[VER] mijn vriend is geen crimineel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkermuts

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:19

Wat een heerlijk verhaal, ik mag nog wat pagina,s, maar net het stuk gelezen waar coolio met Gangsta,s Paradise in voorkomt, geweldig nummer, jeugd sentiment....en laten ze het as we speak op radio 10 draaien haha wat een toeval

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:02

Tinkermuts schreef:
Wat een heerlijk verhaal, ik mag nog wat pagina,s, maar net het stuk gelezen waar coolio met Gangsta,s Paradise in voorkomt, geweldig nummer, jeugd sentiment....en laten ze het as we speak op radio 10 draaien haha wat een toeval

Bedankt! :) Radio 10 en Decibel zijn mijn favorieten momenteel vanwege de Oldscool nummers! :)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:35

Decibel ken ik niet maar radio 10 altijd aan, veel 80ties jeugdsentiment haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:19

Omdat ik het wachtwoord van Jeff zijn mailadres heb onthouden, heb ik prints gemaakt van het meisje waarmee hij gedate heeft. Ook de print van Jeff in zijn ontblote bovenlijf heb ik meegenomen. Wat ik vooral erg vind is dat hij mijn ketting om had, op die foto's. Een grote vrouwenketting met een hart eraan, die hij van mij mocht lenen.

Het meisje had zwart haar in een vlecht en volledig geepileerde wenkbrauwen. 2 potloodstreepjes zag je. Ik besluit bij de drogist make-up en zwarte haarspray te halen. Het is niet moeilijk mijzelf een beetje om te toveren. Ik bekijk mijzelf in de spiegel van het toilet op mijn werk. Ja zo lijk ik een beetje op haar.

Niet veel later zit ik in de trein richting Dijk en Daal. De zwarte spray kriebelt op mijn hoofdhuid. Je kunt wel zien dat ik makeup over mijn wenkbrauwen gedaan heb. Een drag queen zou het beter kunnen, maar het gaat om het idee.

Ik ben benieuwd naar de reactie van Jeff als hij mij zo ziet.

Bij de balie zie ik dat de medewerkster mij een beetje apart aankijkt. "Heb je iets met je haar gedaan, je was er van de week toch ook?" Vraagt ze. Ik knik.

"Jeff zit bij Elaine op de kamer, ik loop je er wel even heen." Het zal eens niet zo zijn, dat hij bij een meisje op de kamer zit, bedenk ik. Hoe verder we lopen hoe zenuwachtiger ik wordt. Hoe zal Jeff reageren en zal hij de link leggen met zijn date avontuur?

Straks heeft hij niks door, wat dan.. We lopen de gang in richting de kamer van Elaine. Ik hoor een schaterlach van een vrouwelijke stem in de gang galmen. Blijkbaar hebben ze het erg gezellig.

De deur gaat open en Jeff kijkt mij met grote ogen aan. Het meisje zit naast hem op bed. Ook zij kijkt mij een beetje raar aan. Dan zie ik 1 van de plakwenkbrauwen op de grond dwarrelen..

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:37

HAHAHAHAHAHA wat een drama weer dit! Fantastisch!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:21

Ooh ooh ooh. Soms zijn haar acties voor een james bond film en andere momenten nog kinderachtiger als Sesamstraat

Ga door ts, hoe reageert Jeff

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:46

Hahaha wat heerlijk dit!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:09

Ik was het topic ineens kwijt, dus heb heerlijk heel veel pagina's bij kunnen lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:23

Ja, ik was laat met update dus voor mij was deze ook te ver weg gezakt. Ik ga proberen wat vaker tijd vrij te maken :)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 05:42

Jaaahhhhh graag

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:46

Tinkermuts schreef:
Jaaahhhhh graag

He Sas, jij ook hier! Ook zo'n trouwe volger dus :D

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:52

Jup, vind het zo'n tof verhaal, herken er wel wat in haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:11

Ik probeer mijzelf sterkt te houden en het kost mij moeite recht te blijven staan en er niet verslagen uit te zien. "Wie is dat?", vraagt het meisje. "O, dat is Fleur" zegt Jeff. "Waar ken je haar van?" vraagt ze "O, van het dorp" zegt Jeff. "Hebben jullie wat dan?" vraagt het meisje. Jeff knikt, maar zo dat het meisje niks ziet of hoort maar ik wel. "Heb je een vriendin?" vraagt het meisje verontwaardigd. Jeff reageert niet.

"Jeff, wij hebben toch wat?", hoor ik het meisje op verdrietige toon zeggen. Jeff zegt niks. De sfeer is ongemakkelijk en ik sta nog steeds in de deuropening. De wenkbrauw ligt nog steeds op de grond. Ik schraap mijn keel..

"Ik dacht je vind het vast leuker om iemand te hebben met donker haar en Streep wenkbrauwen ipv een echte Streep?" zeg ik zo rustig mogelijk. "Daarom heb ik zo mijn best voor je gedaan," vervolg ik. Het meisje kijkt mij met open mond aan en Jeff weet overduidelijk niet wat hij moet zeggen.

