Oké, ik kan dus het sandaalsokkenpatroon niet vinden . Ligt vast nog ergens boven in een doos. Maar ik kwam nog sokken tegen waarvan de 1e al klaar is en de 2e al een aardig end op weg (21 vd 61 naalden been af). Dus die ga ik eerst maar afbreien. Die liggen dus al vanaf de renovatie eind 2006 . Hoog tijd dus om die maar eens af te maken! Lekker patent met kabels
Zo, die liggen al wel erg lang te wachten dan Wat zijn sandaalsokken? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord. Overigens niks mis met birckenstocks, ik heb er ook teenslippers van. Blijft mijn rug in de vakantie ten minste een beetje heel.
patpen
Geplaatst: 05-03-12 22:53
Die sokken liggen nu in de prullenmand . Ik heb het patroon aangepast omdat ik dikker garen heb gebruikt. Nu blijkt het dus niet te passen (voet is veel te ruim). Ik ben er aan begonnen toen ik nog onder de morfine zat en heb het dus duidelijk niet goed omgezet . Nu ga ik zoeken naar een leuke zomersok; garen Regia Cotton lichtblauw ligt al klaar!
Sandaalsokken zijn sokjes die je alleen om je middenvoet draagt met een héél klein stukje boord aan de voorkant met een splitsing voor de teen. Het zijn maar 4 naaldjes boord die je bij de tenenkant breit. Ik heb wel de beschrijving gevonden maar niet het patroon . Ooit ben ik er dus wel eens aan begonnen maar heb nooit 1 paar afgemaakt. En ik weet niet precies hoe je losse tenen breit in een sok of hoe dat nou ook weer precies zat met dat tenenstuk
Knifty Knitter zijn rechte of ronde breiringen. Eigenlijk ben je punnikend aan het breien. Ik heb ook een set liggen maar kan er niet zo goed mee overweg . Je kunt er verschillende steken mee maken, recht of rond mee breien. Tegenwoordig heb je ook een speciale vorm voor sokken; die heb ik gekocht en er staat wel een proefsok op maar ik heb hem weggelegd toen we de kamer gingen doen en ben er nog niet mee verdergegaan.
Ik weet inmiddels wel in welk boek het staat die sandaalsokken (het leuke sokken boek) maar ik kan het nergens vinden . Zo suf! Het boek is nog te koop: 5,99 of 12,50 (beide nieuw!) welke zal ik dan kopen ???? Maar ik hou me graag aanbevolen voor het patroon Danseresje!
Noetanchamon
Geplaatst: 06-03-12 18:01
gewoon even googelen. Ik heb er dekens, sjaals mutsen sokken handschoenen en wat je maar kan bedenken gemaakt. Ook nu tasjes en een poef af! En mijn vader was helemaal blij met zijn mooie dikke kussen
GittekeZ1
Geplaatst: 06-03-12 19:15
Waar blijven de fotos dan kunnen we het mooi bewonderen is veel makkelijker dan google en zijn van jou
En ik maar zoeken naar dat sokkenboek.... Het blijkt bij mijn moeder te liggen . Morgen rijd mijn man uit zijn werk even langs om het op te halen. Scheelt toch weer 6 euro! Zonde van het geld omdat ik zeker wist dat ik het had. Dus nog even geen breiwerkje op de pen .
GittekeZ1
Geplaatst: 06-03-12 20:22
TSja dat is het lot van dit topic de meest gekke fotos uploaden die je normaal niet eens zult maken maar ik ga ook even google hoor
Héél misschien ga ik eens verder met die sok op die "sokbreimachine". Helaas geen machinale maar een manuele machine . Ik heb een sok op die machine staan; wel sokkenwol maar ik ga eerst eens een proefsok maken. Dus een kort boord, been, even een hiel uitproberen, stukje voet en dan de teen. Gaat helemaal nergens op slaan om te dragen maar het gaat om het principe. http://www.hobbygigant.nl/brei-en-haakb ... -enz..html http://www.youtube.com/watch?v=AeJ_eqAtV4g
Ik ben dus zó niet handig met dat sokkending . Liet al een steek vallen. Zal een mooie proefsok worden . Waarschijnlijk zal ik toch meer sokken met de hand gaan breien.....
Geeft niet Danseresje. Morgen komt het boek met de sandaalsokken erin! Volgens mij brei je die dingen in 1 avondje. Uit mijn hoofd: 4 naalden boord, 5-6 cm tricot en dan weer 4 naalden boord met een verdeling voor de teen. Het zijn echt super korte sokjes. Leuk om van restjes te breien!!!
patpen
Geplaatst: 07-03-12 17:40
Het is niet echt een hele duidelijke foto, maar dit is het idee van de sandaalsokken. Ze worden officieel "halve sokjes" genoemd . Er staan nog meer leuke sokkenpatronen in dus ik kan voorlopig weer even vooruit!
Volgens mij heb ik hetzelfde boek. Ht bevat in ieder geval dezelfde foto. Heet het 'sokken breien. leuke en originele ideeën voor kleine en grote voeten' van Gisella klöpper en milla schoen?
Ja, dat is hetzelfde boek, hoewel mijn titel is "Originele sokken zelf breien. Meer dan 30 leuke ideeën voor kleine en grote voeten". Maar het is van dezelfde schrijvers. Blijkbaar heeft iedere herdruk een nieuwe titel gekregen maar er staan dezelfde patronen in .
Heel apart Patpen! Niks voor mij, maar kan me voorstellen dat sommige mensen er heel blij mee zijn! Ziet er in ieder geval niet uit als een ingewikkeld patroon. Die zomersokken zijn ook leuk
Ik vind die halve sokjes vooral grappig. Lijkt me wel leuk om eenzelfde kleur shirt te dragen met die sokjes in mijn sandalen. Echt nuttig lijken ze me niet. Maar ja, als ik 1 paar sokken heb gebreid, hou ik altijd restjes over. Dit is wel een grappige manier om die restjes op te maken! Veel wol heb je er iig niet voor nodig
Vindt ze echt leuk ben alleen geen sokke mens slof sokken is het uiterste Ik draag alleen kousen naar stal dus veel draag plezier heb ik dan toch niet van maar ik vindt ze wel leuk om te zien
Ik zal die sandaalsokken ook relatief héél weinig dragen. Dus ik was ook niet van plan om er 10 paar of zo van te breien hoor . Maar 2-3 paar lijkt me wel leuk voor de afwisseling.
Evel_Knievel
Geplaatst: 08-03-12 14:25
Even over mij sjaal he.... Hoe brei ik dr een eind aan?