[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:12

Ze zijn weer super mooi pompompom!
Niets lijkt bij jou te mislukken.
(Stiekum heul erg jaloers :~ )

sanneb

Re: [CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:44

Ik heb helaas ook geen tijd om op iedereen te reageren, maar hoop wel dat jullie blijven plaatsen! Het motiveert mij ook om door te zetten en ik vind het leuk om te zien hoe iedereen vooruit gaat.

Ik ben ook weer met zulke leuke dingen bezig! Kan het helaas nog niet plaatsen omdat er meegespiekt kan worden deze keer!
Ook voor April heb ik weer een geheel nieuwe uitdaging staan.
Voor nu kijk en geniet ik mee met jullie mooie werken!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:53

Een paar van deze week:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:58

Vanaf waar ik de vorige keer gebleven ben :)

Delicia:
Die manen zijn echt heel gaaf gelukt! :D Het harde contrast dat er in zit, mis ik nog wat in de rest van het paard, maar vind de inkleurtechniek wel erg mooi.

Jeika:[
Nmr. 1
Wat een onwijs vrolijke tekening :D
Nmr. 2
Ik vind hem wel leuk :j De beweging zit er mooi in! Het buitenste achterbeen klopt idd qua verhouding en plaatsing niet helemaal.
Nmr. 3
Mooi gelukt! Vooral de ogen :j Het ene neusgat is wel iets te groot in verhouding met de andere.
Nmr. 4
Awh, deze is lief <3
Nmr. 5
Deze is ook al zo schattig! Achterbeen valt wel mee, maar 't bovenste deel van het voorbeen is wat te groot.
Nmr. 6
Mooi trots hoofd! Z'n borst en voorbenen kloppen net niet helemaal.

Marrie_L:
Kleur is idd lastig! Je zou de lowlights en vooral de highlights nog wat sterker kunnen aanzetten. Vind het vooral onderste deel van 't steeltje qua diepte goed gelukt.

Zwanepol:
Wauw, heel erg mooi :D Gave techniek ook!

Pompompom:
Nmr. 1
Heerlijk los werkje :j Stoor me wel wat aan het cirkeltje van het binnenste achterbeen: die lijkt net niet helemaal op de juiste plek te zitten.
Nmr. 2
Erg leuk, zo'n serie neuzen :D Mooi gewerkt met highlights/lowlights.
Nmr. 3
Pfoe, lijkt me een moeilijke techniek! Neusje lijkt niet helemaal te kloppen, maar vind hem wel errug gaaf.
Nmr. 4
Heerlijk werk dit :j
Nmr. 5
Dat'ie niet lekker op papier wilde komen zie je idd wel een beetje, maar vind hem verder wel geslaagd hoor! Neusje zit veel beweging in.
Nmr. 6
Lekker vrolijk, leuk! :D

Pagina 68:

Damned:
Nmr. 1
Mooi met kleur gewerkt :j
Nmr. 2
Lekker vrolijk werkje, uitdrukking van het model past ook mooi bij de stijl :j
Nmr. 3
Mooi, maar mis bij deze wat contrast en/of kleur.
Nmr. 4
Deze heeft dat contrast wel, maar alleen op het model: leuk! Bij deze lijkt alleen het gezicht niet helemaal te kloppen, maar vind het niet storen omdat het wel bij het totaalplaatje past :P

Mijn werkje van deze week:
Kleurpotlood op A4 zwart papier.
Nieuwe techniek uitgeprobeerd en het werkt echt heerlijk :D

Afbeelding

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:12

Hee iedereen! Ik heb even een hele drukke periode wegens eindjaar projecten. Over een week zal ik weer een updat plaatsen en op iedereen reageren!

