[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:39

Zo, mijn naalden zitten er op voor vandaag :D. Nog maar 61 in totaal te gaan (maar na 37 vd 61 begin ik al met de teenminderingen......).

Just Simple: je went vanzelf aan de breitermen ;). Vragen? Gewoon plaatsen: er is altijd wel iemand hier die je op weg kunt helpen :j

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:14

JustSimple: hadden we je nog niet verteld, maar we hebben een brei-goeroe in ons midden... maar geloof dat je al kennis had gemaakt met Patpen...

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:24

en dan gewoon je probleem voor leggen :Y)
het word dan normaal begrijpelijk uitgelegd }:0
Zodat wij allemaal tot de beste prestaties komen dankzij _/-\o_ Patpen

nog bedankt voor de super uit leg ik heb veel plezier van de slofsok :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:33

Mijn tas is af!!!!! Foto's volgen, ga nu kijken of ik die in de keuken kan maken (ivm meeste licht). Had de hengsels wel langer willen maken, maar had niet meer wol. Bovendien was ik het eigenlijk ook zat om na elke 14 steken van draad te wisselen en elke 4e naald moest kabelen. Bij het grote gedeelte van de tas was dat natuurlijk veel minder snel op elkaar ivm de grote hoeveelheid steken.
Misschien at ik hem nog wil gaan voeren. Patpen, heb jij daar ervaring mee en tips voor?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:37

Dames dames dames, foei toch ;). Jullie kunnen allemaal breien, hebben alleen soms een vraag. En daar weet ik doorgaans het antwoord op _O- :') (aanval van bescheidenheid, gaat wel weer over hoor en is niet gevaarlijk). Niet alle eer naar mij schuiven hoor. Dan ga ik naast mijn schoenen lopen 8-)

Danseresje: dat bedoel ik nou :'). Ja, ik heb daar ervaring mee omdat ik zelf kleding maak. Wat wil je weten?
Ik ben trouwens benieuwd waarom je iedere 14 naalden van draad moest wisselen. Andere kleur? Wacht wel op de foto!!!
Edit: zie nou 14 steken. Dus zal het in meerdere kleuren gebreid zijn (en ik maar zeggen: lezen is heel belangrijk bij een patroon :=)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:22

Nee hoor patpen, één kleur, maar vier hengels. Hier de foto's. Bedacht me dat ik in de badkamer ook genoeg licht heb en kon hem daar ophangen.

Liggend:
Afbeelding

Hangend:
Afbeelding

Qua voeren, weet nog niet zo goed waar ik hem voor ga gebruiken. Als ik hem als projecttas ga inzetten, dan kunnen de naalden er natuurlijk makkelijk doorschieten. Als alledaagse tas ga ik deze sowieso niet gebruiken. Hengels zijn mij te kort. Wil dan liever zo'n hengsel wat schuin over kan zeg maar.
Heb er nu mijn breispulletjes in zitten. Voorlopig een mooi doel lijkt me.

Maar ja, qua voeren, heb ik totaal geen kaas van gegeten, dus mocht ik dat willen doen, zijn tips meer dan welkom. Wat voor materiaal, hoe vast te zetten en waar en waarmee vast te zetten.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:49

Danseresje: heb je ervaring met naaien? Heb je een naaimachine?
Je kunt hem voeren met katoen (=stroef) of voeringstof (=glad). Het mooiste is om de voering "op vorm" te maken en dan met een dubbele inslag met de hand aan de bovenkant vast te zetten met een stiksteek. Garen: standaard naaigaren dus polyester. Katoen garen kan ook maar is kwetsbaar! Je zou de tas ook kunnen voeren met dun (tafel)zeil maar is wat lastiger te verwerken.
Waar: ik zou de voering vastzetten op de 1e ribbel naald dus 1-2 cm onder de bovenrand. En dan ook even een steekje geven aan de onderkant zodat de voering daar vast blijft zitten.

Trouwens: ik vind het een erg leuke tas!!! Mooi met die vlechtkabel erin. En die kleur is ook erg mooi. Lekker sprekend. Optioneel zou je er ook een rits aan de bovenkant in kunnen zetten zodat alles ín de tas blijft ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:59

Geen ervaring met naaien, behalve dan elastiek en linten op balletschoenen zetten. Ook geen naaimachine in bezit. Helaas ook geen ruimte voor. Zou ook niet weten waar ik het kwijt moest.

Kleur is meer zoals op de eerste foto. Vond de vlecht ook heel leuk. Ook deze weer van ravelry gevist!

Rits heb ik ook wel aan gedacht, maar denk dat ik dan nog wat bei zou moeten breien, anders gaat er wel veel ruimte verloren ben ik bang. En mijn breispulletjes zitten op zich allemaal in dichte dingetjes.

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 07:11

Hij is leuk danseresje kleur vindt ik super heg je een patroon voor mij kabel kom ik wel uit.

Voering naaien is dan wel lastig zonder naaimachine (veel werk)als je het op de hand moet doen
Kun je anders niet een linne tasje die je wel een krijgt
daar de hengsels afknippen en dat er in naaien
of een klein kussen sloopje
Maar zo vindt ik hem al leuk

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 08:19

Leuk Gitteke, dat jullie haar houden!
En het was inderdaad heel gezellig bij de buren, we waren ook laat genoeg thuis ;)

Welkom Just_Simple!

