[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Friesepoonie

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:02

Hallo allen,
mag ik me ook melden? Voornamelijk als meelezer/haker...Ik ben sinds kort ook begonnen met haken en heb al een babymutsje, onderzetters (uil) en een uiltje af kunnen maken. Ik ben nu helemaal verliefd op Rupert the owl (ravelry.com), maar kan dit patroon helaas niet kopen aangezien ik geen paypal of creditcard heb. Brutale vraag voor een eerste post: is er iemand die dit voor me zou willen doen? Of iemand van jullie die het patroontje al heeft? Uiteraard betaal ik er gewoon voor.....

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:53

Mijn beste vriendin van me gaat in mei trouwen en ik kan er helaas niet bij zijn. Ik kan helaas door de dieren niet zo gemakkelijk even van Oostenrijk naar Nederland jammer genoeg.

Even de eigen projecten neergelegd en ben nu bezig met een parasol maken voor haar dag in vintage look. Ze weet dat ik iets ga maken, maar ze heeft geen idee wat.

Afbeelding

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:09

prachtig! maar voor mijzelf (om te maken) te hoog gegrepen vermoed ik lol
Heb wel een aantal plaatjes in mijn favs staan (op ravelry):
als inspiratie:
Afbeelding
Afbeelding

van deze ontwerper/maakster (heeft meer prachtige dingen behalve parasols):
http://www.ravelry.com/projects/babukatorium

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:26

Wat ontzettend gaaf! Maar hoe kom je dan aan het frame, en hoe bevestig je dit dan? Sloop je gewoon een oude paraplu uit elkaar?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:42

Hij is niet zo heel erg moeilijk hoor en het patroon is echt heel erg goed uitgewerkt. Beste en duidelijkste patroon dat ik gekocht heb tot nu toe.
Inclusief de symbool diagrammen en uitgeschreven instructies. (16 pagina's)

Het is vooral een kwestie van veel tellen en netjes werken. Er zitten geen hele moeilijke steken in verder.
Die regenboog is trouwens zelfde patroon, maar dan in kleur.

Je sloopt inderdaad gewoon een bestaande paraplu (ik heb een paraplu van een tientje gekocht hiervoor).
Hoe je het patroon bevestigd op de plu heeft ze een filmpje van gemaakt. Erg bevredigend trouwens een paraplu uit elkaar halen hahaha.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:43

Wauw super gaaf!

Laat je het eindresultaat wel zien? :)
En hoe doen ze die mooie kleurovergang??

Ik heb de laatste tijd niet meer gehaalt. Was zo druk met tentamens :(. Nu wat meer tijd, misschien ga ik vanavond verder :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 01:20

Geen idee hoe ze de kleurovergang doen (patroon is in 1 kleur).

Als ik goed kijk doen ze gewoon normale kleurovergangen per xaantal rondes. Maar ze hebben de kleuren zo gekozen (van rood naar oranje naar geel etc) zodat het geleidelijk lijkt te veranderen.

Uiteraard maak ik een foto van het eindresultaat als ik zo ver ben. Gaat nog best snel eigenlijk dit patroon, want het is natuurlijk erg open.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 02:06

Nee, daar gebruiken ze garen voor zoals dit:
Afbeelding
Afbeelding

Moet je wel garen kiezen waar hele lange kleurverlopen in zitten, het ene garen gaat sneller over in een andere kleur dan het andere.
Het heeft een naam, maar ik kan er nu even niet opkomen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:21

Bij deze ontwerper ga ik er vanuit dat ze inderdaad wol gebruikt zoals Nerwen al zegt, bij deze ontwerpen/artikelen van haar, andere dingen zal ze weer wel van kleur wisselen, daarnaast zou het mij niet verbazen als ze zelf verft en daardoor meer hand heeft in welke kleuren en welke overgangen ze in een bol heeft, als ze per bol van kleur zou wisselen zouden de overgangen veel scherper zijn.

Je kunt nu haar artikelen op etsy niet zien (artikelen op?) maar gezien de prijzen die ze vraagt (heeeeeuuuuul duur) zou het me niet verbazen dat ze zelf ook verft.

Als ik wat meer ervaren ben qua kleding haken (als dat er ooit van komt want ik ben nogal aan het uitstellen op dat gebied lol), wil ik heel graag aan zoiets beginnen want ik vind sommige helemaal geweldig:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://farm8.static.flickr.com/7130/8151130645_ff2e9f505e_z.jpg
patroon wat er een beetje op lijkt:
http://www.etsy.com/listing/91708703/pdf-crochet-pattern-for-a-retro-cobweb?ref=sr_gallery_10&ga_search_query=crochet+waistcoat+patterns&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=GB&ga_search_type=all&ga_facet=crochet+waistcoat+patterns
En drops heeft ook nog een patroon voor een circelvest volgens mij

mochten er mensen hier ideeën hebben over het materiaal wat hier gebruikt is (katoen???) en welke maat haaknaald bijv, alle info is welkom om een beetje met het idee te stoeien bij mij

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 01:41

Ik vraag me af of ze de gekleurde plu niet gewoon achteraf gekleur hebben. Net zoals die ombre kleding die je tegenwoordig vaak zit bij DIY filmpjes met textielverf. Zo ziet het er iig wel uit.
Geloof nooit dat je dit zo voor elkaar krijgt met garen met kleurverloop.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 09:44

AnneXxX schreef:
Ik vraag me af of ze de gekleurde plu niet gewoon achteraf gekleur hebben. Net zoals die ombre kleding die je tegenwoordig vaak zit bij DIY filmpjes met textielverf. Zo ziet het er iig wel uit.
Geloof nooit dat je dit zo voor elkaar krijgt met garen met kleurverloop.

