[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 08:08

Ik taxeer zo wel even vanavond :)) het is nu morgen, niet zoveel tijd meer
Afbeelding
A3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:24

Wat een mooi, zacht portret, xTitanic. En juist daardoor ontegenzeggelijk jammer dat het oor afgesneden is... Want wat een plaatje was het geweest wanneer het oor er volledig op zou staan (en je het halster volledig zou hebben uitgewerkt).

Hoewel ik de achtergrond niet zo mooi vind (krasserig, niet egaal), vind ik het niet afdoen aan het portret zelf. Wel zou ik zelf proberen nog wat meer contrast in het witte gedeelte van het paard te leggen.

Ik denk dat deze tekening zo'n 30 euro waard is. Dit zou overigens meer zijn wanneer de oren er in zijn geheel op zouden staan en het halster zou zijn afgewerkt.

Afbeelding

Gandalf, olieverf, 42 x 30 cm.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:49

Vergeten te taxeren, sory guys!.
En bedankt voor de tips! het was ook de bedoeling dat het halster niet is afgewerkt... En ja het is stom van die oren, maar ik wou de schets niet meer helemaal veranderen _O-

Voor jou Gandalf, geen woorden voor!
zeker een 70 euro.

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:58

Inderdaad zo rond de 70 euro voor die gandalf .. Erg mooimgedaan !

Afbeelding
A4
Pastel

Afbeelding
A4
Aquarel

Afbeelding
A4
Pastel

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:44

Die Gandalf is echt prachtig gewoon! Zeker rond de 80 euro :j

Ravvie:
De eerste vind ik leuk gedaan, alleen de verhoudingen kloppen niet helemaal. Ik denk rond de 15 euro?
Tweede heeft mooie kleuren! Ook rond de 15 euro denk ik
Die derde vind ik heel goed gelukt! Ongeveer 25/30 euro?

Ik kan totaal niet taxeren haha :+

Mijn tekening:
Afbeelding
A3 formaat, kleurpotlood. (Foto is gemaakt met mobiel dus helaas niet zulke goeie kwaliteit)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:13

Ganfalf gaat voor 80 euro toch echt niet weg :7.

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:27

Omdat ik niet kan taxeren, mag ik van de OP ook een mening geven :D

Ravvie, mooi! vooral die laatste, echt goed gemaakt!
San87, echt supergaaf! zo een foto die uit de 'oude' doos komt.. snap je wat ik bedoel? zo met dat zwart-witte :j
Ghostattack, joue vind ik ook supergaaf! ik denk dat de liefhebber er heel wat geld voor neertelt! :j

Mijne.. was een cadeautje voor mijn vriendin.. :)
Heb hem al gegeven, heb trouwens ook nog het oog iets veranderd, zodat ze echt een nieuwsgierige/open blik kreeg, zoals ze altijd kijkt! <3
Ik heb er zo'n 3 dagen in totaal aan gewerkt, het is aquarelpapier.. 220 grams.. dit is de eerste keer dat ik 'serieus' op dikker papier teken. Het formaat zit tussen een a4 en een a3 in ;)

Ik teken nog niet zo heel lang, dus keep it nice please! :D
Met flits en zonder flits zijn overdag gemaakt, die van veraf s'avond met alle lichten aan ( :o )
contrast lijkt het meestel op de meest linkse en de meest rechtse.

Afbeelding

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:14

ik kan niet goed taxeren maar zou graag weten of de mijne wat waard is
het is een begin voor mij want eerst waren het om het grof te zeggen kleutertekeningen.