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 12:57

Week 10 en 11, schetjes van waar ik nu mee bezig ben :D
Afbeelding
Afbeelding
Reactierondje komt, ben een beetje druk de laatste tijd :o

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:30

Aangezien ik toch moet wachten tot icloud m'n foto upload:

Vanaf pagina 67 bovenaan:

Zwanenpol:
Week 10: Leuk thema! Veulens zijn qua verhoudingen lastig om te tekenen maar het is je goed gelukt hoor! Die met kleur vind ik het leukst.
Week 11: Die met kleur lijkt wat stijfjes, vind die met de kat het leukste
Nr 79: Moest eerst even goed kijken wat hij kriebelde, maar was z'n eigen lijf. Vind het een gaaf idee hoe je bij het hoofd alleen de lijnen hebt.

Athelas:
Week 11: Leuk dat je met pastelkrijt hebt gewerkt, de manen lijken alleen de verkeerde kant op te gaan. Rechterpaard lijkt iets te grote oren te hebben, lastig een paard vanaf de voorkant.

Delicia:
Week 9: Vind de manen erg gaaf!
Week 10: Leuke schets
Week 11: Leuk om een wat 'scherpere' lineart te zien.

Jeika:
Jouw favoriet is ook mijn favoriet! Vind het ook leuk hoe je vaak van die cartoons maakt, zoals nu dat paard in je bed en pas het paard dat meedeed aan de challenge :)

Marrie:
Week 11: Mooie veer, vaker met kleur werken!

Pompompom:
Die met pastel vind ik mooi en het regenboog paard is ook leuk. Hoe werkt dat materiaal?

Damned:
Leuk hoe je verschillende materialen gebruikt (grafiet me aquarel denk ik) Mensen vind ik zo lastig, vooral die handen. Jij volgens mij ook aangezien je ze meestal 'wegmoffelt' :P

Uska:
Wat een gave roofvogel! Heel cool die veertjes. Ga je hem afmaken?

---

Ik heb week 10 en 11 gemist, heb toen aan deze gewerkt, vandaag eindelijk afgerond na een dipje van 2 weken:
Tevreden met het hoofd en de hals, helaas voor mijn gevoel 'verprutst' door het lichaam. Moet toegeven dat ik best wel tam geweest qua kleurgebruik, op m'n planning staat nog een keer 'gek doen' dus lekker veel rood, groen, blauw erdoor.

Week 12:

Afbeelding

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:54

Haha hij is af Selina :D Ik ga altijd te ver door met tekeningen, dus nu een keer op tijd gestopt :P

Jouw tekening is heel mooi, vooral qua vachtstructuur! Mis idd nog wel wat kleur.

Delicia, erg leuke stijl, lekker vrolijk! :D Bij de bovenste is de hals nog wat te breed.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:09

Ik vind hem goed gelukt hoor Selina, vooral de mond/neus erg mooi gedetailleerd!
Qua vacht denk ik dat het hem vooral zit in de richting van je tekenen, het lijkt wel of je de vacht om de snuit in een cirkel er omheen hebt getekend. Dat tam zijn met kleuren vind ik niet storend hoor, je geeft wel heel goed de contrasten weer.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:25

zwanepol schreef:
Ik vind hem goed gelukt hoor Selina, vooral de mond/neus erg mooi gedetailleerd!
Qua vacht denk ik dat het hem vooral zit in de richting van je tekenen, het lijkt wel of je de vacht om de snuit in een cirkel er omheen hebt getekend. Dat tam zijn met kleuren vind ik niet storend hoor, je geeft wel heel goed de contrasten weer.

Snapte eerst niet wat je bedoelde maar dat is idd het stuk wat verkeerd ging. Na afloop bedacht ik me dat de haarrichting andersom moest.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:50

Mijn week 12 collage met kriebels :D
Afbeelding

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:27

ik heb een paar weken niets meer gedaan door tijdgebrek, maar ga nu weer beginnen.
Net even een paar pagina's gekeken en vind het heel leuk allemaal een ook dat jullie nog steeds bezig zijn!

Afbeelding

ik heb een voorbeeldfoto gebruikt, de verhoudingen kloppen niet helemaal maar vind hem toch wel leuk
Laatst bijgewerkt door Lightmare op 26-03-16 15:51, in het totaal 2 keer bewerkt

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:38

Het is hier aardig stil :D
Dan zal ik er nog maar 1 plaatsen. Deze week is mijn onderwerp "Zwart".
Op mijn facebook-pagina "a horse a day" plaats ik wel trouw elke dag. Daar heb ik ook aangegeven waarom ik dit onderwerp deze week heb.

Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:58

Ik beloof vanavond nog wat reacties te geven! Haha tamelijk druk en dan hopen de nog te maken tekeningen zich op :+

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:16

Week 12
Loop een beetje voor, maar niet voor lang :+
Afbeelding
Manen had ik ruzie mee dus heb ik niet aan gewaagd _O-
Reactie rondje komt v/d week, ben nu druk met leren :)

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:43

Ha allen,

Allereerst fijne paasdagen.

Hier weer mijn werkjes van deze week ( 21 t/m 28 ).

Oog met houtskool. hier heb ik Geëxperimenteerd met lichtinval, t is alleen niet helemaal gelukt zoals ik wilde.

Afbeelding

Keer wat anders, ons hondje. Ook met houtskool.

Afbeelding

Arabier met kroontjespen.

Afbeelding

Afbeelding

Veulentje met houtskool.

Afbeelding

Afbeelding

Oefenen op een paar hoefjes.

Afbeelding

Weer een met houtskool.

Afbeelding

En de laatste een experimentje. Weer houtskool maar dan met een klein beetje pastel er doorheen om er ook een beetje kleur in te krijgen.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:57

Damned: leuke werkjes weer. Die eerste met badpak is mijn favoriet wat een mooie schouders!

Uska: mooie vogel, gaaf. Leuk hoe je die veren tekent i.c.m. een erg gedetailleerde snavel en oog. Alleen zou er nog net iets meer contrast in de snavel/oog mogen dan knalt ie denk ik nog net wat meer van t papier af.

Delicia: leuke schetsen!

Selina, erg goed gedaan! Het hoofd is er erg mooi en speekend. Houd bij het lijf zoals gezegd inderdaad rekening met te teken richting.

Zwanepol, heerlijke werkjes! Leuk zo'n week overzicht. Je zwart wit tekeningen springen er echt uit. Welk materiaal gebruik je?

Danique, leuke tekening. Je hebt de verhoudingen aardig goed te pakken. Tip, zoom eens in op een been, deze kloppen anatomisch nog niet helemaal. Ik vind het zelf altijd wel fijn werken om met rondjes de knie en kogelgewrichten aan te geven.

Delicia: leuke tekening, lastige pose. Een tip, t oog mag iets groter. Dan wordt het paard levendiger. De hoeven lijken mij een tikje te groot.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:02

Juist heel bericht getypt... alles weer weg :( Sorry het zal voor een volgende keer zijn dan :)ddd
Maar in het kort: allemaal mooie tekeningen! Ik zie grote vooruitgangen bij Selina, de tekeningen van zwanepol op het zwarte papier vind ik erg mooi, en pompompom heeft er zoals altijd weer prachtige werkjes van gemaakt!
de rest natuurlijk ook :)

ikzelf ga vanavond maar weer eens beginnen voor deze week (vorige week) :o

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 13:17

Pompompom thanks!
Ik gebruik alleen een wit pastel potlood op zwart papier.

En zo als gebruikelijk is jou werk ook weer prachtig. Ik ben jaloers op je gevoel van weergave :j

Onderstaande is van vandaag en ik was voor morgen al een beetje begonnen maar heb geen tijd meer nu. Lijkt een beetje op jou oog pompompom, sorry!

Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:43

mooi zwanepol, deze techniek ligt je erg goed!

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:46

Damned schreef:
mooi zwanepol, deze techniek ligt je erg goed!

Thanks! :o

Ik vind dit ook wel leuk (en makkelijk) om te doen.

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:00

Vandaag een snelle schets. Iets wat ik enorm moeilijk vind! Zeker als ik dan weer jullie mooie dingen voorbij zie komen.
Ik plaats hem toch, maar baal wel dat ik niet het talent heb van sommige anderen... Misschien als ik vaker oefen, haha.

