[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:04

Waarmee je op wat gaat maken :D
Krijt dus dan zou ik de swirl weg laten of groter maken of je moet krijt pennen gebruiken. Gewoon krijt word denk ik minder mooi meer een vlek en dat is zonde van je elegante letter

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:30

Seven schreef:
Waarmee je op wat gaat maken :D
Krijt dus dan zou ik de swirl weg laten of groter maken of je moet krijt pennen gebruiken. Gewoon krijt word denk ik minder mooi meer een vlek en dat is zonde van je elegante letter

Wij maken de krijtjes nat , dat werkt echt top!
Kan er hierdoor vrij veel mee! :)

Seven

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:37

Das ook een idee ja :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:01

Wat een leuke ideeen met de tekst!

Ik weet nog eventueel een hulpmiddel daarvoor, als je 'calligraphy grid' intikt bij google images dan krijg je kalligrafie rasters, misschien dat je die dingen ook leuk of handig vindt om mee te werken :) sommige van die rasters zijn 'gewoon' schrijfrasters, en de schuine rasters zijn te gebruiken voor italic stijl

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:06

Dit zijn de tekeningen die ik uiteindelijk nog gemaakt heb :P
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:29

Die met de zonnebril is echt geweldig 8-)

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:32

Haha dankjewel, die vond ik zelf ook wel erg tof.
Dus ik geloof dat ik morgen even ga kijken of ik het op de muur ga zetten.
In ieder geval een stukje :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:35

Ben heel nieuwsgierig

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:36

Haha ik zal een foto maken als ik er wat op gezet heb :P
Al vind ik wat jullie maken toch wel een stuk mooier.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:19

53/180, deze is nog van eergisteren.
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 15:53

:wave: Komt weer even onder d'r steen vandaan gekropen. Blijft knap hoor, wat er allemaal langs komt. Gewoon hele mooie en leuke werken maar ook van diegenen die net beginnen, echt beslist niet slecht hoor. En super voor de doorzetters! +:)+
Hier wil het nog steeds niet zo, april slaan we maar even over. Ga rustig verder genieten van jullie werk en mijn creativiteit terug zoeken. Die ligt waarschijnlijk op zo'n logische plek die je niet meer kunt vinden. :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 23:07

Moedig gaan we door, ik loop nog gelijk aan het schema dat ik mijzelf opgelegd heb maar het kost de laatste paar weken bij mij ook wel duidelijk meer moeite. Echt balen wanneer dat gebeurd, maar ik vond de opmerking van quebelle eerder wat dat betreft ook wel een heel goede: dat we er allemaal vroeg of laat mee te maken krijgen en dat het iets is waar je doorheen moet. Dat probeer ik in elk geval vast te houden, ik ben al 2x eerder tijdens een artblock compleet gestopt met tekenen (en dan ook echt jaren niet meer willen/kunnen/durven tekenen) en dat wil ik niet nogmaals. Ik ga door, ik duw gewoon mijn vingers in mijn oren en ik schreeuw lalalala artblock ik kan je niet verstaan lalalalala

Afijn ik liep eentje achter van eergisteren en heb hem meteen ingehaald
Afbeelding

Vorige week heb ik the matrix gekeken, dus hier is woestijnrat Neo
Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 07:48

Telpeva, heerlijk , ik vind ze alle 2 erg tof.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:47

Ik had beloofd mee te doen vanaf deze week (minimaal 1 tekening per week) dus hier is mijn eerste bijdrage! Nouja, eigenlijk 2 :D
Mijn doel is vooral om meer te maken en niet zozeer heel uitgebreid werk maar vooral snelle schetsen (ook ivm chronisch tijdtekort := )

Opdracht aan mezelf voor deze keer was: binnen 10 minuten af, niet gummen (nu doe ik dat eigenlijk sowieso al nooit), lekker vlot doorwerken.
Heb voor een van mijn favo dieren gekozen, de hyena :) Wel voorbeelden gebruikt, heb 1x eerder een hyena getekend dus zonder voorbeeld wordt wss nog niet zo'n succes :')

A4 grijs potlood

Afbeelding

A4 kleurpotlood

Afbeelding

Ik zal zo ook even netjes bijlezen :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 17:13

Bijlees vanaf pagina 65:

eclair98L: ik vind het lijf en de benen van je hert er al goed uit zien! Het hoofd klopt hier en daar nog niet helemaal, maar ik vind vaak de benen een van de lastigste dingen met die gewrichten op de juiste plekken plaatsen etc. dat heb je heel netjes gedaan vind ik!

Pluizebolpum: uitdagend zo al die paarden op rij, ben heel benieuwd wat je er van gaat maken! Leuke opdracht!

Telpeva: ik vind het er goed uit zien hoor! Moest denken aan zo'n leren bank met van die "knoppen" er in :))

RenskeFrea: vooral die met pastel spreken me aan, ik denk dat de hond nog mooier wordt en nog wat meer diepte krijgt als je wat meer verschillende kleuren zou gebruiken (bijv. blauw/paars/rood etc.) :)

Jeika: leuk zo met die grote bles!

eclair98: schattig oortje!

Seven: met je mobiel? Knap hoor! Wat gebruik je daarvoor? Mooie kleuren in de iris :j

Telpeva: wat een cute muisje/hamstertje (?) <3

Telpeva: super stoer stevig ridderpaard, tof :D Ingekleurd is hij ook leuk. Ik stoor me niet zo aan het zadel eigenlijk, alleen de ogen van het paard lijken niet helemaal te kloppen die staan nu iets teveel van voren zegmaar.