Afbeelding

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:19

xTitanic: Mooooi hoofd, slordig afgewerkte achtergrond. Zo'n 30-35 euro is zeker niet teveel vind ik, een zorgvuldiger achtergrond tilt het al gauw naar zo'n 5 tientjes als het een opdracht zou zijn.
_San87_: Die gaat niet voor 80 weg nee :D Hmmm, gokje, ik zou wel aan zeker 150 - 200 euro durven denken (en ik weet dat dat voor de topictaxeerders hoog is, maar in realiteit misschien zelfs nog wel laag :+ ), ik vind 'm echt heel uniek, zowel technisch als qua uitstraling/gevoel.
ravvie: Ik mis diepte en uitstraling in de eerste twee werken, meer dan zo'n 25 euro zou ik daar niet voor geven. Die hond vind ik een andere dimensie, voor A4 zou ik als dat mijn hond was 5 tientjes willen geven, tenminste, de foto doet dat vermoeden maar is overbelicht, ik weet niet wat ik zou zeggen bij een realistischere foto.
Ghostattack: Ik vind 'm machtig mooi, heel knap, maar mis een achtergrond/setting, zo "kaal" ongeveer 25 euro, iets verder afgewerkt zodat het echt een compleet werk zou zijn met meer diepte zou dat alweer een heel stukje meer worden.
HarriesHorse: verhoudingen zijn al goed, foto's maken het moeilijk echt goed te zien hoe het is, ik vind de contrasten een beetje simpel, geen idee of ik het in werkelijkheid geld waard zou vinden.
Stefieke1997: Dit staat voor mij nog teveel in de kinderschoenen om geld waard te zijn, maar ik vind het wel werk waaraan te zien is dat je druk aan het oefenen bent, goed kunt kijken, en begint te snappen hoe schaduwen, verhoudingen en het creeeren van uitstraling werkt, dus ga vooral zo door!

En dan ben ik wel benieuwd wat jullie van deze jongen vinden, acryl op doek van, ik geloof, 60x80 cm.

Afbeelding

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:37

Ik zal morgen proberen betere foto's te maken, want telkens lukt het niet. Iemand een tip op welke stand ik het het beste kan doen? Auto of macro of tekstbestand,?
En waar haal je fixeerspray? Kan het nergens vinden :'/

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:24

licorne: erg erg erg mooi, het enige wat me echt stoort is linksonder het linkeroor (vanuit ons standpunt gezien), lijkt het alsof dat paard met een abces ofzo zit. Dat klopt daar precies niet helemaal. Verder wel heel mooie toets, goede verhoudingen, mooi en zacht lichtgebruik, het werk straalt warmte uit. Ik zou er alsnog 95 euro voor geven :p
HarriesHorse; ik gebruik als fixeerspray gewoon haarlak, maar dat mislukt soms dus als je een goeie tekening hebt best niet uitproberen.. Mss best gewoon in de kunstwinkel ernaar vragen? Goeie foto's maak je met een goeie lichtingval (een beetje zoeken in welke kamer je welk effect hebt), met een witte achtergrond. Ik zet hem bijna altijd op macro maar ik weet niet of dat zoveel verschil maakt, te zien welke camera je hebt denk ik!

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:20

Hier mijn eerste opdracht, ( *\o/* )
met bloed zweet en tranen, maar hij was zo klaar gelukkig! :D
Omdat ik echt niet weet wat ik er zo voor zou moeten vragen, vraag ik het aan jullie..
Met verschillende HB potloden (is dat ook grafiet?) op aquarelpapier, vandaar soms die 'appeltjes'.
Ik heb sommige plekken nog iets bewerkt met een doezelaar, heb ik pas na de foto gedaan..
sommige lijnen zijn nog wat scherp op de foto zie ik en dat bij de oren is 'pluis', wat IRL wel te zien is ;)
Ik teken ook voor het eerst 'serieus' op aquarelpapier!
Be nice, teken nog maar net!

Afbeelding

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:51

De eerste keer dat ik een tekening wil laten taxeren en dat ik dus ook taxaties moet geven.
Vandaar dat ik deze pagina meer eens heb nagekeken, en kwam op het volgende uit.

(uiteraard heb ik er zelf ook nog weinig verstand van, maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben)

ielsjj_ schreef:
xTitanic:
Heel mooi getekend opzich, alleen jammer van de oren. Daarnaast vind ik de onderkant van het halster een beetje vreemd „wegvallen”. Ook een beetje jammer van de achtergrond, had misschien iets mooier en egaler gemogen.
Maar dan alsnog denk ik zo rond de 30-35 euro, een mooi bedrag zou zijn voor deze tekening.

