[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:38

Loizy schreef:
Bitje; vind hem wel apart eigenlijk, let wel op de verhoudingen!

Prioika; kan het ook wat vriendelijker? Iedereen begint ergens en niet iedereen heeft evenveel talent, maar dat hoef je nog niet zo bot te zeggen.

Ik ben in dit niet erg goed nee, daarom dacht ik laten we inplaats van schetsen
eens aquarell doen,..blijkbaar moet iemand de pret even verstieren

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:40

prioika schreef:
Bitje: Niks waard hoor :n Plaats hem gewoon niet.

Vind ik niet echt netjes,
als je het niets waard vind is het misschien beter dat te onderbouwen.
Ikzelf vind 'm best leuk, weer eens wat anders dan al dat super realistische :)

Overigens heb je mij overgeslagen ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:43

oh sorry, nou plaats hem dan ook niet!! Dan krijg je niet het probleem
dat iemand je overslaat :') ik ben ook altijd de sigaar :(

LeonieL

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:46

idd TE5 xD
Nee, Piorka, Dit vind ik niet kunnen..
Ik vind hem wel leuk, niet als realistisch, maar je hebt er vast plezier aan gehad om zoiets fleurigs te maken xD

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:47

Je kunt toch gewoon een topic openen voor commentaar maar eerder is er al over gehad dat mensen tekeningen plaatsen alleen maar voor geld...

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:51

sprietlover schreef:
idd TE5 xD
Nee, Piorka, Dit vind ik niet kunnen..
Ik vind hem wel leuk, niet als realistisch, maar je hebt er vast plezier aan gehad om zoiets fleurigs te maken xD

haha heb je het tegen mij, dyslectische koe? :+

geintje moet kunnen

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:57

@ Bitje, ik had het niet tegen jou over dat overslaan,
maar tegen prioika :)
Hoezo altijd de sigaar? Dit soort dingen moet je niet al te zwaar op nemen ;)

@ Prioika,
ik zeg ook niet dat je uitgebreid commentaar moet geven,
maar het is nogal onrespectvol om te zeggen dat het toch niks opbrengt en dat je het beter niet kan plaatsen.
Iemand heeft daar zijn best aan gedaan en dan kan dit best vervelend aankomen (zoals je ziet).
Als je tot de conclusie bent gekomen dat je de tekening niet mooi vind dan kan je ook vertellen waarom,
er vanuit gaande dat je niet zomaar een reactie neerkwakt, maar er ook over nadenkt.
Bovendien is jou mening niet de enige, dus om te zeggen dat ze het beter niet kan plaatsen slaat ook nergens op.

Dan nog wat,
ik ben niet dyslectisch, ik ben al helemaal geen koe en ik heb een beetje het idee alsof je in een relletjesbui bent.. :=

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:57

Pardon, dyslectische koe? Noem dat nou niet bepaald een geintje, ookal is het niet aan mij gericht. Zo noem je anderen niet, een typfoutje overkomt iedereen.
Net zoals je opmerking van de vorige pagina, maar daar heb je bovenstaand al commentaar op gehad.

Ik vind het aquarelletje juist heel leuk, ik zou je dat niet na kunnen doen hoor!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:00

Over het algemeen brengen abstractere werken veel meer geld op als realistisch tekenwerk.
Ik vind het nivo van dit topic trouwens zwaar gedaald. Helemaal aan het begin in deel 1 was het nog een leuke discussie, maar daar is nu weinig van over. Mensen plaatsen hier alleen nog om het hoogste te scoren en taxeren gebeurt bij de meesten met tegenzin.
Ik denk dat dit topic binnenkort op slot gaat. Hopelijk komt er een nieuwe centrale uitdaging voor in de plaats.
Laatst bijgewerkt door CaPrIoLe`79 op 15-06-09 22:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:01

Moderatoropmerking:
Dames... een geintje moet kunnen, maar 'dyslectische koe' vind ik niet echt een geintje. En zo te lezen wordt het ook niet als zodanig opgepakt. Graag hier ontopic, dan zijn dit soort 'geintjes' ook niet nodig. Heb het alsjeblieft om dat waar het om draait: de tekeningen...