Leuke tas danseresje!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:57

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 12:19

Just_Simple, je mag altijd binnen vallen met breivragen, daar is dit topic voor :) En meestal weet patpen het antwoord wel _O-
Phildar heeft tegenwoordig ook een aantal eenvoudige patronenboeken, gewoon eenvoudige atronen. Als je kan haken lukt dit vast ook wel :)

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:16

Patroon van de tas kan ik niet echt vinden
volgens mij moet het niet echt moeilijk zijn
Hoeveel steken en op welke pennen brei je hem

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:39

De link werkt niet Danseresje, ook niet als je lid bent.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:59

Ik kon de link wel openen.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:05

Ik heb het patroon ook gevonden. Ben daar lid en heb het patroon gevonden (via een omweg).

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 08:01

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 08:08

Zo, jij bent ook vroeg weg, ik zit nog aan mn ontbijt!

Over werk gesproken, hoe bevalt het patpen?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:47

Maartje_M schreef:
Over werk gesproken, hoe bevalt het patpen?

Zo, mijn 1e werkdag zit er weer op!
Tijden: 600-930 = AAN MIJN NEUS!!!!!!!
Vanmorgen probleemloos om 600 opgestaan, reed om 650 weg, was er 705. Keurig op tijd dus. Heb alleen wel gewerkt tot 1130 zonder pauze… Eigen schuld hoor want het wordt door de hal geschreeuwd dat het koffietijd is (8 en 10 uur). Maar degene die mij inwerkt, had gezegd dat we bijna klaar waren. Gaan jullie dan maar lekker koffie leuten, maak ik het af en kan ik zo naar huis. Lekker dan, er moest nog een wijk gesorteerd worden >;). Kon toen wel alsnog wat gaan drinken, maar ja, dan zit ik ook alleen. De postbode stond op een gegeven moment zelfs te wachten tot zijn wijk klaar was.
Het leuke is dat ik heb aangegeven geen voorkeuren te hebben voor dagen dus ik mag t/m zaterdag vanaf 715 werken deze week. Hmmm, was ook niet helemaal de bedoeling geloof ik.
Vanmorgen wel contract gekregen, rij ik weg, chips, contract vergeten. Was gelukkig nog dichtbij dus maar weer terug. Nu eerst ff op de bank een bakkie doen, wat eten en dan duik ik er zo echt nog even in hoor! Lag wel op tijd op bed (zeker voor mijn doen) maar heb niet echt lekker geslapen vannacht. Fysiek ook wel wat zwaarder dan ik had verwacht dus mijn rug ligt in 2-en geloof ik… Morgen lekker spierpijn????

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:06

Patpen is mijn reding al geweest ze heeft het naar mij toe gemaalt
Daarvoor mijn dank natuurlijk
klinkt toch goed over je werk kun je smiddags even bij slapen
en de spierpijn moet je wel mee op letten maar komt vast goed

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:29

Gitteke, fijn dat je hem al had. Sorry voor de wachttijd.
Maartje, dagdienst in de zorg. Met het geluk dat ik dichtbij mijn werk woon.
Patpen, wow, wat een ochtend. Lekker dan, van die koffie, die wachtende postbode en je vroege werktijden.
En bedankt voor het mailen van het patroon naar gitteke.

Zo, nu gauw omkleden en richting de manege. Kijken of ik het geleerde van de privé les van gister weer kan toepassen.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:45

Morgen schijnt het rustiger te worden! Degene die mij inwerkt is maandag op dit sorteercentrum begonnen dus wist niet dat er 3 wijken gesorteerd moesten worden :=. En ik had al meteen een boze postbode omdat de helft van zijn wijk (die ik gesorteerd had) niet naar het depot was gebracht. Tja, moeten ze niet de helft alvast wegbrengen terwijl ik nog bezig ben :P.

Had ik nu maar die sokken afgebreid het weekend.... Heb behoorlijk spierpijn en ben het zat. Ja, heb wel een uurtje geslapen vanmiddag maar ik moet duidelijk weer even wennen. En dan ook al 3 weken niet gereden (schuld van tandarts + ziekte van instructrice) en ik ga pas weer volgende week donderdag rijden ;(.......

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:37

Poeh, dat is wel even wennen Patpen! Kan me voorstellen dat vooral je lichaam er even aan moet wennen.

Ik ben psychisch moe vandaag :+ Van 8.30 tot 18.30 in training gezeten. Ben er dus ook wel even klaar mee voor vandaag.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:42

Ik ben alweer een tijdje niet geweest zie ik! Heb het ook best druk, maar toch de kans gevonden om mijn trui af te maken. En niet lachen dames, maar hij staat op het moment op een paspop in de kamer, hij is zo mooi geworden! Vooral voor mijn eerste serieuze trui vind ik het een heus kunstwerk. Er zit hier en daar wel een klein foutje, maar het valt niet op als je het niet weet (of niet heel kundig bent). Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat:

Afbeelding

Zo, nu moet ik even een paar pagina's terug lezen geloof ik, ik heb nogal wat gemist...

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:47

De trui is echt super mooi je mag er trots op zijn