te kopen. Kent iemand dit merk en zo ja, zijn ze hard/zacht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
trisca schreef:Je kan met pastelpotloden eigenlijk op bijna al het papier tekenen, als het maar structuur heeft. Elk papier heeft zijn eigen uitwerking op de pastel. Ik zou zelf niet op printpapier gaan tekenen met pastel omdat dat te glad is. Groffer tekenpapier wil prima. Karton ook.
Heeft iemand tips om penselen goed te houden? Ik werk sinds kort met olieverf en maak mijn kwasten na het werken schoon met terpetine. Nu vind ik dat sommige kwasten hun punt niet mooi behouden. Is dat de kwaliteit van de kwast of doe ik iets fout in het opbergen of schoonmaken?
trisca schreef:Heeft iemand tips om penselen goed te houden? Ik werk sinds kort met olieverf en maak mijn kwasten na het werken schoon met terpetine. Nu vind ik dat sommige kwasten hun punt niet mooi behouden. Is dat de kwaliteit van de kwast of doe ik iets fout in het opbergen of schoonmaken?
LoveUggs schreef:trisca schreef:Je kan met pastelpotloden eigenlijk op bijna al het papier tekenen, als het maar structuur heeft. Elk papier heeft zijn eigen uitwerking op de pastel. Ik zou zelf niet op printpapier gaan tekenen met pastel omdat dat te glad is. Groffer tekenpapier wil prima. Karton ook.
Heeft iemand tips om penselen goed te houden? Ik werk sinds kort met olieverf en maak mijn kwasten na het werken schoon met terpetine. Nu vind ik dat sommige kwasten hun punt niet mooi behouden. Is dat de kwaliteit van de kwast of doe ik iets fout in het opbergen of schoonmaken?
Bedankt! Ik heb namelijk een A3 blok (van de Action! Haha) met vrij dik papier. Hier kan ik dus goed met pastel op oefenen blijkt! Was eigenlijk na mijn vraag al direct begonnen en t pakt goed uit! =D
Dribbel schreef:Ik wil voor het eerst met olieverf beginnen. Wat is een goed merk als start, dus redelijke kwaliteit en niet te duur.
Dribbel schreef:Van Gogh klinkt prima. Welk verdunningsmedium kan je het best gebruiken of wat is makkelijk in gebruik?