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:01

TE5 schreef:
@ Bitje, ik had het niet tegen jou over dat overslaan,
maar tegen prioika :)
Hoezo altijd de sigaar? Dit soort dingen moet je niet al te zwaar op nemen ;)

@ Prioika,
ik zeg ook niet dat je uitgebreid commentaar moet geven,
maar het is nogal onrespectvol om te zeggen dat het toch niks opbrengt en dat je het beter niet kan plaatsen.
Iemand heeft daar zijn best aan gedaan en dan kan dit best vervelend aankomen (zoals je ziet).
Als je tot de conclusie bent gekomen dat je de tekening niet mooi vind dan kan je ook vertellen waarom,
er vanuit gaande dat je niet zomaar een reactie neerkwakt, maar er ook over nadenkt.
Bovendien is jou mening niet de enige, dus om te zeggen dat ze het beter niet kan plaatsen slaat ook nergens op.

Dan nog wat,
ik ben niet dyslectisch, ik ben al helemaal geen koe en ik heb een beetje het idee alsof je in een relletjesbui bent.. :=

haha het is nog waar ok _O- en ik had het niet tegen jou :) Maar ik hou op met melig zijn, enne het word een beetje irri als iedereen me naam verkeerd schrijft :P dat is namelijk gewoon luiheid en nonchalantheid :)

Moderator: ik hou op :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:03

Of gewoon een simpel typefoutje wat jou ook vaak genoeg overkomt. Je hebt nou eenmaal niet de makkelijkste naam uitgekozen, bij mij wordt ook nog wel eens een letter vergeten. Get over it ;)

Maargoed. Op naar het volgende werk :)

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:12

CaPrIoLe`79 schreef:
Over het algemeen brengen abstractere werken veel meer geld op als realistisch tekenwerk.
Ik vind het nivo van dit topic trouwens zwaar gedaald. Helemaal aan het begin in deel 1 was het nog een leuke discussie, maar daar is nu weinig van over. Mensen plaatsen hier alleen nog om het hoogste te scoren en taxeren gebeurt bij de meesten met tegenzin.
Ik denk dat dit topic binnenkort op slot gaat. Hopelijk komt er een nieuwe centrale uitdaging voor in de plaats.

Ik heb idd het idee dat men niet meer graag taxeert en het liefst makkelijk elkaar na praat.. :\
Bovendien worden er echt heel veel tekeningen geplaatst onder het mom 'is nog niet af' of 'ik weet dat het niets waard is, maar..' of 'tijdens school wat geprutst'.

En ik vind het idee van het topic echt leuk, en ik heb ook altijd graag getaxeerd als er dingen voorbij komen waar aandacht aan is besteed,
gewoon omdat je er zelf ook veel van leert door naar andermans goede en minder goede punten te kijken en te analyseren.
Maar zo is het inderdaad niet echt leuk meer :n

En nou ga ik douchen :+

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 23:38

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 02:01

*Negeert ruzies en persoonlijke aanvallen van mensen die zich heel stoer vinden van achter een computerschermpje en gaat verder met waar het topic voor bedoelt is* :7

Het was voor mij ook wel weer eens tijd om hier eens wat achter te laten :)
Let wel, mijn taxaties zijn ws veel te laag, ik probeer steeds te kijken naar wat 'men' ervoor zou geven, maar ik laat me vaak meeslepen in het 'zou ik dit boven mijn bank in de woonkamer willen hebben hangen?'
Daarnaast ben ik student en moet ik heel mijn studies zelf bekostigen, en denk ik bij iedere taxatie: 'omg 20€, daar zou ik een week van kunnen eten!!!'