Quebelle: wat een mooie werken! Vind die eerste ook erg mooi :) Leuk zo die verschillende stijlen. Welk programma gebruik je?

Pleun02: vind vooral de neus en de mond mooi gelukt, heel realistisch al!

AmyLyklama: ik ben heel benieuwd wat het wordt :P

eclair98: wat leuk dat je zoveel verschillende dieren maakt. Wat meer haaien zou ik niet erg vinden :D

Seven: leuk paardje, groene achtergrond staat er mooi bij :j

Telpeva: tof die oefeningen met perspectief/beweging en schaduwen! Ziet er al goed uit.

Seven: slechte resultaten? Vind ik niet hoor!

Selina: ik vind het een hele mooie WIP al :) Je happy easter is ook leuk :P

Felicxa: grappige stijl heb je!

Janinevv: helemaal niet slecht hoor. Oefening baart kunst. Zo te zien heb je verhoudingen al aardig goed onder de knie :j

quintenvo: wat grappig die zebra's! Ben niet zo weg van de stippen die erop/buiten de lijnen zitten bij e 2 links, maar verder vind ik hem echt heel vrolijk :D

Telpeva: die eend vooraan :')

Seven: je wordt digitaal steeds beter zo te zien! Erg gaaf deze met die inzet van dat steigerende paardje zo :)
Ben ook wel benieuwd hoe ze er uit zouden zien met iets minder harde omlijning (in een andere kleur bijv.)

pompompom: erg leuk die dieren! Heel eenvoudig maar toch goed herkenbaar :j

Seven: oh net nadat ik iets typ over die lijnen kom ik bij je blauwe paard aan :P Mooi kleurgebruik!
Ik denk dat ik de manen iets minder "vol" qua verschillende tinten net wat mooier had gevonden.
Katje is ook schattig!

lovelyfiefy: leuk die letters, als je dit leuk vindt kan ik je een kalligrafeerpen of stift aanraden dan haal je er nog net wat meer uit.

Telpeva: leuke oefening die tunnel! En die woestijnrat is echt hilarisch :')

Nora_lovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:30

Wauw heel gaaf Fenrir!!

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:53

Fenrir; Ik gebruikt Clippaint studio, een heel erg fijn photoshop alternatief dat etten malen simpeler is.

Verder heb ik nog niet echt kunnen verderlezen helaas! Ik heb heel erg veel schoolwerk (de laatste maand) en ik ben erg slecht in plannen :')

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 00:32

Ik kom hier even binnen vallen, kent er iemand van jullie 'buddha board'? Is echt een geweldig iets!! Het is een soort van canvas en je schildert erop met water en na een poosje verdampt het water terug..
Ik heb dat als cadeau gekregen en moest ook meteen aan dit topic denken omdat dit wel een handige tool is om elke dag iets nieuws te creëeren zegmaar

"The art of letting go" :D

Afbeelding

Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:17

Fenrir; Die zijn wel heel mooi gedaan! Vooral de ogen in de eerste!

xTitanic ; die eerste vind ik erg mooi!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:34

weer een tekening gemaakt
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:27

Hele willekeurige tip, verwijder schilderstape van je oppervlak wanneer je het niet meer nodig hebt. Ik ben een voorjaarsschoonmaak aan het houden en ik krijg de schilderstape niet meer van mijn tekentafel af, volgens mij zit het er al zo'n 2 jaar op. Ben al 2 middagen aan het poetsen want het wil er gewoon niet meer af :')

Reactierondje

lovelyfiefy: ik vind je ijsjes erg schattig, is het nog gelukt op je werk met je project?
Fenrir: mooie hyena's, ruig en persoonlijk ook met de beschadigde oortjes, je hebt echt een individu gemaakt. De 2e vind ik ook heel sprekend, leuk ook dat die rood is van kleur, dat is ook weer eens wat anders :D
Xtitanic: volgens mij ga ik zo even googlen, het klinkt wel leuk :) de 2e tekening spreekt mij eigenlijk het meeste aan, de eerste is ook leuk maar die 2e lijkt mij zo veel lastiger om te maken. De sfeer heb je daar meteen te pakken
seven: wat leuk weer, het lijkt net of hij zo de bosjes uit komt lopen. Mooi ook die gezichtsuitdrukking

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:24

Dat was ook de bedoeling dus leuk dat dat wel overkomt :D

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:12

telpeva, nee ik heb er nog niks mee gedaan op me werk.
Kan het beter een keer doen als we met ze 2e staan of als we nog dicht zijn.
De muur zit precies achter de deur namelijk, dus is een beetje lastig als er steeds klanten binnen komen :P

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:44

Men, wat loop ik achter :')

Telpeva: sterkte, ik ken het probleem!
Titanic: ik ken het niet, maar het klinkt erg leuk!
Seven: gaaf weer <3

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:54

Kom Eclair je kan het!
*cheerleader teampje voor jou*
*\o/* *\o/* *\o/*

Denk ook aan al die dubbele tekeningen die je al hebt gemaakt, je hebt al zó veel getekend, als je die nieuwe en de oude gewoon beide mee laat tellen dan loop je denk ik niet eens zo ver achter? Volgens mij heb jij echt het meeste getekend van iedereen!

Lovelyfiefy ja dat is wel handig inderdaad, wel een foto maken he als die er staat, het lijkt mij heel leuk