"Maar ik zie dat ik beter mijn haar kort had moeten knippen en bruine ogen had moeten nemen?" "Misschien was de naamsverandering Elaine ook een goed idee?" Dan schiet het meisje overeind van bed.

"Jeff, wat heeft dit te betekenen!? ," roept ze. "Wat doet zij hier en is zij je vriendin?"..

"Kom met mij mee," zegt Jeff en hij pakt mijn arm vast zodat ik niet weg kan. Hij trekt mij mee de gang op. "Streep, wat doe je toch en wat haal je toch allemaal in je hoofd?, vraagt hij zachtjes zodat het meisje niks kan horen.

Maar niet veel later staat Elaine er ook bij en zie ik aan Jeff zijn gezicht dat hij niet meer weet wat te doen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:15

:oo :oo Koekje van eigen deeg in elk geval

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:32

*\%/* Yeaahhhh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:33

Jeff kijkt van mij naar Elaine. "Ik ga weer Jeff," zeg ik. "Nee je gaat niet," zegt Jeff

"Heb je nou wat met haar of niet?!", hoor ik Elaine geërgerd vragen.

"Ja!" reageert Jeff geïrriteerd, wetende dat er niks anders op zit dan open kaart te spelen. Het meisje geeft Jeff en paar stompen en rent huilend naar de leiding. Ik blijf vertwijfeld staan.

"Zij betekend niks Streep, het is afleiding weet je, niemand betekend wat behalve jij. Dat weet je toch?" "Als je nu vraagt of ik met je wil trouwen dan doe ik dat meteen." Ik vind het geniaal dat je bedacht hebt eruit te zien zoals een meisje die ik niet eens interessant vind Streep, speciaal voor mij, je hebt humor en doorzettingskracht en daarom hou ik zoveel van jou."

"Oké, zeg ik en ik geef een glimlach terug, ik moet wel gaan maar zie je later, doe de groetjes aan Elaine." Ik kan het niet laten dit er nog even achteraan te zeggen..

"Fleur, niet weg gaan.."hoor ik Jeff zielig zeggen.

Ik draai mij om en loop rechtstreeks naar de uitgang van het gebouw. In de personeelskamer van de begeleiding zie ik Elaine zitten. Al huilende doet ze haar verhaal terwijl de leiding mij na kijkt.

Mijn bezoek heeft wat teweeg gebracht, bedenk ik. En ook bedenk ik dat ik het had moeten zijn die verdrietig had moeten zijn nu. Maar nee, Fleur heeft geen schouder om op uit te huilen en loopt met rechte rug Dijk en Daal uit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:35

Fluer moet er zachtjes aan gewoon eens klaar mee zijn :=

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:38

Maar goed dat ze nog niet all the way is gegaan. SOA garantie 100%

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:40

pmarena schreef:
Fluer moet er zachtjes aan gewoon eens klaar mee zijn :=
_O-
Gelukkig is het een verhaal en gelukkig is Fleur niet mijn dochter :x

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:45

Ahh wat baal ik dat ik helemaal bijgelezen ben...
Heb in 3 dagen je hele topic gelezen en vind dat je de lezer wel weet te boeien.

Hier en daar verlies je een beetje de verbinding met de werkelijkheid waardoor er af en toe een wenkbrauw omhoog schiet met de gedachte; "nahh... Dit gaat nét de grens met geloofwaardigheid over" en ik begin een beetje de rode draad van het verhaal te verliezen. Een beetje: waar gaat het heen, wat is de achterliggende gedachte in dit verhaal?

Ik heb het gevoel nu heel lang op dezelfde plek stil te staan in het verhaal met een "welles-nietes discussie" tussen Jeff en Streep met wat randgebeurtenissen.

Maakt niet dat het niet vermakelijk is, maar iets of wat vooruitgang zou het verhaal wel meer dimensie geven!

Lekker door schrijven TS! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:56

Bedankt voor de feedback, ben het volledig met je eens. Ik denk dat de korte stukjes ook kunnen maken dat het een beetje twee kanten op schiet of idd wat ongeloofwaardiger met het geheel overkomt. Daarin heb ik wat te leren. Makkelijker is het om in 1x door te schrijven, daar heb ik helaas geen tijd voor en tijdige updates is voor jullie ook leuker denk ik. Maar ik neem je feedback zeker mee! :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:12

pffff, dan ben je er toch klaar mee

al hoop ik dat het verhaal nog jaren doorgaat.
het meest coole zou zijn dat ze er ook echt klaar mee is. met de politie om tafel gaat en under cover gaat om het op te lossen

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:20

Ik hoop ook dat het nog door gaat!
Een beetje ongeloofwaardig mag best, ‘t is tenslotte een leuk verhaal :D

(Alhoewel ik in realiteit met sommige personen ook al dingen heb meegemaakt waarvan ik denk ‘als dit verfilmd zou worden gelooft niemand het’. Dus het kan best)

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:27

Het blijft heel boeiend om te lezen!
Er gebeurt elke keer weer iets dat je heel graag verder wil lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:30

Bedankt allemaal, superleuk om te lezen! :):)