee dat de foto wat scheef is want daar lijken de achterbenen ook wel wat korter dan in werkelijkheid.

Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:00

RenskeFrea: Mooi compleet plaatje is het geworden. Heel mooi gedaan qua kleuren!
Fijn dat het feest zo leuk was trouwens :) Die van gister lijkt een beetje uit verhouding, maar lijkt me ook een erg lastige houding om neer te zetten. Er zit wel een lief koppie op!

Pluizebolpum: Toch vind ik het weer een interessant werkje om naar te kijken! Een fries zo te zien? De beweging zit er mooi in.
Het uitgelopen paardje is mooi. Werken met ecoline gaat je duidelijk goed af.

Fnanne: oeh, die met de blauwe vlakken is heel erg gaaf geworden! Het veulentje is echt te aandoenlijk. Dat oogje zit echt vol emotie, heel erg mooi.

Yvanna: Er zitten toch wel wat mooie stukjes tussen!

Nummer 78, een penny paardje :+
https://41.media.tumblr.com/bfe8265caa2 ... o1_500.jpg

Nummer 79, snelle krabbel
Afbeelding

Nummer 80 :P
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:52

yvanna Je ziet de haast er wel een beetje in maar ze zijn evengoed toch wel erg aardig hoor.
RenskeFrea Hé, wat flauw, nou krijg ik ook ineens heel andere ideeën bij mijn plaatje van gisteren _O- . Maar fijn dat het feest zo goed geslaagd is, leuk!
De foto van je tekening loopt inderdaad iets scheef. Geeft niet want ik haalde zo al het plaatje eruit (waarschijnlijk hetzelfde boek, schitterende plaat trouwens). Goed gelukt dus!
Jetske Was inderdaad een Fries :j .
Mooie, leuke platen weer. 78 is lief, 79 is voor een vluggertje erg goed gelukt en 80 is gewoon ontzettend leuk. Doet me een beetje denken aan de dochter van vzpaard, die bijna op elke foto wel met haar tong naar buiten hangt. Of met de oren op ezelstand. Onmogelijk dier om die leuk op de foto te krijgen. :roll:

Vandaag maar weer weer gerelateerd. Het waaide hier de hele dag. Referentieplaatje, fineliner en ecoline en om het echt zwart wit te krijgen (die scanners ook _-:( ) een foefje Gimp.

Woei!
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:16

Jetske, nummer 79 vind ik de ogen een beetje scheef. Dat past niet helemaal bij de rechte neus.
Ik vind nummer 80 erg tof. Prachtig oogje en lekker eigenwijs koppie.
Zou je niet gewoon al je tekeningen wel mogen laten zien, ipv in link?

Pluizebolpum, sorry voor de associatie, ik zal dat niet meer doen O:)
Ik moest naar die van vandaag wel even 2 keer kijken, want hierbij is het best lastig de lijntjes er zo bij te denken, maar het is wel een toffe tekening geworden. En dat pikzwart krijgen dat ken ik :P Dat is het moeilijkste wat er is ;)

Vandaag weer een snelle krabbel. Zo liep 'mijn' paard er vandaag ongeveer de halve les bij. Erg leuk als je zonder beugels moet doorzitten met een bierviltje onder je kont en dan ook nog pilonnendans moet doen :P Fail dus..... :P Geen snoepzakje voor mij -O-
Referentieplaatje uit t zelfde boek van gister, weer in mijn A4 schetsboek.
Sorry voor de hele slechte foto, heb nog steeds geen zin om mijn printer onder de berg zooi vandaan te toveren :P

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:37

RenskeFrea Lol, met een bierviltje onder je kont pilonnendans doen...dat is nog eens wat anders dan voltes draaien. Jammer dat je er geen snoepzakje mee hebt gewonnen. :(:)
Lekker wilde krabbel zo met die waaiende manen, paardje kijkt er ook wel erg blij bij. Leuk.
Past ook wel grappig bij die van mij.

Even snel voordat ik naar een generale repetitie moet. Vzpaard. Referentieplaatje uit eigen werk, zwart papier, kleurpotlood en een snufje Gimp (dat zwart dus :P ).