_San87_:
Eerste wat ik dacht: Wouw!
Ik heb verder niets met de Lord of the Rings, maar gewoon een prachtig schilderij. Bijna levensecht!
Alleen dan extra moeilijk te taxeren, ik gok toch wel zo’n 150+ euro, voor de liefhebber.

ravvie:
eerste: Erg mooi kleur gebruik, alleen ik zie iets aan de verhoudingen, wat niet lijkt te kloppen. En daarnaast is het ook niet helemaal mijn „point of view” om hem zo op papier te zetten. Maar met de juiste techniek was hij denk ik wat mooier uitgevallen.
Vandaar dat ik zo rond de 15 euro denk.
tweede: Tjaah het is gewoon niet mijn ding, de kleuren zo. Daarnaast vind ik het paar ook nog niet zo heel mooi om eerlijk te zijn. Echter wel mooi gewerkt met schaduwen!
Zo’n 10 euro taxeer ik hem op.
derde: Erg moeilijke tekening, vooral met dat haar zo, maar wat je goed hebt aangepakt. Echter jammer vind ik het dat er een stukje aan de linkerkant mist, en misschien was het ook mooier geweest als de poten en de staart er ook op stonden.
Verder een mooi afgewerkt, zo’n 25 euro.

Ghostattack:
Tjaah wie of wat het is... geen idee? Maar érg mooi gedaan! Prachtige kleuren en prachtige vormen.
Alleen had ik denk ik op zijn minst iets van een pad/straat willen zien, waar hij op loopt, zodat ie niet, zoals nu „zweeft”
Nu ligt eraan wat dus de liefhebber er voor over hebt, gezien ik verder geen verstand van het „figuur” heb, maar ik denk toch wel zo’n 50-60 euro.

licorne:
Deze vent noem ik een prachtvent! Héél erg mooi gedaan! Ik weet niet of je hem in opdracht
Zeg maar een gedeelte rond om het oog, vind ik erg mooi gedaan, en de neus ook, vooral als je nog niet zo lang tekent. Verder moet ik eerlijk zijn, dat ik hem nog niet helemaal mooi gemaakt vindt. Op sommige plaatsen een beetje krasserig en de schaduwen hadden iets anders gemogen.
Daarnaast vind ik dat het paard een beetje een rare verhouding heeft. Maar gezien ik de foto niet heb gezien, weet ikhebt gemaakt? maar ik denk dat het baasje er erg blij mee zou zijn!! Alleen nu zit ik te kijken naar de schaduw bovenin het doek, is die gekomen door het licht inval bij het maken van de foto (waar ik van uit ga) of heb je er die bij geschilderd?
Ik denk dat ik er wel minimaal 150 euro voor over zou hebben gehad, als het mijn paard was geweest.

HarriesHorse:
Oeh een moeilijke, vooral omdat het een opdracht is. niet of dit nou uit verhouding ligt, of dat het eigenlijk zo hoort.
Ik schat hem ongeveer op 15 euro.

Nu heb ik de laatste tijd (na ongeveer 3 jaar niet getekend te hebben) een paar tekeningen gemaakt.
De laatste wil ik graag met jullie delen.
Echter voor die 3 jaar heb ik nooit professioneel getekend, alleen maar een beetje op school.
Daarna dus de draad weer een beetje opgepakt, omdat ik me verveelde.

De meeste mensen die mijn werk hebben gezien, vonden het wel mooi, maar dat is dan vooral familie en vrienden.
Dus nu zou ik het graag van vreemden horen, die er zelf ook ervaring mee hebben.
En graag sta ik open voor opmerkingen en commentaar, want ik wil het natuurlijk alleen maar verbeteren in de toekomst, mocht ik weer een tekening maken!

Dit is de laatste die ik heb gemaakt, afgemaakt in Januari, dit jaar.

Rihanna in Grafiet, op A4 formaat.
Afbeelding
(sorry voor de slechte foto)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:58

Licorne: Dit is gewoon.. Wauw! Echt prachtig! Als het mijn paard was zou ik daar zeker wel 100 euro voor neer willen leggen :j
HarriesHorse: Dat oog heb je echt super mooi gedetailleerd gedaan! Ik vind de hals nog wat kaal en plat, daar zou wat meer diepte in mogen. Ook lijkt het hoofdstel een beetje aan zijn hoofd vastgeplakt. Verder heel mooi gedaan! Ik zou er ongeveer 20 euro voor neerleggen :)
ielsjj_: Heel apart :j Voor mijn gevoel is de tekening 'niet af' aan de rechterkant, de verhoudingen kloppen ook niet helemaal maar ik vind je stijl erg gaaf! 50-60 euro :j