Dus hier mijn bescheiden persoonlijke mening:
(no attacks please :+)

P.68
*TE5: Leuk idee, maar de uitvoering is nog niet helemaal gelukt. Probeer goed te kijken naar hoe kleuren zich precies gedragen! €10.
* _Bitje_: Ondanks anderen, vind ik het een erg leuk werk :). De buik lijkt een beetje plat, maar voor de rest vind ik het een mooi werkje, simpele kleurtjes, kijkt lekker weg :). Ga zo verder! €25
(probeer wel te letten op de manier waarop je je werk presenteerd, dus een rechte foto waar heel het papier op staat :) )

P.67

*prioika: Probeer je papier schoon te houden! Beetje uit verhouding maar niet erg storend. Vind hem een beetje grauw ogen, je mag best proberen iets meer kleur erin te verwerken. €20.
*SIEMxFUNNY: Het hoofd lijkt een beetje langgerekt? Kan zijn dat het paard gewoon lelijk is := Ik ben sowieso meer van de pony’s :o. Ik vind je hoofdstel wel mooi gelukt! €25.
*Chanelle14: Lekkere stijl, kijkt lekker weg zo vlot en losjes getekend. Je zou wel wat meer kleur mogen gebruiken, zwart is niet zomaar zwart ;). Ik vind de achtergrond wel heel gaaf! €35.
*_San87_: Hij is een beetje klein (de foto, niet de tekening ;)) Maar wat ik er van kan zien: Mooi gedetailleerd, zou hem zelf niet aan mn muur willen hebben, maar dat is omdat ik het gewoon een lelijk paard vind :=
€70 voor het mooie formaat! (Voor als je van het ras houd :+)

P. 66
* Horseydude: Je schrijft zelf dat de tekening nog niet af is. Je hebt wel een lekkere stijl, erg herkenbaar, ben benieuwd hoe hij is wanneer die af is!
* Sprietlover: Mooi portret, beetje krasserig hier en daar (vooral onderaan) Verder heb je hem helaas niet zo mooi op papier staan, boven heb je veel wit over en links te dicht bij de spiraal. €20.
*_Bitje_ : Nog eventjes door blijven oefenen, probeer nog wat meer schaduwen in je tekening te verwerken. De lijnen mogen wel iets minder ‘hard’. Nog niets.

P.65
*Assepoester: Linkerpaardje erg goed gelukt, de rechter is een beetje uit verhouding. €30 omdat het toch op mooi groot formaat is. Je bent goed op weg! Zou het leuk vinden meer werk van je te zien :)
*Sammyvriend: Ik vind hem heel erg mooi geworden!! Heel veel kleur gebruikt, kijkt lekker weg. Erg aaibaar. Maak je ook eens een keer iets op groter formaat? Zoiets zou ik direct aan mijn muur hangen! €50
*Babico3: Lekkere losse stijl, lekker formaat maar toch een beetje uit verhouding. €25.

P.64
*ietjelover: Lekker blijven oefenen :)
*Horseydude: Erg uit verhouding, te weinig diepte. Wel leuke stijl, lekker blijven oefenen en bij je eigen stijl blijven!

P. 63
*Sprietlover: beetje krasserig, ik mis wat diepte en contrast. (ik heb daar ook vaak last van, probeer eens met houtskool te tekenen, dan móet je wel met contrast werken. Ik heb daar veel van geleerd) €10.
*Ietjelover: lekker blijven oefenen :)
*floran: heel mooi! Mis een beetje contrast hier en daar, maar het kijkt wel lekker weg. €25
*chanelle14: Je hebt de verschillende delen van het paard goed getekend, alleen alles bij elkaar is een beetje uit verhouding. Het hoofd te klein, oren te groot, buik ingevallen, borst en bovenbenen te gespierd. Je werkt wel goed met highlights! Blijven oefenen 

P.62
*Ietjelover: blijven oefenen, kijk goed naar je referentie wat betreft schaduwen. Op de appel lijkt het licht van linksboven te komen, terwijl op de peer het lijkt alsof er een spotlight uit de fruitschaal komt. Dit is een schets, geen mooi uitgewerkte tekening.
*karlijn: klompjes erg leuk, lekker kleurgebruik. Kan je er geen serie van maken? Vanwege het kleine formaat zou ik het niet snel ergens neer hangen, maar met 3 naast elkaar bv. Zou het een stuk leuker kunnen maken. Ondanks het formaat toch €50.
Gympen: idem, lekker kleurgebruik, niet te moeilijk schilderij. Eentje waar je blij van wordt :) €50.
Cisca en Ranomi: veulentje valt helaas een beetje weg tegen de moeder. Ook heb ik het gevoel alsof er iets mist… maar ik weet niet precies wat ;). €40.
*Lianne: Helaas beetje uit verhouding, ook vind ik de kleuren niet lekker om naar te kijken. Maar dat is persoonlijk ;) €30.
*AB: Heerlijk portret! Niets op aan te merken! Minimaal €100.