Kijkerig
Afbeelding

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:53

Ik heb helemaal geen tijd meer, Week 28 alweer zodat ik wat voorloop.

Snel gemaakt, niet eens een 25 minuten. Uit het hoofd :)
(Mobielkwaliteit)
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:55

Pluizebol, ja pilonnendans is een soort van stoelendans met je paard zsm bij een pilon stilstaan. Wat dus erg interessant is op een stuiterend paard in galop met proberen een bierviltje onder je kont te houden als in dat je stevig in je zadel plakt zonder beugels :P Paard vond alleen de klapperende beugels ietwat eng, dus had moeite haar uberhaupt er niet vandoor te laten gaan, laat staan haar ontspannen laten lopen zodat ze zitbaar was :+
Nu je het zegt past die wel grappig inderdaad, jij hebt net zo'n stuiterpaardje.
Vandaag vind ik jouwe weer prachtig. Alleen lijkt ze minder op je verzorgpaard in vergelijking met vorige tekeningen :P Wel weer erg mooi dat zwarte sterrenhemel effect. En ik vind je oogje gewoon geweldig. En de rest ook trouwens, zo heerlijk aaibaar, die fluffy oortjes ook <3

Delicia, mooi gelukte neus hoor, zeker voor uit het hoofd. Zijn onderlip lijkt wel iets kort, zou die meer achter de bovenlip laten doorlopen.

Vandaag weer een tekeningetje in de trein. De conductrice vond hem iig al mooi, en toen was ik nog niet begonnen met inkleuren :P
De trein deed er op het laatst wel alles aan om mij uit mijn stabiel teken concentratie te halen, door extra hard te schudden :P is m mooi niet gelukt 8-)
Foto uit het aanvraagtopic, op A5, met mijn favo kleurpotloden.

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:49

Delicia Lekkere snuit zo, toch goed voor vlug werk.
RenskeFrea Gut, dat klinkt als een heel 'feest', die les :') . Mja, je hebt het overleefd. Kan wezen dat deze minder op vzpaard lijkt, was mevrouw in vol winterornaat (lees: maxi Shetlander) en bovendien keek ze vreemd. Doodeng vind ik dat altijd als ze zo ineens zo in het niets omhoog staan te staren... :=
Mooie plaat zo, dat vlechtje ook , maar ook zo die houding, en dat in een wiebeltrein op A5...Knap!

Vandaag even een raffelwerkje (en dat is te zien :o ). Druk met pre-uitvoeringswerkzaamheden, iets met afzakkende rokken, oprollende topjes en onhandelbaar pluishaar. Wel passend voor het moment. De tekening dus, niet de issues. :P
A4, ecoline, stift,Gimp en witte gelpen.

Plankenkoorts
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:04

Pluizebol, ach ja, soms is het wel leuk, eens wat anders dan 'normaal' maar niet te vaak :P
Straks weer rijden, eens kijken wat ze dit keer dan verzinnen.
Leuk paardje. Hij kijkt idd wel een beetje angstig, dat is goed gelukt. mooie kleuren, leuk plaatje!
En veel succes met je optredens.

Van mij even snel in elkaar gezette krabbel, in mijn tekenboek. Van een foto op de voorkant van een van mijn boekjes, van Slawik.

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 20:30

:wave:
Renskefrea: bij je laatste paardje moet ik denken aan een flinke wind zo door de manen :D
Pluizebolplum: je plankenkoorts paardje heeft een heerlijk smoeltje en fijne kleuren. Dat oogje :=
Renskefrea: ik vind het knap zo in de trein. Dat instabiele gehobbel is niet te zien aan het resultaat. Ik vind 'm leuk :j
Delicia: vlugge werkjes zijn ook fijn om te doen toch? Knap gedaan in die tijd.
Pluizebolpum: dat oogje :+: prachtig zo in het nachtelijk licht :j
Renskefrea: op een bierviltje? := wat zullen jullie een lol gehad hebben :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
174, 175 en 176 :)
Beetje druk hier met afronden schooljaar, vriendje de hort op en huishouden wat doorgaat :=