Aangezien er meerdere waren die een achtergrond zouden willen zien en ik dat ook wel een goed idee vond..
Afbeelding
Tadaa :D Het is trouwens de hoofdpersoon van een spel, Assassin's Creed :)
Ook een fijne overbelichte foto, de tekening is hier ingelijst omdat het een cadeau was voor mn vriendje :D

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:25

Thanks voor de taxatie!
Ghostattack, bedankt voor je uitgelegde punten. Hier ben ik het volledig mee eens! :)
ielsjj, wil je het uitleggen, ik snap het niet echt... En daar leer ik alleen maar van! :)

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:05

Licorne, wel ongeveer 100 euro hoor! :j
ielsjj; 50 euro?
Ghostattack, wauw zo is hij nog mooier!

Ik kreeg ook de kriebels om eens met pastel te werken.. dit is mijn 2e werkje..
ik zou graag gekleurd papier willen en krijtjes voor erbij, want met de potloden krijg je niet echt een scherpe punt/lijntjes.

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:08

Ow jeutje :o hoe taxeren jullie ongeveer? :) ik wil mijn tekening hier ook wel neerzetten, maar begreep dat het op prijs werd gesteld als ik ook waardes ging schatten :) Wil dat dan natuurlijk wel goed doen, vandaar mijn vraag ^_^

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:44

Ik ben verschrikkelijk in taxeren, dus ik hoop dat jullie ook tevreden zijn met wat feedback? :)

HarriesHorse: Mooie tekening! Schaduwen tekenen gaat al erg goed, maar let op verhoudigen. Het oog is bijv. wat klein en zit te ver naar boven, en de riempjes van het hoofdstel mochten ook iets dikker. Maar dat neemt niet weg dat het een prachtig werkje is :)
ielsjj_: Heel mooi! Vind dat je het contrast heel goed heb gedaan, ik mis dat alleen wat in de hand, die is vooral wat licht.
Ghostattack: Gaaf al die details! Ook achtergrond past er mooi bij. :j Foto is wat overbelicht zeg je, kweet niet of dat ook effect op de kleuren heeft gehad, maar persoonlijk mochten de kleuren nog wel wat feller/duidelijker, blauwe achtergrond zie ik nu niet goed en ook de gebouwen hebben maar lichtjes kleur. (al weet ik niet of dat de bedoeling was ofc :) )
HarriesHorse: Voor je 2e werkje met pastel gaat het al heel goed! Eigenlijk niet echt opmerkingen, vind hem goed gelukt!

Nu mijn eigen werkje:
5000x5000 pixels (40x40cm), digitaal, zo'n 10 uur over gedaan
Afbeelding

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:37

EmmaVZ: denk dat je wel 80/90/100 kan vragen, denk een full body van een paard meer dan een headshot :)
HarriesHorse: Voor je tweede keer erg gaaf, denk toch 50. Misschien met een leuke texture/rustige achtergrond kon die net wat meer worden. Vind de manier echt onwijs gaaf!

Ik zelf digital art met een wacom intique 5, Photoshop CS6 :) Deze zijn A3, zal groter kunnen zelfs.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:40

Emma; toch wel 70 euro :D
Nalonyda: Ook 70 euro, prachtig werk :j nu begint het hier weer te borrelen, wil ook weer digi tekenen :D

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:44

Emma: Inderdaad toch wel 70-80 euro :))
Nalonyda: Niet direct mijn ding, maar toch superknap gedaan! 70 euro :)

Mijn schilderijen:
Gemaakt als een eindexamen voor school.
3 doeken van 100x70cm in acryl.
Thema: Balans in kleur & expressie van het paard.
Als ik ze ooit verkoop zou ik ze graag als drie-luik verkopen.
Ik denk toch wel 8-10 uur aan gewerkt per schilderij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:59

Hierboven denk ik 30-50 euro.

Afbeelding

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:03

30-50 euro maar :+ das wel heel weinig voor een drieluik

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:28

Ooh ik dacht dat ze los zaten. Ik bedoelde 30-50 per stuk :)

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:44