[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:05

Libiris schreef:
uhhhh...ja dat spel ;) horsetycoon

Dat ken ik niet. Wel Railroadtycoon. Dat hebben mij kinderen toen ze nog klein waren vaak gespeeld :D

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:08

Hoi hoi,
ben allang niet meer actief geweest hier, maar heb eindelijk weer eens de rust gevonden om wat met de kralen te gaan doen, maar nu wil ik graag een ketting maken in zo'n v-vorm zeg maar zo'n soort frontriem v-vorm van kralen maar dan in een kettinkje.
Maar hoe krijg ik zo'n v-tje in de ketting, weet iemand dit?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:11

Libiris schreef:
ik zou gewoon beide kopen :D , die kant en klare zijn makkelijk, maar vaak knip je er een behoorlijk stuk vanaf waardoor dus veel verloren gaat

mss nog knijpkraalverbergers en/of kalotjes...en ik weet niet of jij de ronbektang hebt die heb je wel echt nodig om die "rondjes" te maken

Hoe werken die knijpkraalverbergers? :) Die kalotjes lijken me idd wel handig! :j

Ik heb zelf geen tangen, maar heb die van m'n vader gepakt :o Die heeft vanalles :D
Hoe dik moet dat ijzerdraad zijn om zelf van die kettelstaafjes te maken?

singasong schreef:
Dat is mooi van je auto ;)

Voor andere kettingen te maken gebruik ik 0,38 mm. gecoat staaldraad. Alleen voor de krulketting zou ik 0,45 mm. nemen.

Elastiek 0,8 mm.

Voor kettelen heb je nietstiften en kettelstiften (die met een voorgebogen oogje) nodig. De ringetjes zou ik niet zelf buigen maar kant en klaar kopen.

En dan heb je nog jasseron nodig.

Ja heel fijn van m'n auto, blijft er meer geld over om leuke dingen te doen :D

Dus als ik staaldraad koop voor armbandjes en kettinkjes te maken kan ik het beste 0,38 nemen om mee te beginnen?

Maakt het soort elastiek ook nog uit? :)

Jasseron, wat is dat en waar gebruik ik dat voor? :o

Heb inmiddels het sluitinkje aan m'n armbandje!! :D Kreeg eerst die staafjes er niet af, en dat ene draadje was ze kort om 2 knijpkraaltjes en een gewoon kraaltje aan te doen dus zit met 1 knijpkraaltje, hoop dat dat stevig genoeg is. Andere kant zit wel met 2 knijpkraaltjes. Het is niet supernetjes, maar ben allang blij dat het gelukt is :D :))

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:12

singasong schreef:
Libiris schreef:
uhhhh...ja dat spel ;) horsetycoon

Dat ken ik niet. Wel Railroadtycoon. Dat hebben mij kinderen toen ze nog klein waren vaak gespeeld :D

uhhh dit spel is ook echt voor kleine pennymeisje.. :o maargoed...het werkt verslavend...en mijn kinderen helpen mij ook af en toe, eens even googlen op jouw spel :D nee doe ik trouwens niet...haha...wil eigenlijk liever iets nuttigs doen, zoals sieraden maken :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:19

Libiris schreef:

uhhh dit spel is ook echt voor kleine pennymeisje.. :o maargoed...het werkt verslavend...en mijn kinderen helpen mij ook af en toe, eens even googlen op jouw spel :D nee doe ik trouwens niet...haha...wil eigenlijk liever iets nuttigs doen, zoals sieraden maken :D[/quote]

Ik heb een poosje rollercoaster gespeeld. Ook zo lekker verslavend :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:21

Nou dit is het dan geworden :P
Afbeelding

Zijn deze tangen geschikt of misschien toch wat te groot?
Afbeelding

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:25

ik moet nog ongeveer 10 plaatsen stijgen en dan heb ik de hoogste rang gehaald, maar ben nu al blij dat ik in de top 100 sta... en heb momenteel een HT-burnout :D maar voorlopig zal ik niet veel stijgen even geen puf meer..haha
had op een gegeven moment gewoon last van mijn hand ivm het klikken van die muis en had pijn in mijn nek...
kun je toch beter een paar honderd kraaltjes gaan rijgen op een draadje :+

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:27

Wendy wat leuk :D Die tangen lijken mij goed hoor :) Let er wel op dat die hele bruine niet gaat afgeven dan ofzo.

Geloof dat je ook wilde weten wat voor dikte metaaldraad je nodig hebt voor kettelstiften, ik gebruik 0,6 of 0,8 en 0,8 weet je wel zeker dat het echt stevig is dat het oogje niet open gaat enzo. Dus daar zou ik voor gaan. 0,6 gebruik ik dan voor fijnere dingetjes maar dan "wrap" ik het oogje vaak dicht (dan draai je een paar keer om het staafje heen)

Op creadream haalde ik altijd dat metaaldraad :)

Wendy15

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:39

Bedankt! :D

Ik ga even op die site kijken! :j Had ook al wat op google gezocht naar sites met spulletjes. Even kijken waar ze alles hebben wat ik nodig heb om mee te beginnen :)