Het kan wel hoor :j Niet zomaar met iedere bol garen waar toevallig een kleurverloop in zit, maar het is wel mogelijk. Helemaal als je zelf vooraf je garen verft.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:46

Ja ik ben toevallig zelf ook bezig met een bolletje met kleurverloop. Bolletjes voor luie mensen die niet van draad willen wisselen :') maar merk wel dat je controle mist over wanneer er een andere kleur komt.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:05

De afgelopen 2 avonden wat uurtjes gewerkt aan het begin van de parasol.
Dit heb ik nu klaar. De eerste ronde kleine annassen zijn nu bijna klaar. 22 ronden gedaan nog ruim 40 te gaan...hahaha.

Afbeelding

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:27

wauw! Dat is echt super mooi!

Liet het aan mijn vriend zien... ' nou dat zal goed helpen tegen de regen...'

-O-

'is tegen de zon schatteke'

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:46

wiebke schreef:
wauw! Dat is echt super mooi!

Liet het aan mijn vriend zien... ' nou dat zal goed helpen tegen de regen...'

-O-

'is tegen de zon schatteke'

Ik denk dat het ook loodzwaar wordt als ie nat is. Ik hoop dan ook dat mei een mooi maand wordt, want dan trouwen ze. Zonnetje zou leuk zijn.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:56

Hier ook een meelezer. :)

Ik ben aan het haken geslagen sinds kerst. Maar ik zit op dit moment in een dipje sinds ik ruzie heb met de ogen van mijn uilenmuts. Sindsdien eigenlijk alweer een paar weken een stop. :oo

Maar heb dus net het boekje van de boerderijdieren besteld in de hoop op meer inspiratie om weer aan de slag te gaan.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:18

Welkom Iris! :)

Ik ga zo ook maar eens verder aan mijn kleedje :)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 09:55

Hee iris! Ook al aan de haak :D

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:40

Wat een mooie creaties!
Hier druk bezig met oefenen nog, vind het erg lastig!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 13:56

Ik kon dit weekend helaas niet verder aan de parasol. Had gepland zaterdag nieuw garen te halen, want ik had eerst 1 bolletje gehaald om te testen.
Maar de dame van het wolwinkeltje was ingesneeuwd en had de winkel gelosten gehouden.

Heb dus maar een kousenband gemaakt. Moet nog elastiek en lint in en de roosjes erop genaaid.
Afbeelding

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:48

Deze meneer heeft vandaag mijn huis verlaten en heeft een nieuw baasje gevonden
Afbeelding
Afbeelding
Vergeten op te meten maar hij zal tussen de 25 en 30 cm hoog zijn
samen met een trein (photobucket is extreem traag dus alle foto's verkleinen duurt lang)
En ben momenteel bezig met 2 á 3 paardjes en mijn allereerste muts

Muts ziet er in mijn ogen erg groot uit maar met nameten kom ik wel op de juiste omtrek/hoogte uit. En als ik hem zelf pas... past hij wel maar zou ik er op den duur hoofdpijn van krijgen ivm strakte... het rekt natuurlijk wat lol.
Muts is bedoeld voor een kind maar ben dus bang dat hij te groot of te hoog is oid, maar ja de ontvanger weet dat het een eerste keer voor mij is en het is een beetje een uitprobeersel waar haar dochter het slachtoffer van is lol

Daarnaast ben ik blij want ik heb een adresje gevonden waar iemand toch nog Populair van Beijer verkoopt, op zich vind ik Phildar voor mijn knuffels lekkerder werken maar ik mis bepaalde kleuren die ik bij Beijer wel tot mijn beschikking had, maar hier kan ik dus weer aan komen dus daar ben ik wel blij mee

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:09

Aah, wat een popje Annemiek!
Mutsen vind ik voor maat ook altijd lastig...

Ik ben met een nieuwe kussenhoes bezig, erg leuk patroon uit mijn Engels haakboek.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:13

Susanne_ schreef:
Aah, wat een popje Annemiek!
Mutsen vind ik voor maat ook altijd lastig...

Ik ben met een nieuwe kussenhoes bezig, erg leuk patroon uit mijn Engels haakboek.

Ik wil ook graag een kussenhoes maken maar het enige wat mij tegen zit is de achterkant. Hoe doe jij dat?

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:36

Hoe bedoel je de achterkant?
Meestal maak ik twee kanten en dan haak ik die aan elkaar en stop ik er een kussen in. Heb heel veel lelijke witte binnenkussens liggen, laat dan iemand een hoes maken en die vul ik dan op met wol en die stop ik in mijn haakwerk.
Bij deze waar ik nu mee bezig ben maak ik denk ik maar 1 kant omdat het mega veel werk is en dat lijkt me ook mooier bij deze. Dan laat ik mijn zus of moeder even een kussenhoes in een mooie bijpassende kleur naaien op de naaimachine en dan naai ik het haakwerk erop (mams heeft dat al eerder gedaan dus dat scheelt).

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:39

Ik bedoel precies wat jij uitlegt ;)
Hmmm... Eens even kijken of mijn moeder nog een keer tijd heeft om de naaimachine uit de kast te trekken :D