P.61
*SDE: Verhoudingen kloppen helaas niet helemaal. Probeer een beetje meer te schetsen voordat je gaat invullen, want dat gaat je wel heel goed af! Halster is ook een beetje te hoekig. €25.
*Andante: Heerlijk! Ik houd van kleurtjes in een paard! Jammer dat je de hals imo wat slordig hebt afgewerkt tegenover het hoofd. €60
*Veer: Jammer dat je niet overal met de haargroei mee hebt getekend. Ook vind ik de overgangen naar het blauw/grijze te hard. Oogje wel heel erg mooi! €40
*Elanor: Pfff… eh… Ik vind het wel heel mooi. Maar ik ken de stijl totaal niet. Echt totaaaaal niet ;) Ik heb nooit kunstgeschiedenis gevolgd, de laatste tekenlessen die ik heb gehad waren toen ik 12 was… lang geleden dus. Ik heb daarom totaal geen idee hoe ik dit moet taxeren. Daarom laat ik deze even open, ik hoop dat je dat niet erg vind?
*SV: Lief, maar niet echt realistisch. Niet helemaal in verhouding, gras kan beter. Klein formaat, maar gelukkig hebben we al veel betere werken van jou gezien ;). €10.
*Karen_enter: Niet in verhouding en heel erg krasserig. Probeer een werk ietsje beter af te werken voor je het hier plaatst!

P.60
*AB: Wauw! Niets op aan te merken! Geweldig! €100
*Vagolijntje: Beetje ongedetailleerd, niet helemaal mijn smaak. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het heel mooi vinden. €30.
*Mytens: Beetjeplat nog, lijkt en beetje uit verhouding te zijn. Maar het is een oudje en oudjes zijn wel vaak uit verhouding :’) €25
*Niessie: Eerste vind ik heel mooi! €75. De tweede mist een beetje contrast, €30.
*Muur: Gaaf portretje! Lekker expressief, manen vind ik niet helemaal realistisch lijken. €45.

Verder terug ga ik niet, ik houd niet zo van de geschiedenis :+

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:39

miek140 schreef:
Let wel, mijn taxaties zijn ws veel te laag,

*Chanelle14: Lekkere stijl, kijkt lekker weg zo vlot en losjes getekend. Je zou wel wat meer kleur mogen gebruiken, zwart is niet zomaar zwart ;). Ik vind de achtergrond wel heel gaaf! €35.

te laaaaaaaaaaaaaag? :+
dit had ik dus echt nooit verwacht anders *D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:51

Waar blijven de kunstwerken? Ik dacht dat het hier nog wel aardig vlot ging, maar dat valt tegen :P

Ik zal nog eens zoeken naar een creatie van mij.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:01

Hier mijn taxaties:

AB: Heel gaaf, joh! € 90,=

Vagolijntje: € 12,=

Niessie: € 25,=

De mijne:
Afbeelding

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:23

HorseyDude schreef:
Hier mijn taxaties:

Deze taxaties snap ik niet :? Waar haal je die ineens vandaan..

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:28

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:32

Ja ik zag het. Beetje vreemd om daar te beginnen. Zeker gedacht dat die laatste taxaties van Miek ook van de laatste blz waren.. Dus overgenomen en een beetje veranderd? }:0

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:12

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:16

babe schreef:
HorseyDude schreef:
Hier mijn taxaties:

Deze taxaties snap ik niet :? Waar haal je die ineens vandaan..

Sorry, wilde even alleen even mijn mening doorgeven... :o vond de prijzen persoonlijk iets te hoog... :o (ok, mag niet klooien met de prijzen, I know... stoute ik :D)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:36

Fijn dat je het eerlijk toegeeft :)

Let's move on!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 22:56

Assepoetster schreef:
Fijn dat je het eerlijk toegeeft :)

Let's move on!

OK, goed idee! :D (ben altijd eerlijk!)