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:41

Wendy leuke armband hoor en nu zie je dus het knijpkraaltje zitten en daar zou je dus zo'n knijpkraalverberger om heen kunnen doen dan is het net een zilver kraaltje wat je ziet, maar is zeker niet noodzakelijk

ben benieuwd naar jouw volgende creatie:)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:45

Doe je die knijpkraalverbergers bij alle knijpkraaltjes er om, of alleen die bij de sluiting? :)

Heb echt alweer zin om wat nieuws te maken! :D Maar had maar een paar knijpkraaltjes dus moet eerst spulletjes kopen :=

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:59

meestal alleen bij de sluiting, dus niet bij een zwevende ketting, maar kan ook als je dat wilt en mooier vindt en toch genoeg van die dingen hebt :D

Ik zou zeggen leef je lekker uit bij jouw bestelling ;) ik ben met de voorbereiding bezig van mijn krulketting, maar zie dat ik te weinig kleine kraaltjes heb...(of ik moet die kinderkraaltjes gebruiken met die mooie kleurtjes)
Ik hou vooral van zwart...haha...ja ook mijn kledingkast bestaat haast alleen uit zwart :+

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 22:59

Libiris schreef:
meestal alleen bij de sluiting, dus niet bij een zwevende ketting, maar kan ook als je dat wilt en mooier vindt en toch genoeg van die dingen hebt :D
Ik zou zeggen leef je lekker uit bij jouw bestelling ;) ik ben met de voorbereiding bezig van mijn krulketting, maar zie dat ik te weinig kleine kraaltjes heb...(of ik moet die kinderkraaltjes gebruiken met die mooie kleurtjes)
Ik hou vooral van zwart...haha...ja ook mijn kledingkast bestaat haast alleen uit zwart :+

Tis wel mooier om alle knijpkraaltjes te verbergen maar het hoeft niet ;)

Wendy, die grote tangen lijken me niet lekker werken. Een setje tangen om sieraden te maken hoeven niet veel geld te kosten hoor!
Jasseron is de armband zelf waar je je kralen aan ketteld.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 23:11

Waar koop je zo'n setje tangen om mee te beginnen? :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:34

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:12

Die tangenset op de site van artasja had ik idd gevonden! :D Alleen dan zag ik op andere sites weer veel duurdere tangen en dacht van zou dat dan wel echt wat zijn :))

Pffff al die dingetjes apart zijn zo goedkoop he, dus heel fanatiek dingen in m'n winkelmandje lopen stoppen, maar in totaal is het toch al een heleboel :') Maar even een beetje selecteren :o

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:14

Ze hebben bij Kruidvat ook een fijn tangensetje ;)

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:15

ho ja heb ik ook elke keer... ff schrikken van het totaal, wat dingen verwijderen en toch is rond kijken of het nergens goedkoper is... na een tijdje weet je natuurlijk ook wel bij welke shop wat te bestellen...

Wendy15

Oh echt? Dan ga ik zo even het dorp in!! :D Kan ik meteen even bij de hobbywinkel kijken om alvast een paar knijpkraaltjes te kopen zodat ik nog wat kan maken, bestel ik de rest wel op internet denk ik, want dat winkeltje hier is doorgaans vrij duur :o

singasong

Ja, je moet idd ff goed zoeken op de sites waar je het voordeligst uit bent, kijk ook vooral naar verzendkosten ;)

Kijk ook nog even bij de 'Kralenbaas', die zijn ook erg voordelig vind ik.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:16

deedee19 schreef:
Ze hebben bij Kruidvat ook een fijn tangensetje ;)

Das een goeie tip!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:16

kynshiri schreef:
ho ja heb ik ook elke keer... ff schrikken van het totaal, wat dingen verwijderen en toch is rond kijken of het nergens goedkoper is... na een tijdje weet je natuurlijk ook wel bij welke shop wat te bestellen...

Haha ja dat heb ik met mijn teken en schilder spullen ook. Maar daarbij heb ik ook gewoon eerst steeds een basissetje van een bepaald materiaal gekocht en dan daarna steeds wat dingetjes erbij hamsteren :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:28

Wat en waarvoor is een 'beadreamer'? :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:32

Wendy15 schreef:
Wat en waarvoor is een 'beadreamer'? :D

Dat is een soort van puntig ding waar je de gaatjes bijv. in houten kralen mee kan doorprikken of 'verruimen'.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:10

Hallo :wave:
Ik kom hier even binnenvallen en hoop dat jullie dat goed vinden :o Zag namelijk dat bijv. Wendy15 ook op zoek is naar een tangensetje.
Een paar jaar geleden maakte ik vrij actief mijn eigen sieraden. Helaas ben ik gestopt met deze hobby. De kralenbakken heb nog een paar jaar in de kast gestaan "voor het geval dat" maar helaas ben ik er niet meer mee verdergegaan. Ik heb nu dus besloten alles te sorteren, in zakjes doen en te verkopen.
Ik heb dus een tangensetje over en een heleboel kralen en benodigdheden. Zometeen ga ik alles op de foto zetten en vervolgens op marktplaats. Mochten jullie interesse hebben, stuur dan eventjes een PB dan krijg je de link zodra het online staat.
Nogmaals, ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik met deze mededeling binnen kom vallen. Anders mijn excuses hiervoor :)