Afbeelding

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:18

Zo ik heb weer tijd om te feedbacken :D

66

Pompompom: Heel mooi! Vooral linkeroog! Rechter lijkt een beetje af te wijken :Y)
Hoe je de haren weergeeft vind ik wel wat hebben! Je kan goed met houtskool!
paarden doen het weer goed!

Shettepret: lekker aan het tekenen zo te zien! goed bezig!!

Seven: Mooi hoor! Vind je pastelwerk echt geweldig! _/-\o_

Marrie_L: Handen blijven lastig! Maar je bent goed op weg!

Uska: Leuke stijl! Vind dat meisje echt heeeel mooi! Heel mysterieus! Like it!

Shettepret: Heel mooi eindresultaat! Leuk ook met dat vlindertje!

Kashmino: Lekker met schaduwen bezig zo te zien! Ga lekker zo door! :D

Seven: wauw! Die poezel is ook echt adembenemend, samen met het paard <3

67
zwanepol; mooie collage! vind de stijl die je nu hanteert erg gaaf! beetje illustratief

athelas; mooi hoor! je bent al goed bezig met het tekenen van vachten zo te zien :D

Calanthe: bijzondere hoek! Vind de manen erg leuk gedaan!

Jeuka: Super leuke illustratie, die eerste! helemaal fan! :D

Marrie_L: Mooi hoor! goed voor de eerste keer met kleur! Gewoon wat vaker doen!

Zwanepol: mooi!

Pompompom: Ik vind je stijl erg leuk! Je ziet duidelijk dat je goed bezig bent met hoe het paard in elkaar zit en hoe je dat het beste kan tekenen, mooi!

68
Damned: Gaaf! Origineel ook! Nagetekend of uit de losse pols? Vind de tekening met waterverf/ecoline erg sterk!

Uska: Leuk dat je onderzoekend bent naar nieuwe technieken! Ziet er goed uit! Misschien nog een beetje zwart (kracht/contrast) in het oog toevoegen en ik zou m zo kopen :D

Calanthe: Lekker aan het schetsen zo te zien! Vind de laatste heel mooi! Vormen krijg je al aardig goed te pakken! Tip: bekijk eens wat van de anotomie van het paard, spierweefsels etc. Als je dat goed hebt, ben je klaar met leren tekenen :D

Selina: Wauw! Heel realistisch, vooral dat neusje en oog!

Zwanepol: leuke collage! vind er echt hele mooie werken tussen zitten! Mijn complimenten! Linksonder vind ik echt heel mooi!

Danique01: Tijdgebrek blijft stom, maar leuk dat je toch nog wat van je laat horen! Leuke schets!

Zwanepol: Weer een mooie detailtekening! Gaaf, onderwerp geslaagd zal ik zeggen!

Calanthe: Al lekker bezig met het digitaal tekenen, je hebt de glans al goed te pakken!

Pompompom: Leukzeg! Mooie detail met dat oog, ruw getekend, houd ik wel van!
Vind die van het veulentje ook erug mooi!! Ook leuk om te zien dat je bezig bent met anatomie, vind je tekeningen erg sterk!

Zwanepol: weer een mooie tekening! Toch had ik het haar langzamer tot niets afgewerkt, maar dat kan smaak zijn :D

SanneB: Gaaf! Volgens mij kloppen de verhoudingen wel aardig, netjes :D !

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 14:08

Dank je Bitje.

Vandaag weer een nieuwe poging. Ik heb eerst het hele paard gedaan en als tweede het hoofd. Het valt me op dat ik het hoofd losser heb gedaan en gelijk met een donkerder potlood, maar ik het resultaat mooier vind. Hiermee ga ik verder aan de slag. Afbeelding

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:17

Hij is gaaf Sanne!
Zoiets wil ik ook ooit nog eens maken van mijn pony maar dan in pastel.

Konijn hier loopt iets vertraging op maar komt eraan. Ben nu al anderhalfuur aan het vechten met mijn mac en de printer.... Krijg ze niet gekoppeld...